{:en}Home Box expands its KSA footprint with its 20th furniture store{:}{:ar}”هوم بوكس” توسع نطاق تواجدها في المملكة العربية السعودية من خلال افتتاح متجرها العشرين للأثاث المنزلي{:}

{:en}Dubai, UNITED ARAB EMIRATES, (AETOSWire): One of the largest value furniture and homeware chain Home Box has opened its 20th retail outlet in the Kingdom of Saudi Arabia (KSA) and 32nd in the GCC as part of its expansion strategy, which is aimed at expanding its furniture homeware and home decor offering in the region.

Strategically located at Riyadh’s Khalid Bin Walid Street, exit 8, Al Hamra district, the new expansive store is among the largest outlets in KSA covering over 30,000 sq.ft of prime space.

{:en}Home Box expands its KSA footprint with its 20th furniture store{:}{:ar}”هوم بوكس” توسع نطاق تواجدها في المملكة العربية السعودية من خلال افتتاح متجرها العشرين للأثاث المنزلي{:}

The new store features a fresh, ultra-modern look and feel with a revamped, trend-driven theme and customer-focused shopping experience.

Home Box CEO, Ajay Antal, said that the new store was designed with the evolved customer in mind and their desire for an expertly laid out one-stop-shop that offers an extensive range of modern and classic furniture and premium home accessories at affordable prices.

“KSA is a special market for us mostly due to its cultural vibrancy and our customers’ sense of style and fashion. Driven by their thirst for affordable modern furniture, we have now opened a new store to complement our existing outlets in the region. This new store, which will also cover all of Riyadh, will feature our best-selling pieces as well as a new range of designer home,” said Ajay.

Bringing its total GCC store count to 32 and a combined floor space spanning over 915,000sq ft, the new outlet will feature a collection of over 5,000 home furniture and accessories including a new line of nine different styles of premium quality mattresses.

Regional Expansion

As part of its long-term expansion strategy, Home Box, which also has 12 franchise stores in Africa, is also planning to open three additional stores in various regions this year with plans at an advanced stage to enter new markets in the GCC.

Home Box expansion spree comes against the backdrop of pandemic-related movement restrictions. Despite the restrictions affecting footfall in stores, KSA has experienced significant eCommerce growth with market volume expected to reach US$8.2 billion by 2024. This is largely driven by retailers shifting most of their operations online.

“As the region experiences the gradual easing of Covid-19 restrictions, we are slowly seeing a steady increase of walk-in customers at our outlets, which is part of the reason why we have decided to soldier on with our expansion plan. However, with consumers adopting new digital buying patterns, we are also heavily investing in a robust and convenience-focused eCommerce infrastructure to cater to our growing online customers as well,” noted Ajay.

About Home Box

Launched in 2013, Home Box is one of the Landmark Group’s fastest growing value furniture and homeware concepts. With an extensive offering of great quality products, Home Box makes customers feel at home with its good, honest prices and friendly, helpful service. Through Home Box, the Group aims to provide customers with tasteful yet affordable home furnishing solutions.

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

دبي، الإمارات العربية المتحدة، ( “ايتوس واير”)– افتتحت “هوم بوكس”، إحدى أكبر سلاسل متاجر الأثاث والأدوات المنزلية، متجرها العشرين في المملكة العربية السعودية وبهذا يكون المتجر رقم 32 في دول مجلس التعاون الخليجي، وذلك كجزء من استراتيجيتها التوسعية التي تهدف إلى توسيع قطاع الأثاث والديكور المنزلي في المنطقة.

يقع المتجر الجديد في منطقة استراتيجية على شارع خالد بن الوليد في مدينة الرياض، المخرج 8، حي الحمراء ويعتبر من بين أكبر متاجر المملكة العربية السعودية حيث تغطي مساحته أكثر من 30 ألف قدم مربع. كما يتميز المتجر الجديد بمظهر عصري وروح متجددة وبطابع يتماشى مع كل ما هو رائج ويوفر تجربة تسوق تركز على العملاء في المقام الأول.

{:en}Home Box expands its KSA footprint with its 20th furniture store{:}{:ar}”هوم بوكس” توسع نطاق تواجدها في المملكة العربية السعودية من خلال افتتاح متجرها العشرين للأثاث المنزلي{:}

حول هذا الافتتاح، قال الرئيس التنفيذي لشركة “هوم بوكس” أجاي أنتال أنه قد تم تصميم المتجر الجديد واضعين العملاء الذين يسعون إلى ما هو متطور ورغبتهم في توفير متجر شامل يقدم مجموعة واسعة من الأثاث الحديث والكلاسيكي والإكسسوارات المنزلية ذات الجودة العالية بأسعار معقولة في عين الاعتبار.

حيث علق قائلاً: “نعتبر سوق المملكة العربية السعودية سوق مهم بالنسبة لنا ويعود ذلك إلى تنوعها الثقافي واهتمام عملائنا بالأناقة والموضة. وبسبب انجذابهم للأثاث الحديث ذو الأسعار المعقولة، قمنا بافتتاح المتجر الجديد لإستكمال سلسلة متاجرنا المتواجدة حالياً في المنطقة. وسيعرض هذا المتجر الجديد، الذي سيغطي جميع أنحاء الرياض، أكثر قطعنا مبيعاً بالإضافة إلى مجموعة جديدة للمنازل المصممة”.

وبهذا يصل إجمالي عدد المتاجر في دول مجلس التعاون الخليجي إلى 32 متجراً ومساحة أرضية قدرها أكثر عن 915,000 قدم مربع. وسيضم المتجر الجديد أكثر من 5000 قطعة من الأثاث المنزلي والاكسسوارات بالإضافة إلى خط جديد من تسعة أنماط مختلفة من المراتب ذات الجودة الممتازة.

التوسع الإقليمي

تخطط “هوم بوكس”، كجزء من استراتيجية توسع طويلة الأجل والتي لديها أيضاً 12 متجراً في أفريقيا، لافتتاح 3 متاجر إضافية في مناطق مختلفة هذا العام مع خطط في مرحلة قادمة لدخول أسواق جديدة في دول مجلس التعاون الخليجي.

وتأتي هذه الفورة التوسعية لـ “هوم بوكس” على خلفية القيود المفروضة على الحركة بسبب الجائحة. وعلى الرغم من القيود التي تؤثر على الإقبال على المتاجر، فقد شهدت المملكة العربية السعودية نمواً كبيراً في التجارة الإلكترونية حيث من المتوقع أن يصل حجم السوق إلى 8.2 مليار دولار أمريكي بحلول عام 2024. ويرجع ذلك إلى حد كبير إلى تحويل متاجر التجزئة معظم عملياتهم لتصبح على الانترنت.

وأضاف السيد أجاي: “في الوقت الذي تشهد فيه المنطقة تخفيفاً تدريجياً لقيود كوفيد-19، فإننا نشهد ببطء زيادة ثابتة في عدد العملاء الذين يزورون المتاجر وهذا ما دفعنا إلى المضي في قرار التوسع. ولكن، وبسبب اعتماد العملاء على عمليات الشراء الرقمية، فنحن نستثمر أيضاً بشكل كبير في بنية أساسية للتجارة الإلكترونية تركز على الراحة لتلبية احتياجات عملائنا المتزايدين عبر الانترنت.”

المصدر: “ايتوس واير”

{:}