{:en}AZIZI DEVELOPMENTS DRIVES GROWTH AND INNOVATION{:}{:ar}عزيزي تركز على النمو والابتكار من خلال التوظيف الاستراتيجي{:} THROUGH STRATEGIC HIRING OF OVER 210 STAFF

{:en}

AZIZI DEVELOPMENTS DRIVES GROWTH AND INNOVATION THROUGH STRATEGIC HIRING OF OVER 210 STAFF

 Catering to local and international investors’ rising demand for world-class properties in Dubai, Azizi Developments, a leading private developer in the UAE, is upsizing substantially through the recruitment of over 210 staff.

In the past two months alone, the developer has hired over 125 sales staff, including property consultants, sales directors and regional sales directors to better tend to the growing number of enquiries it is receiving. Azizi’s customer service department has also grown by over 30 customer service representatives, allowing the developer to better cater to the wants and needs of its clients, while manpower in its marketing department has also been increased by over 12 new joiners. Another 43 have been hired across Azizi’s other teams.

With demand from European investors being on the rise, and Azizi Developments’ enquiries and sales volumes generally surging, the developer is making it a priority to hire experts across its various departments to keep up.

Explaining the organizational growth, Mr Afzaal Hussain, Chief Operating Officer at Azizi Developments, commented: “Amid the wake of the push for diversity, the high volume of enquiries, and a noticeable uptick in demand for our world-class properties in the current buyer’s market, as well as to better serve our existing customers, we have adopted a skill-based hiring approach to employ the crème de la crème of customer service, marketing and sales executives, among others. The recent hiring move is in sync with our overarching aim of always being there for our customers, with their happiness being our absolute priority.”

One of Azizi Development’s many projects that these efforts are reflected on is Riviera – the developer’s French Mediterranean-inspired residential and commercial community in one of the most sought-after destinations in Dubai, MBR City.{:en}AZIZI DEVELOPMENTS DRIVES GROWTH AND INNOVATION{:}{:ar}عزيزي تركز على النمو والابتكار من خلال التوظيف الاستراتيجي{:}

Riviera, a stylish waterfront-lifestyle destination, is planned to comprise 71 mid-rise buildings with approximately 16,000 residences upon its completion that are conveniently located in the midst of all the business, leisure and retail hubs of the city.

Riviera comprises three distinct districts: an extensive retail boulevard, a 2.7km-long crystal-clear water lagoon for residents to swim in, featuring artisan eateries and boutiques, and Les Jardins — a vast, lush-green social space.

About Azizi Developments

Azizi Developments is a leading developer based in Dubai, UAE. With tens of thousands of homes successfully delivered to local and international investors and end users of over 100 nationalities, the developer prides itself on its extensive portfolio of modern luxury developments across Dubai’s most sought-after residential destinations, its construction-driven approach, and its commitment to transparency and customer centricity. Azizi’s residential and commercial properties are investor friendly, catering to all lifestyles. The developer makes it its international mission to develop lifestyles and enrich the lives of its residents with a focus on catalysing the vision and development of the markets that it operates in.

Azizi currently has approximately 100 ongoing projects that are to be delivered between 2020 and 2023, and an additional 100+ projects in planning, worth several billion US dollars, that are projected to be delivered between 2023 and 2025. The company has a strong track record and sizeable project pipeline through its extensive land bank and strategic partnerships with Dubai’s key master developers and is instrumental in developing world-class properties in MBR City, Palm Jumeirah, Dubai Healthcare City, Al Furjan, Studio City, Sports City and Downtown Jebel Ali.

{:}{:ar}عزيزي تركز على النمو والابتكار من خلال التوظيف الاستراتيجي لأكثر من 210 موظفين

تماشياً مع الطلب المتزايد من قبل المستثمرين المحليين والدوليين على العقارات العالمية بدبي، تركز عزيزي للتطوير العقاري، شركة التطوير الخاصة الرائدة في الإمارات العربية المتحدة، على النمو والابتكار بشكل كبير، وذلك من خلال قيامها بتوظيف ما يزيد على 210 موظفين في الآونة الأخيرة.

وعلى مدى الشهرين الماضيين فقط، وظفت الشركة أكثر من 125 موظف مبيعات، بما في ذلك مستشارو العقارات ومديرو المبيعات ومديرو المبيعات الإقليميون، لتتمكن من التعامل بشكل أفضل مع العدد المتزايد من الاستفسارات التي تتلقاها. وزراد عدد العاملين في قسم خدمة العملاء في عزيزي ليصل إلى أكثر من 30 موظفاً متخصصاً في هذا المجال لتلبية احتياجات عملائها على النحو الأمثل، في حين تمت زيادة القوى العاملة في قسم التسويق بأكثر من 12 موظفاً جديداً، فضلاً عن التعاقد مع 43 آخرين لدعم الفرق الأخرى في الشركة.

ومع تزايد الطلب من جانب المستثمرين الأوروبيين، وتنامي حجم الاستفسارات والمبيعات في الشركة عموماً، ينصب تركيز المطور على استقطاب الخبراء في مختلف أقسامه لمواكبة هذه الزيادرات الملحوظة.

وفي تعليق له على النمو المؤسسي، قال أفضل حسين، المدير التنفيذي للعمليات في الشركة: “حرصاً منا على تحقيق التنوع، والتعامل مع العدد الكبير من الاستفسارات، والزيادة الملحوظة في الطلب على عقاراتنا العالمية من قبل المشترين، وسعياً منا لتقديم خدمة أفضل لعملائنا الحاليين، فقد اعتمدنا نهج توظيف يتمحور حول اجتذاب المهارات لتوظيف أفضل الكوادر التنفيذية في خدمة العملاء والتسويق والمبيعات والفرق الأخرى. وتتزامن خطوة التوظيف الأخيرة مع هدفنا الشامل المتمثل في التواصل الدائم مع عملائنا، لأننا نضع سعادتهم على قمة أولوياتنا”.{:en}AZIZI DEVELOPMENTS DRIVES GROWTH AND INNOVATION{:}{:ar}عزيزي تركز على النمو والابتكار من خلال التوظيف الاستراتيجي{:}

ومن بين العديد من مشاريع عزيزي التي ستستفيذ من هذه الجهود، مشروع ريفيرا السكني والتجاري،  المستوحى من النمط الفرنسي المتوسطي ​​في مدينة محمد بن راشد، إحدى أكثر الوجهات إقبالاً بدبي. ومن المخطط أن تضم هذه الوجهة الأنيقة على الواجهة البحرية 71 مبنى متوسط ​​الارتفاع توفر مجتمعة ما يقرب من 16 ألف وحدة سكنية عند اكتمالها، وستكون على مقربة من جميع مراكز الأعمال والترفيه والتجزئة في المدينة. ويتألف المشروع من ثلاث مناطق متميزة، وهي: بوليفارد التجزئة الواسع، والبحيرة المائية الصافية بطول 2.7 كيلومتر التي تتيح للمقيمين في المشروع السباحة فيها، وتنتشر حولها المطاعم والبوتيكات، إضافة إلى المساحة الاجتماعية الواسعة الخضراء التي تحمل اسم “لو جاردين”.{:}