{:en}Velaa Private Island: A Luxurious Summer Destination{:}{:ar} جزيرة فيلا الخاصة: وجهة صيفية فاخرة{:}

{:en}

Velaa Private Island: A Luxurious Summer Destination

Escape the scorching temperatures to the pristine crystal blue waters at the Maldivian island resort, Velaa Private Island. Located within the constellation of islands that form the Noonu Atoll, the ultra-luxurious private island offers spacious accommodation and is the ideal location for GCC families and friends who wish to escape to a destination with endless experiences for all ages.

The island comprises of 47 villas, each equipped with a private pool, including four Private Residences that can accommodate up to ten guests, perfect for large families or groups of friends. The Velaa Private Residences each offer four bedrooms, two terraces, a large private pool, private beach, and an outdoor lounge area, all spread out over 1,350 square metres of private interior and exterior space. With enough space for everyone, the stylish and comfortable décor ensures that guests feel glamorously at home.

Those looking for an authentic, yet exemplary Maldivian dining experience will be delighted with Aragu, the island’s signature overwater dining destination that showcases the true local flavours of the Maldives and beyond. The restaurant recently received much acclaimed recognition as the only Maldivian restaurant to make Asia’s top 50 dining destinations for its innovative fusion of European meets Maldivian cuisine.

Thrill-seeking guests can venture beyond their villa and enjoy the most extensive programme of activities in the Maldives such as the latest tandem jetovator, jet-skiing, flyboarding, as well as hydro flight toys and scuba-diving in the resort’s own dive centre. Explore the marine environment in a mini submarine or an underwater drone that allows you to make short films of the flora and fauna, which are among the most diverse in the Maldives.{:en}Velaa Private Island: A Luxurious Summer Destination{:}{:ar} جزيرة فيلا الخاصة: وجهة صيفية فاخرة{:}

The island is home to the Velaa Spa, a tranquil wellness sanctuary where guests can find some of the most unique and innovative treatments which are the only ones found in the Maldives, such as the unique spa treatments using KOTOSHINA products and the Maldives’ only snow room facility.

Velaa Private Island is the ultimate holiday destinations for those looking for comfort, privacy, and endless activities. Whether an intimate family gathering, a getaway for friends, or a romantic escape, the island is sure to have experiences to suit every member of the group.

About Velaa Private Island

Nestled within the constellation of islands that form the Noonu Atoll in Maldives, Velaa Private Island takes exclusivity to the next level with facilities and service that go beyond traditional resorts. Designed by award-winning Czech architect Petr Kolar as “an elegant fusion of Maldivian culture with contemporary luxury, intimate with Maldivian nuances.” Velaa Private Island is the realisation of a dream to create a ‘beyond luxury’ exclusive boutique hideaway in the Maldives. Velaa means “Turtle Island” in the local language – named after generations of sea turtles that flock there to nest and hatch. From a broader “bird’s eye view” which greets arrivals by seaplane, the island’s exclusive over-water villas are also constructed to resemble the head of a turtle, with the island forming the body. The resort comprises 47 private villas, houses and exclusive residences. While 18 of the 47 are built over water, the Romantic Pool Residence can only be reached by boat, allowing even more privacy and exclusivity.

{:}{:ar} جزيرة فيلا الخاصة: وجهة صيفية فاخرة

إذا كنت تتوق إلى ملاذ حصري ومنعزل، فإن الإقامة في جزيرة خاصة هي أفضل مثال على السفر الفاخر.

اهرب من حرارة الصيف إلى المياه الزرقاء الكريستالية النقية – جزيرة فيلا الخاصة في جزر المالديف. تقع هذه الجزيرة الخاصة فائقة الفخامة داخل مجموعة الجزر التي تشكل نونو أتول، وتوفر أماكن إقامة فسيحة وهي الموقع المثالي للعائلات والأصدقاء، وهو الخيار المثالي لأولئك الذين يبحثون عن الخصوصية التامة.

يتكون المنتجع الفاخر من 47 فيلا خاصة – 18 منها مبنية فوق الماء وواحدة منها لا يمكن الوصول إليها إلا عن طريق القوارب، مما يضيف طابع الخصوصية. يجب على أولئك الذين يبحثون عن تجربة سكنية فاخرة خاصة التفكير في اختيار واحد من أربعة مساكن جزيرة فيلا الخاصة، والتي توفر أربع غرف نوم تستوعب ما يصل إلى عشرة ضيوف. يوفر كل سكن خاص لضيوفه منطقة داخلية وخارجية خاصة، بما في ذلك تراسين ومسبح كبير وشاطئ خاص وصالة خارجية وسينما ومنتجع صحي خاص ومساحة كبيرة لكل فرد من أفراد الأسرة للاسترخاء.

أولئك الذين يبحثون عن تجارب الطعام الأصيلة، سوف يسعدون بمطعم أراغو، الوجهة المميزة لتناول الطعام فوق الماء في الجزيرة والتي تعرض النكهات المحلية لجزر المالديف وخارجها. حصل المطعم مؤخرًا على الكثير من التقدير باعتباره المطعم المالديفي الوحيد الذي جعل من أفضل 50 وجهة لتناول الطعام في آسيا بسبب دمجه المبتكر بين المأكولات الأوروبية والمأكولات المالديفية.{:en}Velaa Private Island: A Luxurious Summer Destination{:}{:ar} جزيرة فيلا الخاصة: وجهة صيفية فاخرة{:}

تقدم الجزيرة الأنشطة الأكثر شمولاً في جزر المالديف: التزلج على الماء وركوب الأمواج شراعيًا وركوب القوارب، فضلاً عن ألعاب الطيران المائي والغوص في مركز الغوص الخاص بالمنتجع. بينما سيسعد محبو الجولف بمعرفة أن جزيرة فيلا الخاصة هي موطن لواحد من أروع ملاعب الجولف في العالم، أكاديمية فيلا للجولف من قبل Olazábal، التي تم إنشاؤها بالتعاون مع أسطورة الجولف وتتميز بملعب جولف وأكاديمية مذهلة. أولئك الذين يبحثون عن ملاذ صحي للاسترخاء وتجديد الشباب يمكنهم الاستفادة إلى أقصى حد من سبا فيلا، وهو ملاذ صحي يرعى تجارب الجمال والعافية الشخصية. تفخر الجزيرة الفاخرة بكونها رائدة في بعض علاجات التجميل والعافية الأكثر ابتكارًا في العالم مثل مرفق كلاود ناين للاسترخاء.

الجزيرة هي موطن فيلا سبا الصحي، وهو ملاذ هادئ حيث يمكن للضيوف العثور على بعض العلاجات الفريدة والمبتكرة والتي تعتبر الوحيدة من نوعها في جزر المالديف، مثل علاجات السبا باستخدام منتجات. KOTOSHINA

جزيرة فيلا الخاصة هي أفضل وجهات العطلات لأولئك الذين يبحثون عن الراحة والخصوصية والأنشطة التي لا نهاية لها. سواء كان تجمعًا عائليًا أو ملاذًا للأصدقاء أو ملاذًا رومانسيًا، فمن المؤكد أن الجزيرة لديها تجارب تناسب كل الأفراد.

نبذه عن جزيرة فيلا الخاصة

يقع منتجع جزيرة فيلا الخاصة داخل كوكبة من الجزر التي تشكل جزيرة في نونو أتول في جزر المالديف، ويتميز بالحصرية إلى المستوى التالي من خلال المرافق والخدمات التي تتجاوز المنتجعات التقليدية. صممه المهندس المعماري التشيكي بيتر كولار الحائز على جائزة باعتباره “مزيجًا رائعًا من ثقافة المالديف مع الفخامة المعاصرة والحميمة بالفروق الدقيقة في المالديف”.

جزيرة فيلا الخاصة هي تحقيق حلم لإنشاء مخبأ حصري يتجاوز حدود الرفاهية في جزر المالديف. “Velaa” تعني “السلاحف” باللغة المحلية – سميت على اسم أجيال من السلاحف البحرية التي تتدفق هناك. مع “منظر عين الطير” الذي يستقبل القادمين بالطائرة المائية، تم بناء الفيلات الحصرية فوق الماء لتشبه رأس السلحفاة، حيث تشكل الجزيرة الجسم.

يتكون المنتجع من 47 فيلا خاصة وريزيدنس، في حين تم بناء 18 من أصل 47 فوق المياه، حيث لا يمكن الوصول إلى Romantic Pool Residence إلا بالقوارب، مما يسمح بمزيد من الخصوصية والحصرية.{:}