{:en} Samsung’s WindFree™ Air Conditioner champions all your air conditioner{:}{:ar}مكيف الهواء WindFree™ من سامسونج لأجواء منزلية باردة وآمنة ومريحة{:} needs for this summer

{:en}

 Samsung’s WindFree™ Air Conditioner champions all your air conditioner needs for this summer

Samsung’s WindFree™ cooling technology keeps you pleasantly cool without direct exposure to wind

As temperatures increase and more time is spent indoors, continuous, direct exposure to air conditioner’s cold wind can dry out the respiratory system, making some consumers more sensitive to illnesses. Samsung Gulf Electronics’ WindFree™ Air Conditioner’s WindFree™ Mode was developed to alleviate this inconvenience. The air conditioner features 23,000 micro air holes, which gently disperse the cold air evenly throughout a room. This way, users can enjoy a cool air stream without being directly exposed to cold wind.

In a world of bacteria, gasses, allergies, and viruses – there are serious short and long-term effects associated with harmful ultrafine particles. Good indoor air quality helps a lot of people feel and breathe better. Samsung’s WindFree™ Cooling technology not only keeps your room temperature comfortably in check, it also includes a specialized filter to keep the air in your home clean and hygienic.

This Tri-Care filter is made up of three layers that reduce harmful particles to help maintain healthy indoor air quality and has been certified by Intertek to reduce 99.9% of bacteria and viruses that get caught inside of it. Each layer captures large dust particles, fibers and even animal hairs, and also includes a Zeolite Coating Filter that reduces viruses, bacteria and allergens.

Save money every day with highly energy-efficient cooling

As temperatures spike during the summer months, air conditioning can be your saving grace – but it can also account for a massive increase in your energy costs. To help users save energy, WindFree™ Air Conditioner has adopted an inverter compressor – Digital Inverter Boost technology, an energy-saving innovation that reduces the device’s energy consumption by regulating its own revolutions per minute (RPM) to maintain its energy use at maximum efficiency.{:en} Samsung’s WindFree™ Air Conditioner champions all your air conditioner{:}{:ar}مكيف الهواء WindFree™ من سامسونج لأجواء منزلية باردة وآمنة ومريحة{:}

The air conditioner’s inverter technology and its WindFree™ technology work together in a synergy that creates even higher efficiency when it comes to bringing users comfort at home. Once the desired room temperature is reached with the air conditioner’s powerful and fast cooling technology, the unit switches to WindFree™ Mode, slowing down the speed of the compressor while keeping the air cool, comfortable and quiet while minimizing electricity consumption.

Inverter technology is more efficient since it simply slows down once the desired temperature is achieved and then only has to speed up slightly once the temperature goes up again, meaning that energy consumption is reduced by up to 73% compared to traditional fixed-speed type air conditioners.

Enjoy a more intelligent way of living

Samsung’s WindFree™ Air Conditioners come with an AI Auto Cooling feature3 that makes it easier to stay cool. With artificial intelligence, the devices analyze room conditions, user-preferred temperatures and cooling modes, and even the climate outdoors to automatically switch to an optimal room setting. The unit also features a Motion Detect Sensor that will register when there is no one in a room, subsequently switching modes automatically to reduce energy waste.

WindFree™ also works with the SmartThings app, so users can turn the air conditioner on and off, schedule operations, switch settings, and even monitor power consumption remotely from their smartphone.

About Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung inspires the world and shapes the future with transformative ideas and technologies. The company is redefining the worlds of TVs, smartphones, wearable devices, tablets, digital appliances, network systems, and memory, system LSI, foundry and LED solutions.

{:}{:ar}مكيف الهواء WindFree™ من سامسونج لأجواء منزلية باردة وآمنة ومريحة هذا الصيف

تحافظ تقنية التبريد WindFree™  من سامسونج على برودة الأجواء في المنزل دون انسياب الهواء بشكل مباشر

مع ارتفاع درجات الحرارة في منطقة الشرق الأوسط وميل السكان للبقاء في منازلهم هرباً من الرطوبة والحرارة العالية، قد لا يدرك البعض أن التعرض المستمر والمباشر للهواء البارد الذي ينساب من مكيفات الهواء، قد يؤدي إلى جفاف الجهاز التنفسي، وزيادة الحساسية وارتفاع احتمالية الإصابة بالأمراض التنفسية. وبهدف تزويد العملاء بتقنيات متقدمة تساعدهم على تجنب مثل هذه المشاكل، طورت سامسونج جهاز التكييف المبتكر بتقنية التكييف بدون هواءWindFree™  لتمكين المستهلكين من التحكم بالمناخ الداخلي في منازلهم وتجنب الآثار الناجمة عن التعرض للهواء البارد. ويحتوي المكيف الجديد على 23.000 ثقب هواء صغير، الأمر الذي يساعد بالوصول إلى درجة الحرارة المطلوبة والمثالية في المنزل وتوزيع الهواء عبر كافة أرجاء الغرفة، لتساعد هذه التقنية في توفير أجواء باردة ومريحة للعملاء دون التعرض بشكل مباشر لتدفق الهواء من المكيف.

ومن المعروف أن البكتيريا والغازات ومسببات الحساسية والفيروسات وغيرها من الجزيئات متناهية الصغر قد تكون من أخطر  العناصر المسببة لتأثيرات سلبية على صحة أفراد المنزل على المديين القصير والطويل، مما يعزز أهمية جودة الهواء الداخلي، لتمكين الأفراد من التنفس على نحو أكثر صحي في أجواء لطيفة. وتتميز تقنية التبريد WindFree™ من سامسونج بدورها في التحكم بدرجة حرارة الغرفة بشكل مريح، بالإضافة إلى احتوائها على فلتر خاص للحفاظ على أجواء منزلية صحية ونظيفة وآمنة.{:en} Samsung’s WindFree™ Air Conditioner champions all your air conditioner{:}{:ar}مكيف الهواء WindFree™ من سامسونج لأجواء منزلية باردة وآمنة ومريحة{:}

ويتكون فلتر Tri-Care في جهاز التكييف من ثلاث طبقات، تساعد في التخفيف من عدد الجسيمات الضارة، والحفاظ بالتالي على جودة الهواء المنزلي بشكل آمن وصحي، حيث تم اعتماده من قبل مؤسسة  Intertek لدوره في الحد من انتشار البكتيريا والفيروسات، عبر التقاطها من الجو بنسبة 99.9%. وتعمل كل طبقة من الطبقات على التقاط جزيئات الغبار الكبيرة والألياف وحتى وبر الحيوانات الأليفة، كما يتضمن أيضاً فلتر خاص بطلاء الزيوليت الذي يعمل على التقاط الفيروسات والبكتيريا والمواد المسببة للحساسية.

أجواء أفضل بتكلفة أقل مع تقنية التبريد الموفر للطاقة

يعتبر مكيف الهواء نعمة خلال فصل الصيف وخلال فترات ارتفاع درجات الحرارة – ولكنه أيضاً يؤدي إلى إحداث زيادة هائلة في التكاليف المرتبطة باستهلاك الطاقة. الأمر الذي حذى بسامسونج إلى تزويد مكيف الهواء WindFree™ بتقنية الضاغط العاكس Digital Inverter Boost ، وهو بمثابة ابتكار موفر للطاقة، يعمل على تنظيم عزم الدوران في الدقيقة (RPM)  للحفاظ على استهلاك المكيف للطاقة بأقصى قدر ممكن من الكفاءة.

تعمل تقنية العاكس لمكيف الهواء بالتزامن مع تقنية Wind-Free ™ على نحو متزامن لتوفير أجواء منزلية مريحة بأكبر قدر ممكن من الكفاءة في المنزل. وبمجرد الوصول إلى درجة حرارة الغرفة المطلوبة باستخدام تقنية التبريد القوية والسريعة لمكيف الهواء، تتحول الوحدة إلى وضعWindFree™ ، ما يؤدي إلى إبطاء سرعة الضاغط مع الحفاظ على الهواء بارداً ومريحاً وهادئاً، بأقل قدر ممكن من استهلاك الطاقة.

وتعد تقنية العاكس أكثر فاعلية لأنها تتباطأ بمجرد الوصول إلى درجة الحرارة المرغوبة، لتعود وتسرع عملية ضغط الهواء تدريجياً بمجرد ارتفاع درجة الحرارة مرة أخرى، ما يعني انخفاض بنسبة 73٪ لناحية استخدام الطاقة، مقارنةً بمكيفات الهواء التقليدية، ذات سرعات التكييف الثابتة.

نمط حياة أكثر ذكاءً

تتميز مكيفات الهواء WindFree™ من سامسونج بمزايا الذكاء الاصطناعي بفضل نظام التبريد التلقائي بالذكاء الاصطناعي(AI Auto Cooling)  . وتتميز هذه الخاصية بالقدرة على تعديل الجو في المنزل بصورة تلقائية عبر تحليل أجواء الغرفة وأنماط الاستخدام. واستناداً إلى درجة الحرارة التي يفضلها سكان المنزل، تنتقل الخاصية بصورة تلقائية إلى وضع التبريد المناسب لتوفير أجواء مثالية تعزز الراحة في المنزل. تتميز الوحدة أيضًا بمستشعر كشف الحركة الذي سيتم تسجيله في حالة عدم وجود أي شخص في الغرفة، وبالتالي تبديل الأوضاع تلقائياً للحد من استهلاك الطاقة.

ويعمل مكيف الهواء المبتكر من سامسونج مع تطبيق SmartThings، بحيث يمكن للمستهكلين من خلال أجهزتهم الذكية تشغيل مكيف الهواء وإيقاف تشغيله، وجدولة العمليات، وتبديل الإعدادات، وحتى مراقبة استهلاك الطاقة عن بُعد.{:}