{:en}HUAWEI Assistant·TODAY kicks-off summer with an experience upgrade{:}{:ar} المساعد الشخصي الافتراضي “مساعد هواوي·اليوم” يستهل موسم الصيف{:}

{:en}

HUAWEI Assistant·TODAY kicks-off summer with an experience upgrade

Updates and enhancements to the user interface, layout, ‘Moments’ section, ‘Discover’ module, and ‘My Services’ feature

With the summer vacation just around the corner, HUAWEI Assistant·TODAY, a personal assistant available to download on newer versions of Huawei devices, has launched new exciting updates. These updates aim to help users organize their lives the way they envision by improving productivity and providing access to many services in one spot – saving them time, effort, and energy.

The application has been enhanced with a new user interface, making the digital assistant more customisable and geared towards users’ preferences. One downward swipe to refresh HUAWEI Assistant·TODAY, and the entire experience gets upgraded to the latest version.

The personal assistant redesign introduces ‘Cardify’ of services in the ‘Moments’ section, which offers users instant access to their favourite services and apps including food and entertainment. This means entertainment and food deliveries are just a swipe away – a necessity for many who want to avoid long walks in the heat.

The new features also boasts time-saving perks. For users, service cards can be more convenient than apps – enabling them to save time and effort while downloading their favourite apps. By holding and dragging the card, users can easily customize their assistant to their liking. These cards include apps for weather, health and fitness, calendar, and these are in two sizes so that users set the visual experience to their preference.

The all-new ‘Discover’ module in the ‘Moments’ section leads the user directly to a discovery zone, which includes apps and services developed by Huawei and by partners.{:en}HUAWEI Assistant·TODAY kicks-off summer with an experience upgrade{:}{:ar} المساعد الشخصي الافتراضي “مساعد هواوي·اليوم” يستهل موسم الصيف{:}

HUAWEI Assistant·TODAY now also includes ‘My Services’ for quick access to recently-added services or to add new ones – for a more tailored and personalized experience overall. The Newsfeed section, which compiles a variety of local and global sources, has also undergone a transformation in how it identifies and shortlists the news to display, and the layout of the service itself.

Users can now upgrade HUAWEI Assistant·TODAY on HUAWEI AppGallery to the latest version, and simply swipe down to start their summer journey with a new, aesthetic assistant experience.

About HUAWEI Assistant·TODAY

HUAWEI Assistant·TODAY allows users to access information and services conveniently and quickly. The feature acts as a personal assistant, giving users the ability to browse the web, customise their dashboard, as well as view basic information about their devices. HUAWEI Assistant·TODAY features multiple tools including AI Search, Instant Access, Moments, and Newsfeed.

{:}{:ar} المساعد الشخصي الافتراضي “مساعد هواوي·اليوم” يستهل موسم الصيف بإدخال تحسينات شاملة على مزاياه وتجربة استخدامه

تحديثات وتحسينات على واجهة المستخدم، والتصميم العام، وقسم ” Moments”، والوحدة البرمجية “Discover”، وخاصية “My Services”

مع اقتراب حلول موسم العطلة الصيفية، طرح “مساعد هواوي·اليوم”، وهو المساعد الشخصي الاقتراضي المتوفر للتنزيل على الإصدارات الأحدث لأجهزة هواوي، مؤخراً تحديثات وترقيات جديدة مذهلة على مزاياه وتجربة استخدامه. ويتمثل الهدف من هذه التحديثات في مساعدة المستخدمين على تنظيم حياتهم اليومية بالطريقة التي يتصورونها من خلال تحسين الإنتاجية وإتاحة الوصول إلى العديد من الخدمات المتوفرة في مكان واحد، مما سيوفر وقتهم وجهدهم ويمنحهم مزيداً من راحة البال.

وقد تم تحسين التطبيق من خلال إضافة واجهة مستخدم جديدة، مما يمنح هذا المساعد الرقمي قابلية للتخصيص وقدرة على مواكبة ميول وتفضيلات المستخدمين. وبمقدور المستخدم تحديث المساعد الشخصي “مساعد هواوي·اليوم” بتمريرة واحدة باتجاه أسفل الشاشة لتتم ترقية تجربة الاستخدام كلياً إلى الإصدار الأحدث.

ويقدم المساعد الشخصي بتصميمه الجديد، باقة من بطاقات الخدمة “Cardify” في قسم “Moments”، التي تتيح للمستخدمين إمكانية الوصول الفوري إلى الخدمات والتطبيقات المفضلة لديهم، بما فيها الأطعمة والترفيه. مما يعني أن توصيل طلبات الطعام قد أصبح على بعد بضع تمريرات على جهاز المستخدم، ويعتبر هذا، في الواقع، ضرورة ملحّة بالنسبة للكثيرين الذين يرغبون بتجنّب المشي لمسافات طويلة تحت وطأة حرارة الشمس.{:en}HUAWEI Assistant·TODAY kicks-off summer with an experience upgrade{:}{:ar} المساعد الشخصي الافتراضي “مساعد هواوي·اليوم” يستهل موسم الصيف{:}

وتشتمل المزايا الجديدة أيضاً على العديد من الخصائص الموفّرة للوقت. كما أن بطاقات الخدمة، من وجهة نظر المستخدمين، قد تكون أكثر ملاءمة من التطبيقات ذاتها، مما يجعل بمقدور العملاء توفير وقتهم وجهدهم أثناء تنزيل تطبيقاتهم المفضلة. ومن خلال الضغط المستمر على البطاقة أثناء سحبها، سيتمكّن المستخدمون من تخصيص وظائف ومهام المساعد الشخصي الخاص بهم بما يتماشى مع تفضيلاتهم وميولهم. وتشتمل هذه البطاقات على تطبيقات الطقس والصحة واللياقة والتقويم، وهي متوفرة في حجمين مختلفين، مما يتيح للمستخدمين ضبط خيارات العرض والمشاهدة وفقاً لتفضيلاتهم.

وتتولى الوحدة البرمجية “Discover” الجديدة كلياً في قسم “Moments” قيادة وتوجيه المستخدم مباشرةً إلى منطقة الاستكشاف التي تحتوي على تطبيقات وخدمات مطورة من قبل هواوي والشركاء.

كما يحتوي المساعد الشخصي “مساعد هواوي·اليوم” على ميزة “My Services”، لإتاحة الوصول السريع إلى الخدمات التي تمت إضافتها مؤخراً أو لإضافة خدمات جديدة من شأنها تحسين تجربة الاستخدام عموماً وجعلها أكثر خصوصية وملاءمة. وشهد قسم الأخبار المتفرقة، الذي يعتمد أساساً على مصادر محلية وعالمية متنوعة، تحولًا في طريقة تحديد وانتقاء أبرز العناوين الإخبارية التي سيتم عرضها ومخطط الخدمة ذاتها.

يستطيع المستخدمون اليوم ترقية “مساعد هواوي·اليوم” إلى الإصدار الأحدث على متجرHUAWEI AppGallery ، وإجراء بضعة تمريرات لبدء رحلة الصيف باستكشاف تجربة جديدة وجمالية ممتعة لاستخدام هذا المساعد الشخصي الافتراضي.

نبذة عن “مساعد هواوي·اليوم”  

يتيح المساعد الشخصي الافتراضي “مساعد هواوي·اليوم” للمستخدمين إمكانية العثور على المعلومات والخدمات بسهولة وسرعة وسلاسة. وتعمل هذه الخاصية كمساعد شخصي، مما يضع في متناول المستخدمين القدرة على تصفح الويب، وتخصيص واجهة المستخدم الخاصة بهم، بالإضافة إلى الاطلاع على المعلومات الأساسية الخاصة بأجهزتهم. كما زوّدت خاصية المساعد الشخصي الاقتراضي “مساعد هواوي·اليوم” بأدوات عملية متعددة، من AI Search  و  Instant Access و Moments و Newsfeed.{:}