{:en}Owl Cyber Defense Opens Regional Technology Hub in bu Dhabi{:}{:ar}أول سايبر ديفانس تفتتح مركزاً إقليميّاً للتكنولوجيا في أبو ظبي{:}

{:en}COLUMBIA, Md. & ABU DHABI, United Arab Emirates–(BUSINESS WIRE/AETOSWire) – Owl Cyber Defense Solutions (“Owl”), the global market leader in cross domain and network security solutions, today announced the opening of its new regional office, located in Abu Dhabi. The new office, hosted and sponsored by Al Makamin Commercial Projects LLC, part of Sultan International Holding, LLC – (SIH), will house Owl’s in-region field staff that support the company’s growing customer base of oil and gas, petrochemical, power generation, transmission and distribution, nuclear, renewable energy and water/wastewater operators; along with serving government agencies. The office will also feature a Customer Experience Center where customers can see current and future technology and work with the Owl team to conduct live testing of equipment and proof of concept projects to align with specific protocols or requirements prior to installation in a customer’s environment.

Owl Cyber Defense Opens Regional Technology Hub in bu Dhabi

“Cybersecurity threats do not know geographical boundaries and we have helped our critical infrastructure customers in this region defend their networks for over a decade,” said Frank Pandolfe, President, International Operations for Owl. “The combination of our experience working with these organizations, coupled with our hardware-based defensive cybersecurity solutions like IXD, the first purpose-built cross domain solution for critical infrastructure network cybersecurity, will help us continue strengthening our existing relationships and reach new customers within the region.”

Owl has more than two decades of experience defending critical infrastructure networks for the U.S. government and critical infrastructure organizations around the world. Most recently, the company launched IXD, a high availability, hardware-enforced cross domain solution that controls, restricts and/or filters one-way and bidirectional data flows both to and from trusted and untrusted domains. Additionally, Owl’s data diode products are trusted by organizations around the world to allow seamless, secure data availability.

“We are grateful to the team at Al Makamin Commercial Projects for serving as Owl Cyber Defense’s host and sponsor in Abu Dhabi,” said Bob Stalick, CEO of Owl. “This new regional office is part of our ongoing expansion plan for the region and a concrete sign of our commitment to our customers, employees and partners in this region and our promise to continue bringing cutting-edge security technologies to the market.”

“Owl’s lengthy role as a technology provider to the region stands for itself, and this new office makes Owl’s team of experts and technology even more accessible,” said Michael Corbin, former U.S. Ambassador to the UAE. “The strength of the Owl technology, proven out in the U.S. over two decades of testing, accreditation and deployment, creates a local presence for a cutting-edge cybersecurity company.”

About Owl
Owl Cyber Defense cross domain, data diode, and portable media solutions provide hardened network security checkpoints for absolute threat prevention and secure data availability. Certified by the U.S. government, independent testing authorities, and international standards bodies, Owl technologies and services help to secure the network edge and enable controlled unidirectional and bidirectional data transfers. For over 20 years, clients worldwide in defense, intelligence, and infrastructure have trusted Owl’s unmatched expertise to protect networks, systems, and devices. Owl is a portfolio company of U.S.-based private equity firm, DC Capital Partners. Learn more at https://owlcyberdefense.com/.

About DC Capital Partners
DC Capital Partners is a private equity investment firm headquartered in the United States with offices in Florida and Virginia. The firm makes control equity investments in companies providing differentiated and innovative solutions in the Government and Engineering markets. The DC Capital team has extensive experience which together spans more than three decades investing in their core markets. Learn more at www.dccp.com.

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

كولومبيا، ماريلاند وأبو ظبي، الإمارات العربيّة المتحدة – (بزنيس واير/“ايتوس واير”) – أعلنت اليوم شركة “أول سايبر ديفانس سولوشنز” (“أول”)، الرائدة العالميّة في السوق في مجال الحلول العابرة للقطاعات وحلول أمن الشبكات، عن افتتاح مكتبها الإقليمي الجديد في أبو ظبي. وتقوم شركة “المقامين للمشاريع التجارية المحدودة”، وهي جزء من شركة “سلطان العالميّة القابضة المحدودة” (“إس آي إتش”) باستضافة ورعاية المكتب الجديد. ويضمّ المكتب موظفي “أول” الميدانيّين في المنطقة الذين يدعمون القاعدة المتنامية من عملاء الشركة من المشغلين في قطاعات النفط والغاز، والمواد البتروكيميائيّة، وتوليد الطاقة، والنقل والتوزيع، والطاقة النووية، والطاقة المتجددة، والمياه/ مياه الصرف الصحي، بالإضافة إلى خدمة الوكالات الحكوميّة. وسيضم المكتب أيضاً مركزاً لتجارب العملاء حيث يتمكّن العميل من الاطلاع على التقنيّات الحالية والمستقبليّة، والعمل مع فريق “أول” لإجراء اختبارات مباشرة على الأجهزة ومشاريع إثبات المفهوم للتواؤم مع البروتوكولات والمتطلبات المحددة في بيئته قبل التركيب.

Owl Cyber Defense Opens Regional Technology Hub in bu Dhabi

وقال فرانك باندولفي، رئيس العمليّات الدوليّة في “أول”، في هذا السياق: “لا تعرف مخاطر أمن الفضاء الإلكتروني حدوداً جغرافية، وقد ساعدنا عملاءنا في مجال البنى التحتيّة الحرجة في هذه المنطقة في الدفاع عن شبكاتهم طوال أكثر من عقد من الزمن”. وأضاف: “سيؤدي دمج خبرتنا في العمل مع هذه المؤسّسات، بالاقتران مع حلولنا الدفاعيّة والقائمة على الأجهزة لأمن الفضاء الإلكتروني مثل “آي إكس دي”، وهو الحلّ الأوّل المخصّص والعابر للقطاعات لأمن الفضاء الإلكتروني في شبكات البنى التحتية الحرجة، إلى مساعدتنا في استكمال تعزيز علاقاتنا الحاليّة والوصول إلى مجموعة جديدة من العملاء في المنطقة”.

هذا وتتمتّع “أول” بخبرة تفوق العقدَين في الدفاع عن شبكات البنية التحتيّة الحرجة للحكومة الأمريكيّة ومؤسّسات البنى التحتية الحرجة حول العالم. وحديثاً، أطلقت الشركة “آي إكس دي”، وهو حلّ محكوم  بالأجهزة عابر للقطاعات وعالي التوافر يتحكّم و/أو يحصر و/أو ينقّح تدفقات البيانات أحادية وثنائيّة الاتجاه إلى نطاقات موثوقة وغير موثوقة ومنها على حد سواء. وبالإضافة إلى ذلك، تثق المؤسسات في جميع أنحاء العالم بمنتجات صمامات البيانات ثنائية المسار من “أول” من أجل إتاحة البيانات بسلاسة وأمان.

وصرّح بوب ستاليك، الرئيس التنفيذي لشركة “أول”، قائلاً: “نحن ممتنون لفريق ’المقامين للمشاريع التجارية‘ لاستضافة ورعاية ’أول سايبر ديفانس‘ في أبو ظبي. ويشكّل هذا المكتب الإقليمي الجديد جزءاً من خطّة توسعنا المستمرّة في المنطقة ودلالة ملموسة على التزامنا بعملائنا وموظفينا وشركائنا في هذه المنطقة، ووعداً منا بالاستمرار في طرح تقنيّات أمنيّة متطوّرة في السوق”.

ومن جانبه، علّق مايكل كوربن، السفير الأمريكي السابق في الإمارات العربيّة المتحدة: “يشهد دور ’أول‘ الطويل كمزوّدة للتكنولوجيا في المنطقة على الشركة، ويسهل هذا المكتب الجديد توافر فريق ’أول‘ من الأخصائيّين ويتيح تقنياتها أكثر من أيّ وقتٍ مضى. وتساهم قوّة تكنولوجيا ’أول‘، التي أثبتت نفسها في الولايات المتحدة على مدى عقدَين من الاختبار، والمصادقة والتطبيق، في خلق حضور محلّي لشركة متطورة لخدمات أمن الفضاء الإلكتروني”.

لمحة عن شركة “أول”

تقدّم حلول “أول سايبر ديفانس” العابرة للقطاعات لصمامات البيانات الثنائية والوسائط المحمولة نقاط تفتيش أمنية صلبة للشبكات من أجل الوقاية المطلقة من المخاطر وإتاحة البيانات الآمنة. وتساعد تقنيّات وخدمات “أول” المرخصة من الحكومة الأمريكيّة وأجهزة الاختبار المستقلة وهيئات المعايير الدوليّة في تأمين حافة الشبكات وإتاحة تحويلات البيانات أحادية وثنائيّة الاتجاه الخاضعة للتحكّم. يثق عملاء حول العالم في مجال الدفاع والاستخبارات والبنية التحتية على مدى أكثر من 20 عاماً بخبرة “أول” غير المسبوقة في حماية الشبكات، والأنظمة، والأجهزة. وتُعدّ “أول” شركة ضمن حافظة شركة “دي سي كابيتال بارتنرز” للأسهم الخاصّة والتي تتخذ من الولايات المتحدة مقراً لها. يمكنكم الاطلاع على المزيد من المعلومات عبر الرابط الإلكتروني التالي: https://owlcyberdefense.com/.

لمحة عن “دي سي كابيتال بارتنرز”

إنّ “دي سي كابيتال بارتنرز” هي شركة استثمار للأسهم الخاصّة تتخذ من الولايات المتحدة مقراً لها، مع مكاتب لها في فلوريدا وفرجينيا. وتجري الشركة استثمارات بالأسهم في شركات تقدّم حلولاً متباينة وابتكاريّة في الأسواق الحكوميّة والهندسيّة. ويتمتّع فريق “دي سي كابيتال بارتنرز” بخبرة جماعية موسّعة تغطي أكثر من ثلاثة عقود من الاستثمار في أسواقها الرئيسة. يمكنكم الاطلاع على المزيد على الرابط الإلكتروني: www.dccp.com.

المصدر: “ايتوس واير”

{:}