{:en}Napier sets up at Dubai’s leading financial center in the Middle East with new DIFC office{:}{:ar}نابير ترسخ حضورها في منطقة الشرق الأوسط من خلال افتتاح مكتب جديد لها في مركز دبي المالي العالمي{:}

{:en}DUBAI, United Arab Emirates–(BUSINESS WIRE/AETOSWire)– Napier, provider of advanced anti-financial crime compliance solutions, has announced it has extended its global footprint by opening a new office at Dubai International Financial Centre (DIFC), the global financial centre and leading FinTech hub in the MEASA region.

Strategically located between East and West, DIFC is recognized as the leading financial center in the Middle East, Africa and South Asia (MEASA). Located in the recently inaugurated Innovation Hub, part of the Dubai Future District, Napier’s new UAE base puts the RegTech provider at the center of the region’s largest collection of financial services companies.

{:en}Napier sets up at Dubai’s leading financial center in the Middle East with new DIFC office{:}{:ar}نابير ترسخ حضورها في منطقة الشرق الأوسط من خلال افتتاح مكتب جديد لها في مركز دبي المالي العالمي{:}

Salmaan Jaffery, Chief Business Development Officer at DIFC Authority, said: “The world’s leading financial and FinTech institutions are based at DIFC and we are delighted to welcome Napier into the fold. Our new Innovation Hub is the region’s largest and most comprehensive innovation ecosystem and provides FinTechs at all stages of their evolution with unparalleled access to a community of like-minded entrepreneurs, experts and technology innovators such as Napier.

“We want to connect a wide range of large and small financial institutions and technology companies and create strong partnerships that will drive global innovation in the financial sector.”

Napier already works on AI-led anti-financial crime solutions with many organizations across MEASA, including Saudi Arabian Monetary Agency, Central Bank of UAE and directly with DIFC. The RegTech has also made a number of key hires across support, sales, client and professional services that will be based in Dubai as it marks its further aspirations to continue to grow the region.

Greg Watson, Chief Operating Officer at Napier, said: “DIFC is recognized internationally as a leading global center for FinTech and building a presence here will enable us to better serve our clients operating both locally and in international markets. Innovations in technologies to improve financial compliance are a key part of the huge ambition that we see across the UAE as it strengthens its position as a modern global financial hub, so it’s very important for us to be here.”

Headquartered in London, Napier works with international customers and has a presence in North America, Australia and Dubai, while its foothold in APAC was also strengthened recently with key senior hires from the industry and the addition of new offices in Singapore and Kuala Lampur.

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

– أعلنت “نابير”، المزوّدة الرائدة لحلول الامتثال المتقدّمة لمكافحة الجرائم المالية، أنها عزّزت حضورها العالمي من خلال افتتاح مكتب جديد لها في مركز دبي المالي العالمي (DIFC)، وهو المركز المالي الرائد عالمياً وأكبر مركز للتكنولوجيا المالية في منطقة الشرق الأوسط وأفريقيا وجنوب آسيا.

يقع مركز دبي المالي العالمي في موقع استراتيجي بين الشرق والغرب، ويشتهر بكونه المركز المالي الرائد لأسواق منطقة الشرق الأوسط وأفريقيا وجنوب آسيا. وقد اختارت “نابير” قاعدة جديدة لها في مركز الابتكار الذي تمّ افتتاحه حديثاً في مركز دبي المالي العالمي، وهو جزء رئيسي من منطقة المستقبل في دبي، ما يسهم في وضع مزودة التكولوجيا التنظيمية أو ما يُعرف بـ”RegTech”  في وسط أكبر مجموعة من شركات الخدمات المالية في المنطقة.

{:en}Napier sets up at Dubai’s leading financial center in the Middle East with new DIFC office{:}{:ar}نابير ترسخ حضورها في منطقة الشرق الأوسط من خلال افتتاح مكتب جديد لها في مركز دبي المالي العالمي{:}

وقال سلمان جعفري، الرئيس التنفيذي لتطوير الأعمال في سلطة مركز دبي المالي العالمي في هذا السياق: “يسرّنا للغاية أن نرحب بانضمام ’نابير‘ إلى المجموعة المميزة من أكبر المؤسسات المالية وشركات التكنولوجيا المالية الرائدة في العالم التي تتخذ من مركز دبي المالي العالمي مقراً لها. يشكّل مركز الابتكار الجديد المنظومة الأكبر والأكثر شمولاً للابتكار في المنطقة، وهو يزوّد شركات التكنولوجيا المالية على اختلاف احجامها ومراحل نموها بإمكانية الوصول منقطع النظير إلى مجتمع من رواد الأعمال والخبراء ومبتكري التكنولوجيا متقاربي التفكير مثل ’نابير‘.

وأضاف: “نحن نسعى إلى الربط بين مجموعة واسعة من المؤسسات المالية الكبيرة والصغيرة وشركات التكنولوجيا، لبناء شراكات قوية من شأنها أن تدفع الابتكار العالمي في القطاع المالي.”

تجدر الإشارة إلى أن “نابير” تعمل بالفعل على تطوير مجموعة من الحلول القائمة على الذكاء الاصطناعي لمكافحة الجريمة المالية مع عدد من المنظمات في جميع أنحاء منطقة الشرق الأوسط وأفريقيا وجنوب آسيا، بما في ذلك البنك المركزي السعودي، ومصرف الإمارات المركزي، أو مباشرة مع مركز دبي المالي العالمي (DIFC). وقد قامت شركة التكولوجيا التنظيمية بالفعل بتوظيف مجموعة من الخبراء في مجالات خدمات الدعم والمبيعات والعملاء والخدمات المهنية التي ستخدم العملاء انطلاقاً من مقرها في دبي، كما أعربت الشركة عن تطلعاتها بمواصلة النمو في المنطقة. 

من جانبه، قال غريغ واتسون، الرئيس التنفيذي لشؤون العمليات في “نابير”: “يعدّ مركز دبي المالي العالمي مركزاً عالمياً رائداً معترفاً به عالمياً للتكنولوجيا المالية، بالتالي، فإن تأسيس وجود لنا هنا سيسمح لنا بتوفير خدمة أفضل لعملائنا الذين يعملون في الأسواق المحلية والدولية على حدّ سواء. تشكّل الابتكارات في مجال التكنولوجيا والهادفة إلى تحسين الامتثال المالي، جزءاً أساسياً من الطموح الكبير الذي نشهده في جميع أنحاء دولة الإمارات العربية المتحدة، التي تواصل تعزيز مكانتها كمركز مالي عالمي حديث؛ لذا نحن نعتبر أنه من الهام للغاية أن نكون موجودين هنا.”

تتخذ “نابير” من لندن مقراً لها، وهي تعمل مع العملاء الدوليين ولها وجود في أمريكا الشمالية وأستراليا ودبي. وقد قامت منذ وقت قصير بتعزيز حضورها في منطقة آسيا والمحيط الهادىء من خلال توظيف نخبة من كبار الموظفين الرئيسيين من القطاع وإضافة مكاتب جديدة لها في كلّ من سنغافورة وكوالالمبور.

المصدر: “ايتوس واير”

{:}