{:en}Peru Strengthens Its Revival Through Expo 2020 Dubai{:}{:ar}بيرو تعيد إحياء موقعها من خلال معرض إكسبو 2020 دبي{:}

{:en}LIMA, Peru–(BUSINESS WIRE/AETOSWire) – The Export and Tourism Promotion Commission – PROMPERÚ reaffirmed Peru’s participation in Expo 2020 Dubai, which was to take place last year, but had been postponed due to the pandemic and will now be held from October 1 until March 2022.

{:en}Peru Strengthens Its Revival Through Expo 2020 Dubai{:}{:ar}بيرو تعيد إحياء موقعها من خلال معرض إكسبو 2020 دبي{:}

“The development of Expo Dubai marks a new milestone in the process of economic revival, becoming the ideal opportunity for our country to reassert itself in the economic, commercial and tourist arena, positioning us before the eyes of the world,” said Amora Carbajal, executive president of PROMPERÚ.

The announcement was made after signing an agreement with DP World, a port logistics operator that will allow the best products to be sent from Peru to Dubai so that millions of visitors from all over the world may enjoy and get to know this country better.

BUSINESS OPPORTUNITY

The Peruvian booth will promote various activities such as business roundtables related to the textile sector to boost its alpaca fiber and Peruvian cotton. With the aim of showing the diversity in natural raw materials, food fairs will be held, where superfoods will be front and center.

The UAE ranks fifth in Peruvian shipments to Asia, behind China, South Korea, Japan and India. In 2020, non-traditional exports to the Middle East giant grew by 6.1% compared to 2019. On the other hand, within the framework of Expo 2020 Dubai, the World Travel Awards will be awarded in South America, where Peru is nominated in 16 categories. It is a great opportunity to promote this country’s main tourist destinations.

It is estimated that this event would provide Peru with a potential market of $2.14 billion for its export products and an income of more than $44 million in currencies from tourism within two years.

For more information, visit: http://peruexpodubai.com

Watch Peru’s Dubai Expo video: https://www.youtube.com/watch?v=3gKhgc1imPw

Photos/Multimedia Gallery Available: https://www.businesswire.com/news/home/52464915/en

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

ليما، بيرو-(بزنيس واير/“ايتوس واير“): أكدت لجنة بيرو للصادرات والسياحة “برومبيرو” مجدداً مشاركة بيرو في إكسبو 2020 دبي، الذي كان من المقرر تنظيمه العام الماضي، ولكنه تأجل بسبب تفشي جائحة “كوفيد-19” وسوف يقام في الفترة الممتدة من الأول من أكتوبر حتى مارس 2022.

وقالت أمورا كارباجال، الرئيسة التنفيذية للجنة “برومبيرو” في هذا السياق: “يمثل تطوير معرض ’إكسبو دبي‘ إنجازاً جديداً في مسيرة الانتعاش الاقتصادي، حيث أصبح يشكّل فرصة مثالية لبلادنا يخوّلها إعادة إثبات موقعها في المجال الاقتصادي والتجاري والسياحي، ووضعها أمام أعين العالم أجمع”.

والجدير بالذكر أنّ هذا الإعلان جاء في أعقاب توقيع اتفاقية مع موانئ دبي العالمية، وهو مشغل للخدمات اللوجستية للموانئ سيسمح بإرسال أفضل المنتجات من بيرو إلى دبي حتى يستمتع ملايين الزوار القادمين من جميع أنحاء العالم ويتعرفون على هذا البلد بشكل أفضل. 

فرصة عمل

سيعمل الجناح التابع لبيرو على الترويج لأنشطة مختلفة مثل موائد الأعمال المستديرة المتعلقة بقطاع النسيج لتعزيز ألياف الألبكا والقطن البيروفي. وبهدف تسليط الضوء على التنوع في المواد الخام الطبيعية، ستقام معارض للمأكولات، حيث ستكون أغذية الـ”سوبر فود” في صدارة أولوياتها.

هذا وتحتل الإمارات العربية المتحدة المرتبة الخامسة في شحنات البيرو إلى آسيا بعد الصين وكوريا الجنوبية واليابان والهند. خلال العام 2020، شهدت الصادرات غير التقليدية إلى عملاق الشرق الأوسط نمواً بنسبة 6.1 في المائة مقارنة بالعام 2019. من ناحية أخرى، وفي إطار معرض إكسبو 2020 دبي، ستُمنح جوائز السفر العالمية في أمريكا الجنوبية، حيث تم ترشيح البيرو في 16 فئة. وتعد هذه الفرصة رائعة للترويج للوجهات السياحية الرئيسية في هذا البلد.

وتشير التقديرات أيضاً إلى أن هذا الحدث سيزود بيرو بسوق محتمل بقيمة 2.14 مليار دولار لمنتجاتها من الصادرات وبدخل يناهز الـ 44 مليون دولار من العملات من السياحة في غضون عامين. 

* المصدر: “ايتوس واير”

{:}