{:en}Giving back to the Community: CAFU donates IT Equipment to Al Noor Rehabilitation{:}{:ar}كَفو تتبرّع بتجهيزات معلوماتية لأطفال جمعية النور لرعاية وتأهيل أصحاب الهمم{:} & Welfare Association for Persons with Disabilities  

{:en}

Giving back to the Community: CAFU donates IT Equipment to Al Noor Rehabilitation & Welfare Association for Persons with Disabilities  

The children and young people of Al Noor Rehabilitation & Welfare Association for Persons with Disabilities will benefit from new computers and IT equipment this Eid Al Adha, thanks to Dubai born start-up, CAFU.

The donation by CAFU, valued at AED 26,000 consisted of computers, keyboards, monitors, and mouses enabling the students to benefit from some of the latest technology as well as support them in their education.

With the community being such an important focus for the fuel delivery and vehicle services company, CAFU takes great pride in creating opportunities to support community projects.

Throughout the pandemic, CAFU continued to play a role in supporting local communities across the UAE, from collaborating with Dubai Health Authority (DHA) to offer free fuel to frontline workers, to partnering with local entities to support blue collar workers and low-income families. Last year, the pioneering tech company also took the decision of waving off their fuel delivery fees for customers.

CAFU continues to create opportunities that drive the growth and development of communities in places they operate within, along with supporting individuals and organizations that are passionate in making life better and creating a better world.{:en}Giving back to the Community: CAFU donates IT Equipment to Al Noor Rehabilitation{:}{:ar}كَفو تتبرّع بتجهيزات معلوماتية لأطفال جمعية النور لرعاية وتأهيل أصحاب الهمم{:}

“As a pioneering tech company that cares, we are always looking for ways to digitally enhance and support our community. With this in mind, we were pleased to donate our spare IT equipment to Al Noor Rehabilitation & Welfare Association for Persons with Disabilities. There is no doubt that the pandemic has caused disruption to various industries, with education and distant learning being one of the most prevalent. We take pride in supporting organizations that care for the community” said Nabra Al Busaidi, Sustainability and Community Manager at CAFU.

These items will be used by the children in class for learning purposes as soon as school resumes back in September, ensuring every child continues to get the best standard of education.

“We would like to extend our gratitude to CAFU for providing us with the much-needed resources and equipment for our children. This donation will enable the centre to offer enhanced and improved facilities for the nurturing and development of our children as well as our centre” said Ms. Ranjini Ramnath, Director at Al Noor Rehabilitation & Welfare Association for People of Determination.

About CAFU

CAFU is the world’s leading global fuel delivery and vehicle services app. Since our launch in Dubai in 2018, we’ve been driving innovation, delivering ease, and giving back to our users the most precious commodity of all – their time.

As part of CAFU’s vision of convenience in motion for its customers, CAFU continues to make life better through greater car connectivity, predictive enabled features, and innovation evolving the consumer experience and ease of use to make operating a car simpler and smarter.

Beginning with on-demand refuelling, we’ve continued to disrupt the status quo, connecting our customers to an ever-growing roster of convenience-driven services, including on-demand car washes, and battery, tyre, and engine oil change services, delivered anytime, anywhere. The CAFU application is available to download on Android and iOS. To learn more, please visit https://www.cafu.com.

{:}{:ar}في إطار دعمها ومساندتها المجتمع: كَفو تتبرّع بتجهيزات معلوماتية لأطفال جمعية النور لرعاية وتأهيل أصحاب الهمم

في عيد الأضحى المبارك، سوف يستفيد الأطفال والناشئون في جمعية النور لرعاية وتأهيل أصحاب الهمم من أجهزة كمبيوتر جديدة وتجهيزات خاصة بالمعلوماتية وذلك من خلال المبادرة التي قامت بها الشركة الناشئة في دبي، كَفو.

هذه اللفتة التكافلية من كَفو، هي عبارة عن تقديم أجهزة كمبيوتر، ولوحات مفاتيح، وشاشات وفأرات كمبيوتر، تقدّر قيمتها مجتمعة بحوالي 26,000 درهم، من شأنها أن تزوّد تلاميذ الجمعية بأحدث التجهيزات التكنولوجية التي سوف تدعمهم في دراستهم.

وتأتي هذه المبادرة انعكاساً لقيم كَفو التي تتمحور حول خدمة المجتمع، حيث أن هذه الشركة التي تتخصّص في توصيل الوقود وخدمة السياّرة، تفخر بإطلاق المبادرات في كلّ فرصة سانحة للمشاركة في مشاريع دعم المجتمع.

وكانت كَفو قد حرصت طوال فترة الجائحة على القيام بدور فاعل في مساندة المجتمع في أنحاء الإمارات، بدءاً من التعاون مع هيئة الصحة في دبي لتوفير الوقود للعاملين على خطّ الدفاع الأوّل، وإلى العمل مع الهيئات المحلية لدعم العّمال والأسر ذات الدخل المحدود. كما قامت الشركة التكنولوجية الرائدة العام الماضي باتخاذ قرار رفع رسوم توصيل الوقود عن خدماتها.

وتواصل كَفو اغتنام الفرص التي تعزّز نمو المجتمع وتطويره حيثما تواجدت، إلى جانب دعمها الأفراد، والمؤسسات الهادفة إلى جعل الحياة أفضل في عالم أفضل.

في هذا الصدد، قالت نبرة البوسعيدي، مديرة الاستدامة والمجتمع لدى كَفو: “نحن في كَفو نفخر بمساندة المؤسسات التي تنهض بالمجتمع. وبصفتنا شركة تقنية رائدة تهتمّ، فإننا نسعى دائماً إلى أساليب تساعدنا في دعم مجتمعناً تقنياً ورقمياً.  ومع وضع ذلك في الاعتبار، يسعدنا التبرع بتجهيزات معلوماتية احتياطية لجمعية النور لرعاية وتأهيل أصحاب الهمم. فما من شك في أن الجائحة تسبّبت في تعطيل مختلف القطاعات، ما جعل التعليم والتعلّم عن بعد أكثر ازدهاراً.”{:en}Giving back to the Community: CAFU donates IT Equipment to Al Noor Rehabilitation{:}{:ar}كَفو تتبرّع بتجهيزات معلوماتية لأطفال جمعية النور لرعاية وتأهيل أصحاب الهمم{:}

وستوضع هذه التجهيزات في تصرّف الأطفال لاستخدامها في الفصل لأغراض التعلّم بمجرد استئناف المدرسة في سبتمبر، ما يضمن استمرار حصول كلّ طفل على أفضل مستوى من التعليم.

من جهتها، قالت السيدة رانجيني رامناث، مديرة جمعية النور لرعاية وتأهيل أصحاب الهمم: “نودّ أن نعرب عن امتناننا لـكَفو لتزويدنا بالموارد والمعدات التي نحن بأشدّ الحاجة إليها لأطفالنا. وهذا التبرّع سيمكّننا من تطوير مركزنا وتحسين سبل الرعاية والتنمية لأطفالنا.”

حول كَفو CAFU

كَفو هي شركة ناشئة تأسست في دبي متخصّصة في أحدث تقنيات خدمات السيّارات عند الطلب المتمحورة كليّاً حول احتياجات المستهلك، من خلال تحويل أسلوب رعاية المركبات وتشغيلها. وقد تمّت تسميتها حديثاً “أكثر العلامات ابتكاراً في المنطقة” من قِبل “براندز”. ومنذ تأسسها في العام 2018، درجت كَفو على استخدام أحدث تقنيات الذكاء الاصطناعي لتضفي البساطة والفاعلية على خدماتها التي توفّرها للمستهلكين بدءاً من إعادة تعبئة الوقود وغسيل السيارات عند الطلب، ووصولاً إلى الصيانة، وذلك في أي وقت وأي مكان.

حازت كَفو في عام  2019 على عدة جوائز ومنها جائزة مجلة “أنتربرونور الشرق الأوسط” للمرونة المؤسسية لعام 2019.

وفي إطار رؤية كَفو الهادفة إلى توفير مزيدٍ من الراحة في الحركة والتنقّل لعملائها، تواصل كَفو جعل الحياة أفضل من خلال زيادة اتصال السيارة، والميزات التنبؤية، والابتكار الذي يطوّر تجربة المستهلك وسهولة الاستخدام لجعل تشغيل السيارة أبسط وأذكى.

وتقوم كَفو حالياً بتوصيل الوقود إلى المستهلكين عند الطلب وبدون ملامسة، كما أطلقت خدمة غسيل السيارة عند الطلب سوبرشاين™، وخدمة غسيل السيارة بالبخار، وتغيير زيت المحرّك، وتبديل الإطارات، وخدمة بطّارية السيّارة.{:}