{:en}The Department of Economic Development in Dubai Honors Eros Group{:}{:ar}دائرة التنمية الإقتصادية في دبي تكرّم مجموعة إيروس{:} for Excellence in Customer Service

{:en}

The Department of Economic Development in Dubai Honors Eros Group for Excellence in Customer Service

 The Dubai Service Excellence Scheme (DSES) awarded Eros Group in recognition of its excellence in customer service under its specialized retail sector. This is the third time the Group has received such an honorable award.

The DSES honor is aimed at promoting excellence in customer service standard in private sector and recognize businesses that offer excellent service for their customers. The award is designed particularly to gain customer’s confidence and to make the experience of “Shopping in Dubai” a pleasurable one. This scheme binds all participating businesses to a common code of business ethics and core criteria for customer service excellence. Most recently, and more importantly, the Awards have been instrumental in enabling businesses to adopt to disruptive changes and sustain growth post COVID.{:en}The Department of Economic Development in Dubai Honors Eros Group{:}{:ar}دائرة التنمية الإقتصادية في دبي تكرّم مجموعة إيروس{:}

Upon receiving the DSES award, Mr. Deepak Babani, Executive Vice Chairman of Eros Group commented, “We are thrilled and extremely honored to be awarded with this highly respected recognition. Our brand philosophy is that the ‘Customer comes first’; this award is a testament to that and shows our ongoing commitment in servicing our customers to the best of standards.”

“The mystery shoppers of DED visit our stores quarterly and rate them according to several excellence parameters where Eros achieved an average score of over 95% among its outlets in Dubai.”

Eros Group is today standing tall as an organization and is growing in revenues year on year with, 17 retail stores across UAE, 14+ world-class brands in its distribution portfolio, and industry recognized awards. Eros Group is one of the leading players in consumer electronics, telecom, and allied multi-products in the Middle East.

Mr. Ahmad Badri, Director of Eros Group said, “The award reinforces our confidence and brand promise to continue to lead the way in customer service excellence. This tribute goes to the entire EROS team as collectively, we all continue to gain insights and develop methods which ensures that our customers always have a positive experience whilst shopping with us.”

About Eros Group

Eros Group is a 53-years reputed organization specializing in the distribution and retail of consumer electronics, mobility, IT, Home Appliance, and convergence products. The Group benefits from its base in the UAE which is strategically positioned at the crossroads of Asia, Africa and Europe with a serving ability to over two billion people, through a complex channel mix of Power Retailers, Independent Retailers, Souq Markets, Re-Exporters, System Integrators, Architects, Consultants and experts.

The Group has evolved from a one-store, one-brand distribution house to build a portfolio of world-class International brands and retail stores including brand boutiques. The Group serves customers in the UAE and select markets in the Middle East and North Africa (MENA) Region. The Organization proudly partners with over fourteen international brands, operates fifteen retail stores and has three service centers across the UAE. Eros Group continues to operate through a seamless logistical process daily to deliver on its core objective: Customer Delight.

{:}{:ar}دائرة التنمية الإقتصادية في دبي تكرّم مجموعة إيروس لتميّزها في مجال خدمة العملاء

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 6 يوليو 2021: قامت إدارة برنامج دبي للخدمة المتميزة بتكريم مجموعة إيروس تقديراً لتميّزها في خدمة العملاء في إطار قطاع التجزئة المتخصّص، علماً أن هذه هي المرة الثالثة التي تحصل فيها المجموعة على مثل هذه الجائزة المشرفة.

ويهدف برنامج دبي للخدمة المتميزة إلى تعزيز التميز في معايير خدمة العملاء بالقطاع الخاص، وتقدير الأعمال التي تقدم خدمة متميزة للعملاء. والجائزة مصممة بصورة أساسية من أجل اكتساب ثقة العملاء وجعل عملية الشراء في دبي تجربة ممتعه للمشتري. ويفرض برنامج دبي للخدمة المتميزة على جميع الشركات والمؤسسات المشاركة الالتزام بميثاق مشترك لأخلاقيات المهنة والمعايير الأساسية للخدمة المتميزة للعملاء.

وقد شكّلت هذه الجوائز في الآونة الأخيرة حافزاً حاسماً وأساسياً في تمكين الشركات من تبنّي تغييرات جذرية والحفاظ على نموّها بعد الجائحة.

ولدى تلقيه جائزة برنامج دبي للخدمة المتميزة، قال السيد ديباك باباني، نائب رئيس مجلس الإدارة التنفيذي لمجموعة إيروس: “سعادتنا لا توصف ونشعر بالفخر والاعتزاز لحصولنا على هذا التكريم الرفيع. تقوم فلسفة علامتنا التجارية على مبدأ يضع العميل في المقام الأول، وإن نيلنا هذه الجائزة دليل على نجاحنا في تطبيق هذا المبدأ وانعكاس لالتزامنا بخدمة عملائنا وفقاً لأفضل المعايير”.

“يزور المتسوّقون السريون من دائرة التنمية الاقتصادية متاجرنا كل ثلاثة أشهر ويقيّمونها وفقاً لمعايير عدّة للتميّز حيث حقّقت إيروس متوسّط درجة يزيد على 95٪ بين منافذ البيع في دبي.”{:en}The Department of Economic Development in Dubai Honors Eros Group{:}{:ar}دائرة التنمية الإقتصادية في دبي تكرّم مجموعة إيروس{:}

تحتلّ مجموعة إيروس اليوم مكانة مرموقة كمؤسسة وتنمو في الإيرادات على أساس سنوي مع 17 متجراً للبيع بالتجزئة في جميع أنحاء الإمارات العربية المتحدة، وأكثر من 14 علامة تجارية عالمية في محفظتها للتوزيع، وجوائز معترف بها في قطاع الأعمال الذي تنتمي إليه. وتعدّ مجموعة إيروس إحدى الشركات الرائدة في الإلكترونيات الاستهلاكية، والاتصالات، والمنتجات المتعددة الأخرى في الشرق الأوسط.

من جهته، قال قال السيد أحمد بدري، مدير مجموعة إيروس: “تعزّز هذه الجائزة ثقتنا والتزام علامتنا التجارية بمواصلة مسيرتنا الريادية في تقديم الخدمة المتميزة للعملاء، كما تعتبر تكريماً لجميع أفراد فريق إيروس حيث سنستمر جميعنا في السعي نحو الأفضل وإيجاد أفضل الطرق لضمان حصول عملائنا دائماً على تجربة إيجابية أثناء تسوّقهم لدينا.”

حول مجموعة إيروس Eros Group

مجموعة إيروسEros Group  هي مؤسسة مرموقة انطلقت قبل 53 عاماً متخصصة في توزيع وتجارة الإلكترونيات الاستهلاكية، والأجهزة المحمولة، وتكنولوجيا المعلومات، والأجهزة المنزلية ومنتجات الشبكات الحاسوبية المتقاربة. تستفيد المجموعة من قاعدتها في الإمارات العربية المتحدة التي تتمتع بموقع استراتيجي على مفترق طرق بين آسيا وأفريقيا وأوروبا مع إمكانية توزيع خدماتها على أكثر من ملياري شخص، من خلال شبكة كبيرة من مجموعات التجزئة، وتجار التجزئة المستقلين، والأسواق الإلكترونية، وتجار إعادة التصدير، وأخصائيي النظم المتكاملة، والمهندسين المعماريين، والاستشاريين، والخبراء.

تطوّرت المجموعة من دار توزيع ذات علامة تجارية واحدة ومتجر واحد، إلى بناء مجموعة وافية من العلامات التجارية العالمية، وافتتاح متاجرها الخاصة للبيع بالتجزئة، بما في ذلك متاجر للعلامات التجارية. تخدم المجموعة العملاء في الإمارات العربية المتحدة وأسواق مختارة في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، وتفتخر بشراكتها مع أكثر من أربعة عشر علامة تجارية دولية، وإدارتها خمسة عشر متجراً للبيع بالتجزئة، بالإضافة إلى ثلاثة مراكز خدمة في جميع أنحاء الإمارات العربية المتحدة. تواصل مجموعة إيروسEros Group العمل من خلال عملية لوجستية سلسة يومياً لتحقيق هدفها الأساسين ألا وهو إسعاد العملاء.{:}