{:en}Dubai: At The Heart of the Beauty and Cosmetic Industry{:}{:ar}الطبيب الزائر لكوزموسيرج تشارلز جالانيس: دبي مركز طبي عالمي للسياحة التجميلية{:}

{:en}

Dubai, United Arab Emirates, (AETOSWire): Plastic and cosmetic surgery have ironically seen a rise in demand since the beginning of the Covid-19 pandemic. People everywhere, from Hollywood to Dubai, have been itching to get appointments for procedures that would ordinarily warrant time off work to heal, an issue that the pandemic, mandated mask wearing, and lockdowns solved.

Dubai, often regarded as the “Beverly Hills of the Middle East”, has emerged as an epicentre for the world’s cosmetic medical tourism, with the highest number of cosmetic surgeons per capita in the region — about 50 specialists for a million people, according to a report by the Dubai Health Authority.

{:en}Dubai: At The Heart of the Beauty and Cosmetic Industry{:}{:ar}الطبيب الزائر لكوزموسيرج تشارلز جالانيس: دبي مركز طبي عالمي للسياحة التجميلية{:}

Dr. Charles Galanis, MD, FACS, who operates his clinic in Beverly Hills, California, and as a visiting doctor for CosmeSurge in Dubai reflects: “There is no question that Dubai is growing within the industry of cosmetic surgery as a regional centre for those interested in getting work done. Dubai really draws from a huge slot of territory, both from the Middle East and beyond, from people who either live here or are coming to visit here for surgery and to recover before returning home. Dubai really benefits from the availability of top worldwide talent in the field, as well as access to exceptional and the most up-to-date technology and machinery.”

Cosmetic trends in Dubai reflect those of a melting-pot international culture; citizens, residents, and tourists have many options to avail from, depending on how dedicated to their appearance they are. Everything from lower budget chemical peels and laser hair removal to higher budget rhinoplasties and facelifts are simply an appointment away. Popular procedures in the country include liposuction, followed by rhinoplasty, and male breast reduction surgery. Breast implants are fourth on the list of popularity along with tummy tucks soon after.

Dr. Galanis adds: “When I think of plastic surgery, I think of three things: technique, technology, and artistry; these three things absolutely have to work in unison. Having a creative mind coupled with good technique from good training and access to cutting-edge technology as is available in Dubai, you are in a position to deliver dramatic results to patients looking at cosmetic treatments.”

The responsibilities of the provider are tremendous; in an era where ordinary people look to others online for beauty inspiration, Dr. Galanis speaks on how social media has made the world ‘smaller’; “We’re seeing the prevalence of some world-class providers who are coming to Dubai and offering their services, and now with more universal cosmetic trends, we are seeing a shift towards a “once size fits all” approach to beauty. As providers, we have a responsibility to protect our patients, and sometimes that means managing expectations; a lot of the images we see on TV, film, on social media are altered, creating false expectations.”

Celebrities wishing to augment and perfect their look can look to cosmetic and skin clinics, such as CosmeSurge, who provide both surgical and non-surgical treatments to improve one’s self esteem and deliver nothing less than perfection. With over 21 years of experience and a highly competent resident staff, surgeons work with clients to fully understand their needs and deliver results with minimal downtime.

“Daily Zoom interactions with camera distortions are convincing people across all age groups, even as young as teenagers, to start altering their features to put forward their most perfect self. In the past year, botox, fillers, and liposuction in particular have dominated the Dubai market, and with the growing beauty demands of Dubai residents, the industry will only continue to advance in the region.” Galanis added.

A double-board certified plastic surgeon, his area of specialty is breast and skin cancer reconstructive surgery, breast and body cosmetic surgery, and non-invasive skin treatments. Dr Galanis is a world-class, highly sought after surgeon with numerous awards and achievements under his belt.

CosmeSurge, with over 1 million happy clients, works on four principles to enhance patient care: they comprehend patients needs and concerns, provide patient advisory to make the right decisions, empower patients by redefining beauty, and strive to educate patients completely. The clinic utilises its 17 state-of-the-art facilities to provide services ranging from simple botox injections to more advanced procedures such body contouring, a personal favourite of Dr. Galanis.

*Source: AETOSWire

{:}{:ar}

دبي، الإمارات العربية المتحدة،(“ايتوس واير“): أكد الطبيب الزائر لمركز كوزموسيرج في دبي، تشارلز جالانيس، الذي يمتلك عيادة في بيفرلي هيلز في كاليفورنيا، أن دبي التي تعتبر “بيفرلي هيلز في الشرق الأوسط”، برزت كمركز للسياحة الطبية التجميلية في العالم، مع أكبر عدد من جراحي التجميل لكل فرد في المنطقة، حيث تشير تقارير هيئة الصحة بدبي إلى أن هناك حوالي 50 طبيباً متخصصاً لكل مليون شخص.

وقد شهدت الجراحة التجميلية منذ بداية جائحة كورونا ارتفاعاً في الطلب، وإقبالاً لافتاً، في كل مكان بالعالم، من هوليود إلى دبي، وهي واحدة من المفارقات اللافتة، حيث يتوق كثيرون للحصول على مواعيد للإجراءات التي تتطلب عادةً إجازة من العمل للشفاء، وهي مشكلة حلها الوباء وارتداء الأقنعة الإلزامية وإجراءات الحظر والإغلاق.

{:en}Dubai: At The Heart of the Beauty and Cosmetic Industry{:}{:ar}الطبيب الزائر لكوزموسيرج تشارلز جالانيس: دبي مركز طبي عالمي للسياحة التجميلية{:}

وأوضح جالانيس: دبي تحقق نجاحات كبيرة وإنجازات عديدة في صناعة الجراحة التجميلية، وتحقق نمواً لافتاً في هذه الصناعة، وهي مركز إقليمي للراغبين في الدخول بهذا القطاع وتحقيق إنجازات مميزة، خصوصاً أنها تستقبل كفاءات مميزة من جنسيات مختلفة، ويعيش على أرضها كثر من منطقة الشرق الأوسط ومن خارجها، وهي محل جذب لمختلف الجنسيات والكفاءات، سواء للعمل والإقامة أو الاستثمار أو الزيارة والسياحة، ومن بينها ما يمكن تسميته السياحة التجميلية، بمعنى السياح والزوار الذي يأتون إلى دبي من أجل إجراء عمليات تجميل، فهم على ثقة بكفاءة ومهارة الأطباء الذي يستخدمون أفضل وأحدث التقنيات.

ولفت إلى أن اتجاهات التجميل اتجاهات الثقافة العالمية؛ ويتمتع المواطنون والمقيمون والسياح بالعديد من الخيارات للاستفادة منها، وإضافة لمسات تجميلية جديدة على مظهرهم العام من خلال إجراء تلك العمليات بمختلف أشكالها، من التقشير الكيميائي المنخفض التكلفة وإزالة الشعر بالليزر، إلى عمليات تجميل الأنف وعمليات شد الوجه ذات الميزانية المرتفعة، وكذلك شفط الدهون، وجراحة تجميل الأنف، وجراحة تصغير الثدي لدى الرجال، حيث تحتل زراعة الثدي المرتبة الرابعة في قائمة الإقبال من المراجعين، إلى جانب شد البطن.

وأضاف: عندما أفكر في الجراحة التجميلية، أفكر في ثلاثة أشياء أساسية، هي: التقنية، والتكنولوجيا، والفن. ويجب أن تعمل هذه الأشياء الثلاثة بانسجام تام، فامتلاك عقل إبداعي مقترن بتقنية جيدة من التدريب الجيد والوصول إلى أحدث التقنيات كما هو متاح في دبي، يعني أنك في وضع يسمح لك بتقديم نتائج مذهلة للمرضى الذين يبحثون عن علاجات تجميلية.

وأكد أن مسؤوليات الطبيب هائلة؛ في عصر ينظر فيه الناس العاديون إلى الآخرين عبر الإنترنت لاكتشاف عناوين ومحطات الجمال، فقد أسهمت منصات ووسائل في تعزيز ذلك التواصل والبحث، حيث أصبح العالم “أصغر”، بفضل ذلك التقدم التقني غير المسبوق.

وأشار إلى أن ;كوزموسيرج تعتبر مركزا مهما  في عالم الطب والرعاية الطبية والصحية، وتستقبل كوادر طبية من مختلف أنحاء العالم، كفاءات مميزة وقدرات هائلة، ليقدموا خدمات كبرى، ومن بينهم أطباء التجميل، في ظل توجه هائل نحو البحث عن الجمال والمزيد من عمليات التجميل، وهو ما يفرض علينا كمختصين في التجميل والجراحات التجميلية الاستمرار في حماية مرضانا، وبذل كل الجهود لتحقيق الهدف من تلك العمليات.

وقال: يمكن للمشاهير الذين يرغبون في زيادة الحسن والجمال في مظهرهم العام، أن يقوموا بزيارة إلى عيادات التجميل والبشرة، مثل مركز كوزموسيرج الذي يقدم علاجات جراحية وغير جراحية لتحسين المظهر وزيادة الثقة بالنفس، فالمركز يمتلك خبرات نوعية تزيد على ٢١ عاماً، وبالتالي سيكون المتعامل أو المريض على ثقة تامة بما يمكن أن يقدم له من خلال فريق المركز الذي يمتلك كفاءات مميزة وخبرات نوعية عديدة.

وأضاف: مع زيادة التوجه نحو الجمال والمزيد من العمليات التجميلية، لأسباب عدة، يزداد التوجه نحو ذلك حتى من الشباب والمراهقين، وفي العام الماضي كان البوتوكس والفيلر وشفط الدهون الأكثر طلباً وإقبالاً في دبي، ومع تزايد الطلب تستمر هذه الصناعة في التقدم في المنطقة ككل.

إلى ذلك، الدكتور تشارلز جالانيس، طبيب مختص في عمليات التجميل، جراح تجميل، حاصل على بوردين، وهو متخصص في الجراحة الترميمية لسرطان الثدي والجلد، وجراحة تجميل الثدي والجسم، وعلاجات الجلد، وهو جراح عالمي المستوى، ولديه العديد من الجوائز والإنجازات.

مركز كوزموسيرج، يتعامل مع مرضاه ومراجعيه أكثر من مليون شخص، ويعتمد على أربعة مبادئ لتعزيز رعاية المرضى: فهم احتياجات المرضى واهتماماتهم، وتقديم المشورة للمرضى لاتخاذ القرارات الصحيحة، وتمكين المرضى من خلال إعادة تعريف الجمال، والسعي لتثقيف المرضى بشكل كامل. وفي المركز ١٧ مرفقاً بأحدث طراز وأفضل التقنيات.

*المصدر: “ايتوس واير”

{:}