{:en}General Mills Ranked Asia’s 12th Best Workplace by{:}{:ar}جنرال ميلز تحتل المرتبة الثانية عشرة بين أفضل بيئات العمل في آسيا{:} Great Place to Work® 

{:en}

General Mills Ranked Asia’s 12th Best Workplace by

Great Place to Work® 

This recognition is a testimony to General Mills continued focus on fostering an inclusive and value-based company culture

General Mills Middle East – a part of the US-based Fortune 500 company, General Mills, Inc. — has been recognized among Asia’s Best Workplaces 2021 across Asia, Middle East and Africa (AMEA) by the prestigious international consulting firm Great Place to Work® (GPTW) Institute. General Mills improved its ranking this year by 10 places to the 12th position among a total of 30 multinational companies.

This recognition is based on confidential survey data assessing employee experiences of trust, innovation, company values and leadership. General Mills was also evaluated on how well it is creating a For AllTM workplace experience, inclusive of all employees no matter who they are or what they do.

The award recognizes General Mills’ continued efforts to build a culture of collaboration and commitment across AMEA markets even as the world witnessed disruptions due to the COVID-19 pandemic, considering several proactive measures that General Mills undertook to support its employees during the pandemic to ensure their safety and well-being.

This year, Great Place to Work® surveyed over 3.3 million employees from across 16 diverse countries and cultures in Asia and the Middle East to determine the Best Workplaces in Asia™ 2021.{:en}General Mills Ranked Asia’s 12th Best Workplace by{:}{:ar}جنرال ميلز تحتل المرتبة الثانية عشرة بين أفضل بيئات العمل في آسيا{:}

Commenting on the recognition, Mr. Balki Radhakrishnan, Vice President and Managing Director – AMEA of General Mills said, “General Mills’ continued recognition as one of Asia’s Best Workplaces reflects the trust that our employees place in the company and its strong intent towards inclusion and diversity. As we continue ‘Making the Food the World Loves’, we remain deeply committed to the welfare of our employees.”

He said that this year was particularly relevant as COVID-19 brought physical and mental well-being front of mind for both employers and employees.

Ms. Selvi Supuriamaniam, HR Head-Middle East and Africa said, “We are grateful to all our employees for helping us achieve this recognition. I believe that they have played a critical role in making General Mills what it is today. Employee welfare is a top priority for us and all our engagement programs are designed and executed, keeping this in mind. This year, the improved ranking is a reflection of the trust our employees have in the organization and its ability to support them even at a critical time like this. The recognition is an acknowledgment of the company’s workplace programs and the key factors that contributed to being a great workplace.”

Previously, many of General Mills markets in AMEA have also been individually recognized as a Great Place to Work as well.

Michael C. Bush, Global CEO of Great Place to Work

“The Best Workplaces in Asia™ set the bar for company culture by supporting employee well-being and building inclusive workplaces that are good for everyone. “They demonstrate how much they value their most important resource – their people. Thanks to these companies, more than 3.3 million employees benefit from the highest working conditions in a range of industries across Asia.”

About General Mills

General Mills makes food the world loves. The company is guided by its Accelerate strategy to drive shareholder value by boldly building its brands, relentlessly innovating, unleashing its scale and being a force for good. Its portfolio of beloved brands includes household names such as Cheerios, Nature Valley, Blue Buffalo, Häagen-Dazs, Old El Paso, Pillsbury, Betty Crocker, Yoplait, Annie’s, Wanchai Ferry, Yoki and more. Headquartered in Minneapolis, Minnesota, USA, General Mills generated fiscal 2021 net sales of U.S. $18.1 billion. In addition, the company’s share of non-consolidated joint venture net sales totaled U.S. $1.1 billion. Established in 2008, General Mills Middle East aims at serving its consumers with delightful, innovative products who are seeking newer food experiences. The company is known for its global best practices in technology and food expertise with strong local market manufacturing and go-to-market capabilities.

{:}{:ar}جنرال ميلز تحتل المرتبة الثانية عشرة بين أفضل بيئات العمل في آسيا

بحسب تصنيف مؤسسة غريت بليس تو وورك

التكريم الجديد يسلط الضوء على التزام الشركة المتواصل باعتماد ثقافة عمل شاملة وقيمة

أعلنت جنرال ميلز الشرق الأوسط، التابعة لشركة جنرال ميلز المدرجة في قائمة فورتشن 500 والتي تتخذ من الولايات المتحدة مقراً لها، عن حصولها على المرتبة الثانية عشرة في قائمة أفضل بيئات العمل في آسيا والشرق الأوسط وأفريقيا، والتي ضمت ثلاثين شركةً متعددة الجنسيات؛ لتتقدّم بذلك عشر مراتب في هذا العام بحسب تصنيفات مؤسسة غريت بليس تو وورك الرائدة للاستشارات.

واعتمد التصنيف على استبيانات سرية لتقييم تجارب الموظفين المتمحورة حول معايير الثقة والابتكار والإدارة، فضلاً عن قيم الشركة بشكل عام. كما تمّ تقييم قدرة الشركة على إنشاء بيئة عمل شاملة ومناسبة للموظفين من جميع الخلفيات وعلى اختلاف أدوارهم الوظيفية.

ويحتفي هذا الإنجاز بجهود الشركة المتواصلة لتوفير بيئة عمل قائمة على أسس التعاون والالتزام على مستوى أسواق منطقة آسيا والشرق الأوسط وأفريقيا؛ فضلاً عن جهودها الاستباقية في ظل أزمة كوفيد-19 لدعم موظفيها وضمان الحفاظ على سلامتهم وعافيتهم.

وشارك هذا العام أكثر من 3.3 مليون موظف من 16 دولةً مختلفةً في آسيا والشرق الأوسط في استبيان مؤسسة غريت بليس تو وورك، لاختيار أفضل بيئات العمل في آسيا لعام 2021.

وتعليقاً على هذا الموضوع، قال بالكي رادهاكريشنان، نائب الرئيس والمدير العام لشركة جنرال ميلز في آسيا والشرق الأوسط وأفريقيا: “يعكس تكريم شركة جنرال ميلز المتواصل كأحد أفضل بيئات العمل في آسيا ثقة الموظفين الراسخة بجهودنا الرامية إلى تعزيز بيئة العمل الشاملة والتنوع في الشركة. كما يؤكد هذا الإنجاز سعينا الدائم لضمان راحة موظفينا ورفاهيتهم، مع الالتزام بتحقيق أهدافنا المرتبطة بصناعة طعام يحبه العالم”.

وأشار السيد رادهاكريشنان أيضاً إلى أهمية التكريم الجديد في هذا العام بالذات، نظراً لما عاناه الموظفون والمدراء من تأثيرات سلبية جراء أزمة كوفيد-19.{:en}General Mills Ranked Asia’s 12th Best Workplace by{:}{:ar}جنرال ميلز تحتل المرتبة الثانية عشرة بين أفضل بيئات العمل في آسيا{:}

من جهته، قال سيلفي سوبريامانيام، رئيس قسم الموارد البشرية لدى شركة جنرال ميلز في منطقة الشرق الأوسط وأفريقيا: “نفخر بالدعم الذي قدمه جميع موظفينا لنا من أجل تحقيق هذا الإنجاز، فقد لعبوا دوراً أساسياً في وصول الشركة إلى ما هي عليه اليوم. ولطالما كانت راحة الموظفين ورفاهيتهم هدفاً أساسياً في سياسة الشركة، حيث حرصنا دوماً على توفير البرامج التفاعلية المخصصة لتعزيز هذه القيم بشكل خاص. كما تعكس المرتبة المتقدمة التي حصلنا عليها هذا العام ثقة الموظفين الراسخة بالشركة، والتي كانت سبباً رئيسياً في تجاوز الأزمة الصحية التي شهدها العالم؛ فضلاً عن تسليط الضوء على برامج الشركة وقيمها المميزة التي جعلتها واحدةً من أفضل بيئات العمل في المنطقة”.

ولم يكن هذا الإنجاز الأول من نوعه، إذ حصدت الشركة في أسواق آسيا والشرق الأوسط وأفريقيا مراتب مميزة كإحدى أفضل بيئات العمل أيضاً.

مايكل سي بوش، الرئيس التنفيذي لمؤسسة غريت بليس تو وورك

“تضع أفضل بيئات العمل في آسيا المعايير اللازمة للشركات من أجل تحديد الثقافات المؤسسية اللازمة لدعم رفاهية الموظفين وتوفير بيئات عمل شاملة ومناسبة للجميع، فضلاً عن رسم صورة كاملة لمستوى تقدير هذه الشركات لموظفيها، الذين يعدون المورد الأساسي لجميع عملياتها. وبفضل هذه الشركات والمؤسسات، يستفيد اليوم أكثر من 3.3 مليون موظف في آسيا من أفضل بيئات وظروف العمل التي تضمن تألقهم في مختلف القطاعات”.

لمحة عن جنرال ميلز

يتمحور الهدف الرئيسي لجنرال ميلز، الشركة العالمية الرائدة في مجال المنتجات الغذائية والتي تتخذ من مدينة مينيابوليس بولاية مينيسوتا الأمريكية مقراً لها، حول صناعة طعام يحبه العالم. وتعتمد الشركة في جميع عملياتها على استراتيجية متسارعة لترسيخ مكانة مختلف الجهات المعنية والمساهمين فيها، من خلال الاستمرار في بناء علامتها التجارية والابتكار المتواصل وزيادة حجمها لتحقيق جميع أهدافها في القطاع. وتضم قائمة علاماتها التجارية كل من تشيريوس، وآنيز، ويوبلي، ونيتشر فالي، وهاجن-دايز، وبيتي كروكر، وبيلزبوري، وأولد إل باسو، ووانشاي فيري، ويوكي، وبلو بوفالو وغيرها الكثير. وخلال السنة المالية 2021، حقّقت الشركة صافي مبيعات بقيمة 18.1 مليار دولار أمريكي؛ بينما بلغت حصّة الشركة من صافي مبيعات المشروع المشترك غير الموحدة 1.1 مليار دولار أمريكي. وتسعى شركة جنرال ميلز الشرق الأوسط، التي تأسست في عام 2008، لتوفير منتجات مبتكرة ترضي مختلف أذواق عملائها الذين يتطلعون للحصول على تجارب غذائية جديدة ومميزة. كما تشتهر الشركة باتباعها أفضل الممارسات العالمية في المجال التقني والتجارب الغذائية الاستثنائية، فضلاً عن قدرات وصولها إلى الأسواق وإمكانيات التصنيع القوية التي تتمتع بها، خاصةً في السوق المحلية.{:}