{:en}CARLUCCIO’S BRINGS LA DOLCE VITA TO UAE{:}{:ar} كارلوتشيوز يجلب أسلوب حياة “لا دولتشي فيتا” إلى الإمارات{:}

{:en}

CARLUCCIO’S BRINGS LA DOLCE VITA TO UAE

Italian Summers Menu Crafted by Executive Chef Roberto Senese Launches Today

Dubai, United Arab Emirates

There’s nothing quite like summer in Italy. But whether you’re soaking up history and culture whilst sightseeing or enjoying the sparkling azure waters of the coast or living the country life surrounded by vineyards and lush, breathtaking scenery, food is what makes it truly memorable.

Inspired by his country and childhood memories, Carluccio’s executive chef Roberto Senese has launched Italian Summers, a lively menu crafted with authentic, fresh ingredients and love.

In his own words, Italian Summers celebrates the food culture of Italy and brings some of that La Dolce Vita to your table this summer.

Carluccio’s Gazpacho soup, made with plump tomatoes and garnished with tabasco, feta cheese and oregano, is a perfect start to a meal that is designed to be light on the stomach but heavy on flavour.  If greens are your thing, the Fregalo salad, with citrus fruits, rocket and mint leaves, feta cheese, cherry tomatoes and drizzled with a homemade lemon dressing packs a zesty punch.{:en}CARLUCCIO’S BRINGS LA DOLCE VITA TO UAE{:}{:ar} كارلوتشيوز يجلب أسلوب حياة “لا دولتشي فيتا” إلى الإمارات{:}

Dining with a friend? How about sharing some of the delightful appetizers on the new menu, including Chef Sense’s take on traditional favourites like Bruschetta and Mozzarella Roll?

The fresh fish of the Tagliatelle Al Salmone, the delicate and aromatic bresaola stuffed in the Piadina flat bread and the Summer Pizza, served with artichoke, rocket, red onion, walnut, and carnival mixed tomatoes are just some of the inventive dishes that diners can look forward to trying this summer.

Cool off with a Passion Fruit Cooler or Strawberry Mojito, the mocktails concocted to complement the meal. And if you still have room for dessert, the Coconut Gelato and Passion Fruit Panna Cotta are must-tries.

Italian Summers will be available in Carluccio’s restaurants across the UAE (Dubai Mall, Arabian Ranches, Dubai Marina Mall, Springs Souq and Eastern Mangroves AUH) from now until 30th September.

{:}{:ar} كارلوتشيوز يجلب أسلوب حياة “لا دولتشي فيتا” إلى الإمارات

طرح قائمة “الصيف الإيطالي” من إعداد الشيف التنفيذي روبيرتو سينيس

لا شيء يضاهي جمال الصيف في إيطاليا، خاصة مع المأكولات الإيطالية الشهية التي تقدم لك تجربة غنية فريدة من نوعها تحتفظ بها في الذاكرة، سواء كنت تقضي الوقت وأنت تستمتع بالمعالم التاريخية والثقافية أثناء التجوال في أبرز الأماكن السياحية، أو تتمتع بالمياه الزرقاء على الساحل الرائع، أو تعيش حياة الريف محاطاً بكروم العنب والمناظر الطبيعية الخلابة.

في هذ السياق، سطرح الشيف التنفيذي روبيرتو سينيس في مطعم كارلوتشيوز، قائمة طعام “الصيف الإيطالي” المستوحاة من ذكرياته في موطنه وفترة طفولته، وتعد قائمة متنوعة تم إعدادها بمكونات طازجة وأصلية كما تم تحضيرها بكثير من الحب والاهتمام. وقال روبيرتو أن قائمة الصيف الإيطالي تحتفي  بثقافة الطعام في إيطاليا، وتجلب بعضاً من أسلوب الحياة الإيطالي “لا دولتشي فيتا” إلى مائدتك هذا الصيف.

تعد شوربة جازباتشو من كارلوتشيوز، المحضرة من الطماطم المليئة بالعصارة، والمزينة بالتاباسكو وجبنة الفيتا والأوريغانو، بداية مثالية لوجبة خفيفة   وغنية النكهة. وإذا كانت الخضروات هي المفضلة لديك، فإن سلطة فريجالو، مع الفواكه الحمضية، والجرجير، وأوراق النعناع، وجبن الفيتا، والطماطم الكرزية، يعلوها طبقة من صلصة الليمون التي يتم تحضيرها في المطعم، ستقدم لك مذاقاً لذيذاً لا مثيل له.

أما إذا كنت ترغب بتناول الطعام مع صديق؟ يقدم لك المطعم  تشكيلة من المقبلات المميزة التي أضيفت إلى القائمة  الجديدة، بما فيها مقبلات الشيف للأطباق التقليدية الأكثر رواجاً مثل بروسشيتا وموزاريلا رول.{:en}CARLUCCIO’S BRINGS LA DOLCE VITA TO UAE{:}{:ar} كارلوتشيوز يجلب أسلوب حياة “لا دولتشي فيتا” إلى الإمارات{:}

كما يقدم المطعم السمك الطازج مع طبق تاغلياتيل السلمون، والبريسولا العطرية المحشوة بخبز بيادينا، والبيتزا الصيفية، التي تقدم مع الأرضي شوكي، والجرجير، والبصل الأحمر، والجوز، والطماطم المتنوعة، وهي ليست سوى بعضاً من الأطباق المبتكرة التي يستطيع رواد المطعم تذوقها هذا الصيف.

ولمحبي المشروبات الصيفية، انتعش مع تشكيلة الموكتيلات التي تكتمل بها الوجبة بما فيها باشن فروت كولر أو فراولة موهيتو. وإن كان لديك متسعاً لتناول الحلوى، فلا بد من تجربة بوظة جيلاتو جوز الهند، وبانا كوتا الفاكهة.

تتوفر قائمة طعام “الصيف الإيطالي” في مطاعم “كارلوتشيوز” في الإمارات في دبي مول، المرابع العربية، دبي مارينا مول، سوق الينابيع، القرم الشرقي في أبوظبي من الآن وحتى 30 سبتمبر.{:}