{:en}First Aerospace-qualified Baseless Power Module Family from Microchip Technology Improves Aircraft Electrical System Efficiency{:}{:ar}أول عائلة من وحدات الطاقة من دون قاعدة من مايكروشيب تكنولوجي المخصّصة لقطاع الطيران تسهم بتحسين كفاءة النظام الكهربائي للطائرات{:}

{:en}CHANDLER, Ariz.–(BUSINESS WIRE/AETOSWire)— In the race to reduce aircraft emissions, developers increasingly are moving toward more efficient designs including electrical systems that replace today’s pneumatics and hydraulics powering everything from on-board alternators to actuators and Auxiliary Power Units (APUs). To enable next-generation aircraft electrical systems, new power conversion technology is required. Microchip Technology Inc. (Nasdaq: MCHP) today announced its development with Clean Sky, a joint European Commission (EC) and industry consortium, of the first aerospace-qualified baseless power modules enabling higher-efficiency, lighter and more compact power conversion and motor drive systems.

{:en}First Aerospace-qualified Baseless Power Module Family from Microchip Technology Improves Aircraft Electrical System Efficiency{:}{:ar}أول عائلة من وحدات الطاقة من دون قاعدة من مايكروشيب تكنولوجي المخصّصة لقطاع الطيران تسهم بتحسين كفاءة النظام الكهربائي للطائرات{:}

Partnering with Clean Sky to support aerospace industry goals set by the EC for stricter emission standards that result in climate neutral aviation by 2050, Microchip’s BL1, BL2 and BL3 family of baseless power modules provides greater efficiency in AC-to-DC and DC-to-AC power conversion and generation through the integration of its silicon carbide power semiconductor technology. Forty-percent lighter than others due to the modified substrate, the innovative design also produces an approximate 10% cost savings over standard power modules that incorporate metal baseplates. Microchip’s BL1, BL2, and BL3 devices meet all mechanical and environmental compliance guidelines set forth in RTCA DO-160G, the “Environmental Conditions and Test Procedures for Airborne Equipment,” Version G (August 2010). RTCA is the industry consortium that develops consensus on critical aviation modernization issues.

The modules are available in low-profile, low-inductance packaging with power and signal connectors that designers can solder directly on printed circuit boards, helping to speed development and increase reliability. And, the same height between the modules in the family enables them to be paralleled or connected in a three-phase bridge and other topologies to achieve higher-performing power converters and inverters.

”Microchip’s powerful new modules will help to drive innovation in aircraft electrification and, ultimately, progress toward a future of lower emissions,” said Leon Gross, vice president of Microchip’s discrete products business unit. “This is an enabling technology for the systems ushering in a new era of flight.”

The family incorporates silicon carbide MOSFETs and Schottky Barrier Diodes (SBDs) to maximize system efficiency. In packages delivering 100W to more than 10 KW of power, the BL1, BL2, and BL3 family is available in numerous topology options including phase leg, full bridge, asymmetric bridge, boost, buck and dual common source. These high-reliability power modules are available in voltage ranges from 600V to 1200V in silicon carbide MOSFETs and IGBTs to 1600V for rectifier diodes.

Microchip’s power module technology as well as its ISO 9000- and AS9100-certified fabrication facilities provide high-quality units through flexible manufacturing alternatives.

While introducing new innovations the company also teams with system manufacturers and integrators on obsolescence management, supporting customers’ efforts to minimize redesign work and lengthen life cycles, thereby reducing overall system costs.

The company’s baseless power modules complement its aerospace portfolio of motor drive controllers, storage integrated circuits, Field Programmable Gate Arrays (FPGAs), microcontrollers (MCUs), microprocessors (MPUs), timing products, semiconductors and point-of-load regulators – providing designers with total system solutions for a wide variety of aerospace and defense applications. Microchip also provides a full portfolio of silicon carbide technology solutions for aerospace, automotive and industrial applications.

Development Tools

Microchip provides end-to-end design support to accelerate time to market including analysis, qualification and production. Designers can obtain numerous analysis and qualification reports on demand.

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

تشاندلر، أريزونا-(بزنيس واير/“ايتوس واير”): في السباق الرامي إلى خفض الانبعاثات الصادرة عن الطائرات، يسعى المطورون بشكل متزايد نحو إنشاء تصاميم أكثر كفاءة، تشمل الأنظمة الكهربائية التي تستخدم كبديل عن ضغط الهواء وعلم حركة السوائل التي تزوّد كل شيء بالطاقة، من مولّدات التيار المتناوب المركّبة وصولاً إلى المحركات وحدات الطاقة المساعدة. بغية تمكين الجيل التالي من الأنظمة الكهربائية للطائرات، لا بد من توفير تكنولوجيا جديدة لتحويل الطاقة. في هذا السياق، أعلنت اليوم شركة “مايكروشيب تكنولوجي” (المدرجة في بورصة ناسداك تحت الرمز: Nasdaq: MCHP) عن تعاونها مع “كلين سكاي”، وهي ائتلاف مشترك بين المفوضية الأوروبية والقطاع، لتطوير أول مجموعة من وحدات الطاقة من دون قاعدة والمخصّصة لقطاع الطيران، لتمكين تحويل الطاقة  الأعلى كفاءة والأخف وزناً والأكثر صلابة للطاقةوتشغيل أنظمة المحركات.

{:en}First Aerospace-qualified Baseless Power Module Family from Microchip Technology Improves Aircraft Electrical System Efficiency{:}{:ar}أول عائلة من وحدات الطاقة من دون قاعدة من مايكروشيب تكنولوجي المخصّصة لقطاع الطيران تسهم بتحسين كفاءة النظام الكهربائي للطائرات{:}

وبالتعاون مع “كلين سكاي” لدعم أهداف قطاع الطيران التي حددتها المفوضية الأوروبية من أجل معايير أكثر صرامة فيما يتعلق بالانبعاثات التي تؤدي إلى قطاع طيران محايد مناخياً بحلول العام 2050، توفر عائلة “بي إل 1″ و”بي إل 2″ و”بي إل 3” من وحدات الطاقة من دون قاعدة التابعة لشركة “مايكروشيب” مزيداً من الكفاءة في مجال تحويل الطاقة من التيار المتردد إلى تيار مستمر ومن التيار المستمر إلى تيار متردد وتوليد الطاقة من خلال دمج تقنية أشباه موصلات الطاقة المصنوعة من كاربيد السيليكون. ويعدّ التصميم المبتكر أخف وزناً بنسبة 40 في المائة مقارنة مع غيره، بسبب المادة المتفاعلة المعدّلة، وهو يحقق أيضاً وفورات في التكاليف بنسبة حوالي 10 في المائة مقارنة بوحدات الطاقة القياسية التي تتضمن صفائح قاعدية معدنية. تلبي أجهزة “بي إل 1″ و”بي إل 2″ و”بي إل 3” من “مايكروشيب” إرشادات الامتثال الميكانيكية والبيئية المحددة في معيار الاختبار البيئي لأجهزة إلكترونيات الطيران “دي 0- 160 جي” الصادر عن اللجنة التقنية الراديوية للملاحة الجوية (“آر تي سي إيه”)، “الظروف البيئية وإجراءات الاختبار للمعدات المحمولة جواً”، الإصدار “جي” (أغسطس 2010). ويعد “آر تي سي إيه” تحالفاً خاص بالقطاع، يقوم بإيجاد توافق آراء بشأن قضايا تحديث الطيران الضرورية.

هذا وتتوافر الوحدات في نظام تغليف نحيل ومنخفض المحاثة مع موصلات طاقة وإشارة بحيث يستطيع المصممون تلحيمها مباشرة على لوحات الدوائر المطبوعة، ما يساعد على تسريع عملية التطوير وتعزيز الموثوقية. كما أن الارتفاع نفسه للوحدات في المجموعة يسمح لها بأن تكون متوازية أو أن يتمّ ربطها في جسر ثلاثي المراحل وغيرها من البنى لتحقيق محولات وعاكسات طاقة ذات أداء أعلى.

وقال ليون غروس، نائب رئيس وحدة أعمال مجموعة المنتجات المنفصلة في شركة “مايكروشيب” في هذا السياق: “ستساعد وحدات ’مايكروشيب‘ الجديدة القوية على تحفيز الابتكار في مجال الطاقة الكهربائية الخاصة بالطائرات، والتقدّم في نهاية الأمر نحو مستقبل ذات انبعاثات أقل. إنها تكنولوجيا تمكينية مخصصة للأنظمة تؤذن بانطلاق حقبة جديدة في مجال الطيران”.

وتضم مجموعة المنتجات هذه وحدات ترانزستور حقلي يضم أشباه موصلات أكسيد الفلز “موسفت” من كربيد السيليكون وثنائيات حاجز شوتكي بغية زيادة كفاءة النظام. وتتوفر عائلة “بي إل 1″ و”بي إل 2″ و”بي إل 3” ضمن حزم تمنح 100 واط إلى أكثر من 10 كيلو واط من الطاقة، وتأتي ضمن عدة خيارات من حيث التصميم، بما في ذلك الرابط المرحلي للدارة، والجسر الكامل، والجسر غير المتماثل، ومعزز التيار، وخافض الجهد، والمصدر المشترك الثنائي. تتوفر وحدات الطاقة هذه عالية الموثوقية في نطاقات جهد كهربائي تتراوح بين 600 و1200 فولط في ترانزستورات حقلية تضم أشباه موصلات أكسيد الفلز “موسفت” من كربيد السيليكون وترانزستور ثنائي القطبية ذي بوابة معزولة (“آي جي بي تي”) وصولاً إلى 1600 فولط بالنسبة للصمامات الثنائية المعدّلة.

تجدر الإشارة إلى أن تقنية وحدات الطاقة من “مايكروشيب” بالإضافة إلى مرافق التصنيع المتوافقة مع معيار “آيزو 9000” وشهادة “إيه إس 9100” توفر وحدات عالية الجودة من خلال بدائل تصنيع مرنة.

كما تتعاون الشركة، عند طرح ابتكارات جديدة، مع الشركات المصنعة للأنظمة والشركات المتخصصة في تكامل الأنظمة في مجال إدارة التقادم، لدعم جهود العملاء من حيث تقليل أعمال إعادة التصميم وإطالة دورات حياة المعدات والأنظمة، وبالتالي العمل على خفض التكاليف الإجمالية للنظام.

وتأتي وحدات الطاقة من دون قاعدة التابعة للشركة استكمالاً لحافظتها في مجال الطيران من وحدات التحكم بالمحرك، ودوائر التخزين المتكاملة، والمصفوفات البوابية الميدانية القابلة للبرمجة، وأجهزة التحكم الدقيقة، والمعالجات الدقيقة، ومنتجات التوقيت، وأشباه الموصلات ومنظّمات نقطة التحميل- وهذا ما يمنح المصممين حلولاً شاملة للأنظمة لمجموعة متنوعة من تطبيقات الطيران والدفاع. كما توفر “مايكروشيب” حافظة كاملة من حلول تكنولوجيا كربيد السيليكون لتطبيقات الطيران والسيارات والتطبيقات الصناعية.

{:}