{:en}MILESTONE SYSTEMS PROMOTES DR. BARRY NORTON TO VICE PRESIDENT OF RESEARCH{:}{:ar}شركة “مايلستون سيستمز” تعلن ترقيتها للدكتور باري نورتون إلى منصب نائب الرئيس لشئون البحوث{:}

{:en}Dubai, UNITED ARAB EMIRATES, (AETOSWire): Milestone Systems promoted Dr. Barry Norton to Vice President of Research.

Barry Norton joined Milestone Systems in May 2018 as Director of Research. In his new role as VP of Research Barry will, in addition to continue leading Milestone’s growing research department, also be responsible for an increased collaboration with universities to move forward the state-of-the-art in machine learning, especially in application to computer vision.

MILESTONE SYSTEMS PROMOTES DR. BARRY NORTON TO VICE PRESIDENT OF RESEARCH

This will be instrumental to help create the next generation of video software technology that will not only be innovative but for greater societal good.

“Milestone Systems has high ambitions for the future. We need to understand and predict future technologies and megatrends to help accelerate Milestone Systems’ ambitious growth journey. Increasing our focus on research will gear this journey,” said Bjørn Skou Eilertsen, Chief Technology Officer, Milestone Systems.

“Barry is always more than one step ahead when it comes to applying future technologies because of his profound knowledge and ingenuity. I’m confident that Barry will play a key role in taking Milestone’s video software technology to the next level,” Bjørn Skou Eilertsen continued.

Dr. Barry Norton, Vice President of Research, Milestone Systems, said:

“Milestone’s ‘Make the World See’ mission is a clarion call to bring together the latest achievements in artificial intelligence from the lab to deliver true situational understanding in the real world. The commitment to deliver such technology in a responsible manner makes Milestone the ideal environment to deliver on this vision.”

Over the years, Milestone Systems has gradually increased investment in research capability and expertise. With the newly created VP role, Milestone Systems will further develop its business and core strategic initiatives to accelerate the company’s ambitious growth journey with more cutting-edge, high-quality product features. The VP of Research will report directly to the Chief Technology Officer at Milestone Systems.

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

دبي، الإمارات العربية المتحدة،  (“ايتوس واير“): أعلنت شركة “مايلستون سيستمز” ترقية الدكتور باري نورتون إلى نائب رئيس الأبحاث اعتبارًا من تاريخ 1 يوليو 2021.

انضم د. باري نورتون إلى شركة “مايلستون سيستمز” في مايو 2018 بمنصب مدير الأبحاث. سيضطلع د. باري في منصبه الجديد نائبًا للرئيس لشئون البحوث بدور جديد بالإضافة إلى استمراره في قيادة قسم الأبحاث المتنامي في “مايلستون سيستمز”، يتمثل هذا الدور الجديد في مسئوليته أيضًا عن زيادة التعاون مع الجامعات للمضي قدمًا في تقديم أحدث ما توصلت إليه التقنية في مجال تعلم الآلة، لا سيما في يخص مجال رؤية الحواسيب.

MILESTONE SYSTEMS PROMOTES DR. BARRY NORTON TO VICE PRESIDENT OF RESEARCH

سيكون هذا مفيدًا للمساعدة في إصدار الجيل القادم من تقنيات برامج الفيديو، التي لن تكون مبتكرة فحسب، بل ستعمل على تحقيق منفعة مجتمعية أكبر.

قال بيورن سكو إيلرتسن، الرئيس التنفيذي للتقنية في شركة “مايلستون سيستمز”: “إن الشركة تتمتع بطموحات عالية للمستقبل. إننا بحاجة إلى فهم التقنيات المستقبلية والاتجاهات الكبرى والتنبؤ بها، وذلك للمساعدة في المسارعة برحلة النمو الطموحة لشركتنا “مايلستون سيستمز”، إن زيادة تركيزنا على البحوث سيمد هذه الرحلة بكل ما تحتاجه من أدوات.”

تابع بيورن سكو إيلرتسن في تصريحاته قائلًا: “دائمًا ما يكون باري سابقًا بأكثر من خطوة عندما يتعلق الأمر بتطبيق التقنيات المستقبلية، ينبع هذا من معرفته العميقة وبراعته. أنا واثق من أن باري سيسهم بدور فعال في الارتقاء بتقنية برامج الفيديو الخاصة “بمايسلتون سيستمز” إلى مرتبة أعلى.”

قال الدكتور باري نورتون، نائب الرئيس لشئون البحوث في شركة “مايلستون سيستمز”: “إن مهمة “مايسلتون” المتمثلة في (أن نجعل العالم يرى) هي دعوة واضحة لجمع أحدث الإنجازات في مجال الذكاء الاصطناعي من المختبرات لتقديم فهم للعالم الحقيقي في ظل الظروف الحالية. كما أن الالتزام بتقديم مثل هذه التقنية بطريقة مسؤولة يجعل من شركة “مايلستون سيستمز” البيئة المثالية لتحقيق هذه الرؤية”.

عملت “مايلستون سيستمز”على زيادة استثماراتها تدريجيًا في تنمية القدرات البحثية والخبرات. وفي ظل دور نائب الرئيس للبحوث الذي استحدثته الشركة، ستعمل “مايلستون سيستمز” على تطوير أعمالها ومبادراتها الإستراتيجية الأساسية لتسريع رحلة نموها الطموحة، وذلك بواسطة المزيد من ميزات المنتجات المتطورة ذات الجودة العالية، وسيقدم نائب الرئيس للبحوث تقاريره مباشرة إلى كبير موظفي التقنية في شركة “مايلستون سيستمز”.

{:}