{:en}GoLearn Education Appoints Strategic Advisor & Expands into the Middle East{:}{:ar}جو ليرن إدوكيشن تعين مستشارة استراتيجية وتتوسّع إلى الشرق الأوسط{:}

{:en}LONDON–(BUSINESS WIRE/AETOSWire) – GoLearn Education, the leading innovator in Artificial Intelligence based personalised and student-centred teaching and learning, today announces that it has named Ms Nada Ali Reddha as its Strategic Board Advisor for GoLearn’s expansion into the Middle East.

“I am very enthused that Nada has agreed to work with GoLearn as we expand into the Middle East,” said Alex Mirza PgCert FRSA, Chairman & Founder of GoLearn Education. “Her extensive experience in the Middle East and the education sector in particular, will be a key advantage in enabling GoLearn’s expansion in the region.”

{:en}GoLearn Education Appoints Strategic Advisor & Expands into the Middle East{:}{:ar}جو ليرن إدوكيشن تعين مستشارة استراتيجية وتتوسّع إلى الشرق الأوسط{:}

Ms. Ali Reddha’s career highlights include Founder & Chairperson of SEED Group in UAE, member of Nama Women Advancement Establishment Executive Committee, Sharjah Business Women Council (SBWC) board member and member of SBWC Executive Committee. She also attends the Thinktank on Global Education at the Harvard School of Education Boston, US and has been an active participant of GESS Dubai.

Ms. Ali Reddha says, “I am proud and excited to be partnering with GoLearn as our region continues to focus on remote learning and pioneering EdTech solutions and I look forward to bringing this unique AI based English literacy solution to schools and educators across the United Arab Emirates and beyond.”

GoLearn’s expansion into the Middle East is a direct response to the increasing amount of interest from Governmental departments and education institutions in GoLearn’s solution, plus the increased requirement and investment in education technology in the market.

Joe Jarrett, CEO of GoLearn, comments, “Our mission to improve literacy levels of students through our innovative EdTech solution isn’t restricted to the shores of the UK. The huge amount of interest we have received from organisations in the region, Ms Ali Raddha’s appointment, and our expansion into the Middle East is another positive step forward and further evidence of the fast-paced, global growth the company has experienced since our launch in 2020.”

About GoLearn

GoLearn is a truly unique online teaching and learning solution developed by teachers and technology experts to address the key challenges facing the world of education. Their skills-based approach to English literacy and language is driving the step-change in education through the power of ‘AI + Pedagogy’, providing schools with an all-in-one solution to support personalised and student-centred teaching and learning for improved outcomes and greater wellbeing. Since its launch in September 2020 GoLearn is now supporting educators in over 13 countries and is helping 1000’s of students realise their potential.

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

لندن – (بزنيس واير/”ايتوس واير”) – أعلنت اليوم “جو ليرن إدوكيشن”، المنصة المبتكرة الرائدة في مجال التعليم والتعلّم المخصّص القائم على الذكاء الاصطناعي والمتمحور حول الطلاب، عن تعيين الآنسة ندا علي رضا لمنصب مستشارة استراتيجية لمجلس الإدارة لدعم خطوة توسّع “جو ليرن” في منطقة الشرق الأوسط.

وقال إلكس ميرزا، الحائز على الدراسات العليا وعلى زمالة الجمعية الملكية للفنون “إف آر إس إيه” ومؤسّس “جو ليرن إدوكيشن” ورئيس مجلس إدارتها، في هذا السياق: “يسرّني كثيراً أنّ ندا وافقت على العمل مع ’جو ليرن‘ فيما نعمل على التوسع في منطقة الشرق الأوسط. وتشكل خبرتها الموسّعة في منطقة الشرق الأوسط بشكلٍ عامّ وفي قطاع التعليم بشكلٍ خاصّ ميزةً رئيسيّة ستساهم في تفعيل توسّع ’جو ليرن‘ في المنطقة”.

{:en}GoLearn Education Appoints Strategic Advisor & Expands into the Middle East{:}{:ar}جو ليرن إدوكيشن تعين مستشارة استراتيجية وتتوسّع إلى الشرق الأوسط{:}

وتشمل أبرز المحطات في مسيرة الآنسة علي رضا المهنيّة أدواراً هامة، منها منصب المؤسسة ورئيسة مجلس إدارة “سيد جروب” في الإمارات العربية المتحدة، وعضوة اللجنة التنفيذيّة في “مؤسسة نماء للارتقاء بالمرأة”، وعضوة في مجلس الإدارة وعضوة اللجنة التنفيذيّة في “مجلس سيّدات أعمال الشارقة” (“إس بي دبليو سي”)، وتشارك أيضاً في خلية التفكير حول التعليم الشمولي في كلية التربية في جامعة هارفارد في بوسطن بالولايات المتحدة، كما كانت مشاركة ناشطة في المعرض العالمي لحلول ومستلزمات التعليم في دبي “جي إي إس إس”.

وصرّحت الآنسة علي رضا قائلةً: “إنّني فخورة ومتحمّسة للتعاون مع ’جو ليرن‘ بالتوازي مع استمرار منطقتنا في التركيز على التعليم عن بعد ولعب دورٍ رائد في مجال حلول التقنيّات التعليميّة، وأتطلّع إلى تقديم هذا الحلّ الفريد والقائم على الذكاء الاصطناعي لتعزيز مهارات اللغة الإنجليزيّة إلى المدارس والمعلمين في جميع أنحاء الإمارات العربية المتحدة وخارجها”.

ويشكّل توسّع “جو ليرن” في الشرق الأوسط استجابة مباشرة للمستوى المتزايد من الاهتمام من قبل الإدارات الحكومية والمؤسسات التعليميّة بحلّ “جو ليرن”، بالإضافة إلى المتطلبات والاستثمارات المتزايدة في التقنيّات التعليميّة في السوق.

وعلّق جو جاريت، الرئيس التنفيذي لشركة “جو ليرن”: “إن مهمتنا الساعية إلى تحسين مستوى مهارات الطلاب من خلال حلّنا الابتكاري للتقنيّات التعليميّة لا تنحصر بالمملكة المتحدة فحسب. وقد شكّل مستوى الاهتمام الهائل الذي أبدته المؤسّسات في المنطقة، وتعيين الآنسة علي رضا، وتوسعنا في الشرق الأوسط، خطوة أخرى هامة ودليلاً إضافيّاً على النموّ العالمي السريع الذي اختبرته الشركة منذ إطلاقها في العام 2020”.

لمحة عن “جو ليرن”

تُعدّ “جو ليرن” حلّاً فريداً بالفعل للتعليم والتعلّم عبر الإنترنت طوره معلّمون وخبراء في مجال التكنولوجيا لمواجهة التحديات الرئيسة التي يواجهها عالم التعليم. وتقوم مقاربتها القائمة على المهارات في مجال اللغة الإنجليزيّة بدفع التغيير الهائل في مجال التعليم من خلال قوة ” التعليم المعزز بالذكاء الاصطناعي”، عبر تزويد المدارس بحلّ متكامل لدعم التعليم والتدريس المخصّص والمتمحور حول الطلاب من أجل تحسين المخرجات وتعزيز الرفاهية. انطلقت “جو ليرن” في سبتمبر 2020، وتدعم حاليّاً المعلمين في أكثر من 13 دولة وتساعد آلاف الطلاب على تحقيق قدراتهم.

المصدر: “ايتوس واير”

{:}