{:en}Umbrella Beach Project to Put UAE’s Fujairah on Global Tourism Map{:}{:ar}مشروع شاطئ المظلات يضع الفجيرة على خارطة السياحة العالمية{:}

{:en}FUJAIRAH, United Arab Emirates–(BUSINESS WIRE/AETOSWire) – Umbrella Beach, an ambitious tourism project now underway on the eastern coast of the UAE, appears set to put the Emirate of Fujairah on the international tourism map. Slated for completion later this year, the project’s first phase will include at least 15 storefronts, to be eventually followed by a range of upscale retail outlets, restaurants, and other tourist-friendly attractions.

{:en}Umbrella Beach Project to Put UAE’s Fujairah on Global Tourism Map{:}{:ar}مشروع شاطئ المظلات يضع الفجيرة على خارطة السياحة العالمية{:}

“As one of the UAE’s smaller emirates, Fujairah is frequently overlooked by tourists and visitors to the country,” project manager Abdullah Taleb says. “The Umbrella Beach project plans to rectify this by drawing attention to Fujairah’s vast tourism potential, including its striking modernity, impressive work ethic, and breathtaking natural beauty.”

Something for Everyone

Located on the Fujairah corniche, Umbrella Beach will afford visitors access to the area’s pristine beaches on the scenic Gulf of Oman. Promising an all-in-one leisure experience, the project is spearheaded by a team of leading brands and developers, all of whom are keen to present Fujairah as a world-class tourism and shopping destination.

In addition to high-end retailers, restaurants, and cafes, Umbrella Beach will ultimately feature a drive-in cinema, wall-climbing area, basketball/volleyball courts, and jogging trails, along with recreational spaces for children and adults. Visitors will also be able to enjoy a multitude of beachside activities, including watersports, jet skiing, parasailing, and more.

“Umbrella Beach will have something for everyone, regardless of age, nationality or background,” Abdullah Taleb explains. “Along with local visitors from Fujairah and the next-door Emirate of Sharjah, we hope to draw tourists from all over the region – and the world.”

UAE Tourism: More than Just Dubai, Abu Dhabi

With the launch slated for later this year, the project hopes to combine its prime seaside location with a host of dynamic business ventures to become a major commercial hub on the UAE’s East Coast, and a top destination for family-oriented holidaymaking all year round.

“Umbrella Beach will serve as a signal to the world that the Emirate of Fujairah is a viable and attractive vacation venue,” Taleb says, “and that tourism in the UAE is about more than just Dubai and Abu Dhabi.”

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

الفجيرة، الإمارات العربية المتحدة-(بزنيس واير/”ايتوس واير): شاطئ المظلات (Umbrella Beach) هو المشروع السياحي المرتقب الذي يجري تنفيذه الآن على الساحل الشرقي لدولة الإمارات العربية المتحدة و بالتحديد على كورنيش إمارة الفجيرة. ومن المقرر الانتهاء من المرحلة الأولى من هذا المشروع الطموح في وقت لاحق من العام الجاري، وستشمل المرحلة الأولى ما لا يقل عن 15 واجهة متجر، يتبعها افتتاح مجموعة من منافذ بيع العلامات التجارية الفاخرة ومطاعم. كما أشار مدير المشروع عبد الله طالب إلى أهميته في الارتقاء بالقدرات السياحية للإمارة قائلا: “باعتبار الفجيرة إحدى الإمارات الصغرى في الدولة، فإن السياح غالبًا ما يغفلون عن زيارتها، و عليه فإن المشروع يسعى لتصحيح ذلك من خلال جذب انتباههم إلى الإمكانيات السياحية الهائلة التي تمتلكها الإمارة، بما في ذلك حداثتها وجمال طبيعتها المذهل.”

{:en}Umbrella Beach Project to Put UAE’s Fujairah on Global Tourism Map{:}{:ar}مشروع شاطئ المظلات يضع الفجيرة على خارطة السياحة العالمية{:}

‘شاطئ للجميع’

يقع شاطئ المظلات على الشواطئ البكر لخليج عمان الخلاب. ويعد المشروع تجربة ترفيهية متكاملة، حيث ينفذ المشروع فريق من المطورين وأصحاب العلامات التجارية الرائدة، و هم حريصون على تقديم الفجيرة كمدينة سياحية ووجهة تسوق عالمية المستوى. فبالإضافة إلى المتاجر والمطاعم والمقاهي الراقية ، سيتضمن الشاطئ سينما السيارات (drive-in cinema) ومنطقة تسلق للجدران (wall-climbing area) وملاعب كرة سلة و كرة طائرة ومسارات للركض، إلى جانب مساحات ترفيهية للأطفال والكبار. سيتمكن الزوار أيضًا من الاستمتاع بالعديد من الأنشطة على شاطئ البحر، بما في ذلك الرياضات المائية والتزلج على الماء والتزلج الهوائي وغيره الكثير. وضح طالب قائلاً: ” شاطئ المظلات هو شاطئ للجميع، بغض النظر عن العمر أو الجنسية أو الخلفية الثقافية، وعلى غرار الزوار المحليين من الفجيرة وإمارة الشارقة المجاورة ، فإننا نأمل في جذب السياح من جميع أنحاء المنطقة – ومن العالم.”

 

السياحة الإماراتية: “ما بعد دبي وأبو ظبي”

يأمل المشروع مع اطلاقه المرتقب في آخر العام في الجمع بين موقعه الرئيسي على شاطئ البحر ومجموعة من المشاريع التجارية الديناميكية ليصبح مركزًا تجاريًا رئيسيًا على الساحل الشرقي لدولة الإمارات العربية المتحدة ، ووجهة رئيسية لقضاء العطلات على مدار العام. يقول طالب: “سيكون شاطئ المظلات بمثابة إشارة للعالم بأن إمارة الفجيرة هي مكان مناسب لقضاء العطلات، وأن السياحة في الإمارات تمتد إلى ما بعد دبي وأبو ظبي”.
صور / وسائط متعددة متوفرة على : https://www.businesswire.com/news/home/52464546/en

* المصدر: “ايتوس واير”

{:}