{:en}Dubai Investments acquires additional stake in{:}{:ar}دبي للاستثمار تستحوذ على حصة إضافية في “الشركة الوطنية للتأمينات العامة”{:} National General Insurance Company (NGI)

{:en}

Dubai Investments acquires additional stake in National General Insurance Company (NGI)

Aggregate ownership now reaches 45.18% of the issued share capital of NGI

 Dubai Investments PJSC [DIC], a leading UAE investment company listed on the Dubai Financial Market (DFM), has announced the execution of a direct deal, acquiring an additional 15.19% share of National General Insurance Company PJSC (NGI) from Emirates NBD Bank PJSC.

The aggregate ownership has now reached 45.18%, following the acquisition of 21.53% acquired through DFM’s direct deal mechanism during the beginning of Q2 2021, and the existing shares held by Dubai Investments, of 8.46%. The acquisition of the additional stake further strengthens the Company’s presence within the insurance sector.{:en}Dubai Investments acquires additional stake in{:}{:ar}دبي للاستثمار تستحوذ على حصة إضافية في “الشركة الوطنية للتأمينات العامة”{:}

Al Mal Capital PSC, a subsidiary of Dubai Investments and a diversified, multi-line investment institution licensed and regulated by the Central Bank of the UAE, was the financial advisor, facilitating the transaction.

“Acquiring an additional stake in NGI, and being the biggest shareholder in the company, reiterates our increased focus on a resilient insurance sector. According to reports, the insurance market is set to expand further over the next few years and with NGI being ranked among the top providers in the UAE market, we are positive our concerted efforts and expertise will contribute positively towards bolstering the sector”, said Khalid Bin Kalban, Vice Chairman & CEO, Dubai Investments.

{:}{:ar}دبي للاستثمار تستحوذ على حصة إضافية في “الشركة الوطنية للتأمينات العامة”

ارتفاع الملكية الإجمالية إلى 45.18% من رأس المال المصدر للشركة

أعلنت دبي للاستثمار (ش.م.ع)، الشركة الرائدة متعددة الأنشطة الاستثمارية والمدرجة في سوق دبي المالي، عن تنفيذها لصفقة مباشرة استحوذت بموجبها على 15.19% من أسهم “الشركة الوطنية للتأمينات العامة” من بنك “الإمارات دبي الوطني”.

ووصلت ملكية دبي للاستثمار الإجمالية بعد هذه الصفقة إلى 45.18% من رأس المال المصدر للشركة، بعد استحواذها على 21.53% من أسهمها عبر صفقة مباشرة كانت قد تمت من خلال سوق دبي المالي في بداية الربع الثاني من 2021، إلى جانب الأسهم التي كانت تملكها في الأصل، والتي تبلغ 8.46%. وتأتي هذه الخطوة في سياق توجهات دبي للاستثمار لتعزيز حضورها في قطاع التأمين، عبر عمليات استحواذ استراتيجية.

وتجدر الإشارة إلى أن شركة “المال كابيتال”، المؤسسة الاستثمارية التابعة لشركة دبي للاستثمار، والمرخصة من قبل البنك المركزي لدولة الإمارات العربية المتحدة،  قد تولّت مهام الاستشارات المالية والتنسيق لإتمام الصفقة.{:en}Dubai Investments acquires additional stake in{:}{:ar}دبي للاستثمار تستحوذ على حصة إضافية في “الشركة الوطنية للتأمينات العامة”{:}

وقال خالد بن كلبان، نائب رئيس مجلس الإدارة وكبير المسؤولين التنفيذيين في دبي للاستثمار: “تعكس صفقة الاستحواذ الأخيرة اهتمامنا في مواصلة الاستثمار في قطاع التأمين الذي يتمتع بمرونة لافتة. نحن مرتاحون لإتمام استحواذنا على حصة إضافية في “الشركة الوطنية للتأمينات العامة”، لنملك الآن الحصة الأكبر في أسهم الشركة. وفقًا لدراساتنا الاستراتيجية والتقارير التحليلية المتخصصة في القطاع، نحن نرى فرص النمو والتوسع المتاحة لسوق التأمين خلال السنوات المقبلة. لدينا ثقة كبيرة بقدرات “الشركة الوطنية للتأمينات العامة” كواحدة من أفضل مزوّدي التأمينات في دولة الإمارات، ونحن واثقون من أن جهودنا وخبراتنا ستساهم بشكل إيجابي في ازدهار هذا القطاع الحيوي”.{:}