{:en}Doctor Consult Through Hologram Gives Patients A Real Life And Personalized Telemedicine Experience{:}{:ar}تقنية مبتكرة تمنح المرضى فرصة الحصول على تجربة طبية عن بُعد من خلال الهولوغرام{:}

{:en}Dubai, United Arab Emirates, (AETOSWire): DOC (Digital Outpatient Care) is showcasing the world’s first holographic telemedicine consultation solution at its event this month. Doctors from Harley Street, UK, Cedars-Sinai, USA, and Mount Elizabeth Hospitals Singapore, can provide real-time consultations, diagnoses, and second medical opinions across the world through this technology. The attendees of this event had the opportunity to discover the process of how it works with a live demonstration. During the live demonstration, attendees were able to experience a live endoscopy with a nurse on the ground in Dubai, while the ENT specialist in another location was able to guide and diagnose in real-time.

{:en}Doctor Consult Through Hologram Gives Patients A Real Life And Personalized Telemedicine Experience{:}{:ar}تقنية مبتكرة تمنح المرضى فرصة الحصول على تجربة طبية عن بُعد من خلال الهولوغرام{:}

No longer will a patient’s geographic location determine the immediacy, intimacy, and quality of healthcare. Patients can avoid unnecessary travel and experience a consultation or second medical opinion in a place of convenience and comfort. This reduces the risk of exposure to COVID-19 along with reduced travel resulting in a quicker diagnosis.

The quality of healthcare for patients can vastly improve using this technology regardless of their location. This solution works domestically as well as internationally, connecting patients and physicians across multiple geographies and specialties. Specialties that would benefit from DOC solutions include, ENT, Ophthalmology, Dermatology, Psychology and more, using various connected diagnostic tools. Patients can consult with world-renowned doctors from a place of their convenience reducing stress, travel costs, carbon footprint and coronavirus exposure.

Zarmina Jafar, Head of Strategy at THB Global said, “The value of having doctors present in a consultation room as if sitting across from the patient, gives an enormous sense of trust, sense of relief, validation and comfort. DOC (Digital Outpatient Care) solutions also offer the ability for global leaders in medical care to train individuals or teams face to face no matter where in the world they are. “

“This solution makes the best of international medical expertise accessible to the rest of the world. “She added.

Multiple presenters can be beamed at the same time, offering global leaders in medical care an opportunity to train individuals or teams face to face. The holograms can be beamed in ultra-high or ultra-low frequency with everything in life-sized proportions.

Consultants attend capture studios in various locations such as Harley Street, London to be holographically captured and beamed into the Dubai demonstration. The patient attends a regional clinic near them to be seen. Through connected devices, the consultant will receive 2D images and video in real-time, allowing them to conduct an assessment, make a diagnosis, and provide the client with advice. Data can then be stored, and analytics run, in line with regional regulations.

DOC Global, part of THB Global, is a Holographic Medical Consultation company launching soon in the UAE, with partners in London, Singapore, and Los Angeles.

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

دبي، الإمارات العربية المتحدة، (“ايتوس واير”) : عرضت شركة DOC المتخصصة في تقديم الرعاية الصحية الرقمية للمرضى عن بعد، أول حل استشاري للطب عن بُعد ثلاثي الأبعاد في العالم من خلال الهولوغرام، تتيح للأطباء في أهم مواقع الخدمات الصحية حول العالم، من هارلي ستريت في لندن ومركز Cedars-Sinai الطبي الجامعي في لوس أنجلوس إلى مستشفيات ماونت إليزابيث في سنغافورة، تقديم الاستشارات والتشخيصات والآراء الطب الثانية إلى المرضى في جميع أنحاء العالم من خلال هذه التكنولوجيا.

ونظمت الشركة فعالية خاصة في دبي لعرض هذه التقنية المبتكرة، حيث تمكن الحضور، من الأطباء وأخصائيي الرعاية الصحية والخبراء من تجربة كيفية القيام بعملية تنظير للحنجرة بشكل مباشر مع ممرضة في دبي، بينما تمكن أخصائي الأنف والأذن والحنجرة في موقع آخر خارج الإمارات من التوجيه والتشخيص في الوقت نفسه.

وبفضل هذه التقنية الثورية في الطب، لم يعد الموقع الجغرافي للمريض هو الذي يحدد مدى توفر وجودة الرعاية الصحية. إذ يمكن للمرضى تجنب السفر غير الضروري وتجربة الاستشارة مع طبيبهم المفضل أو الرأي الطبي الثاني أثناء تواجدهم في منازلهم أو مكاتبهم، وهو ما يقلل من خطر إصابتهم بفيروس “كوفيد-19” إلى جانب تقليل السفر، ما يؤدي إلى الحصول على تشخيص أسرع.

وقالت زارمينا جعفر، المؤسس المشارك ومدير الاستراتيجية في “بنك الصحة”  THB Global : “يمنح وجود الأطباء في غرفة الاستشارة عن بُعد كما لو كانوا يتواجدون  فعليا مع  المريض، إحساساً هائلاً بالثقة والطمأنينة والشعور بالراحة للطرفين.  وتوفر شركة DOC حلول الرعاية الصحية الرقمية للمرضى عن بعد، وهو ما يجعل أفضل الخبرات الطبية الدولية متاحة للناس في أي مكان من العالم”.

يمكن أن تتحسن جودة الرعاية الصحية للمرضى بشكل كبير باستخدام هذه التكنولوجيا بغض النظر عن موقعهم. حيث يمكن  استخدام هذه التقنية محلياً ودولياً، حيث تربط المرضى والأطباء عبر مناطق جغرافية مختلفة وتخصصات متعددة. تشمل التخصصات التي يمكن أن تستفيد من حلولDOC ، الأنف والأذن والحنجرة، وطب العيون، والأمراض الجلدية، وعلم النفس، وغيرها، وذلك باستخدام أدوات التشخيص المختلفة الخاصة بكل تخصص. يمكن للمرضى استشارة الأطباء المشهورين عالمياً من أي مكان يناسبهم لتقليل التوتر، وتكاليف السفر، والبصمة الكربونية الناتجة عن التنقل، والتعرض لفيروس كورونا.

يُجهّز المستشارون استوديوهات التقاط الصور في مواقع مختلفة مثل شارع هارلي بلندن، حيث تقع أغلب المستشفيات والمراكز الطبية بالعاصمة البريطانية في هذا الشارع، ليتم التقاطها بشكل ثلاثي الأبعاد وبثها إلى دبي على سبيل المثال. يحضر المريض إلى عيادة قريبة منه ليتم التواصل معه عبر تقنية الفيديو المرئي. من خلال الأجهزة المتصلة، سيتلقى الاستشاري صوراً وفيديو ثنائي الأبعاد في الوقت الفعلي، ما يسمح له بإجراء تقييم وإجراء تشخيص وتزويد المريض بالنصيحة. ويمكن بعد ذلك تخزين البيانات وإجراء التقييم بما يتماشى مع اللوائح الطبية في كل بلد.

وتعدDOC Global  جزءاً من “بنك الصحة” العالمي، وهي شركة استشارات طبية ثلاثية الأبعاد ستطلق قريباً في دولة الإمارات العربية المتحدة، مع شركاء في لندن وسنغافورة ولوس أنجلوس.

المصدر: “ايتوس واير”

{:}