{:en}Noon vaccinates 100 percent of its fulfillment team in KSA{:}{:ar}نون تنتهي من تطعيم جميع موظفيها في الخطوط الأمامية والعاملين بالمستودعات{:}

{:en}

Noon vaccinates 100 percent of its fulfillment team in KSA

The Saudi digital marketplace vaccinates over 2,000 of its employees –

one month ahead of local government requirements

noon.com, the region’s homegrown digital marketplace, has achieved 100 percent vaccination status throughout its fulfillment team in KSA, driving trusted customer excellence with safer deliveries across the Kingdom of Saudi Arabia.

Over 2,000 of noon’s employees within the fulfillment team have now been vaccinated across the Kingdom, meeting the Saudi government’s requirement for vaccinations within the workplace one month ahead of time. The requirement, issued by the Saudi Arabian Ministry of Human Resources and Social Development (MHRSD), calls for all public and private sector workers to be vaccinated by 1st August, 2021, bringing the Kingdom one step closer to its Vision 2030 goal.{:en}Noon vaccinates 100 percent of its fulfillment team in KSA{:}{:ar}نون تنتهي من تطعيم جميع موظفيها في الخطوط الأمامية والعاملين بالمستودعات{:}

Noon’s dedicated frontline operators across KSA maintain a ‘green tick’ health status that can be easily verified via the Tawakkalna app. The app, approved by the Saudi Ministry of Health to prevent the spread of coronavirus, allows people to prove their health status when entering private sector establishments and public areas. It also offers assurance to noon customers of the health status of each frontline fulfillment worker.

Ahmed Gadouri, General Manager, noon, said of the vaccination drive: “Maintaining safety at the highest level, both within the team and for our sellers and customers, is a top priority at noon. Our logistics and fulfillment team are our frontline – operations heroes working day and night to safely deliver packages to our customers, playing an integral role in solidifying our services across the Kingdom. Noon was born to serve and support the people of this region, all whilst driving innovation, accelerating the local digital economy, and providing a safe and reliable shopping experience to our customers.”

The Saudi e-tailer recently announced expansion of its customer service operations in the Kingdom of Saudi Arabia, creating hundreds of jobs for local Saudi youth. The expansion will help improve noon’s customer experience and support the rapid growth of noon’s customer base in the Kingdom. Noon will hire, train, and empower young Saudis as part of the initiative to help boost employment, develop skill sets and drive the local economy further.

Noon.com, the digital marketplace, launched operations in KSA in December 2017. Since then, noon has grown to become the region’s leading digital marketplace, topping app store charts and creating the biggest sale in the Middle East – Yellow Friday Sale.

ABOUT NOON.COM

Noon.com is a joint venture between the Kingdom of Saudi Arabia’s Public Investment Fund and Mohamed Alabbar. noon.com is a Saudi company, headquartered in Riyadh and was founded with the mission of building an ecosystem of homegrown digital companies from the region, for the region to safeguard the future of our digital landscape. Noon seeks to bring exceptional value, support service to our region’s consumers and businesses. Noon’s consumer platform first went live in the Kingdom of Saudi Arabia on 12th December 2017 and has grown to become the region’s leading online shopping destination with operations present in KSA, the United Arab Emirates, and Egypt.  Primarily a digital e-commerce platform utilizing home-grown technology talents, noon has rapidly built deep native capabilities in its marketplace, fulfillment, logistics, and payment platforms.

{:}{:ar}نون تنتهي من تطعيم جميع موظفيها في الخطوط الأمامية والعاملين بالمستودعات بنسبة 100%

أكملت المنصةالرقمية السعودية أكثر من 2000 جرحة لقاح لموظفيها قبل شهر واحد من موعد إلزامية اللقاح

دبي، الإمارات العربية المتحدة. 11يوليو، 2021: حققت شركة نون المنصة الرقمية السعودية الرائدة في المنطقة نجاحاً في توفير لقاح كورونا وتطعيم 100% من موظفيها العاملين بالخطوط الأمامية والمستودعات في المملكة العربية السعودية والإمارات العربية المتحدة لتضمن عمليات تسليم أكثر أمانًا و خدمة مميزة لعملائها في الخليج والعالم العربي.

في يناير 2021،  تمكنت نون من توفير اللقاح لأكثر من 2000 موظف كما نجحت في تطعيم كافة موظفيها في الخطوط الأمامية. استمرت نون في تقديم التطعيمات للعاملين بمستودعاتها لتتمكن من تطعيم أكثر من 2000 موظف بالجرعة الثانية.

قامت نون بتوفير اللقاح لأكثر من 2000 موظف من العاملين في التوصيل والمستودعات في جميع أنحاء المملكة قبل شهر واحد من إلزامية اللقاح بناءا على قرار الحكومة السعودية للتحصين في أماكن العمل. ويدعو القرار الصادر عن وزارة الموارد البشرية والتنمية الاجتماعية في المملكة العربية السعودية (MHRSD)، إلى تطعيم جميع العاملين في القطاعين العام والخاص بحلول الأول من أغسطس 2021، بما يدعم جهود المملكة في مواجهة الجائحة وتحقيق رؤية 2030.{:en}Noon vaccinates 100 percent of its fulfillment team in KSA{:}{:ar}نون تنتهي من تطعيم جميع موظفيها في الخطوط الأمامية والعاملين بالمستودعات{:}

يمكن التحقق من حالة التطعيم للموظفين العاملين في الخطوط الأمامية من خلال حالة “محصن” على تطبيق توكلنا المعتمد من وزارة الصحة السعودية وتطبيق هيئة الصحة بدبي (DHA) لمنع انتشار فيروس كورونا حيث تسمح هذه التطبيقات  للأشخاص بإثبات حالتهم الصحية عند دخول مؤسسات القطاع الخاص والأماكن العامة. كما يوفر ضمانًا لعملاء نون بالحالة الصحية لكل موظف من موظفي نون العاملين في الخطوط الأمامية لضمان تجربة آمنة وموثوقة للعملاء.

قال أحمد قدوري، المدير العام، نون، عن حملة التطعيم: “إن الحفاظ على سلامة الفريق والبائعين والعملاء يمثل أولوية قصوى لنون حيث يعمل فريق الخدمات اللوجستية والفريق العامل في المستودعات والتوصيل والذين يعتبرون خط المواجهة لدينا وأبطال العمليات ليلاً ونهارًا لتوصيل الطلبات لعملائنا بأمان، كما يلعبون دورًا أساسيًا في تقديم خدماتنا المميزة في جميع الخليج والعالم العربي. نشأت نون لخدمة ودعم الناس في الخليج العربي والعالم العربي مع دفع الابتكار وتسريع الاقتصاد الرقمي المحلي وتوفير تجربة تسوق آمنة وموثوقة لعملائنا “.

أطلقت نون المنصة الرقمية السعودية عملياتها في المملكة في ديسمبر 2017. ومنذ ذلك الحين نمت لتصبح السوق الرقمي الرائد في العالم العربي كما تصدرت إحصائيات متاجر التطبيقات وقدمت أكبر حملة عروض في العالم العربي من خلال عروضها في فترة “الجمعة الصفراء”.

وأعلنت المنصة السعودية مؤخرًا عن توسيع عملياتها لخدمة العملاء في المملكة العربية السعودية عن طريق توفير مئات الوظائف للشباب السعودي. والذي يساعد في تحسين تجربة عملاء نون ودعم النمو السريع لقاعدة عملائها في المملكة حيث ستقوم بتوظيف وتدريب وتمكين الشباب السعودي كجزء من المبادرة للمساهمة في زيادة الوظائف وتمكينهم من المهارات التي ستدفع بالاقتصاد المحلي للأمام بشكل أكبر.

تم إنشاء نون لتمكين الشركات المحلية ودعمها بالابتكار والتكنولوجيا لدفع عجلة الاقتصاد المحلي. وأطلقت نون مؤخراً منصتها للبقالة نون يومي، في الرياض وجدة وقريبا ستتواجد في المزيد من المدن في المملكة في الأشهر المقبلة.

معلومات حول نون

تأسست شركة نون في السعودية وتحديداً في الرياض كمشروع مشترك بين الصندوق السعودي للاستثمارات العامة والأستاذ محمد العبار لهدف رئيسي وهو بناء نظام أعمال رقمي متكامل في المنطقة لحماية مستقبل الأعمال الرقمية في الشرق الأوسط. في نون، غايتنا الأساسية تكمن في توفير خدمة عملاء استثنائية مع التركيز على زيادة حجم أعمالنا. تم إطلاق موقع نون في المملكة العربية السعودية في 12 ديسمبر 2017 ، ونمت لتصبح واجهة تسوق رائدة عبر الإنترنت تعمل في المملكة العربية السعودية والإمارات العربية المتحدة ومصر. تستخدم شركة نون التكنولوجيا المطورة محلياً كمنصة تسوق إلكتروني رقمية حيث أنه وفي وقت قصير أكملت منصة المبيعات وأنظمة التسليم والخدمات اللوجستية وطرق الدفع الآمنة وهي الآن الممثل الرسمي للتكنولوجيا الرقمية في المنطقة.{:}