{:en}Majid Al Futtaim Chooses CitrusAd as its Retail Media Technology Platform{:}{:ar}ماجد الفطيم تختار سيتروس أد كمنصة تكنولوجيا وسائط البيع بالتجزئة{:}

{:en}PETERSBURG, Fla.–(BUSINESS WIRE/AETOSWire)— Majid Al Futtaim Retail, operator of Carrefour in the Middle East, Africa and Asia, is directly integrating its in-house technology and advanced analytics pipeline with the CitrusAd retail media platform, to accelerate the offering across all its markets in the coming weeks. Majid Al Futtaim operates over 375 Carrefour stores in 17 countries, and serves more than 750,000 customers daily and employs more than 37,000 people.

{:en}Majid Al Futtaim Chooses CitrusAd as its Retail Media Technology Platform{:}{:ar}ماجد الفطيم تختار سيتروس أد كمنصة تكنولوجيا وسائط البيع بالتجزئة{:}

By combining CitrusAd’s retail media technology with Majid Al Futtaim’s data and advanced analytical capabilities, the exclusive Carrefour franchisee will be providing brands and suppliers with unprecedented access to insights and relevant first-party data to drive meaningful growth. Majid Al Futtaim Retail is the first retailer in the wider region to offer such transparent access for supplier success via the CitrusAd platform, signaling an exciting long-term strategy into digital retail media. The integration will provide personalization, enhance customer shopping experiences, whilst empowering suppliers with the ability to launch sponsored products, display ad campaigns and more at the point of purchase to grow sales and accurately measure their ROI via real-time reporting dashboards. All this is achieved while registered and guest customers’ privacy data is kept safeguarded at the highest standard within the Carrefour platform ecosystem.

Globally there is a significant shift of digital advertising dollars moving into digital retail media opportunities similar to this offering from Carrefour and CitrusAd, which combines a strong omnichannel retailer destination with the right technology. Investment from brands is increasing due to the reporting transparency combined with the impact and influence ecommerce shelf space and display ad activity is proving to have to a brand’s online sales and in-store sales growth.

Majid Al Futtaim introduced Carrefour to the UAE in 1995 and owns the rights to operate the brand in over 30 countries across the Middle East, Africa, and Asia.

“As a pioneer in data transformation, we are unlocking our first-party data that spans across our geographies and a wide range of digitization initiatives. We believe that everyday should be effortless, which is why we are integrating with CitrusAd‘s open API to enable our supplier community to achieve better results while offering added personalization for our customers,” said Nalla Karunanithy, Chief Digital Officer at Majid Al Futtaim Retail.

CitrusAd Co-Founder Nick Paech stated, “We are delighted to be invited into Majid Al Futtaims’ Carrefour’s ecosystem and long-term strategy. They are a strong, exciting omnichannel retailer with an ecommerce destination of influence, this fact combined with our technology will make for a very exciting retail media journey for them and their brands. We look forward to playing our role in Carrefour’s continued success and offering a refreshingly easy to use and impactful solution to the region’s brands and agencies.”

Note to the Editor: The legal name of this company is “Majid Al Futtaim” and should not be shortened or replaced by an acronym to avoid confusion with another business entity.

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

سان بطرسبرغ ، فلوريدا -(بزنيس واير/ “ايتوس واير”) – أعلنت شركة “ماجد الفطيم للتجزئة”، وهي مشغل سلسلة متاجر “كارفور” في الشرق الأوسط وأفريقيا وآسيا، عن دمج تقنيتها الخاصة ونظام التحليلات المتقدمة بشكل مباشر مع منصة وسائط البيع بالتجزئة من “سيتروس أد”، وذلك لتعزيز وتيرة العروض في جميع أسواقها في الأسابيع المقبلة. ويجدر الذكر أن شركة “ماجد الفطيم” تدير أكثر من 375 متجراً في 17 بلداً، وتقدّم خدماتها إلى أكثر من 750 ألف عميل يومياً وتوظف ما يزيد على 37 ألف شخص.

{:en}Majid Al Futtaim Chooses CitrusAd as its Retail Media Technology Platform{:}{:ar}ماجد الفطيم تختار سيتروس أد كمنصة تكنولوجيا وسائط البيع بالتجزئة{:}

تعتزم الشركة المالكة الحصرية لامتياز “كارفور”، من خلال الجمع بين تكنولوجيا وسائط البيع بالتجزئة من “سيتروس أد” وبيانات شركة “ماجد الفطيم” وقدراتها التحليلية المتقدمة، توفير إلى العلامات التجارية والموردين على حد سواء وصولاً غير مسبوق إلى معلومات متبصّرة وبيانات الطرف الأول ذات الصلة للدفع بعملية النمو الهادف قدماً. تعتبر شركة “ماجد الفطيم للتجزئة” أول بائع تجزئة في المنطقة الأوسع الذي يقدم مثل هذا الوصول الشفاف الذي من شأنه أن يضمن نجاح الموردين عبر منصة “سيتروس أد”، مما يعكس استراتيجية مثيرة طويلة الأجل في مجال وسائط البيع بالتجزئة الرقمية. ولا بد ّمن الإشارة إلى أن عملية الدمج هذه ستوفّر سمات فريدة من نوعها منها التخصيص وتعزيز تجارب تسوق العملاء، علاوةً على تزويد الموردين بالقدرة على إطلاق المنتجات المدعومة وعرض الحملات الإعلانية وأكثر من ذلك عند نقاط الشراء لزيادة المبيعات وقياس عائد الاستثمار بدقة من خلال لوحات معلومات مؤشرات الأداء في الوقت الحقيقي. ويتم تحقيق كل ذلك مع الحفاظ على سرية بيانات العملاء المسجلين والضيوف ضمن منظومة منصة “كارفور”.

تشهد الساحة العالمية نقلة كبيرة في مجال الإعلانات الرقمية التي تتحوّل إلى فرص وسائط البيع بالتجزئة الرقمية على غرار هذا العرض من كارفور و”سيتروس إد”، الذي يزاوج ما بين وجهة متاجر بيع بالتجزئة قوية متعددة القنوات والتكنولوجيا المناسبة. تتزايد استثمارات العلامات التجارية بسبب شفافية الإبلاغ إلى جانب مساحة عرض التجارة الإلكترونية ونشاط الإعلان المعروض اللذين ثبُت وقعُهما وتأثيرهما الكبيرين على مبيعات العلامة التجارية عبر الإنترنت ونمو المبيعات داخل المتجر.

أطلقت شركة “ماجد الفطيم” سلسلة متاجر “كارفور” في دولة الإمارات العربية المتحدة في العام 1995 وهي تمتلك حقوق تشغيل العلامة التجارية في أكثر من 30 دولة في جميع أنحاء الشرق الأوسط وأفريقيا وآسيا.

وقال نالا كارونانيثي، المدير التنفيذي للشؤون الرقمية لدى “ماجد الفطيم للتجزئة”، في سياق تعليقه على الأمر: “نظراً لريادة شركة “ماجد الفطيم للتجزئة في مجال تحويل البيانات، نقوم بإطلاق بيانات الطرف الأول التي تمتد عبر مناطقنا الجغرافية ومجموعة واسعة من مبادرات الرقمنة. ونحن نعتقد أن أمور الحياة اليومية يجب أن تكون سهلة ولا تتطلّب الكثير من الجهد، مما يدفعنا للسعي إلى دمج قدراتنا مع واجهة برمجة التطبيقات المفتوحة من “سيتروس إد” لتمكين مجتمع الموردين لدينا من تحقيق نتائج أفضل مع تقديم سمة تخصيص إضافية لعملائنا”.

من جهته، أعرب نيك بيتش، المؤسس المشارك لشركة “سيتروس أد” عن سروره لدعوة شركته لأن تكون جزءاً من منظومة متاجر “كارفور” من شركة “ماجد الفطيم” واستراتيجيتها طويلة الأجل. فهي شركة بيع بالتجزئة متعددة القنوات قوية ومثيرة وتتمتّع بوجهة تجارة إلكترونية مؤثرة. ومن شأن ذلك، إلى جانب تكنولوجيتنا، أن يؤسس لرحلة مثيرة للغاية في مجال وسائط البيع بالتجزئة بالنسبة لهم ولعلاماتهم التجارية. ونحن نتطلع إلى لعب دورنا في نجاح “كارفور” المستمر من خلال تقديم حل سهل الاستخدام ومؤثر للعلامات التجارية والوكالات في المنطقة”.

ملاحظة إلى المحرر: الاسم القانوني لهذه الشركة هو “ماجد الفطيم” ولا ينبغي اختصاره أو استبداله بمختصر لتجنب الخلط مع كيان تجاري آخر.

المصدر: “ايتوس واير”

{:}