{:en}Schneider Electric named as Best Global Sustainable Supply Chain Organization{:}{:ar} شنايدر إلكتريك تنال جائزة أفضل شركة عالمية في مجال سلسلة التوريد المستدامة{:}

{:en}

Schneider Electric named as Best Global Sustainable Supply Chain Organization

 Schneider Electric, the leader in the digital transformation of energy management and automation, has been named the Best Global Sustainable Supply Chain organization at the Global Sustainable Supply Chain Summit 2021 (GSSC Summit). This award puts Schneider Electric ahead of its peers in terms of operating greener and fairer supply chains.

The prize was presented at the inaugural summit’s award ceremony which took place virtually on
June 8-10. Schneider was selected as the winner from a shortlist of top international companies, with the highest scores across more than 100 indicators, including energy waste, occupational health, and diversity and equal opportunities.

This award commends Schneider Electric’s efforts to reduce its supply chains’ carbon emissions by more than 100,000 tons over the past three years. By the end of 2020, 80 percent of Schneider’s operations were powered by renewables, enabled by Schneider’s own technologies and leveraging renewable Power Purchase Agreements (PPAs).

By placing sustainability at the heart of its current supply chain strategy, known as STRIVE (2021-2023) program, Schneider plans to have 70 net-zero carbon Plants and Distribution Centers by 2025 and progressively pursue further energy and carbon efficiencies across all of its ~300 manufacturing and warehousing facilities. Schneider has fixed its own carbon price up to 130€/ton to help with decision-making for supply chain investments with a significant CO2 impact.

A number of STRIVE’s program ambitions encompass Schneider’s ~15,000-strong network of main supply chain suppliers, engaged to continuously enhance their environmental, safety and social responsibility practices. Suppliers will also support the increased use of green materials in Schneider’s products and its transition to recycled cardboard packaging only.{:en}Schneider Electric named as Best Global Sustainable Supply Chain Organization{:}{:ar} شنايدر إلكتريك تنال جائزة أفضل شركة عالمية في مجال سلسلة التوريد المستدامة{:}

As part of this commitment, Schneider recently launched the Zero Carbon Project, which aims to lower the carbon footprint of its supply chain. Under this initiative, the company will partner with its top 1,000 suppliers – which represent 70% of Schneider’s carbon emissions – to halve their operations’ CO2 emissions by 2025. The initiative is part of Schneider’s 2021-2025 sustainability goals, and is a concrete step towards limiting the rise in average global temperatures to 1.5°C or less by 2050, as targeted by the Paris Agreement.

Schneider Electric also helps its customers to reduce carbon emissions. Walmart, world’s biggest retailer, is working with Schneider on the Gigaton PPA Program, for Walmart suppliers to participate in aggregate PPAs as smaller companies may lack the size needed to approach these markets individually. Schneider’s work with Walmart aims to accelerate the use of renewables with Walmart’s supplier base and deliver one billion metric tons of avoided carbon emissions by 2030.

“Sustainability is central to STRIVE, Schneider Electric’s supply chain transformation strategy”, said Mourad Tamoud, Executive Vice-President, Global Supply Chain at Schneider Electric. “We always consider decarbonization, circularity, safety, and biodiversity preservation in our decision-making and supplier relationships. In a context of ongoing supply chain disruption caused by the pandemic, we value the open collaboration with the supply chain community at the GSSC Summit and are honored to receive this recognition.”

In January 2021, Schneider was also recognized by Corporate Knights as the most sustainable corporation in the world and in May, Schneider ranked fourth in the Top 25 Corporate Supply Chains ranking by Gartner.

About Schneider Electric

Schneider’s purpose is to empower all to make the most of our energy and resources, bridging progress and sustainability for all. We call this Life Is On.

Our mission is to be your digital partner for Sustainability and Efficiency.

We drive digital transformation by integrating world-leading process and energy technologies, end-point to cloud connecting products, controls, software and services, across the entire lifecycle, enabling integrated company management, for homes, buildings, data centers, infrastructure and industries.

We are the most local of global companies. We are advocates of open standards and partnership ecosystems that are passionate about our shared Meaningful Purpose, Inclusive and Empowered values.

{:}{:ar} شنايدر إلكتريك تنال جائزة أفضل شركة عالمية في مجال سلسلة التوريد المستدامة لالتزامها بإجراءات العمل المناخي عبر منظومة أعمالها 

حصدت شنايدر إلكتريك، الشركة العالمية الرائدة في مجال التحول الرقمي لإدارة الطاقة والتحكم الآلي، جائزة أفضل شركة عالمية في مجال سلسلة التوريد المستدامة، خلال فعاليات القمة العالمية لسلسلة التوريد المستدامة 2021 (قمة GSSC). وتضع هذه الجائزة شركة شنايدر إلكتريك في مرتبة متقدمة عن نظيراتها من حيث تشغيل سلاسل التوريد الأكثر مراعاة للبيئة وأكثر اخضراراً.

وتم تكريم الشركة بهذه الجائزة في الحفل الافتتاحي لتوزيع جوائز القمة الذي أقيم الأسبوع الماضي. حيث تم اختيار شركة شنايدر إلكتريك من بين قائمة مختارة تضمنت أفضل الشركات العالمية، وحصلت شنايدر على أعلى الدرجات عبر أكثر من 100 مؤشر، بما في ذلك نفايات الطاقة، والصحة المهنية، والتنوع، وتكافؤ الفرص.

وتؤكد هذه الجائزة الجهود الحثيثة التي بذلتها شركة شنايدر إلكتريك لتقليل انبعاثات الكربون من سسلسة التوريد الخاصة بها بأكثر من 100,000 طن خلال السنوات الثلاث الماضية. وبحلول نهاية عام 2020 كانت 80% من عمليات شنايدر إلكتريك مدعومة بمصادر الطاقة المتجددة، والتي تم تمكينها بأحدث التقنيات التي طورتها الشركة إضافة إلى الاستفادة من اتفاقيات شراء الطاقة المتجددة (PPAs).

ومن خلال تركيزها على وضع الاستدامة في مقدمة استراتيجيتها الحالية لسلسلة التوريد، والمعروفة باسم برنامج STRIVE)) (2021-2023)، تخطط شنايدر لجعل 70 من مصانها ومراكزها للتوزيع خالية من الكربون بحلول عام 2025، وتسعى تدريجياً لتحقيق المزيد من كفاءة الطاقة والكربون في جميع مرافق التصنيع والتخزين التابعة لها والتي يبلغ عددها 300 مرفقاً تقريباً. وحددت شنايدر إلكتريك سعر الكربون الخاص بها بما يصل إلى 130 يورو/ طن وذلك للمساعدة في اتخاذ القرار بشأن استثمارات سلسلة التوريد ذات التأثير الكبير على ثاني أكسيد الكربون.

ويشتمل عدد من طموحات برنامج (STRIVE) على شبكة شنايدر إلكتريك القوية من الموردين الرئيسيين لسلسلة التوريد والبالغ عددهم 15000 مورد، والذين يعملون باستمرار على تعزيز ممارساتهم في مجال البيئة، والسلامة، والمسؤولية الاجتماعية. وسيدعم الموردون أيضاً الاستخدام المتزايد للمواد الخضراء في منتجات شنايدر وانتقالها إلى عبوات الكرتون المعاد تدويرها فقط.

{:en}Schneider Electric named as Best Global Sustainable Supply Chain Organization{:}{:ar} شنايدر إلكتريك تنال جائزة أفضل شركة عالمية في مجال سلسلة التوريد المستدامة{:}
3D illustration of electric car

وكجزء من هذا الالتزام، أطلقت شنايدر مؤخراً مشروع (زيرو كربون Zero Carbon)، والذي يهدف إلى تقليل البصمة الكربونية لسلسلة التوريد الخاصة بها. وفي إطار هذه المبادرة، ستتعاون الشركة مع أكبر 1000 مورد لديها والذين يمثلون 70٪ من انبعاثات الكربون في شنايدر بهدف خفض انبعاثات ثاني أكسيد الكربون الناتج من عملياتهم إلى النصف بحلول عام 2025. وتُعد هذه المبادرة جزءاً من أهداف الاستدامة 2021-2025 لشنايدر، وهي خطوة طموحة للحد من ارتفاع متوسط درجات الحرارة العالمية إلى 1.5 درجة مئوية أو أقل بحلول عام 2050، كما هو مستهدف في اتفاقية باريس للمناخ.

وتساعد شنايدر عملائها أيضاً على تقليل انبعاثات الكربون. وتعمل شركة “وول مارت  Walmart”، أكبر شركة في قطاع تجارة التجزئة في العالم، مع شنايدر إلكتريك في برنامج الحد من الانبعاثات (Gigaton PPA)، لموردي “وول مارت” للمشاركة في اتفاقيات شراء الطاقة الإجمالية لأن الشركات الأصغر قد تفتقر إلى الحجم اللازم للتعامل مع هذه الأسواق بشكل فردي. ويهدف تعاون شنايدر مع “وول مارت” إلى تسريع استخدام مصادر الطاقة المتجددة مع قاعدة موردي “وول مارت” وتقديم مليار طن متري من انبعاثات الكربون التي تم تجنبها بحلول عام 2030.

وقال مراد تامودن النائب التنفيذي للرئيس لسلسلة التوريد العالمية في شركة شنايدر إلكتريك: “تُعد الاستدامة أمراً محورياً في برنامج (STRIVE) لتحقيق استراتيجية تحويل سلسلة التوريد الخاصة بشنايدر إلكتريك. ودائماً ما نأخذ بعين الاعتبار الإجراءات التي تستهدف إزالة الكربون، والتدوير، والسلامة، والحفاظ على التنوع البيولوجي في عمليات صنع القرار وعلاقاتنا مع الموردين. وفي ظل التحولات المستمرة التي تشهدها سلاسل التوريد نتيجة جائحة كورونا، فإننا نقدر التعاون المفتوح مع مجتمع سلسلة التوريد في القمة العالمية لسلسلة التوريد المستدامة، ويشرفنا الحصول على هذا التكريم”.{:}