{:en} PIRELLI REVS UP UAE’S MOTORSPORT SCENE WITH{:}{:ar} بيريللي تعزّز مشهد سباقات السيارات في الإمارات لموسم 2020/2021{:} 16 ACTION-PACKED TRACK DAYS IN 2020/21 SEASON

{:en}

 PIRELLI REVS UP UAE’S MOTORSPORT SCENE WITH 16 ACTION-PACKED TRACK DAYS IN 2020/21 SEASON

Italian brand celebrates the UAE motorsport scene, utilising its expertise to innovate and transform technologies from “track to road” through its Pirelli P ZERO™ range

 More than 740 cars, with over 447,000 combined horsepower have taken part in leading tyre manufacturer Pirelli’s track day events across the UAE held between September 2020 and May 2021. Car enthusiasts, including guests from some of the nation’s biggest car clubs, got behind the wheel at 16 adrenaline-filled track days in celebration of the ever-exciting scene, held at UAE’s top racetracks – Dubai Autodrome and Abu Dhabi’s Yas Marina Circuit.

The events were designed with adventure and thrill-seekers in mind with Pirelli setting up a service van to conduct extensive tyre checks for its guests, as well as T-scans at selected events to generate a comprehensive report covering everything from breaking distance to tread depths.

A highlight of Pirelli’s motorsport season was an event held at the Dubai Autodrome. SuperCars Majlis and Porsche Club UAE guests raced across the FIA-sanctioned 5.39 km motorsports circuit located in Dubailand. The special evening, which took place after a long industry shutdown due to the pandemic, kicked off with 40 guests arriving with their own cars, followed by a safety briefing session to help them understand the track; attendees were then offered the opportunity to navigate the circuit and showcase their supercars’ performance and features.{:en} PIRELLI REVS UP UAE’S MOTORSPORT SCENE WITH{:}{:ar} بيريللي تعزّز مشهد سباقات السيارات في الإمارات لموسم 2020/2021{:}

“Taking part in Pirelli Middle East’s track days is quite the experience for all,” said Supercars Majlis Founder AbdulMajid Ahmed. “As our long term exclusive tyre partner in the UAE, Pirelli has consistently demonstrated the appeal of its ranges’ renowned excellence, unrivalled performance, durability and reliability at every single event. I am excited to see what they have in store for supercar lovers in the upcoming season later this year.”

Among the global tyre company’s most successful events was the International Women’s Day celebration – which took place in March 2021 – when Pirelli invited female drivers to Yas Marina Circuit. Female empowerment was the main theme as the motorsport fans graced the track which plays host to the F1 Abu Dhabi Grand Prix racetrack.

The goal was to engage female motorists, offering them advanced knowledge and skills to become pioneers of road safety and tolerance on UAE roads. The Lamborghini Abu Dhabi team was also present at the event, offering various models for the ladies to experience on the track.

Following a successful series of track day events, Pirelli is all set to kick off the new motorsport season in the UAE from September onwards. A full programme will be revealed in due course.

About Pirelli

Founded in Milan in 1872, Pirelli has become one of the world’s largest tyre manufacturers in its 144-year history, with a focus in the high-end range. Through its commitment to R&D, its products are synonymous with Italian excellence in the world, where Pirelli counts 20 tire factories – including the US plant of Rome, Georgia – and a commercial presence in 160 countries. Successfully competing in motorsport since 1907, Pirelli is currently the exclusive supplier of the Formula 1 championship, the Superbike world championship, and many single marque championships around the world.

{:}{:ar} بيريللي تعزّز مشهد سباقات السيارات في الإمارات لموسم 2020/2021

العلامة الإيطاليّة الفاخرة تحتفي بعالم سباقات السيارات في الإمارات مستفيدة من خبرتها في ابتكار التقنيات والنهوض بسويّتها من الحلبة إلى الطريق عبر تشكيلتها بيريللي بي زيرو

كشفت بيريللي، الشركة الإيطالية الرائدة عالمياً بصناعة الإطارات، عن تنظيم فعاليات يوم قيادة السيارات على الحلبة بمشاركة أكثر من 740 سيارة وبقوّة إجمالية تجاوزت 447 ألف حصان، في الإمارات بين سبتمبر 2020 ومايو 2021. واستمتع عشّاق السيارات، ومنهم ضيوفٌ من عدّة نوادٍ وطنية كبرى للسيارات، بتجارب قيادة مميزة خلال 16 يومًا مختلفًا حافلين بالاثارة والتشويق، احتفالاً بمشهد سباقات السيارات في الدولة، على أفضل حلبات السباق الموجودة في الإمارات هما حلبة دبي أوتودروم، وحلبة مرسى ياس في أبو ظبي.

وصُممت الفعاليات لتلبي تطلّعات الباحثين عن المغامرة والتشويق، حيث أعدّت بيريللي شاحنة خدمات لإجراء فحوصات شاملة لإطارات سيارات الضيوف، وفحوصات تي سكان في فعاليات محدّدة لتقديم تقرير شامل يغطي كل شيء بدءاً من المسافة الكبح ووصولاً إلى مدى عمق نقوش سطح الإطار.

ومن أبرز أحداث موسم سباقات السيارات الخاصة بشركة بيريللي كانت فعاليّة حصرية على مضمار السباق في دبي أوتودروم. وتسابق الضيوف من سوبر كارز مجلس ونادي بورش الإمارات على مضمار السباق بطول 5.39 كيلومتر والمعتمد من الاتحاد الدولي للسيارات في دبي لاند. وبعد فترة طويلة من توقف نشاطات القطاع جرّاء أزمة كوفيد-19، انطلقت الأمسية الخاصّة مع وصول 40 ضيفاً في سياراتهم الخاصة، وأعقب ذلك جلسة مختصرة حول قواعد السلامة لمساعدتهم في فهم المسار، ليحظى الحضور بعد ذلك بفرصة لاستطلاع المضمار واستعراض أداء سياراتهم وميّزاتها.{:en} PIRELLI REVS UP UAE’S MOTORSPORT SCENE WITH{:}{:ar} بيريللي تعزّز مشهد سباقات السيارات في الإمارات لموسم 2020/2021{:}

وتعليقاً على هذا الموضوع، قال عبد المجيد أحمد، مؤسس نادي سوبر كارز مجلس: “تعتبر المشاركة في أيام قيادة السيارات على الحلبة، والتي ترعاها بيريللي في الشرق الأوسط، تجربة رائعة للجميع. وبصفتها شريكنا الحصريّ والدائم للإطارات في الإمارات، أثبتت بيريللي تميّز مجموعاتها المتنوعة من الإطارات، وأدائها الاستثنائي، والمستوى الفائق لمتانتها وموثوقيتها في كل فعالية شاركت بها. ويسرني أن أرى جديد الشركة من الإطارات الخاصة بسباقات الموسم المقبل الذي سينطلق في وقت لاحق من هذا العام”.

وحققت الفعالية التي أقامتها شركة الإطارات الرائدة عالمياً، احتفاءً باليوم العالمي للمرأة في مارس 2021، نجاحاً لافتاً، حيث دعت بيريللي سائقات السيارات في الإمارت للمشاركة في تجربة حصرية على حلبة مرسى ياس، تركز على تمكين المرأة، ما منح عاشقات سباقات السيارات فرصة قيادة سياراتهن على الحلبة التي تستضيف سباق جائزة أبوظبي الكبرى للفورمولا 1.

وتمثّل الهدف في تعزيز مشاركة سائقات السيارات، وتزويدهنّ بالمعرفة والمهارات المتقدمة، مما يعزز لديهن مفاهيم التسامح والسلامة على الطرقات. وحضر الفعالية فريق لامبورجيني أبو ظبي، وقدّم نماذج مختلفة لتختبرها السيدات على الحلبة.

وبعد سلسلة ناجحة من فعاليات يوم قيادة السيارة على الحلبة، تستعد بيريللي لانطلاق موسم جديد في الإمارات اعتباراً من شهر سبتمبر. وسيُكشف عن البرنامج الكامل في الوقت المناسب.

لمحة حول شركة بيريللي:

تأسست بيريللي في مدينة ميلانو الإيطالية عام 1872 لتصبح أكبر الشركات المصنعة للإطارات في العالم على مدى 144 عاماً، مع تركيز خاص على تقديم مجموعة من أفضل المنتجات الراقية. ومن خلال التزامها بعمليات الأبحاث والتطوير، أصبحت منتجات الشركة مرادفاً حقيقياً لمعنى التميز الإيطالي في العالم، حيث تمتلك الشركة 20 مصنعاً للإطارات، بما يشمل واحداً في الولايات المتحدة في مدينة روما بولاية جورجيا، إلى جانب حضور تجاري راسخ في 160 دولة. وعلى صعيد آخر، تنشط بيريللي في رياضات المحركات منذ عام 1907، وباتت تُعد الآن مزود الإطارات الحصري لبطولة فورمولا 1 وبطولة سوبر بايك العالمية إلى جانب العديد من البطولات الخاصة بعلامات تصنيع السيارات في مختلف أنحاء العالم.{:}