{:en}SCCI officials tour Sahara Centre’s new expansions{:}{:ar}وفد من “غرفة الشارقة” يطلع على المحلات التجارية والخدمات الترفيهية{:}

{:en} 

SCCI officials tour Sahara Centre’s new expansions

Sharjah, June 20, 2021:

A delegation from the Sharjah Chamber of Commerce & Industry (SCCI), headed by HE Abdullah Sultan Al Owais, Chairman, SCCI, recently visited Sahara Centre, the ultimate lifestyle destination in the UAE, to learn closely about the new expansion project, located in the west wing of the mall.

The visit falls within the SCCI’s commitment to strengthening communication with all economic facilities and sectors in Sharjah.

The delegation included HE Waleed Abdul Rahman Bu Khatir, SCCI Second Vice Chairman, a number of members of the Chamber’s Board of Directors, HE Mohammed Ahmed Amin Al Awadi, Director-General of the SCCI, HE Saif Mohammed Al Midfa, CEO of the Expo Center Sharjah, and Ibrahim Rashid Al Jarwan, Director of the Economic Relations and Marketing Department, SCCI.

They were received by Akram Ammar, Sahara Centre Executive Director, and Pierre Semaan, Director of Marketing, where they were briefed on the services offered by the new expansion, including an exceptional number of outlets, entertainment areas, and various dining outlets.{:en}SCCI officials tour Sahara Centre’s new expansions{:}{:ar}وفد من “غرفة الشارقة” يطلع على المحلات التجارية والخدمات الترفيهية{:}

Abdullah Sultan Al Owais said the visit is part of the SCCI’s keenness to constantly follow up on the affairs and interests of the economic sectors in the emirate. The chamber always seeks to exchange views with the business community in a way that serves their interests and bolsters the growth and prosperity of the Sharjah economy, he added.

Al Owais underlined that Sahara Centre is among the most important shopping and tourist destinations across Sharjah and UAE. He congratulated the Centre management on the new expansion which represents a qualitative addition to the shopping sector through the presence of globally renowned brands.

For his part, Akram Ammar, Sahara Centre Executive Director, thanked the Chamber for its ongoing support to the interests of the shopping centers sector, stressing that the center aims, through these renovations, to enhance the customer experience via diverse retail and dining outlets.

Aside from being home to an exceptional number of outlets, the new expansion is also offering new leisure and dining options. It will also feature a dedicated floor for cosmetics and aesthetics-related products and services, including spas, beauty product shops, salons, fragrance outlets, and cosmetics centers, among others.

{:}{:ar}في إطار التزامها بتعزيز التواصل مع مجتمع الأعمال في الإمارة

وفد من “غرفة الشارقة” يطلع على المحلات التجارية والخدمات الترفيهية التي تقدمها التوسعة الجديدة لمركز صحارى

زار وفد من غرفة تجارة وصناعة الشارقة، برئاسة سعادة عبد الله سلطان العويس رئيس مجلس إدارة الغرفة مؤخرا مشروع التوسعة الغربية الجديدة لمركز صحارى أحد أكبر المراكز التجارية الرائدة في الإمارات، وتندرج هذه الزيارة في إطار التزام الغرفة بتعزيز التواصل مع المنشآت والقطاعات الاقتصادية بمختلف فئاتها في الإمارة.

وضم وفد الغرفة سعادة وليد عبد الرحمن بوخاطر النائب الثاني لرئيس الغرفة وعدد من أعضاء مجلس إدارة الغرفة، وسعادة محمد أحمد أمين العوضي مدير عام الغرفة، وسعادة سيف محمد المدفع الرئيس التنفيذي لمركز إكسبو الشارقة، وإبراهيم راشد الجروان مدير إدارة العلاقات الاقتصادية والتسويق في الغرفة، وكان في استقبالهم أكرم عمار المدير التنفيذي للمركز وعدد من موظفي المركز، حيث اطلعوا على المجموعة الكبيرة التي تضمها التوسعة الجديدة من المحلات وأماكن الترفيه والمطعام، وما يقدمه من خدمات تعد إضافة نوعية لقطاع التجزئة والقطاع السياحي في الإمارة.

متابعة مستمرة

وأكد سعادة عبد الله سلطان العويس، أن هذه الزيارة تأتي إنطلاقا من حرص الغرفة على المتابعة المستمرة لشؤون القطاعات الاقتصادية المختلفة في الإمارة عن قرب، إلى جانب حرصها على تبادل وجهات النظر مع مجتمع الأعمال بما يخدم مصالحهم ويدعم تطور اقتصاد الشارقة نحو مزيد من الازدهار والنماء، مشيرا إلى أن مركز صحارى يعد من أهم مراكز التسوق على مستوى الدولة وأحد وجهات التسوق والسياحية الرائدة في الإمارة، مهنئا إدارة المركز على المشروع التوسعي الجديد الذي سيشكل إضافة نوعية لإسعاد المجتمع من خلال ما يقدمه من خيارات متنوعة من أرقى الماركات التجارية التي حجزت لها موقعا في هذا المركز المتميز.

ولفت العويس، إلى أن إمارة الشارقة تشهد ازديادا مطردا في عدد متاجر التجزئة ومراكز التسوق، في ظل القوة الشرائية ومتانة الوضع الاقتصادي الذي تشهده الشارقة، إلى جانب الارتفاع الطبيعي لعدد السكان وما يرافقه من زيادة في مستوى استهلاك الأسر، بالإضافة إلى تنوع مفاهيم تجارة التجزئة وشموليتها، عدا عن استقطاب الإمارة للسياحة الداخلية والخارجية وغيرها من العوامل الإيجابية المؤثرة، مشيرا إلى أهمية قطاع مراكز التسوق وتجارة التجزئة باعتباره محركا رئيسيا ومساهما في دفع العجلة الاقتصادية وحركة النمو الديناميكي لاقتصاد الشارقة وتطوره.

دعم واهتمام

من جانبه، أعرب أكرم عمار المدير التنفيذي لمركز صحارى، عن شكره وتقديره لغرفة الشارقة على دعمها واهتمامها ومواكبتها لشؤون قطاع مراكز التسوق، مؤكدا أن المركز سيقدم لزواره تجربة فريدة من الترفيه والتسوق والمتعة، حيث سيضم الجناح الجديد تشكيلة رائعة من أحدث وأرقى خطوط الموضة والأزياء التي تحمل أشهر الماركات والعلامات التجارية المحلية والعالمية، علما بأنه تم إضافة طابق مخصص لمستحضرات التجميل بما في ذلك مراكز السبا، والصالونات، ومحلات بيع العطور ومراكز العناية بالبشرة وغيرها.{:}