{:en}INFINITI of Arabian Automobiles granted Overall Achievement Award{:}{:ar}إنفينيتي من العربية للسيارات تحصل على “جائزة الأداء المتميّز”{:} from INFINITI International Markets

{:en}

INFINITI of Arabian Automobiles granted Overall Achievement Award from INFINITI International Markets

  • The award recognizes AAC’s exceptional performance in sales, aftersales, and customer experience for FY20

 Highlighting another prestigious milestone, Arabian Automobiles, the flagship company of the AW Rostamani Group and the exclusive dealer for INFINITI in Dubai, Sharjah and the Northern Emirates, is proud to reveal that it has been granted the ‘Overall Achievement Award’ from INFINITI International Markets. Arabian Automobiles was awarded due to its exceptional performance in sales, aftersales and customer experience during FY20.

Commenting on Arabian Automobiles’ accomplishment, Nasif Siddiqi, Managing Director of INFINITI International Markets, said: “Congratulations to the whole team at Arabian Automobiles for earning the Overall Achievement Award. Our partnership is strengthened by continued innovative and collaborative efforts, which were especially necessary for FY20. Despite the challenges, Arabian Automobiles delivered, and INFINITI is delighted to acknowledge the team’s overall exceptional performance in Sales, Aftersales and Customer Experience.”

“Customer satisfaction has always been a fundamental pillar from which all our initiatives and services at Arabian Automobiles are rooted. Over the past year, we are proud to have weathered the challenges and quickly adapted and excelled to the new global environment. The Overall Achievement Award recognises our efforts in ensuring exceptional performance in new car sales which included the QX50 and QX80, as well as aftersales services. With the timeless dedication of our team complemented by our new-age solutions and value-driven operations, we are certain to grow from strength to strength in the years to come.,” said Salah Yamout, COO of Arabian Automobiles.{:en}INFINITI of Arabian Automobiles granted Overall Achievement Award{:}{:ar}إنفينيتي من العربية للسيارات تحصل على “جائزة الأداء المتميّز”{:}

From virtual showrooms and e-product presentations that replicated the in-store experience for customers to an e-commerce platform that remotely handled the full purchasing journey, INFINITI of Arabian Automobiles also stood out for the 360-degree sanitization standards maintained across its showrooms and service centers, and home test drives that were organized for the convenience of all customers.

About Arabian Automobiles Company

Arabian Automobiles Company (AAC) is the flagship company of AW Rostamani Group. With 50 years in the business, AAC is one of the leading automotive dealers in the GCC and exclusive distributor for Nissan, INFINITI and Renault vehicles in Dubai and the Northern Emirates. Arabian Automobiles is looking back on 50 years of excellence and passion, and forging ahead with its vision to enrich customer lives and remain the trusted automotive brand of choice.

Arabian Automobiles became the first automotive company in the UAE to be awarded the prestigious ‘Dubai Quality Gold Award’ by Dubai Economy in May 2017. In the same year, INFINITI won ‘Best Performing Brand’ in the automotive category of the Dubai Service Excellence Scheme; an accolade previously won by Nissan in 2016 and Renault in 2015. In 2015, Arabian Automobiles received the Mohammed Bin Rashid Al Maktoum business award for most outstanding performance and in 2013 it became the first private company in the UAE to be inducted into the prestigious Palladium Balanced Scorecard Hall of Fame for strategy execution. Arabian Automobiles Company is currently the holder of Nissan Motor Company’s ‘Global Nissan Aftersales Award and is the only Nissan distributor to have won the award for ten years in a row.

Across its Dubai and Northern Emirates network, Arabian Automobiles operates:

  • New vehicle sales showrooms: 9 Nissan, 4 INFINITI and 2 Renault
  • 6 pre-owned car showrooms
  • 24Hrs Service Center at Ras Al Khor, Dubai
  • Central Logistics Centre at Dubai Industrial City
  • Service centres: 10 Nissan, 4 INFINITI, and 3 Renault
  • 60 minute Express Service
  • 9 spare parts outlets
  • Arabian Automobiles is ISO 9001, ISO 14001 and OHSAS 18001 certified.

{:}{:ar}إنفينيتي من العربية للسيارات تحصل على “جائزة الأداء المتميّز” من أسواق إنفينيتي العالمية

  • الجائزة تُمنح تقديراً للأداء الاستثنائي الذي أظهرته العربية للسيارات في المبيعات وخدمات ما بعد البيع وتجربة العملاء للسنة المالية 2020

[دبي – الإمارات العربية المتحدة، 29 يونيو 2021] – في إنجاز فريد من نوعه يسلط الضوء على مسيرتها المرموقة، تفخر العربية للسيارات، شركة السيارات الرئيسية في مجموعة عبدالواحد الرستماني، والوكيل الحصري لعلامة إنفينيتي في دبي والشارقة والإمارات الشمالية، بالإعلان عن حصولها على “جائزة الأداء المتميّز” من أسواق إنفينيتي الدولية، وذلك تقديراً لأدائها الاستثنائي في المبيعات وخدمات ما بعد البيع وتجربة العملاء خلال السنة المالية 2020.

وتعليقاً على هذا الإنجاز الذي حققته العربية للسيارات، قال ناصيف صديقي، المدير الإداري إنفينيتي انترناشيونال ماركتس و إنفينيتي الشرق الأوسط: “نعرب عن تهانينا لفريق العربية للسيارات على فوزه بـِ “جائزة الأداء المتميّز”. إن الشراكة القائمة بيننا تتعزز من خلال الجهود المبتكرة والتعاون المستمر، وكان ذلك ضرورياً للسنة المالية 2020 على وجه التحديد. ورغم التحديات، تمكنت العربية للسيارات من تحقيق ذلك، ويسرنا في إنفينيتي الاعتراف بالأداء الاستثنائي العام لفريقها في المبيعات وخدمات ما بعد البيع وتجربة العملاء”.

وقال صلاح يموت، المدير التنفيذي للعمليات في العربية للسيارات: “إننا نتخذ من العملاء ركيزة أساسية تنطلق منها جميع مبادراتنا وخدماتنا في العربية للسيارات. ونفخر بقدرتنا على تجاوز التحديات على مدار العام الماضي، والتكيف السريع مع البيئة العالمية الجديدة بل والتفوق عليها. إن حصولنا على “جائزة الأداء المتميّز” جاءت تقديراً لجهودنا الهادفة إلى ضمان الأداء الاستثنائي في مبيعات السيارات الجديدة، بما في ذلك QX50 و QX80، بالإضافة إلى خدمات ما بعد البيع. ويعزى الفضل في ذلك إلى التفاني الدائم لفريقنا، والاعتماد على حلولنا الحديثة وتقديم العمليات القيّمة. ونحن على يقين تام من قدرتنا على مواصلة النمو خلال السنوات القادمة”.{:en}INFINITI of Arabian Automobiles granted Overall Achievement Award{:}{:ar}إنفينيتي من العربية للسيارات تحصل على “جائزة الأداء المتميّز”{:}

وبدءاً من صالات العرض والعروض الإلكترونية القيّمة للمنتجات التي تحاكي التجربة الحقيقية للعملاء، وصولاً إلى منصة التجارة الإلكترونية التي وفرت المعاملات عن بعد ضمن رحلة الشراء الكاملة، فقد تميزت إنفينيتي من العربية للسيارات أيضاً، بإتباع معايير التعقيم الشاملة في جميع صالات العرض ومراكز الخدمة التابعة لها، إضافة إلى حجز اختبارات القيادة براحة تامة من المنزل، لتوفير كافة سبل الراحة لجميع عملائها.

نبذة عن الشركة العربية للسيارات

الشركة العربية للسيارات هي الشركة الرئيسية في مجموعة شركات عبد الواحد الرستماني. وتعمل الشركة في قطاع السيارات منذ أكثر من 50 عاماً، وتعتبر واحدة من الشركات الرائدة في قطاع توزيع السيارات في دول مجلس التعاون الخليجي، والموزع الحصري لسيارات نيسان وإنفينيتي ورينو في دبي والإمارات الشمالية. وبعد مرور 50 عاماً من التميز وشغف الريادة، لا تزال رؤية العربية للسيارات مكرسة نحو إثراء تجارب العملاء، وأن تظل الخيار الموثوق في قطاع السيارات.

وأصبحت العربية للسيارات أول شركة سيارات في دولة الإمارات العربية المتحدة تحصل على جائزة دبي للجودة المرموقة – الفئة الذهبية، من قبل اقتصادية دبي في مايو 2017. وفي السنة ذاتها، فازت إنفينيتي بجائزة أفضل العلامات أداءَ في فئة السيارات من برنامج دبي للتميز في الخدمة، وهي الجائزة ذاتها التي فازت بها نيسان سابقا في العام 2016، ورينو في العام 2015. وفي العام 2015، حصلت العربية للسيارات على جائزة محمد بن راشد آل مكتوم للأداء المتميز، وفي العام 2013، أصبحت أول شركة خاصة في دولة الإمارات العربية المتحدة تدخل قاعة الشهرة لمؤسسة البلاديوم، وذلك لتفوقها في منافسة تطبيقات بطاقة الأداء المتوازن

والتراصف الاستراتيجي. وتحمل العربية للسيارات حاليًا جائزة نيسان العالمية لخدمات ما بعد البيع، وهي الموزع الوحيد لعلامات نيسان الذي يفوز بهذه الجائزة للسنة العاشرة على التوالي.

وضمن شبكتها في دبي والإمارات الشمالية، تتولى العربية للسيارات تشغيل ما يلي:

  • صالات عرض السيارات الجديدة: 9 نيسان، و 4 إنفينيتي و 2 رينو.
  • 6 مرافق لبيع السيارات المستعملة المعتمدة.
  • مركز الصيانه اللوجستية المركزية في مدينة دبي الصناعية.
  • مراكز الصيانه: 10 نيسان، 4 إنفينيتي و 3 رينو.
  • مركز الصيانه السريعة في غضون 60 دقيقة
  • 9 مراكز لقطع الغيار.
  • العربية للسيارات حائزة على شهادتي أيزو 9001 وأيزو 14001 وشهادة أيزو 45001

{:}