{:en}ADIDAS OPENS ITS FIRST STORE DEDICATED TO WOMEN,{:}{:ar}”أديداس” تفتتح أول متجر لها مخصص للنساء في “مول الإمارات”{:} LOCATED AT MALL OF THE EMIRATES

{:en}

ADIDAS OPENS ITS FIRST STORE DEDICATED TO WOMEN, LOCATED AT MALL OF THE EMIRATES

Today adidas opens its first store dedicated to women. Located in Mall of the Emirates (MOE), the new store symbolizes the brand’s commitment to empowering women in the region and creating an inclusive shopping space for women of all shapes, sizes and backgrounds.

With the new all-women store launch, adidas continues to inspire and excite female consumers and shoppers, celebrating diversity and inclusivity through bespoke experiences. The store carries collections that inspire and connect women across sports and lifestyle, including exclusive launches and key collections such as Marimekko, Stella McCartney, and Karlie Kloss. With 50% of the products committed to sustainability, everything from modest and hijab sportwear to plus-size collections are available in the space.  Shoppers are invited to explore the vast range of disruptive products in a comfortable and positive ambiance, with inspirational quotes set against a backdrop of greenery, pink hues, and gold accents.

“This store opening marks a new chapter in our continuous effort to celebrate and empower women through sport,” said Vicki Fitzsimons, Senior Director Brand adidas MENA. “The new store brings a unique experience to the female consumers in the region. As we see more and more women from the Middle East and North Africa are making waves on a global scale, we are proud to bring our women’s dedicated store to life for the very first time in Dubai.”“أديداس” تفتتح أول متجر لها مخصص للنساء في “مول الإمارات”

About adidas

adidas is a global designer and developer of athletic and lifestyle footwear, apparel, and accessories with the mission to be the best sports brand in the world. As an innovation and design leader, adidas engineers the best in high-performance products to make athletes better, faster, and stronger and creates a range of classic and fresh lifestyle and high-fashion lines.

{:}{:ar}“أديداس” تفتتح أول متجر لها مخصص للنساء في “مول الإمارات”

افتتحت “أديداس” اليوم، أول متجر لها مخصص للنساء في “مول الإمارات”. وتعكس هذه الخطوة مدى التزام العلامة التجارية بمسألة تمكين المرأة على مستوى المنطقة وابتكار مساحة تسوق شاملة للنساء تناسب جميع المقاسات والأحجام والخلفيات.

تواصل “أديداس” من خلال إطلاق هذا المتجر الجديد المخصص للنساء، إلهام وتشجيع المستهلكات والمتسوقات، والاحتفاء بالتنوع والشمولية عبر اعتماد التجارب المناسبة. ويحتوي هذا المتجر على مجموعات من الملابس الرياضية التي تلهم النساء وتبني لهن رابطاً عبر الرياضة ونمط الحياة، بما في ذلك الإصدارات الحصرية والمجمواعات الرئيسية مثل “Marimekko” و”Stella McCartney” و”Karlie Kloss”. ويضم هذا المتجر مختلف أنواع الملابس الرياضية المحتشمة والتي تناسب المحجبات، أضف إلى ذلك المقاسات الكبيرة، مع الأخذ في الاعتبار التزام 50% من تلك المنتجات بشروط الاستدامة.

وقالت فيكي فيتزسيمون، مديرة العلامة التجارية “أديداس” الشرق الأوسط وشمال أفريقيا: “يمثل افتتاح هذا المتجر فصلاً جديداً في إطار الجهود المتواصلة التي نبذلها للاحتفاء بالمرأة وتمكينها من خلال الرياضة”. وتابعت “إن هذا المتجر الجديد يقدم تجربة فريدة من نوعها للمستهلكات في المنطقة. ونظراً لأننا نرى المزيد من النساء في الشرق الأوسط وشمال أفريقيا يتألقن على نطاق عالمي، فإننا فخورون باستحداث متجر مخصص للنساء للمرة الأولى في دبي”.“أديداس” تفتتح أول متجر لها مخصص للنساء في “مول الإمارات”

للاطلاع على أحدث المستجدات والمشاركة بالفعاليات المجانية في المتجر ومعرفة ساعات العمل والمزيد من المعلومات حول متجر “أديداس” في “مول الإمارات”، يرجى زيارة الموقع الإلكتروني adidas.com أو تنزيل تطبيق “أديداس”.

نبذة حول “أديداس”

تُعتبر “أديداس” شركة رائدة عالمياً في مجال تصميم الأحذية والملابس والأكسسوارات الرياضية وأسلوب الحياة ويتمثّل طموحها في أن تكون أفضل علامة تجارية رياضية في العالم. وبصفتها شركة رائدة في مجالات الابتكار والتصميم، فإن “أديداس” تصمم أفضل المنتجات العالية الأداء من أجل جعل الرياضيين أفضل وأسرع وأقوى وتبتكر مجموعة من خطوط الموضة والأزياء الكلاسيكية والعصرية.{:}