{:en}FII Institute announces 5th anniversary edition of FII, to be held 26-28 October under “Invest in Humanity” theme{:}{:ar}مؤسسة مبادرة مستقبل الاستثمار تعلن عن انعقاد الدورة الخامسة من المبادرة في الفترة من 26 إلى 28 أكتوبر 2021{:}

{:en}Riyadh, Saudi Arabia —(AETOSWire)

“As multiple sectors witness a renaissance, what are the investments that will create the greatest benefits for humanity?” This will be the core discussion of the 5th anniversary edition of the Future Investment Initiative (FII), which will take place in Riyadh on 26-28 October 2021 under the theme “Invest in Humanity”. The annual event by the FII Institute brings together world leaders, experts, innovators, and media in a global forum to explore pioneering solutions addressing society’s challenges and propel action towards their realisation.

With an inclusive agenda, FII has quickly proved its effectiveness as a global platform for cross-border collaboration in service of humanity.

{:en}FII Institute announces 5th anniversary edition of FII, to be held 26-28 October under “Invest in Humanity” theme{:}{:ar}مؤسسة مبادرة مستقبل الاستثمار تعلن عن انعقاد الدورة الخامسة من المبادرة في الفترة من 26 إلى 28 أكتوبر 2021{:}

“The success of FII to date is testament to the eagerness of the private and public sectors to play an active role in addressing the issues we face as a global community. By leveraging the enormous economic opportunities that will lie ahead in the post-Covid era, we will also catalyse the changes needed to achieve an equitable, prosperous future for all,” said H.E. Yasir Al-Rumayyan, Chairman of the FII Institute board of trustees and Governor of the Public Investment Fund.

FII Institute CEO Richard Attias said, “As the world acknowledges the need for sustainable change, investors and leaders are looking for the right avenues to contribute in a way that creates both value and impact. The Neo-Renaissance of the global economy, which we explored in January during the fourth edition of FII, is now emerging, and the FII fifth anniversary edition will be a unique call to action.”

The most recent edition of FII, which took place in a hybrid format in January 2021, across global hubs, assembled over 200 speakers, 15,000 attendees from 130 nations, and the on-ground participation of leaders of government and industry.

About the Future Investment Initiative

​​​​The Future Investment Initiative (FII) is an international platform for expert-led debate between global leaders, investors, innovators, young entrepreneurs and media with the power to shape the future of global investment. It is focused on utilizing investment to drive growth opportunities, enable innovation and disruptive technologies, and address global challenges.​

FII is the flagship event of the FII Institute, a nonprofit foundation calling on global collaboration for a better future through its year-round work in research, ideas exchange and investment in sustainable solutions.

www.futureinvestmentinitiative.com

About FII Institute (Future Investment Initiative Institute)

FII Institute is a next-generation non-profit foundation. Global, objective and independent, we foster great minds from around the world and turn ideas into real-world solutions for a better future. To meet that future head on, we pour our efforts into four critical areas: Healthcare, Sustainability, Artificial Intelligence and Robotics.

We are positioned at the centre of it all – where decision makers, financial resources and an engaged generation of youths come together, energised and ready for change. We harness that energy into three pillars: THINK, XCHANGE, ACT. Overseen by thought-leaders and academia, we are transparent and committed to investing in the revolutionary ideas that make a tangible difference to lives globally. Join us to own, co-create and actualise positive impact for humanity.

www.fii-institute.org

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

الرياض، المملكة العربية السعودية – (“ايتوس واير”):

“مع النهضة التي تشهدها قطاعات عدة حالياً، هناك تساؤل يطرح نفسه بشأن نوعية الاستثمارات التي بمقدورها تحقيق المنافع الكبرى لصالح الإنسانية؟”. سوف تكون أطروحات وتساؤلات من هذا القبيل المحور الرئيسي لمناقشات الدورة الخامسة من مبادرة مستقبل الاستثمار، التي من المقرر انعقادها في العاصمة الرياض في الفترة ما بين 26 و28 أكتوبر 2021، تحت شعار “الاستثمار في الإنسانية”. ويجمع الحدث السنوي، الذي تنظمه مؤسسة مبادرة مستقبل الاستثمار، القادة والخبراء والمستثمرين والمبتكرين وأبرز الشخصيات الإعلامية من جميع انحاء العالم، في منتدى يستكشف الحلول الرائدة التي تتصدى للتحديات المجتمعية وتعمل على تشجيع الجهود الرامية إلى تحقيقها.

وعبر ما قدمته في الأعوام الماضية، أصبحت المبادرة في زمن قصير منصة عالمية فعالة في تعزيز التعاون والتآزر الدولي لأجل إحداث التأثير المنشود في مستقبل الإنسانية.

{:en}FII Institute announces 5th anniversary edition of FII, to be held 26-28 October under “Invest in Humanity” theme{:}{:ar}مؤسسة مبادرة مستقبل الاستثمار تعلن عن انعقاد الدورة الخامسة من المبادرة في الفترة من 26 إلى 28 أكتوبر 2021{:}

وتعليقاً على انعقاد المبادرة، يقول معالي الأستاذ ياسر بن عثمان الرميان، رئيس مجلس أمناء مؤسسة مبادرة مستقبل الاستثمار ومحافظ صندوق الاستثمارات العامة: “تعتبر نجاحات مبادرة مستقبل الاستثمار حتى اليوم توثيقاً وتأكيداً على حرص مؤسسات القطاعين العام والخاص على النهوض بدور فاعل في التصدي للقضايا التي تواجه المجتمع العالمي. ومن خلال الاستفادة من الفرص الاقتصادية الهائلة خلال حقبة ما بعد اندثار فيروس كوفيد-19، نعمل أيضًا على تسريع تنفيذ التغييرات اللازمة لضمان مستقبل أكثر إنصافاً وأعمّ ازدهاراً للجميع”.

ومن جانبه، يقول ريتشارد أتياس، الرئيس التنفيذي لمؤسسة مبادرة مستقبل الاستثمار: “اليوم صار العالم أكثر إدراكاً لضرورة التغيير المستدام، ومن هنا يبحث المستثمرون والقادة عن سبل المساهمة الإيجابية في مجالات من شأنها أن تحقق القيمة وتحدث التأثير لصالح البشر. إننا نشهد عصر نهضة جديد للاقتصاد العالمي، وهي الحقيقية التي أبرزناها خلال فعاليات الدورة الرابعة من المبادرة في يناير الماضي، وبناء على ذلك، ستكون النسخة الخامسة من المبادرة دعوة جادة للعمل”.

جدير بالذكر، أن النسخة السابقة من المبادرة قد انعقدت افتراضياً في يناير من العام 2021، عبر عدة مراكز عالمية، وشهدت مشاركة 200 متحدث و15 ألف متابع من نحو 130 دولة مختلفة، وواكبتها فعاليات انعقدت بالحضور الفعلي لكوكبة من القيادات الحكومية والشخصيات البارزة من مختلف القطاعات والصناعات، وذلك بمقر المبادرة في الرياض، عاصمة المملكة العربية السعودية.

لمحة عن مبادرة مستقبل الاستثمار

تُعد مبادرة مستقبل الاستثمار منصة دولية رائدة في مجال الاستثمار وملتقى سنوي يجمع المستثمرين والمبتكرين والقادة من جميع انحاء العالم الذين يتمتعون بالقدرة على تشكيل مستقبل الاستثمار العالمي. وتهدف المبادرة إلى استغلال الفرص الاستثمارية لدفع عجلة النمو الاقتصادي، وتمكين الابتكار وتفعيل التقنيات المتقدمة، بالإضافة إلى استكشاف التحديات العالمية والتصدي لها.

والمبادرة هي الحدث الرئيسي الذي ترعاه مؤسسة مبادرة مستقبل الاستثمار؛ المؤسسة غير الربحية والتي تعزز جهود التعاون الدولي والتآزر لتحقيق مستقبل أفضل عبر جهود البحث والابتكار وتبادل الأفكار والاستثمار في الحلول المستدامة التي من شأنها تحقيق تأثير ايجابي لصالح الإنسانية.

www.futureinvestmentinitiative.com

لمحة عن مؤسسة مبادرة مستقبل الاستثمار

مؤسسة مبادرة مستقبل الاستثمار نموذج لجيل جديد من المؤسسات العالمية غير الربحية ، ومن خلال نهج عالمي، موضوعي، ومستقل، نرعى ألمع العقول من جميع أنحاء العالم ونعمل على أن تجد أفكارها الجادة طريقها إلى التنفيذ والتطور لتصبح حلولا واقعية تحدث تأثيراً إيجابياً ومستداماً لصالح الانسانية. وفي سبيل الاستعداد للمستقبل، نركز جهودنا في أربعة مجالات أساسية: الرعاية الصحية، الاستدامة، الذكاء الاصطناعي، وعلوم الروبوت.

ونسعى لاتخاذ خطوات ملموسة وحشد صناع القرار من شتى أنحاء العالم، وجمع الجهود الشابة مع إيجاد الموارد المالية اللازمة لإحداث التغيير والتأثير المنشود. وترتكز استراتيجيتنا على ركائز ثلاث: التفكير، التبادل والفعل. ومن خلال شراكاتنا مع المؤسسات الأكاديمية ومراكز البحوث الرائدة وقادة الفكر حول العالم، نلتزم بالاستثمار في الأفكار المبتكرة التي من شأنها الارتقاء بشكل ملموس بحياة البشر حول العالم.

 ندعوكم للانضمام لنا من أجل التعاون في الابتكار ولتحقيق التأثير الإيجابي المنشود لصالح الإنسانية.

www.fii-institute.org

المصدر: “ايتوس واير”

{:}