{:en}Ajman’s Department of Finance and Transport Authority partner{:}{:ar}مالية عجمان وهيئة النقل – عجمان يوفران خدمة الدفع الرقمي في مركبات الأجرة{:} with FAB and Magnati to offer digital payments in taxis

{:en}

Ajman’s Department of Finance and Transport Authority partner with FAB and Magnati to offer digital payments in taxis

As part of their efforts to support digital transformation initiatives in the emirate, Ajman’s Department of Finance and Transport Authority have signed an agreement with First Abu Dhabi Bank (FAB) and Magnati, a fully owned subsidiary of FAB, in order to provide a variety of payment options for taxi fares.

This new feature offers convenience and security and targets improving the efficiency of services provided to passengers and minimising the risks of exposing passengers to COVID19.

The agreement, which was signed by His Excellency Marwan Ahmed Al Ali, Director General of Ajman’s Department of Finance, His Excellency Omar Mohammed Lootah, Director General of Ajman Transport Authority and Ramana Kumar, CEO of Magnati, comes in line with the vision of Ajman’s government to boost digital economy while exceeding public’s expectations of satisfactory services, thereby increasing customers’ happiness.{:en}Ajman’s Department of Finance and Transport Authority partner{:}{:ar}مالية عجمان وهيئة النقل – عجمان يوفران خدمة الدفع الرقمي في مركبات الأجرة{:}

This year, passengers will be able to pay taxi fares using credit cards, Samsung Pay, Apple Pay, as well as the e-wallet of Ajman Pay, the smart digital payment gateway for the Government of Ajman.

Commenting on this, Al Ali said: “Signing this agreement comes in line with Ajman Department of Finance’s strategy to be an active part of achieving the vision of our wise leadership when it comes to digital transformation. This partnership is a great example of our continuous efforts to undertake various initiatives that would provide multiple payment options to the public, thereby ensuring customers’ happiness.”

For his part, Lootah stated: “We are pleased to have entered into this cooperation, which couldn’t have come at a more opportune time given the challenges posed by COVID – 19. We always seek for the highest standards of quality in providing our services. We always strive to adopt the latest technologies that develop the infrastructure of the transport sector, and we are keen to employ the best solutions to mount a speedy recovery from the pandemic by relying extensively on digital transformation, in line with Ajman’s strategy aimed at improving the government work and providing high-quality services.”

Meanwhile, Kumar added: “We are honored to collaborate with Ajman’s Department of Finance and Transport Authority to provide innovative payment solutions for taxi fares, in line with Ajman’s vision towards boosting digital economy. We are confident that using the solutions of Magnati will provide a secure, seamless payment experience. Our goal is to showcase how digital payments can benefit various customer segments including consumers, companies and government agencies.”

Imad Abdalwahab, Managing Director & Head of Government Payment Solutions at Magnati: “We have always been keen on investing in innovative solutions that would provide convenience and smooth payment experience to the consumers. We are honored to support Ajman’s strategy towards digital transformation through this collaboration that facilitates payments for taxi fares and sheds light on Magniti’s efforts to offer diversified and smart payment solutions.”

{:}{:ar}بالتعاون مع بنك أبوظبي الأول وشركة Magnati

مالية عجمان وهيئة النقل – عجمان يوفران خدمة الدفع الرقمي في مركبات الأجرة

في إطار الحرص على دعم مبادرات التحول الرقمي، وقعت دائرة المالية وهيئة النقل التابعين لحكومة عجمان اتفاقية مع بنك أبوظبي الأول وشركة Magnati؛ من شأنها أن توفر خدمة دفع تعرفة مركبات الأجرة إلكترونياً بطريقة آمنة ومريحة بدلاً من الدفع النقدي، وذلك في خطوة تساهم في تقديم خيارات دفع متنوعة، وتعزيز مستوى السلامة أثناء نقل الركاب عبر أسطول مركبات الأجرة.

وقّع الاتفاقية كلاً من سعادة مروان أحمد آل علي، مدير عام دائرة المالية في عجمان، وسعادة عمر محمد لوتاه، المدير العام لهيئة النقل – عجمان، والسيد رامانا كومار، الرئيس التنفيذي لشركة Magnati المملوكة بالكامل لمجموعة بنك أبوظبي الأول. وتهدف الاتفاقية إلى تحسين جودة الخدمات المقدمة لمستخدمي مركبات الأجرة، والحد من مخاطر انتقال عدوى فيروس (كوفيد–19) في ظل الظروف الراهنة.

وتأتي هذه المبادرة انطلاقاً من حرص مالية عجمان وهيئة النقل – عجمان على دعم رؤية حكومة عجمان في تعزيز الاقتصاد غير النقدي، وتلبية طموحات وتطلعات المتعاملين، ورفع مستوى رضاهم، وذلك من خلال توفير خيارات دفع متعددة في مركبات الأجرة، تشمل البطاقات الائتمانية، سامسونغ باي، وأبل باي.

كما تتيح دائرة المالية بموجب هذه الاتفاقية خدمة الدفع من خلال محفظة عجمان الرقمية التابعة لمنصة عجمان للدفع الذكي AjmanPay وهي منصة الدفع الذكية والرسمية لحكومة عجمان.{:en}Ajman’s Department of Finance and Transport Authority partner{:}{:ar}مالية عجمان وهيئة النقل – عجمان يوفران خدمة الدفع الرقمي في مركبات الأجرة{:}

وتعليقاً على هذه المبادرة، قال سعادة مروان أحمد آل علي، مدير عام دائرة المالية في عجمان: “تأتي هذه الاتفاقية في إطار سعي دائرة المالية في عجمان إلى تحقيق رؤية قيادتنا الرشيدة وخطة التحول الرقمي لإمارة عجمان. وتواصل الدائرة تنفيذ مبادرات استراتيجية من شأنها أن تعزز مستوى رضا المتعاملين. ومن خلال هذا التعاون مع هيئة النقل – عجمان وبنك أبوظبي الأول، سيتمكن مستخدمي مركبات الأجرة من إتمام عملية الدفع بكل سهولة وراحة عن طريق البطاقات الائتمانية أو محفظة عجمان الرقمية التابعة لمنصة عجمان للدفع الذكي AjmanPay.”

من جانبه قال سعادة عمر محمد لوتاه المدير العام لهيئة النقل – عجمان: “نحن سعيدون بعقد هذه الشراكة الاستراتيجية التي لا يمكن أن تأتي في وقت أكثر ملاءمة بالنظر إلى التحديات التي فرضها وباء كوفيد – 19 بالإضافة إلى أننا نسعى دائما لتبني أحدث الوسائل التي تساهم في تطوير البنية التحتية لقطاع النقل ونحرص على ابتكار أفضل الحلول للخروج من الجائحة بنتائج ايجابيه من خلال الاعتماد بشكل مكثف على منظومة التحول الرقمي والتي بدورها تعود بالنفع على المتعاملين وذلك إتباعا للاستراتيجية التي تتبناها حكومة عجمان الرامية إلى لتحسين أداة العمل الحكومي وتقديم الخدمات على مستوى عالٍ من الجودة”.

من جهة أخرى، قال السيد رامانا كومار الرئيس التنفيذي لشركة Magnati المملوكة لبنك أبوظبي الأول: “نحن فخورون بتعاوننا مع دائرة المالية وهيئة النقل-عجمان لتقديم أفضل حلول الدفع الرقمية لتحصيل عائدات مركبات الأجرة، في خطوة نحو توجه الإمارة نحو الاعتماد على الاقتصاد غير النقدي. ونحن على ثقة بأن استخدام منصة Magnati للدفع الرقمي ستعزز كفاءة ودقة عمليات تحصيل عائدات أجرة عجمان، بالتزامن مع تزويد مستخدمي مركبات الأجرة بتجربة أكثر أمانأً وسهولة. وبالنسبة لنا في Magnati، فإن هدفنا هو تسليط الضوء على دور المدفوعات الرقمية في تقديم مزايا اجتماعية واقتصادية متنوعة للمستهلكين والشركات والجهات الحكومية على حد سواء”.

وقال السيد عماد أحمد عبد الوهاب، المدير العام لتطوير الأعمال والحلول الحكومية للمدفوعات بشركة Magnati المملوكة لبنك ابوظبي الأول: “نحرص بشكل مستمر على الاستثمار في الحلول التكنولوجية المبتكرة التي تسهل على العملاء وتقدم لهم تجربة دفع سلسة. ونحن فخورون بالمساهمة في دعم استراتيجية إمارة عجمان نحو التحول الرقمي من خلال هذا التعاون الذي يسهل عملية الدفع على مستخدمي مركبات الأجرة ويسلط الضوء على سعي الشركة إلى توفير حلول متنوعة وذكية.”

وتشجع هذه الشراكة الاستراتيجية مستخدمي مركبات الأجرة على الاستفادة من خيارات الدفع الإلكتروني والحد من التلامس، وخاصة في ظل تفشي فيروس كورونا، وما يفرضه ذلك من ضرورة الالتزام بالإجراءات الوقائية والاحترازية. وستكون هذه الخدمة متاحة للجمهور خلال عام 2021.{:}