{:en}Smart Farnek launches HITEK solution 4.0{:}{:ar}فارنك تطلق حل هايتك 4.0 الذكي{:}

{:en}

Smart Farnek launches HITEK solution 4.0

Swiss Consul General to Dubai inaugurates Farnek’s new command and control room in Jebel Ali, praising the Swiss company’s innovative use of state-of-the-art technology

Leading UAE-based smart and green facilities management (FM) company Farnek, today unveiled its new 24/7 command and control room, located in Farnek Village, the company’s new staff accommodation centre in Jebel Ali.

Through its 5G and Wi-Fi 6 enabled, operational ‘nerve centre’, Farnek will be able to take advantage of increased bandwidth, ultra-low latency and enhanced security, to connect assets from multiple sites, so that they can be centrally monitored and managed.

This will allow Farnek to rollout connected and transformative applications of technology that not only uplift the face of FM digitalisation, but also offer enhanced efficiency. This is achieved through the concept of a digitally connected workforce and customers, to its in-house stream of technically advanced and cost-effective solutions, utilising the Internet of Things (IoT), Cloud, Machine Learning (ML) and Artificial Intelligence (AI) based technologies, amongst others.

Following a tour of Farnek Village and the inauguration of Farnek’s command and control room, H.E Frank Eggmann, Consul General of Switzerland to Dubai said:

“I was particularly impressed with the innovative approach Farnek has taken by developing its own in-house ‘Swiss made’ technology. Equally impressive, is the way this is being utilised, which will not only improve cost-efficiency, but also has staff welfare and sustainability at its core. This is an excellent example of Swiss state-of-the-art technology at its very best.”فارنك تطلق حل هايتك 4.0 الذكي

Beyond operational efficiencies and sustainability, Farnek’s HITEK solution 4.0 will save its customers significant amounts of money. The company has estimated that it can save up to 17% in manpower costs after traditional FM operational management has been transferred to HITEK’s smart management.

In addition, through IoT sensors, there is also the massive benefit of predictive and proactive maintenance, which can reduce downtime and improve the lifecycle of assets, facilitating remote monitoring with a fully connected and mobile workforce.

“In the case of manhours, a centralised system can manage multiple sites, whereas operating a traditional Building Management System (BMS) could well require a series of operators in each building. In addition, they may not be experts in every aspect of facilities management and probably will not have the advantage of benchmarking property performance,” said Markus Oberlin, CEO, Farnek.

So far, Farnek’s award-winning in-house technology team has developed initiatives such as a smart washroom, wearable technology, eProcurement, telematic solutions, facial recognition, as well as benchmarking and forecasting software to make buildings more sustainable.

“As the technical specifications of 5G continue to evolve and expand, that will capture and encourage even more advanced IoT and AI applications, which could start to become a reality next year. So, we want to be ready to capitalise on these market opportunities, just as soon as the technology and connectivity is available.

“It is certainly going to take remote FM work to a whole new elevated level, enabling technicians to carry out tasks in either virtual reality or augmented reality environments, which are absolutely ideal for training purposes as well,” added Oberlin.

Standalone 5G deployment consists of user equipment — the RAN and NR interface — and the 5G core network, which relies on a service-based architecture framework with virtualised network functions. Network functions that usually operate on hardware, become virtualised and actually run as software.

“We have managed to develop our own 5G network infrastructure-based intelligent and connected platforms, which has its own cloud-native network core, which connects 5G New Radio (NR) technology, and non-standalone (NSA) infrastructures, which still partially rely on existing 4G LTE infrastructure,” said Javeria Aijaz, Senior Director – Technology & Innovations at Farnek.

“Until Etisalat and Du are able to build out the independent infrastructure needed for 5G, our approach uses a combination of 5G Radio Access Network (RAN), 5G NR interface, and existing LTE infrastructure and core network to provide a 5G-like experience,” she added.

About Farnek:

Farnek is the leading provider of sustainable and technology-driven Facilities Management in the United Arab Emirates. Established in the UAE since 1980, Farnek Services LLC is a Swiss-owned independent total facilities management company. With a skilled workforce of more than 8,000 employees, Farnek delivers professional Facilities Management services across several sectors: Aviation, Hospitality, Banking, Retail, Shopping Malls, Telecom, Residential, Commercial, Infrastructure, Government, Education, Leisure, and Entertainment.

{:}{:ar}فارنك تطلق حل هايتك 4.0 الذكي

  • افتتح القنصل العام السويسري في دبي غرفة القيادة والتحكم الجديدة لشركة فارنك في منطقة جبل علي، مشيدًا بالاستخدام المبتكر للشركة السويسرية لآخر وأحدث حدث التقنيات المتطورة

 كشفت شركة “فارنك” الرائدة في قطاع خدمات إدارة المرافق والابتكار والاستدامة والتي يقع مقرها في دولة الإمارات العربية المتحدة، اليوم النقاب عن غرفة القيادة والتحكم الجديدة التي تعمل على مدار الساعة طوال أيام الأسبوع، وتقع في قرية فارنك، وهي مركز سكن الموظفين الجديد للشركة في منطقة جبل علي.

ستكون فارنك من خلال “مركز القيادة التشغيلي المزود بتقنية الجيل الخامس وتقنية واي فاي 6، قادرة على الاستفادة من عرض النطاق الترددي المتزايد وزمن الانتقال المنخفض للغاية والأمن المحسن لربط الأصول من مواقع متعددة بحيث يمكن مراقبتها وإدارتها مركزيًا.

سيسمح ذلك لـشركة فارنك بإطلاق التطبيقات المتصلة والتحويلية للتكنولوجيا التي لا تدعم عملية التحول الرقمي لإدارة المرافق فحسب، بل توفر أيضًا كفاءة محسّنة، إذ يتم تحقيق ذلك من خلال مفهوم القوى العاملة والعملاء المتصلين رقميًا، إلى التدفق الداخلي للحلول المتقدمة تقنيًا والفعالة من حيث التكلفة من خلال استخدام تقنيات إنترنت الأشياء والسحابة والتعلم الآلي والذكاء الاصطناعي من بين العديد من التقنيات الأخرى.

وبهذه المناسبة، قال سعادة فرانك إيجمان، قنصل عام سويسرا في دبي بعد قيامه بجولة في قرية فارنك وافتتاح غرفة القيادة والتحكم الجديدة فيها:

“لقد أعجبت بشكل خاص بالنهج المبتكر الذي اتبعته فارنك من خلال تطوير تقنيتها الخاصة المصنوعة في سويسرا، ومما يثير الإعجاب أيضاً، الطريقة التي يتم بها استخدام هذا النهج، والتي لن تؤدي فقط إلى تحسين كفاءة التكلفة فحسب، بل ترفع من رفاهية الموظفين وتدعم عملية الاستدامة في جوهرها، ويعد هذا أكبر مثال على استخدام أحدث التقنيات السويسرية في أفضل حالاتها”.

سيوفر حل هايتك 4.0 من فارنك لعملائه مبالغ كبيرة من المال إلى جانب الكفاءات التشغيلية والاستدامة، حيث قدرت الشركة أنها يمكن أن توفر ما يصل إلى 17% من تكاليف القوى العاملة بعد نقل الإدارة التشغيلية التقليدية لإدارة المرافق إلى الإدارة الذكية لـحل هايتك.فارنك تطلق حل هايتك 4.0 الذكي

بالإضافة إلى ذلك فهناك أيضًا فائدة كبيرة للصيانة التنبؤية والاستباقية من خلال مستشعرات إنترنت الأشياء، والتي يمكن أن تقلل من وقت التوقف عن العمل وتحسن دورة حياة الأصول، مما يسهل المراقبة عن بُعد مع وجود قوة عاملة متصلة ومتنقلة بالكامل.

وبهذه المناسبة، قال ماركوس أوبرلين، الرئيس التنفيذي لشركة فارنك: “يمكن للنظام المركزي خلال ساعات العمل من إدارة مواقع متعددة، في حين قد يتطلب تشغيل نظام إدارة المباني التقليدي قد يتطلب سلسلة من المشغلين في كل مبنى، بالإضافة إلى ذلك، قد لا يكونون خبراء في كل جانب من جوانب إدارة المرافق وربما لن يتمتعوا بميزة قياس أداء الممتلكات”.

وقد طور فريق التكنولوجيا الداخلي في شركة فارنك الحائز على جوائز عدة مبادرات مثل الحمام الذكي والتكنولوجيا القابلة للارتداء والمشتريات الإلكترونية والحلول عن بُعد وميزة التعرف على الوجه، بالإضافة إلى برامج القياس والتنبؤ لجعل المباني أكثر استدامة.

وأضاف أوبرلين قائلاً: “مع استمرار تطور المواصفات التقنية لشبكة الجيل الخامس 5G وتوسعها، فإن ذلك سوف يشجع المزيد من تطبيقات إنترنت الأشياء والذكاء الاصطناعي المتقدمة، والتي يمكن أن تبدأ في التحول إلى حقيقة واقعة العام المقبل. ولذلك، فإننا نريد أن نكون مستعدين للاستفادة من فرص السوق هذه بمجرد توفر التكنولوجيا والاتصال”.

وأردف قائلاً: “من المؤكد أنها ستأخذ عمل إدارة المرافق عن بُعد إلى مستوى آخر جديد تمامًا، مما يمكّن الفنيين من تنفيذ المهام سواء في الواقع الافتراضي أو بيئات الواقع المعزز، والتي تعد مثالية تمامًا لأغراض التدريب أيضًا”.

وبهذه المناسبة قالت جافييرا إيجاز، مدير التكنولوجيا والابتكار في شركة «فارنك»: “لقد نجحنا في تطوير منصاتنا الذكية والمتصلة القائمة على البنية التحتية لشبكة الجيل الخامس، والتي لها شبكة أساسية خاصة بها، والتي تربط تقنية راديو الجيل الخامس الجديدة (NR)، والبنى التحتية غير المستقلة (NSA)، والتي لا تزال جزئيًا تعتمد على البنية التحتية الحالية لشبكة الجيل الرابع 4G LTE

وأضافت جافييرا قائلة: “إلى أن تتمكن شبكتي اتصال “اتصالات” و”دو” من بناء البنية التحتية المستقلة اللازمة لشبكة الجيل الخامس، فإن نهجنا يستخدم مزيجًا من شبكة الوصول اللاسلكي (RAN) وشبكة الجيل الخامس بواجهة NR والبنية التحتية لشبكة LTE الحالية والشبكة الأساسية لتوفير تجربة تشبه إلى حد كبير شبكة الجيل الخامس 5G.

.نبذة عن فارنك:

تعتبر “فارنك” من الشركات الرائدة في قطاع إدارة المرافق المتكاملة وحلول التكنولوجيا الذكية والاستدامة في دولة الإمارات العربية المتحدة، وهي شركة سويسرية ذات مسؤولية محدودة تأسست عام 1980 في دولة الإمارات.

تتميز الشركة بفريق الإدارة المتميز الذي يعمل وفق منهج احترافي راسخ، ويتجاوز عدد موظفيها اليوم أكثر من 8,000 موظف، وتوفر خدماتها المتميزة في إدارة المرافق في عدة قطاعات بما في ذلك الطيران والضيافة والخدمات المصرفية وتجارة التجزئة ومراكز التسوق والاتصالات والمشاريع السكنية والتجارية والبنية التحتية، والقطاعات الحكومية والتعليمية والترفيهية.{:}