{:en}Driving the future of innovation: 2021 Nissan Altima with ProPILOT assist{:}{:ar}العربية للسيارات تعلن عن وصول “نيسان ألتيما 2021” المعززة تقنية PROPILOT””{:} now available at Arabian Automobiles

{:en}

Driving the future of innovation: 2021 Nissan Altima with ProPILOT assist now available at Arabian Automobiles

Dubai, 11 July 2021: Arabian Automobiles (AAC), the flagship company of the AW Rostamani Group and the exclusive distributor for Nissan in Dubai, Sharjah and the Northern Emirates, announces the availability of the 2021 Nissan Altima with ProPILOT assist in the market, that offers a stress-free driver assistance system making every drive a comfortable and enjoyable one, while complementing the car’s sleek design.

Entering into its third year of production, the 2021 Nissan Altima introduces its segment-first ProPILOT technology in its high-end SL grade, adding to the comprehensive list of Nissan Intelligent Mobility features. ProPILOT is a revolutionary technology designed for different driving conditions, with dynamic driver assistance systems that reduce the amount of acceleration, steering and braking input, thereby easing driver fatigue. The system rounds off its support through gentle road curves and ‘glide-with-ease’ parking capabilities.

“Our core mission at AAC is to continuously introduce to the market advanced and progressive models to cater to our diverse customer base. The 2021 Nissan Altima with ProPILOT assist establishes a key milestone in our journey, steering the future for advanced technological innovations that are designed with driver comfort and convenience in mind. A regional debut by Nissan, we’re excited to add this phenomenal model to our ever-growing line-up and look forward to experiencing vehicular innovation with you.” said Salah Yamout, COO of Arabian Automobiles.

Combining Nissan’s Intelligent Cruise Control and Steering Assist technologies, ProPILOT can slow the vehicle to a complete stop and hold the vehicle during traffic jam conditions. The technology utilizes a forward-facing camera, forward-facing radar, sensors and an electronic control module to help drivers stay in the center of a driving lane, maintain vehicle speeds, and maintain a gap to the preceding vehicle if it slows down below the set speed.

Customers visiting the Nissan showroom in Deira, can try their hand at the Nissan Altima ProPILOT Buzz Wire activation. Customers are invited to test their skill at threading a buzz wire through the shape of a car with an interesting twist. On a parallel screen, a 30 second video illustrating ProPILOT technology is played and the aim is to complete the game before the video ends.

The 2021 Nissan Altima SL grade with ProPILOT assist is available at a starting price of AED 124,900 (including VAT). To experience the next step of vehicular innovation, visit Nissan-dubai.com or your nearest Arabian Automobiles showroom. Dial 800647726 (800-NISSAN) to speak to a sales representative today.{:en}Driving the future of innovation: 2021 Nissan Altima with ProPILOT assist{:}{:ar}العربية للسيارات تعلن عن وصول “نيسان ألتيما 2021” المعززة تقنية PROPILOT””{:}

About Arabian Automobiles Company

Arabian Automobiles Company (AAC) is the flagship company of AW Rostamani Group. With over 50 years in the business, AAC is one of the leading automotive dealers in the GCC and exclusive distributor for Nissan, Infiniti and Renault vehicles in Dubai and the Northern Emirates. Arabian Automobiles is looking back on 50+ years of excellence and passion, and forging ahead with its vision to enrich customer lives and remain the trusted automotive brand of choice.

Arabian Automobiles became the first automotive company in the UAE to be awarded the prestigious ‘Dubai Quality Gold Award’ by Dubai Economy in May 2017. In the same year, INFINITI won ‘Best Performing Brand’ in the automotive category of the Dubai Service Excellence Scheme; an accolade previously won by Nissan in 2016 and Renault in 2015. In 2015, Arabian Automobiles received the Mohammed Bin Rashid Al Maktoum business award for most outstanding performance and in 2013 it became the first private company in the UAE to be inducted into the prestigious Palladium Balanced Scorecard Hall of Fame for strategy execution. Arabian Automobiles Company is currently the holder of Nissan Motor Company’s ‘Global Nissan Aftersales Award and is the only Nissan distributor to have won the award for ten years in a row.

Across its Dubai and Northern Emirates network, Arabian Automobiles operates:

  • New vehicle sales showrooms: 9 Nissan, 4 Infiniti and 2 Renault
  • 5 pre-owned car showrooms
  • Central Logistics Centre at Dubai Industrial City
  • Service centres: 10 Nissan, 4 Infiniti, and 3 Renault
  • 60-minute Express Service
  • 9 spare parts outlets
  • Arabian Automobiles is ISO 9001, ISO 14001 and ISO 45001 certified.

{:}{:ar}العربية للسيارات تعلن عن وصول “نيسان ألتيما 2021” المعززة تقنية PROPILOT”

أعلنت العربية للسيارات، شركة السيارات الرئيسية في مجموعة عبد الواحد الرستماني، والوكيل الحصري لعلامة نيسان في دبي والشارقة والإمارات الشمالية، عن طرح “نيسان ألتيما 2021” بتكنولوجيا “برو بايلوت” ProPILOT في السوق. ويوفر هذا النظام المساعدة الحقيقية للسائق للحد من الإجهاد، لضمان الراحة والمتعة في كل رحلة، يضاف إلى ذلك كله التصميم الأنيق للسيارة.

وبدخولها عامها الثالث من الإنتاج، تقدم “نيسان ألتيما 2021” تقنية “برو بايلوت” الأولى في نوعها مع فئة (SL) الراقية، لتشكّل إضافة قيّمة إلى القائمة الشاملة من ميزات التنقل الذكي التي تطورها نيسان. وتعتبر “برو بايلوت” تقنية فائقة التطور تم تصميمها لتعزيز ظروف القيادة المختلفة، مع المزيد من أنظمة المساعدة الديناميكية للسائق، والتي تقلل من مستوى التسارع والتوجيه واستخدام الفرامل، ما يؤدي إلى تخفيف الإجهاد الذي يلحق بالسائق. ويكتمل الدعم الذي يقدمه النظام في أثناء القيادة على المنحنيات الخفيفة، مع إمكانية ركن السيارة وإدخالها بسهولة في المكان.

وقال صلاح يموت، المدير التنفيذي للعمليات في العربية للسيارات: “تتمثل مهمتنا الأساسية في العربية للسيارات في تقديم نماذج متقدمة للسوق بشكل مستمر، وذلك من أجل تلبية احتياجات القاعدة المتنوعة لعملائنا. وتساعد نيسان ألتيما 2021 المزودة بتقنية “برو بايلوت” في التأسيس لمرحلة مهمة في رحلتنا، وتوجيه المستقبل نحو المزيد من الابتكارات التكنولوجية المتقدمة التي يتم تصميمها لمراعاة راحة السائق. ومع إطلاقه لأول مرة على مستوى المنطقة، يسعدنا إضافة هذا الطراز الاستثنائي إلى مجموعتنا المتنامية، في الوقت الذي نتطلع فيه إلى تجربة هذه الابتكارات مع عملائنا” .

ويمكن لنظام “برو بايلوت” إبطاء السيارة إلى مستوى التوقف التام، والتحكم بها في ظروف الازدحام المروري، وذلك من خلال الجمع بين تقنيات نيسان الذكية التي تساعد في التحكم بالسرعة والمساعدة في التوجيه. وتستخدم هذه التقنية كاميرا أمامية و رادار أمامي، إضافة مجسات الاستشعار و وحدة التحكم الإلكترونية لمساعدة السائقين على البقاء وسط مسار القيادة، والإبقاء على سرعات السيارة، والحفاظ على فجوة مع السيارة الموجودة أمامها إذا تباطأت بمستوى أقل من سرعة الضبط.

وعند زيارتهم إلى صالة عرض نيسان في ديرة، يمكن للعملاء تجربة تفعيل النظام الجديد في نيسان ألتيما، كما يمكنهم اختبار مهاراتهم مع لعبة (ProPILOT Buzz Wire) من خلال تمرير سلك الطنين عبر شكل يشبه السيارة أضيفت إليه هذه التقنية الرائعة. ويعرض على شاشة متوازية مقطع فيديو مدته 30 ثانية لتوضيح أداء تقنية “برو بايلوت” لمساعدة المشاركين على إكمال اللعبة قبل انتهاء الفيديو.{:en}Driving the future of innovation: 2021 Nissan Altima with ProPILOT assist{:}{:ar}العربية للسيارات تعلن عن وصول “نيسان ألتيما 2021” المعززة تقنية PROPILOT””{:}

وتتوفر “نيسان ألتيما  2021من الفئة (SL) المزودة بتقنية “برو بايلوت” بسعر يبدأ من 124,900 درهم (شاملاً ضريبة القيمة المضافة). ولتجربة المستوى المتقدم في عالم ابتكار السيارات، تفضل بزيارة الموقع Nissan-dubai.com أو أقرب صالة عرض للعربية للسيارات، أو الاتصال على الرقم 800647726 (800-NISSAN) للتحدث إلى مندوب المبيعات اليوم.

نبذة عن الشركة العربية للسيارات

الشركة العربية للسيارات هي الشركة الرئيسية في مجموعة شركات عبد الواحد الرستماني. وتعمل الشركة في قطاع السيارات منذ أكثر من 50 عاماً، وتعتبر واحدة من الشركات الرائدة في قطاع توزيع السيارات في دول مجلس التعاون الخليجي، والموزع الحصري لسيارات نيسان وإنفينيتي ورينو في دبي والإمارات الشمالية. وبعد مرور 50 عاماً من التميز وشغف الريادة، لا تزال رؤية العربية للسيارات مكرسة نحو إثراء تجارب العملاء، وأن تظل الخيار الموثوق في قطاع السيارات.

وأصبحت العربية للسيارات أول شركة سيارات في دولة الإمارات العربية المتحدة تحصل على جائزة دبي للجودة المرموقة – الفئة الذهبية، من قبل اقتصادية دبي في مايو 2017. وفي السنة ذاتها، فازت إنفينيتي بجائزة أفضل العلامات أداءَ في فئة السيارات من برنامج دبي للتميز في الخدمة، وهي الجائزة ذاتها التي فازت بها نيسان سابقا في العام 2016، ورينو في العام 2015. وفي العام 2015، حصلت العربية للسيارات على جائزة محمد بن راشد آل مكتوم للأداء المتميز، وفي العام 2013، أصبحت أول شركة خاصة في دولة الإمارات العربية المتحدة تدخل قاعة الشهرة لمؤسسة البلاديوم، وذلك لتفوقها في منافسة تطبيقات بطاقة الأداء المتوازن

والتراصف الاستراتيجي. وتحمل العربية للسيارات حاليًا جائزة نيسان العالمية لخدمات ما بعد البيع، وهي الموزع الوحيد لعلامات نيسان الذي يفوز بهذه الجائزة للسنة العاشرة على التوالي.

وضمن شبكتها في دبي والإمارات الشمالية، تتولى العربية للسيارات تشغيل ما يلي:

  • صالات عرض السيارات الجديدة: 9 نيسان، و 4 إنفينيتي و 2 رينو.
  • 6 مرافق لبيع السيارات المستعملة المعتمدة.
  • مركز الصيانه اللوجستية المركزية في مدينة دبي الصناعية.
  • مراكز الصيانه: 10 نيسان، 4 إنفينيتي و 3 رينو.
  • مركز الصيانه السريعة في غضون 60 دقيقة
  • 9 مراكز لقطع الغيار.
  • العربية للسيارات حائزة على شهادتي أيزو 9001 وأيزو 14001 وشهادة أيزو 45001

{:}