{:en}TAKE IT FORWARD WITH THE LATEST DATA-DRIVEN 3D PRINTED PERFORMANCE TECHNOLOGY{:}{:ar}انطلق نحو الأمام باستخدام أحدث تقنية أداء بطباعة ثلاثية الأبعاد{:} ADIDAS 4DFWD

{:en}

TAKE IT FORWARD WITH THE LATEST DATA-DRIVEN 3D PRINTED PERFORMANCE TECHNOLOGY – ADIDAS 4DFWD

Today, adidas Running introduces the latest iteration of adidas 4DFWD – the next step in data-driven 3D printed midsole technology, designed to move you forward.

Combining years of athlete data with the unique technology of 3D printing, adidas 4DFWD is created to provide runners with an all-new running experience. Following its initial limited release in May and a special solar red and white colorway released last month, adidas 4DFWD is now launching globally with a striking hero core black colorway featuring signal green accents.

For over four years, adidas has developed 4D lattice midsole technology in partnership with Carbon, combining athlete data and Carbon’s Digital Light SynthesisTM technology to produce precision tuned 3D printed midsoles. adidas 4D footwear is amongst the first in the world to use this cutting-edge technology which offers the ability to fine tune midsoles to specific patterns of movement, so that athletes can enjoy precision performance with every step. Identified from one of five million possible lattice structures, the 4DFWD is made with nature. The midsole consists of 40% natural and renewable materials with the intent to help end plastic waste.

The unique 4DFWD cell geometry is coded to compress in one direction only: forward.  When a foot impacts the ground, it applies braking forces. 4DFWD reduces these forces by redirecting the impact into forward motion. With every step the 4DFWD midsole shears forward, providing a smooth transition and gliding experience

To mark the shoe’s release, adidas is also launching the ‘Take It Forward’ Challenge – a new three-week holistic training plan in the adidas Running app that invites consumers to complete 30km between August 10-31 either through running, walking or treadmill.{:en}TAKE IT FORWARD WITH THE LATEST DATA-DRIVEN 3D PRINTED PERFORMANCE TECHNOLOGY{:}{:ar}انطلق نحو الأمام باستخدام أحدث تقنية أداء بطباعة ثلاثية الأبعاد{:}

kipo=The challenge will go live on the adidas Running app on August 12.

Charlotte Heidmann, Product Manager, adidas Running, said: “adidas 4DFWD really does take 4D technology to the next level. We identified one perfect lattice midsole that is designed to compress forwards under loading and counter mechanical forces whilst delivering a unique gliding sensation for our runners.”

Also launching today exclusively for Creators Club members is the new adidas 4DFWD PULSE, which combines 4D and EVA technology to ensure a soft landing with every step. Perfectly printed and precisely positioned, the shoe is coded for a smooth run with the 4DFWD heel angled to increase impact absorption, working together with the EVA midsole. This unique design translates into a smooth heel transition at the moment of touchdown. The three-layered mesh upper in the 4DFWD PULSE has been engineered for seamless stretchable support for lateral and linear movement, combined with the outsole designed to work in harmony with the midsole, providing traction as you run.

adidas 4DFWD and adidas 4DFWD PULSE launch today with early access for Creators Club members and globally from August 12th via the adidas app, adidas.com and selected retailers.

ABOUT ADIDAS

adidas is a global designer and developer of athletic and lifestyle footwear, apparel, and accessories with the mission to be the best sports brand in the world. As an innovation and design leader, adidas engineers the best in high-performance products to make athletes better, faster, and stronger and creates a range of classic and fresh lifestyle and high-fashion lines.

{:}{:ar}انطلق نحو الأمام باستخدام أحدث تقنية أداء بطباعة ثلاثية الأبعاد معززة ببيانات ADIDAS 4DFWD

تُطلق “أديداس رانينج” اليوم، نسخة جديدة من “adidas 4DFWD”؛ الخطوة التالية في تقنية النعل الأوسط ثلاثية الأبعاد القائمة على البيانات والمصممة لتجعلك تنطلق إلى الأمام.

تم ابتكار adidas 4DFWD من خلال دمج سنوات من بيانات الرياضيين والتقنية الفريدة للطباعة ثلاثية الأبعاد بهدف تزويد العدّائين بتجربة ركض جديدة كلياً. ويأتي إطلاق adidas 4DFWD عالمياً مع لون أسود أساسي مذهل بلمسات خضراء، بعد إصداره الأولي المحدود في مايو باللون الأحمر الشمسي، وباللون الأبيض خلال الشهر الماضي.

عملت “أديداس” على مدار أكثر من أربع سنوات، على تطوير تقنية النعل الأوسط الرباعي الأبعاد بالشراكة مع “كاربون” والمزج بين بيانات الرياضيين وتقنية Digital Light SynthesisTM من أجل إنتاج نعال متوسطة مطبوعة ثلاثية الأبعاد محكمة بدقة. وتُعتبر أحذية “أديداس” الرباعية الأبعاد (4D) من بين الأوائل في العالم التي تستخدم هذه التقنية المتطورة التي تمنح القدرة على ضبط النعل الأوسط لأنماط محددة من الحركة، بحيث يمكن للرياضيين الاستمتاع بأداء دقيق مع كل خطوة. تم تحديد شبكة adidas 4DFWD المستوحاة من عناصر الطبيعة، من خلال عمليات المحاكاة بين 5 ملايين هيكل ممكن. ويتكون النعل الأوسط من 40% من المواد الطبيعية والعناصر المتجددة بهدف المساعدة في القضاء على النفايات البلاستيكية.

تم ترميز هندسة خلايا 4DFWDالفريدة من نوعه للضغط في اتجاه واحد فقط: إلى الأمام. وعندما تصطدم القدم بالأرض، فإن قوى الكبح تبدأ بالعمل. ويقلل 4DFWD  من فعالية هذه القوة عن طريق إعادة توجيه التأثير إلى الحركة الأمامية. وينزلق نعل 4DFWD  الأوسط إلى الأمام مع كل خطوة، وهو ما يوفر انتقالاً سلساً وتجربة انزلاق  مرنة.

من جهة أخرى، تُطلق “أديداس” تحدي “Take It Forward” احتفالاً بإصدار هذا الحذاء؛ وهو عبارة عن خطة تدريب جديدة شاملة مدتها ثلاثة أسابيع عبر تطبيق “adidas Running”  تشجع المستهلكين على قطع مسافة 30 كيلومتراً  بين 10 و31 أغسطس، إما من خلال الركض أو المشي أو آلة الرياضة. سينطلق التحدي عبر لتطبيق 12 أغسطس.{:en}TAKE IT FORWARD WITH THE LATEST DATA-DRIVEN 3D PRINTED PERFORMANCE TECHNOLOGY{:}{:ar}انطلق نحو الأمام باستخدام أحدث تقنية أداء بطباعة ثلاثية الأبعاد{:}

وقالت شارلوت هايدمان، مديرة المنتجات في “أديداس رانينج”: “إن adidas 4DFWD يرتقي بتقنية 4D إلى المستوى التالي. لقد اعتمدنا نعلاً متوسطاً شبكياً مثالياً مصمماً للضغط إلى الأمام تحت التحميل ومقاومة القوى الميكانيكية مع توفير إحساس فريد بالانزلاق لعدائينا”.

أُطلق adidas 4DFWD PULSE حصرياً لأعضاء Creators Club أيضاً، والذي يجمع بين تقنية “4D” و”EVA”، وذلك من أجل ضمان هبوط سلس مع كل قفزة. لقد تمت طباعة هذا الحذاء بشكل مثالي وفي موضعها بدقة، في حين تم ترميزه من أجل توفير تجربة مشي سلسة مع زاوية كعب 4DFWD من أجل زيادة امتصاص الصدمات، والعمل مع نعل “EVA” الأوسط. يُترجم هذا التصميم الفريد إلى انتقال سلس للكعب في لحظة الهبوط. تم تصميم الجزء العلوي الشبكي المكون من ثلاث طبقات في 4DFWD PULSE لتوفير دعم سلس ومطاطي للحركة الجانبية والمستقيمة، جنباً إلى جنب مع النعل الخارجي المصمم للعمل في انسجام مع النعل الأوسط، وهو ما يوفر الثبات أثناء الجري.

تم إطلاق adidas 4DFWD وadidas 4DFWD PULSE اليوم، مع الحصول المبكر  لأعضاء Creators Club وعلى مستوى العالم اعتباراً من 12 أغسطس عبر تطبيق adidas و الموقع الإلكتروني adidas.com وتجار التجزئة المختارين.

نبذة حول “أديداس”

تُعتبر “أديداس” شركة رائدة عالمياً في مجال تصميم الأحذية والملابس والأكسسوارات الرياضية وأسلوب الحياة ويتمثّل طموحها في أن تكون أفضل علامة تجارية رياضية في العالم. وبصفتها شركة رائدة في مجالات الابتكار والتصميم، فإن “أديداس” تصمم أفضل المنتجات العالية الأداء من أجل جعل الرياضيين أفضل وأسرع وأقوى وتبتكر مجموعة من خطوط الموضة والأزياء الكلاسيكية والعصرية.{:}