{:en} GoDaddy shares Six Tips for Naming Your Small Business{:}{:ar}GoDaddy تقدم 6 نصائح سهلة لتسمية عملك التجاري الناشئ{:}

{:en}

 GoDaddy shares Six Tips for Naming Your Small Business

For many entrepreneurs, naming a business is the starting point for launching their business officially. Trying to find a name for your startup can be very exciting. Finding the proper name that can distinguish your business from another is important to consider as it will share with your customers an idea of what your business does.  Your business name is the first way a potential customer will hear about your business.

Selina Bieber, General Manager for the Middle East and Africa, said: “It is important to spend time to pick the right name for your startup since it will help potential customers find your business online easily. Your name will enable you to establish your unique identity and image in the market.”

“At GoDaddy, we strive to support small businesses and entrepreneurs succeed along their entrepreneurial journey by offering them innovative easy to use and affordable online tools and services, as well as knowledge and help needed to bring their business online. The success of each stage of their business journey builds on the success of the next, and we want to support small businesses and entrepreneurs in the UAE to grow their business online and inspire others,” Bieber added.

Whether you utilize GoDaddy’s domain name generator to help you name your business, or find a name on your own, here are some tips to consider as you work on naming your small business:

  1. What do you want your name to say about your business.

Your business name is its identity and it will appear on all your business communication material such as website, promotional materials, and products. If you are a service-based business, you should give great consideration to the synergy between the name and what you do to make it easier for your potential customers to recognize what you do immediately.{:en} GoDaddy shares Six Tips for Naming Your Small Business{:}{:ar}GoDaddy تقدم 6 نصائح سهلة لتسمية عملك التجاري الناشئ{:}

  1. Brainstorm name possibilities.

Once you decide what you want your business identity to convey, dedicate some time to brainstorm name ideas. List words that describe your business or the type of products or services you offer, as well as its benefits. List down words that describe your competitors and what differentiates you and your products and services from those of your competitors. Names have the ability to evoke the feelings, so always think about how you want your customers to feel when they see your business name. Brainstorming is time consuming so utilize resources, such as a dictionary, thesaurus, and any other resources that you think may help.

  1. Keep your name short, simple, easy to write and remember.

Many successful businesses’ names are short, simple, easy to write and easy to remember. Selecting short words, or a phrase that works together can be easy remember and can be an advantage especially that your small business will rely on word-of-mouth advertising as a crucial form of marketing. If your name is easy to write and to remember, it will be also be easier for your customer to find you online and can help promote your business to others.

  1. Avoid names that are too narrow or too literal.

Always consider the possibility of growth and expansion over time and think of a business name that can accommodate that growth. For example, if you name your business Photo Services and later expand to offer Video services, your original name maybe too limiting and restrictive, as your product line expands.

  1. Test your business name with others.

It can be beneficial to involve friends and family in finding a name for your business. Pick a small group of like-minded people, select a few possible business name choices, then share them with a few trusted friends and family to get their feedback.

  1. Consider whether you can register a domain and obtain a trademark.

It’s important to make sure that your competitors, or another company, are not using the same business name you selected since it can confuse your customers. Using the same commercial name as another company could possibly result in legal issues and deprive you the chance to register a trademark and enjoy the protection it offers for your business name. It is also recommended to check for the availability of your commercial name for official registration and licensing by using the trade name registration function on the Ministry of Commerce and Investment website by visiting: https://mc.gov.sa/

Most importantly, choose a business name that is also available for registration as a domain. Consider the world’s most popular .com or one of the many options such as a .net, .me or something more unique like .store. So, once you decide your business name, head on over to GoDaddy and snag your domain name at https://ae.godaddy.com/domains.

Have some backup name ideas ready just in case your first selected domain name is already taken. Keep in mind that there are also many interesting, and industry-specific domain extensions, such as: .shop; .co and .biz, to help you secure the perfect domain name for your business. GoDaddy offers a tool to help you come up with a business name and check domain availability at the same time.

About GoDaddy

GoDaddy is empowering everyday entrepreneurs around the world by providing all of the help and tools to succeed online. GoDaddy is the place people come to name their idea, build a professional website, attract customers, sell their products and services, and manage their work. Our mission is to give our customers the tools, insights and the people to transform their ideas and personal initiative into success.

{:}{:ar}GoDaddy تقدم 6 نصائح سهلة لتسمية عملك التجاري الناشئ

بالنسبة للعديد من رواد الأعمال، تعتبر تسمية اعمالهم هي نقطة تحول مشاريعهم من فكرة الى عمل حقيقي. ويمكن أن تمثل محاولة العثور على اسم لمشروعك الناشئ أمرًا مثيرًا للغاية. ويعد العثور على الاسم المناسب الذي يمكن أن يميز عملك عن الآخرين أمرًا مهمًا إذا اخذنا في الاعتبار أنه سيشارك مع عملائك فكرة عما يقوم به مشروعك الناشئ. اسم عملك هو الطريقة الأولى التي يسمع بها عميلك المستهدف عن عملك.

واوضحت سيلينا بيبر، المدير العام لـ GoDaddy في الشرق الأوسط وأفريقيا: “إنه من الضروري للغاية أن يختار رائد الاعمال الاسم الصحيح لعمله الناشئ لأنه سيساعد عملائه في الوصول اليه بسهولة وبشكل فوري تقريبًا. كما سيمكن اسم المشروع من تأسيس هوية وصورة فريدة تمثل تواجد المشروع في السوق وتساعد في انجاحه”.

“في GoDaddy، نسعى جاهدين لدعم الشركات الصغيرة ورجال الأعمال الذين نجحوا في كل خطوة من دورة حياتهم العملية من خلال تقديم منتجات وخدمات مبتكرة سهلة الاستخدام وبأسعار معقولة عبر الإنترنت، بالإضافة إلى المعرفة والمشورة. إن نجاح كل مرحلة من مراحل رحلة عملهم سيضمن نجاح اعمالهم ونموها ونريد أن نرى الشركات الصغيرة ورواد الأعمال في الأمارات العربية المتحدة ينمون ويلهمون الآخرين”.{:en} GoDaddy shares Six Tips for Naming Your Small Business{:}{:ar}GoDaddy تقدم 6 نصائح سهلة لتسمية عملك التجاري الناشئ{:}

سواء كنت تستخدم أداة GoDaddy لاقتراح اسم لنشاطك التجاري لمساعدتك في تسمية شركتك الناشئة أو قررت العثور على اسم بنفسك، يمكنك دائمًا الاستفادة من النصائح الثماني السهلة التالية:

  1. 1. فكر فيما تريد أن يعكسه اسمك عن عملك.

اسم عملك الخاص هو هويتك وسيظهر على جميع مواد الاتصالات التجارية الخاصة بك مثل الموقع الإلكتروني والمواد الترويجية والمنتجات. إذا كان نشاطًك التجاري قائمًا على الخدمات، فيجب أن تولي اهتمامًا كبيرًا للتناغم بين الاسم وما تقوم بتقديمه لتسهيل وصول عملائك المحتملين الى عملك التجاري على الفور.

  1. قم بالعصف الذهني.

بمجرد أن تقرر ما تريد أن يعكسه اسمك عن عملك التجاري، يجب عليك أن تخصص بعض الوقت لطرح الأفكار. ضع قائمة بالكلمات التي تصف عملك أو نوع المنتجات أو الخدمات التي تقدمها بالإضافة إلى فوائدها. ضع قائمة بالكلمات التي تصف منافسيك وما يميزك ومنتجاتك وخدماتك عن تلك الخاصة بمنافسيك. تمتلك الأسماء القدرة على إثارة المشاعر، لذلك فكر دائمًا في الطريقة التي تريد أن يشعر بها عملاؤك عندما يرون اسم عملك. قد يستغرق العصف الذهني وقتًا طويلاً، لذا استخدم الموارد اللغوية المتوفرة مثل المعاجم اللغوية وقاموس المرادفات وأي موارد أخرى تعتقد أنها قد تساعدك.

  1. اختر اسم قصير وبسيط وسهل الكتابة والتذكر.

أسماء معظم الشركات الناجحة قصيرة وبسيطة وسهلة الكتابة ويسهل تذكرها. اختيارك لاسم غريب لعملك الناشئ قد يشكل صعوبة للبعض في كتابته، بل ويصعب احينا تذكره، مما قد يمثل مشكلة لأن مشروعك الناشئ سيعتمد على ما سيقوله عملائك عنك كشكل أساسي من أشكال التسويق. إذا كان من الصعب تذكر اسمك، فسيكون من الصعب على عميلك المساعدة في الترويج لعملك للآخرين.

  1. 4. تجنب الأسماء الضيقة جدًا أو الحرفية جدًا.

ضع في اعتبارك دائمًا إمكانية النمو والتوسع بمرور الوقت وفكر في اسم تجاري يمكنه استيعاب هذا النمو. على سبيل المثال، إذا قمت بتسمية عملك التجاري “خدمات التصوير الفوتوغرافي” ثم وسعت نشاطك لاحقًا لتقديم خدمات التصوير السينمائي، فسيكون اسمك الأصلي محدود ومقيّدًا للغاية.

  1. اختبر اسم عملك التجاري مع الآخرين.

من المفيد دائمًا إشراك الأصدقاء والعائلة في العثور على اسم لعملك. في حين أنه من الممكن أن يعمل اشراكهم على الحصول على نتائج بشكل جيد للغاية، إلا أنه في بعض الأحيان يمكن أن يسبب بعض الإزعاج. لذا بدلاً من قضاء وقت ثمين في محاولة إرضاء الجميع أو إيجاد توافق في الآراء، اختر مجموعة صغيرة من الأشخاص ممن يشاركونك نفس الافكار وحدد بعض الخيارات الممكنة، ثم شاركها مع عدد قليل من الأصدقاء والعائلة الموثوق بهم للحصول على القرار النهائي.

  1. ضع في اعتبارك ما إذا كان يمكنك تسجيل نطاق الكتروني والحصول على علامة تجارية باسمك التجاري.

من المهم التأكد من أن منافسيك لا يستخدمون نفس اسم النشاط التجاري الذي حددته لأنه قد يؤدي إلى إرباك عملائك. كما قد يؤدي استخدام نفس الاسم التجاري مثل منافسيك إلى مشاكل قانونية وحرمانك من فرصة تسجيل علامة تجارية والتمتع بالحماية التي توفرها لاسم عملك. ويوصى أيضًا بالتحقق من توفر اسمك التجاري للتسجيل الرسمي والترخيص باستخدام خاصية تسجيل الاسم التجاري على موقع وزارة التجارة والاستثمار

كن مستعدا ببعض أفكار الاحتياطية في حالة عدم توفر اسم النطاق المطلوب. ضع في اعتبارك أن هناك العديد من امتدادات النطاقات المتخصصة حسب نوعية النشاط التجاري لمساعدتك في تأمين اسم النطاق المثالي لعملك. وتقدم GoDaddy أداة رائعة ستساعدك على ابتكار اسم تجاري والتحقق من توفر النطاق في نفس الوقت يمكن الاستفادة منها

نبذة عن GoDaddy:

تهدف منصة GoDaddy من تمكين رواد الأعمال في جميع أنحاء العالم من خلال توفير كل ما يحتاجونه من مساعدة وأدوات لتحقيق النجاح عبر الإنترنت. ومع وجود 20 مليون عميل حول العالم، فإن GoDaddy توفر المنصة التي تتيح للأشخاص تسمية فكرتهم، وإنشاء موقع إلكتروني احترافي، واستقطاب العملاء، وإدارة الأعمال. وتتمثل مهمتنا بمنح عملائنا الأدوات والرؤى والمساعدة لتحويل أفكارهم ومبادرتهم الشخصية إلى نجاح.{:}