{:en}Car insurance claims on the rise, drivers should be more diligent on the road and when choosing insurance{:}{:ar}ارتفاع إجمالي مطالبات التأمين على السيارات: ينبغي أن يكون السائقون أكثر حذراً على الطريق ولدى اختيار التأمين المناسب{:}

{:en}Dubai, United Arab Emirates,  (AETOSWire): COVID-19 and its subsequent implications had led to less people and drivers on the road. As such, it’s been observed that during the pandemic, insurance claims have reduced significantly. With this, insurance companies have also adjusted prices accordingly to reflect lower accidents and repair claims.

{:en}Car insurance claims on the rise, drivers should be more diligent on the road and when choosing insurance{:}{:ar}ارتفاع إجمالي مطالبات التأمين على السيارات: ينبغي أن يكون السائقون أكثر حذراً على الطريق ولدى اختيار التأمين المناسب{:}

However, with UAE’s strong vaccination drive, the country is opening up to tourism and citizens are starting to return to the office. Hence, this trend of reduced accidents and insurance claims is now on a reverse. RSA Insurance shares with RoadSafetyUAE that claims rates are on the rise, and has increased close to 45% in the recent months, compared to during the months of COVID-19. This is now at similar levels as 2019, before the COVID-19 pandemic. RSA observes this alarming result, especially given that some COVID-19 restrictions are still in place, domestic activity has not resumed to 2019 levels, but claims rates have already. The key causes of these claims are preventable. Claims due to wrong action of the driver made up a large portion of the claims (about 40%) in recent months. This includes accidents caused by speeding and not keeping sufficient distance between cars.

Sunita Pais, Head of Claims, RSA UAE states: “As of today, many countries are still implementing restrictions in attempt to control and curb the spread of COVID-19 and its variant strains. UAE is considered, on a global scale, to be one of the first few countries to have resumed similar levels of economic activity, hence this trend of increased car insurance claims is likely to be a reference for other markets. Furthermore, with many countries still imposing strict restrictions on travel, it is likely that this year, many UAE residents will remain in the country, which may amplify the accident rates on the road. RSA also warns that as we approach the peak summer months, where car tire failures are more likely, in combination with more residents staying in the country this summer, drivers should be more alert when driving.”

RSA continues to share with RoadSafetyUAE that with the increase of claims, it is likely that motor insurance prices will begin to readjust itself and increase over the next few months.

Ms. Pais continues: “RSA also urges customers to be cautious when purchasing insurance as intensive competition amongst insurers may mean some products don’t offer sufficient coverage. RSA has observed that since the pandemic started, many customers have switched to Third Party insurance as it is more economical, however it only covers for damages caused by third parties. Importantly, this insurance product does not cover own damages. Hence, it is important to select insurance products from reputable brands, to understand what level of coverage is needed and to read policy wordings carefully before purchasing.”

Thomas Edelmann, Founder and Managing Director of RoadSafetyUAE adds: “Insurance companies are possessing large amounts of data which can play an important role in understanding accident patterns. We are grateful to RSA for sharing their data, as all involved stakeholders want to elevate the discussion from anecdotal evidence to fact-based evidence. It is needless to say that the correct insurance cover is a vital part of road safety and we appreciate the insights RSA shares with the broader public.”

About RSA Middle East B.S.C. (c)

RSA Middle East is a leading provider of property and casualty insurance in the Middle East. It offers solutions for both commercial and retail clients, across a range of product lines, including motor, property, medical, SME as well as tailored solutions for large corporates. It has operated in the region for 70 years, bringing best-in-class international solutions and expertise to the Middle East.

RSA Middle East is a joint venture formed by RSA Group, with majority shareholding, and regional shareholders in the Middle East. It has operations in Bahrain, UAE, Oman and the Kingdom of Saudi Arabia. It operates as local publicly listed companies in Oman, under Al Ahlia Insurance Company, and in Saudi Arabia, under Al Alamiya For Cooperative Insurance Company.

About RoadSafetyUAE:

RoadSafetyUAE’s vision is to contribute to reducing the number of road traffic fatalities, injuries and accidents in the UAE. RoadSafetyUAE’s mission is to raise the awareness for proper conduct on our roads, in an engaging manner and on a broadly communicated and permanent basis. RoadSafetyUAE’s award-winning platform engages with the stakeholders traffic participants, governmental entities, the media, and corporate social responsibility (CSR) minded partners. ‘Tips & Tricks’ are the content backbone, provided for more than 60 topics of road safety, all specifically relevant to the UAE. More information can be found on www.RoadSafetyUAE.com

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

دبي، الإمارات العربية المتحدة، (“ايتوس واير“): أدى تفشي وباء “كوفيد-19” وتداعياته إلى تراجع عدد الأشخاص والسائقين على الطرق، وبالتالي إلى انخفاض إجمالي مطالبات التأمين بشكل كبير خلال الجائحة. تزامناً، قامت شركات التأمين بتعديل الأسعار وخفض أسعار التأمين على السيارات لتعكس انخفاض الحوادث والمطالبات ذات الصلة.

{:en}Car insurance claims on the rise, drivers should be more diligent on the road and when choosing insurance{:}{:ar}ارتفاع إجمالي مطالبات التأمين على السيارات: ينبغي أن يكون السائقون أكثر حذراً على الطريق ولدى اختيار التأمين المناسب{:}

إلا أن حملة التطعيم الواسعة والقوية في دولة الإمارات العربية المتحدة سمحت بإعادة فتح البلاد أمام السياحة، ودفع بالمواطنين إلى العودة إلى المكاتب، وهذا ما أدى إلى تحوّل معاكس للاتجاه المتمثل في انخفاض الحوادث ومطالبات التأمين. وقد أبلغت شركة “آر إس إيه” للتأمين منصة RoadSafetyUAE أن معدلات المطالبات إلى مزيد من التزايد، وقد ارتفعت ما يقرب من 45 في المائة في الأشهر الأخيرة، مقارنة مع أشهر تفشي وباء “كوفيد-19″، إلى مستويات مماثلة لما كانت عليه عام 2019، قبل تفشي الجائحة. ولحظت “آر إس إيه” أن هذه النتيجة مثيرة للقلق، نظراً لكون معظم القيود المفروضة لمكافحة وباء “كوفيد-19” لا تزال سارية، وأن الأنشطة المحلية لم تعد بعد إلى مستويات عام 2019، على عكس معدل مطالبات التأمين التي عادت إلى مستوياتها السابقة. كما لحظت أنه يمكن الوقاية من الأسباب الرئيسية لهذه المطالبات. وشكّلت المطالبات الناتجة عن سوء تصرف السائقين جزءاً كبيراً من المطالبات (نحو 40 في المائة) في الأشهر الأخيرة. وهذا يشمل الحوادث الناجمة عن السرعة وعدم ترك مسافة آمنة بين السيارات.

وتقول سونيتا بايس، رئيسة قسم المطالبات في “آر إس إيه الإمارات” في معرض تعليقها على الأمر: “لا تزال هناك الكثير من القيود المفروضة من الدول في محاولة للسيطرة على تفشي وباء ’كوفيد-19‘ وسلالاته المتحوّرة والحد من انتشاره. تعتبر دولة الإمارات العربية المتحدة، على المستوى العالمي، من أولى الدول القليلة التي استأنفت مستويات مماثلة من النشاط الاقتصادي، بالتالي قد تشكّل هذه الزيادة المتنامية في مستوى مطالبات التأمين على السيارات مرجعاً لأسواق أخرى. كذلك، ونظراً لاستمرار الكثير من الدول في فرض قيود صارمة على السفر، قد يبقى الكثير من المقيمين في دولة الإمارات العربية المتحدة هذا العام في البلاد، وهذا ما قد يزيد من معدلات الحوادث على الطرق. وتحذر ’آر إس إيه‘ أنه تزامناً مع اقتراب أشهر الصيف شديدة الحرارة، من المرجح أن نشهد أعطالاً على مستوى إطارات السيارات. بالتالي، وبما أن المزيد من المقيمين سيبقون في البلاد هذا الصيف، ينبغي أن يكون السائقون أكثر يقظة وحذراً عند القيادة.”

وأبلغت أيضاً “آر إس إيه” منصة (RoadSafetyUAE) أنه مع زيادة معدلات مطالبات التأمين، من المرجح أن تعود أسعار التأمين على السيارات إلى الارتفاع خلال الأشهر القليلة المقبلة.

وتتابع السيدة بايس كلامها بالقول: “وتدعو ’آر إس إيه‘ العملاء  إلى توخي الحذر عند شراء التأمين، لأن المنافسة الشديدة بين الشركات قد تعني أن بعض منتجات التأمين لا توفر تغطية كافية. وقد لاحظت ’آر إس إيه‘ أن الكثير من العملاء قد تحوّلوا إلى تأمين الطرف الثالث منذ بدء تفشي الوباء، نظراً لكونه ميسور التكلفة، لكنه لا يغطي سوى الأضرار الناجمة عن أطراف ثالثة. لكن ما ينبغي معرفته، هو أن هذا المنتج لا يغطي الأضرار الشخصية. بالتالي، من المهم للغاية اختيار منتجات التأمين المقدّمة من العلامات التجارية طيبة السمعة، ومعرفة مستوى التغطية المطلوب وقراءة شروط وبنود البوليصة بعناية قبل الشراء”.

من جهته، أوضح توماس إيدلمان، المؤسس والمدير الإداري لـ  (RoadSafetyUAE) قائلاً: “تملك شركات التأمين كميات كبيرة من البيانات التي تسمح بفهم أنماط الحوادث. ونحن ممتنون لشركة ’آر إس إيه‘ لمشاركتنا بياناتها، بما أن جميع المعنيين يرغبون في نقل النقاش من مرحلة الأدلة القصصية إلى الأدلة القائمة على الحقائق. كذلك، من المعروف أن التغطية التأمينية الصحيحة تمثّل جزءاً حيوياً من السلامة على الطرق، ونحن نشيد بالرؤى والمعلومات التي تشاركها ’آر إس إيه‘ مع الجمهور الأوسع.” 

لمحة عن “آر إس إيه الشرق الأوسط”

تعتبر “آر إس إيه الشرق الأوسط” شركة رائدة في مجال التأمين على الممتلكات وضد الحوادث الشخصية في الشرق الأوسط، تتولى تقديم الحلول لصالح العملاء التجاريين والفرديين على حد سواء، من خلال مجموعة واسعة من منتجات التأمين، بما في ذلك التأمين على السيارات والممتلكات، والتأمين الطبي، والتأمين الخاص بالشركات الصغيرة والمتوسطة، فضلا عن حلول مصممة خصيصا للشركات الكبرى. تعمل الشركة في المنطقة منذ ما يقرب من 70 عاماً، وتجلب الحلول والخبرات الدولية الأفضل ضمن فئتها إلى منطقة الشرق الأوسط.

تعدّ “آر إس إيه الشرق الأوسط” مشروعاً مشتركاً تمّ تأسيسه من قبل مجموعة “آر إس إيه”، التي تملك حصة الأغلبية، ومجموعة من المساهمين الإقليميين في منطقة الشرق الأوسط. تملك الشركة عمليات عدة في البحرين والإمارات العربية المتحدة وعمان والمملكة العربية السعودية. كما تعمل كشركات محلية مدرجة في البورصة في عمان، تحت إسم “الأهلية للتأمين”، وفي المملكة العربية السعودية، تحت إسم الشركة العالمية للتأمين التعاوني.

لمحة عن (RoadSafetyUAE):

تتمثّل رؤية (RoadSafetyUAE) في المساهمة في خفض عدد الوفيات والإصابات والحوادث المرورية في دولة الإمارات العربية المتحدة. أما رسالتنا، فهي رفع مستوى الوعي لدى مستخدمي الطريق في الإمارات العربية المتحدة لممارسة السلوك الملائم على الطرقات على أساسٍ مستدامٍ وعلى أعلى مستويات التواصل. وتعمل منصة (RoadSafetyUAE) الحائزة على جوائز مع أصحاب المصلحة من مستخدمي الطريق، والجهات الحكومية، والإعلام، والشركاء ذوي الوعي حيال المسؤولية الاجتماعية للشركات. ونقدّم في قائمة “نصائح وحيل”، والتي نعتبرها أساس المحتوى التوعوي على منصتنا، أكثر من 60 موضوعاً مرتبطاً بالسلامة المرورية وتتصل بدولة الإمارات العربية المتحدة بشكل خاص. ويمكن الاطلاع على المزيد من المعلومات على الموقع الإلكتروني التالي: www.RoadSafetyUAE.com.

*المصدر: “ايتوس واير”

{:}