{:en}Halliburton Awarded Production Chemicals and Associated Services Contract in Oman{:}{:ar}هاليبرتون تحصل على عقد للمواد الكيميائية الخاصة بالإنتاج والخدمات المرتبطة بها في عمان{:}

{:en}HOUSTON–(BUSINESS WIRE/AETOSWire)— Halliburton Company (NYSE: HAL) announced today that it won a contract to provide Production Chemicals and Associated Services for a large IOC in Oman. Under the seven-year contract, Halliburton will supply a full suite of customized products along with specialized services to support the in-field chemical treatments.

{:en}Halliburton Awarded Production Chemicals and Associated Services Contract in Oman{:}{:ar}هاليبرتون تحصل على عقد للمواد الكيميائية الخاصة بالإنتاج والخدمات المرتبطة بها في عمان{:}

We are excited to provide our production chemical expertise and management services to help our customer maximize their asset value in Oman,” said Miguel Gonzalez, vice president of Halliburton Multi-Chem. “This collaboration aims to improve operational efficiencies and reliability by applying tailored solutions and close alignment between parties.”

Halliburton’s facilities in Oman will support the project. Additionally, Halliburton will manufacture key raw materials for the contract’s portfolio at the new Halliburton Saudi Chemical Reaction Plant. Opening at the end of 2021, the facility increases Halliburton’s capabilities to support Oman and the region. The Company also expects to hire and develop local personnel to deliver the contract’s scope of work.

The plant will have capabilities to manufacture a broad slate of chemicals for stimulation, production, midstream, and downstream engineered treatment programs. Halliburton’s global laboratory and team in Dhahran Techno Valley and local manufacturing uniquely position the Company to accelerate the production of next generation specialty chemical solutions while developing local employees and capabilities.

About Halliburton

Founded in 1919, Halliburton is one of the world’s largest providers of products and services to the energy industry. With approximately 40,000 employees, representing 130 nationalities in more than 70 countries, the company helps its customers maximize value throughout the lifecycle of the reservoir — from locating hydrocarbons and managing geological data, to drilling and formation evaluation, well construction and completion, and optimizing production throughout the life of the asset. Visit the company’s website at www.halliburton.com. Connect with Halliburton on FacebookTwitterLinkedInInstagram and YouTube.

View source version on businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20210714005731/en/

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

هيوستن – (بزنيس واير/“ايتوس واير”): أعلنت اليوم شركة “هاليبرتون” (المدرجة في بورصة نيويورك تحت الرمز: NYSE: HAL) أنّها حصلت على عقد لتزويد المواد الكيميائية الخاصة بالإنتاج والخدمات المرتبطة بها لشركة نفط متكاملة في عمان. وبموجب هذا العقد الذي يمتدّ على سبعة أعوام، ستقدّم “هاليبرتون” مجموعة كاملة من المنتجات المصمّمة حسب الطلب إلى جانب خدمات متخصّصة لدعم العلاجات الكيميائيّة الميدانيّة.

{:en}Halliburton Awarded Production Chemicals and Associated Services Contract in Oman{:}{:ar}هاليبرتون تحصل على عقد للمواد الكيميائية الخاصة بالإنتاج والخدمات المرتبطة بها في عمان{:}

وقال ميغيل غونزاليس، نائب رئيس “هاليبرتون مالتي-كيم”، في هذا السياق: “إنّنا متحمّسون لتزويد خبرتنا في مجال المواد الكيميائيّة الخاصّة بالإنتاج وخدمات الإدارة لمساعدة عملائنا في تعزيز قيمة الموجودات في عمان. ويهدف هذا التعاون إلى تحسين الفعاليّات التشغيليّة والموثوقيّة من خلال تطبيق حلول مصمّمة حسب الطلب والمواءمة الدقيقة بين الأطراف”.

هذا وستقوم منشآت “هاليبرتون” في عمان بدعم المشروع. وبالإضافة إلى ذلك، ستقوم “هاليبرتون” بتصنيع مواد خام رئيسة من أجل حافظة العقد في مصنع “هاليبرتون” السعودي الجديد للتفاعلات الكيميائيّة. وسيتمّ افتتاح المنشأة في نهاية العام 2021، وهي تزيد قدرات “هاليبرتون” على دعم عمان والمنطقة. وتتوقع الشركة أيضاً توظيف وتطوير الموظفين المحليّين من أجل تحقيق نطاق عمل العقود.

وسيتمتّع المصنع بالقدرة على تصنيع مجموعة كبيرة من المواد الكيميائيّة لبرامج المعالجة الهندسية للتحفيز والإنتاج والنقل والتخزين والتنقيب. ويسهم المختبر العالمي والفريق التابع لشركة “هاليبرتون” في وادي الظهران للتقنية، فضلاً عن التصنيع على المستوى المحلي، في اتخاذ الشركة موقعاً فريداً يخوّلها تسريع وتيرة إنتاج الحلول الكيميائية المتخصصة للجيل القادم مع تطوير قدرات الموظفين المحليين.

لمحة عن شركة “هاليبرتون”

تأسست شركة “هاليبرتون” في عام 1919، وهي أحد أكبر مزودي الخدمات والمنتجات لقطاع الطاقة في العالم. وبفضل ما يزيد عن 40 ألف موظف يُمثلون 130 جنسية في أكثر من 70 دولة، تُساعد الشركة عملاءها على تحقيق أكبر قدرٍ من القيمة خلال دورة حياة احتياطيات النفط والغاز- انطلاقاً من تحديد مواقع الهيدروكربونات وإدارة البيانات الجيولوجية، ومروراً بالحفر وتقييم التشكيلات، وبناء الآبار وإكمالها، ووصولاً إلى تحسين الإنتاج خلال دورة حياة الأصول. يُرجى زيارة الموقع الإلكتروني للشركة على الرابط التالي: www.halliburton.com. ويمكنكم التواصل مع شركة “هاليبرتون” على “فيسبوك”، و“تويتر”، و“لينكد إن”، و”إنستجرام“، و“يوتيوب”.

المصدر: “ايتوس واير”

{:}