{:en}RALPH LAUREN AND G2 ESPORTS ANNOUNCE FIRST-OF-ITS-KIND GLOBAL{:}{:ar}رالف لورين وجي تو إي سبورتس تعلنان عن الشراكة الأولى من نوعها{:} PARTNERSHIP BETWEEN LUXURY AND ESPORTS BRANDS

{:en}

RALPH LAUREN AND G2 ESPORTS ANNOUNCE FIRST-OF-ITS-KIND GLOBAL PARTNERSHIP BETWEEN LUXURY AND ESPORTS BRANDS

Global luxury fashion brand Ralph Lauren and G2 Esports (G2), one of the world’s leading entertainment and esports brands, today announces Ralph Lauren as an exclusive fashion outfitter to the G2 team, marking the first time a luxury brand officially outfits an entire esports team on a long term basis. As part of their partnership, Ralph Lauren and G2 will also launch a series of digital-first activations on platforms such as TikTok and Twitch, as well as global campaigns and events.

“Our partnership with G2 will further the progress we are making to bring our powerful heritage brand to life in authentic ways across new platforms. It also underlines our commitment to engage new consumers – including a generation of digital-natives who participate in gaming as a world-class sport and for entertainment,” said Alice Delahunt, Ralph Lauren, Chief Digital & Content Officer.

The G2 partnership marks a next generation addition to Ralph Lauren’s prestigious sporting partnership portfolio, including the U.S. Olympic and Paralympic Teams; The Championships, Wimbledon; the US Open; the Australian Open; the PGA of America and the PGA Championship; the U.S. Ryder Cup team; the U.S. Open Golf Championship; and the American Junior Golf Association.

This summer will see G2’s League of Legends star Rekkles feature in Ralph Lauren’s latest Wimbledon Campaign. The campaign celebrates Ralph Lauren’s 16th year as official outfitter of The Championships, Wimbledon and will feature a selection of other high-profile athletes from a variety of sporting fields.

G2 was founded in 2015 by legendary League of Legends player-turned-team owner, Carlos ‘Ocelote’ Rodriguez, and veteran esports entrepreneur and investor, Jens Hilgers.{:en}RALPH LAUREN AND G2 ESPORTS ANNOUNCE FIRST-OF-ITS-KIND GLOBAL{:}{:ar}رالف لورين وجي تو إي سبورتس تعلنان عن الشراكة الأولى من نوعها{:}

“Today is one of the most special days in my life and G2’s history. A brand I have loved for many years is now part of the G2 family. Ralph Lauren has entered the world of gaming in partnership with G2, and nothing makes us happier and prouder than to be able to execute on their strategy while doing our thing. With their support, we will continue to thrive and elevate the way we entertain you. As a lifelong gamer and proud founding CEO, seeing Ralph Lauren enter this industry is an incredible moment I will never forget. I could not be more excited to share with all of you what’s coming,” said Carlos ‘Ocelote’ Rodriguez, Founder, and CEO of G2 Esports.

In the past five years, G2 has built a global fanbase of over 32 million fans spanning EMEA, North America, Latin America and Asia Pacific. International household name brands are increasingly recognizing the opportunities that esports can offer to tap into an engaged youth audience.

ABOUT RALPH LAUREN CORPORATION
Ralph Lauren Corporation (NYSE:RL) is a global leader in the design, marketing and distribution of premium lifestyle products in five categories: apparel, footwear & accessories, home, fragrances and hospitality. For more than 50 years, Ralph Lauren’s reputation and distinctive image have been consistently developed across an expanding number of products, brands and international markets. The Company’s brand names, which include Ralph Lauren, Ralph Lauren Collection, Ralph Lauren Purple Label, Polo Ralph Lauren, Double RL, Lauren Ralph Lauren, Polo Ralph Lauren Children, Chaps and Club Monaco, among others, constitute one of the world’s most widely recognized families of consumer brands.

ABOUT G2 ESPORTS

G2 is one of the world’s leading entertainment and esports brands. G2 was co-founded in 2015 by legendary League of Legends player-turned-team owner, Carlos ‘ocelote’ Rodriguez, and veteran esports entrepreneur and investor, Jens Hilgers.

In the past five years, G2 has built a global fanbase of over 32 million fans spanning EMEA, North American, Latin America and Asia Pacific. International household name brands are increasingly recognising the opportunities that esports can offer to tap into an engaged youth audience. G2 currently counts the likes of BMW, Logitech G, Philips, Red Bull, Twitch and Mastercard amongst its strategic commercial partners.

Boasting an Instagram following of 1.3 million and Twitter followers in excess of 1.2 million G2 has a loyal community that follows every twist and turn of the club’s fortunes along the global esports calendar.

{:}{:ar}في العالم بين علامتين تجاريتين فاخرتين في مجال الرياضة

أعلنت العلامة التجارية العالمية الفاخرة رالف لورين وجي تو إي سبورتس، إحدى العلامات التجارية الرائدة على مستوى العالم في مجال الترفيه والرياضة الإلكترونية علامة رالف لورين لتكون المسؤول الحصري عن تصميم ملابس فريق جي تو، ما يجعلها المرة الأولى التي تتولى فيها علامة تجارية فاخرة مسؤولية تصميم الملابس لكامل فريق رياضة إلكترونية على المدى الطويل. وكجزء من هذه الشراكة ستطلق رالف لورين وجي تو سلسلة من النشاطات الأولى رقمياً على منصات مثل تيك توك وتويتش إضافة للحملات والفعاليات العالمية.

حيث قالت أليس ديلاهانت، رئيسة المحتوى والرئيس التنفيذي الرقمي في رالف لورين: “ستعزز شراكتنا مع جي تو التقدم الذي نحققه لبث الحياة في علامتنا التجارية الأصيلة بطرق مجدية عبر منصات جديدة، كما يؤكد التزامنا بإشراك عملاء جدد – كالجيل الرقمي الذي يشارك في ألعاب رياضية ترفيهية على مستوى العالم.

كما تمثل الشراكة مع جي تو إضافة جيل جديد إلى مجموعة الشراكات الرياضية المرموقة لرالف لورين بما فيها الفريق الأولمبي الأمريكي وفريق الألعاب الأولمبية لذوي الاحتياجات الخاصة والبطولات مثل بطولة ويمبلدون وبطولة الولايات المتحدة المفتوحة وبطلولة استراليا المفتوحة وبطولة لاعبي الغولف المحترفين في أمريكا وبطولة بي جي ايه؛ وفريق رايدر كاب الأمريكي وبطولة أمريكا المفتوحة للغولف وبطولة أمريكا للغولف للناشئين.

حيث سيشهد هذا الصيف ظهور ريكلز نجم جي تو في ليغ اوف ليجندز في حملة ويمبلدون الأخيرة التي تقيمها رالف لورين. حيث ستحتفل الحملة بمضي ستة عشر عاماً على كون رالف لورين مصمم الأزياء الرسمي لبطولات ويمبلدون وستتميز بحضور مجموعة مختارة من أبرز الرياضيين من مجالات رياضية مختلفة.{:en}RALPH LAUREN AND G2 ESPORTS ANNOUNCE FIRST-OF-ITS-KIND GLOBAL{:}{:ar}رالف لورين وجي تو إي سبورتس تعلنان عن الشراكة الأولى من نوعها{:}

تأسست جي تو في 2015 من قبل اللاعب الأسطوري في ليج أوف ليجندز الذي تحول لمالك الفريق، كارلوس “أوسيلوت” رودريغيز، ورجل الأعمال المخضرم والمستثمر في مجال الرياضات الإلكترونية جينز هيلجرز.

وكان كارلوس “أوسيلوت” رودريغيز، المؤسس والرئيس التنفيذي في جي تو إي سبورتس صرح: “إن اليوم من الأيام المميزة في حياتي وفي تاريخ جي تو. حيث أصبحت رالف لورين العلامة التجارية التي لطالما أحببتها الآن جزءاً من عائلة جي تو إذ دخلت مجال الألعاب بالشراكة مع جي تو، ولا شيء يجعلنا أكثر سعادة وفخراً من أن نقدر على تنفيذ استراتيجيتهم أثناء أداءنا لعملنا. فبدعمهم سنستمر في تطوير الترفيه الذي نقدمه والارتقاء به. وأن أشهد بصفتي كلاعب طيلة حياتي وكرئيس تنفيذي مؤسس دخول رالف لورين هذا المجال من اللحظات الرائعة التي لا تنسى. ولا يمكنني أن أكون أكثر حماسة لأشارك معكم القادم من الأيام”.

في السنوات الخمس الماضية نجحت جي تو ببناء قاعدة جماهيرية ضمت ما يزيد عن 32 مليون معجب على امتداد أوروبا ومنطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا وأمريكا اللاتينية والمحيط الهادئ. كما أن العلامات التجارية العالمية تدرك على نحو متزايد الفرص التي يمكن أن تؤمنها الرياضات الإلكترونية للاستفادة من جمهور الشباب.

لمحة عن مؤسسة رالف لورين

مؤسسة رالف لورين مؤسسة رائدة في مجال تصميم وتسويق وتوزيع منتجات تندرج ضمن إطار نمط الحياة المتميز وتصنف في خمس مجموعات: الملابس والأحذية والإكسسوار والعطور والضيافة. وعلى مدى 50 سنة اتسعت شهرة رالف لورين ونشأت صورتها المتميزة من خلال عدد واسع من المنتجات والعلامات التجارية والأسواق العالمية. وتشكل العلامة التجارية لشركة والتي تتضمن رالف لورين ورالف لورين كولكشن ورالف لورين بربل ليبل ودبل آر إل ولورين رالف لورين وبولو رالف لورين للأطفال وتشابس وكلوب موناكو، وغيرها، أحد أكثر العائلات التجارية شهرة في مجال العلامات التجارية الاستهلاكية.

لمحة عن جي تو إي سبورتس

تعتبر جي تو إي سبورتس واحدة من العلامات التجارية الرائدة في مجال الترفيه والرياضات الإلكترونية على مستوى العالم. وقد تم تأسيسها في 2015 من قبل اللاعب الأسطوري في ليج أوف ليجندز الذي تحول لمالك الفريق، كارلوس “أوسيلوت” رودريغيز، بالاشتراك مع رجل الأعمال المخضرم والمستثمر في مجال الرياضات الإلكترونية جينز هيلجرز.

وفي السنوات الخمس الماضية نجحت جي تو ببناء قاعدة جماهيرية ضمت ما يزيد عن 32 مليون معجب على امتداد أوروبا ومنطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا وأمريكا اللاتينية والمحيط الهادئ. كما أن العلامات التجارية العالمية تدرك على نحو متزايد الفرص التي يمكن أن تؤمنها الرياضات الإلكترونية للاستفادة من جمهور الشباب. وقد أًصبح شأن جي تو حالياً شأن بي أم دبليو ولوجيتك جي وفيليبس وريد بول وتويتش وماستر كارد بين شركائها التجاريين الاستراتيجيين.

وبوجود 1.3 مليون متابع على انستغرام وما يزيد عن 1.2 مليون متابع على تويتر تمتلك جي تو مجتمع مخلص يتابع كل تقلب في أداء النادي على امتداد جدول مبارياته في الرياضات الإلكترونية.{:}