{:en}SAUDI GRADUATES START PLACEMENT WITH MERCEDES-EQ FORMULA E TEAM{:}{:ar}خريجو نيوم يتلقون تدريبا عالمياً مع فريق مرسيدس إي كيو فورمولا إي{:} THROUGH NEOM’S ‘GROW’ DEVELOPMENT PROGRAM

{:en}

SAUDI GRADUATES START PLACEMENT WITH MERCEDES-EQ FORMULA E TEAM THROUGH NEOM’S ‘GROW’ DEVELOPMENT PROGRAM

  • As part of NEOM’s partnership with the Mercedes-EQ Formula E Team and ahead of the season finale at the Berlin E-Prix, two top-performing Saudi graduates will undertake a one-year placement program with the team
  • The placement builds on NEOM’s wider GrOW (Graduate Opportunities in Work) program, by providing vital international experience with a leading organization in sustainable motorsport

NEOM has awarded placements with global sustainable motorsport team the Mercedes-EQ Formula E Team, for two talented Saudi nationals from its GrOW program. This announcement is part of the wider pioneering partnership between the two organizations and comes ahead of the highly anticipated Berlin season final on 15th August, where the team looks to clinch the championship and team driver Nyck de Vries to defend his lead position in the Drivers’ World Championship, following his astounding back-to-back podiums achieved in the London E-Prix.

This placement is the first of several unparalleled opportunities at the Mercedes-EQ Formula E Team’s UK offices, designed to offer a range of roles in the motorsport industry to high-calibre candidates who are part of NEOM’s GrOW program; an initiative designed to provide Saudi graduates with an opportunity to work alongside some of the world’s brightest minds at NEOM.

The program starts with two top-performing candidates from the pilot GrOW batch (2020), Ahmed Alhussain and Duaa Alzaher, and aims to build on the work experience they have obtained throughout their year at NEOM.

Ahmed is joining the placement at the Mercedes-EQ Formula E Team in his chosen field of mechanical engineering, whilst Duaa will be joining the corporate IT department. Both placements will commence this August and are set to last 12 months, giving the graduates the chance to have a fully immersive experience with the racing team, taking key learnings back to their respective sectors at NEOM.

خريجو نيوم يتلقون تدريبا عالمياً مع فريق مرسيدس إي كيو فورمولا إي
S7_Valencia_Test, Sunday, 29th November 2020 – LAT Images

Jan Paterson, Managing Director of Sport at NEOM, said: “Among the numerous shared aspirations across our partnership with the Mercedes-EQ Formula E Team, one of the key areas we looked at when forming the relationship was to leverage opportunities for young Saudi employees. At NEOM, it is important to us to be able to both inspire and nurture the next generation of Saudi talent – we are thrilled to provide our GrOW graduates’ placements in such a high-performance environment, which will be invaluable to their career development.

Ian James, Mercedes-EQ Formula E Team Principal, said: “Since the beginning of our partnership with NEOM, we have been looking at how we can best deliver on the shared values for both of our companies. The team and NEOM share the ambition to create a greener future, and part of that is inspiring and enabling the next generation of talent. We’re delighted to welcome two highly motivated individuals to our team this year, and not only offer them a great and valuable experience, but also benefit from the knowledge and insights they will bring to the team.”

The GrOW program continues to bring in the top talent from across the Kingdom, with 70 graduates starting their journey in a fast-paced, world-class environment at NEOM this summer. These graduates will have the opportunity to bolster their on-the-job experience in parallel with their academic capital, while being a part of the journey of one of the world’s most ambitious projects.

To find out more about NEOM, an accelerator of human progress, visit NEOM.com.

About NEOM

NEOM is an accelerator of human progress and a vision of what a New Future might look like. It is a region in northwest Saudi Arabia on the Red Sea being built from the ground up as a living laboratory – a place where entrepreneurship will chart the course for this New Future. It will be a destination and a home for people who dream big and want to be part of building a new model for exceptional livability, creating thriving businesses and reinventing environmental conservation. NEOM will be the home and workplace to more than a million residents from around the world. It will include towns and cities, ports and enterprise zones, research centers, sports and entertainment venues, and tourist destinations. As a hub for innovation, entrepreneurs, business leaders and companies will come to research, incubate and commercialize new technologies and enterprises in ground-breaking ways. Residents of NEOM will embody an international ethos and embrace a culture of exploration, risk-taking and diversity – all supported by a progressive law compatible with international norms and conducive to economic growth.

About the Mercedes-EQ Formula E Team

Motorsport has been a core element of Mercedes-Benz for more than 125 years. The first vehicle to bear the Mercedes-Benz name was a racing car. Last year, Mercedes-Benz added a new chapter in its long and successful motorsport history. The ABB FIA Formula E World Championship is the ideal platform to demonstrate the performance of the Mercedes-EQ battery-powered electric vehicles, offering a completely new kind of experience, which combines racing with a unique event character. The team celebrated the first ever fully electric race win for Mercedes-Benz and ended their debut season in Formula E in third place in the team championship

{:}{:ar}من خلال برنامج تطوير الخريجين)  (GrOW

خريجو نيوم يتلقون تدريبا عالمياً مع فريق مرسيدس إي كيو فورمولا إي

  • سيوفر برنامج الابتعاث مع الفريق خبرة عالمية مع شركة رائدة ضمن عالم رياضة السيارات المستدامة إلى جانب الخبرة التي اكتسبها الخريجين ضمن برنامج تطوير الخريجين GrOW الذي ترعاه نيوم

في إطار شراكتها مع فريق مرسيدس إي كيو للفورمولا إي، أعلنت نيوم عن ابتعاثها لخريجين سعوديين من ضمن دفعة عام 2020 من برنامج نيوم GrOW لتطوير الخريجين، وذلك لتطوير مهاراتهم واكتساب الخبرة من خلال العمل مع الفريق في مقرهم في المملكة المتحدة. ويأتي هذا الإعلان قبيل خوض الفريق للسباق النهائي لهذا الموسم في برلين.

ويعد برنامج الابتعاث مع الفريق فرصة مميزة للتطوير المهني تقدمها نيوم لدعم الشباب السعودي عبر هذه الشراكة، حيث سيتاح عدد من الأدوار في عالم رياضة السيارات للمرشحين الأكثر كفاءة من برنامج GrOW الذي تنفذه نيوم لتطوير الخريجين وتأهيلهم للعمل إلى جوار نخبة من ألمع العقول من جميع أنحاء العالم في مشروع نيوم.

وسوف تكون بداية البرنامج العملي مع اثنين من الخريجين المتفوقين من دفعة 2020 لبرنامج GrOW، وهما أحمد الحسين ودعاء الزاهر، في مرحلة متقدمة تمثل امتداداً للتجربة العملية التي تحصلا عليها خلال عامهم التدريبي مع نيوم.

وينضم أحمد إلى البرنامج العملي المتقدم في مجال الهندسة الميكانيكية في المملكة المتحدة ، بينما تنضم دعاء إلى قسم تكنولوجيا المعلومات ابتداء من أغسطس الحالي ولمدة 12 شهرًا، مما يمنح الخريجين فرصة الحصول على تجربة متميزة مع فريق السباقات الشهير، والاستفادة من هذه التجربة في مجال عملهما بمشروع نيوم.

وعن هذه الخطوة، تقول جان باترسون، مديرة قطاع الرياضة في نيوم: “هناك العديد من الطموحات المشتركة والتي تشكل أساس شراكتنا مع فريق مرسيدس إي كيو للفورمولا إي، ولكن أحد المجالات الرئيسية التي كنا نطمح إليها مع بداية هذه العلاقة أن نتمكن من الاستفادة من فرص التطوير المهني المتاحة أمام شبابنا السعودي. وأضافت : “من ضمن رسالة نيوم الجوهرية أن نمثل إلهاماً لجيل جديد من المواهب السعودية، لذلك، يسعدنا أن نكون قادرين على توفير هذه الفرصة الرائعة لخريجي GrOW مع إحدى الكيانات الرائدة في العالم. وحتماً ستكون تجربة الحصول على وظيفة في مثل هذه البيئة عالية الأداء لا تقدر بثمن في مجال تطورهم الوظيفي”.

خريجو نيوم يتلقون تدريبا عالمياً مع فريق مرسيدس إي كيو فورمولا إي

ومن جهته، أوضح إيان جيمس، مدير فريق مرسيدس إي كيو فورمولا إي أن الفريق يعمل في شراكته مع نيوم على تطبيق أفضل الوسائل والبرامج، التي يمكن من خلالها بناء قيم مشتركة، مما سيمكن نيوم وفريق مرسيدس من بناء مستقبل مستدام. ولتحقيق ذلك فإن الشريكين يتطلعان إلى تمكين الجيل المقبل من المواهب والطاقات وإلهامها. وقال جيمس :  “يثمن فريق مرسيدس التحاق مبتعثي نيوم للتدريب الخارجي بفريق مرسيدس إي كيو للفورمولا إي، حيث العمل مستمر لمنح هؤلاء الخريجين تجربة قيّمة، وكذلك الاستفادة من المعرفة والأفكار التي سيقدمونها جنبا إلى جنب مع زملائهم في الفريق”.

ويواصل برنامج تطوير الخريجين (GrOW) من نيوم إتاحة الفرصة أمام الخريجين والخريجات في المملكة العربية السعودية، بغية الوصول لأمهر الكفاءات المتاحة في سوق العمل ومن ثم الانضمام إلى فريق العمل الرائد بمشروع نيوم. وشهد البرنامج التحاق 70 خريجاً وخريجة هذا العام، في بداية رحلة مهنية تتميز بسرعة إيقاعها والعمل في بيئة عالمية المستوى، حيث تعتبر فرصة فريدة لهذه الكفاءات حتى تنهض بدورها في إنجاز هذا المشروع العملاق، وتطبيق مهاراتها الأكاديمية في نطاق عملي احترافي واسع النطاق.

نبذة عن نيوم

مشروع نيوم هو انطلاقة واثقة لتقدم البشرية، وتجسيد لرؤية تُمثّل ما سيبدو عليه المستقبل الجديد. يقع في شمال غرب المملكة العربية السعودية على البحر الأحمر، حيث يتم بناؤه من الصفر ليكون حاضرةً تنبض بالحياة – وهو مكان تُحدّد فيه ريادة الأعمال مسار هذا المستقبل الجديد. وسيكون مقصداً وموطناً لأصحاب الطموح الذين يسعون إلى أن يكونوا جزءاً من بناء نموذج جديد لمعيشة استثنائية، وإنشاء شركات مزدهرة. كما سيتجلى في نيوم الإبداع في مجال الحفاظ على البيئة. وستضم نيوم عدداً من المدن والموانئ والمناطق التجارية ومراكز البحوث والمرافق الرياضية والترفيهية والوجهات السياحية. كما ستكون مقراً للعيش والعمل لأكثر من مليون شخص من جميع أنحاء العالم. وبوصفه مركزاً للابتكار، سيستقطب مشروع نيوم روّاد وقادة الأعمال والشركات للبحث في التقنيات والمشاريع الجديدة، واحتضانها وتسويقها بأساليب مبتكرة. وسيجسّد سكان نيوم أخلاقياتٍ وقيماً تمثل روح الجماعة، كما سيعتمدون ثقافة تتبنى الاستكشاف والمغامرة والتنوع، مدعومين بنظام قانوني منسجم مع الأعراف الدولية، نظام لا يتوقف عن التطور ليثمر نمواً اقتصادياً ومجتمعاً مكللاً بالنجاح والازدهار.

نبذة عن فريق مرسيدس إي كيو فورمولا إي:

شكلت سباقات السيارات عنصراً أساسياً في تاريخ مرسيدس-بنز الطويل الذي يمتد لأكثر من 125 عاماً؛ فقد كانت أول سيارة حملت اسم مرسيدس-بنز مخصصة للسباقات. وأضافت مرسيدس-بنز العام الفائت فصلاً جديداً في مسيرتها الطويلة والناجحة في عالم سباقات السيارات في بطولة العالم للفورمولا إي والتي تمثل منصة مثالية لتسليط الضوء على الأداء القوي لسيارات مرسيدس-بنز إي كيو الكهربائية التي تعمل بالبطاريات، حيث تقدم تجربة جديدة كلياً تجمع بين روح السباق والخصائص الفريدة لهذه البطولة الكبيرة. يحتفي الفريق بفوز مرسيدس-بنز الأول بسباق كهربائي بالكامل وإنهاء الموسم الأول للفريق ضمن بطولة الفورمولا إي بالمرتبة الثالثة.{:}