{:en} Nearly 4,000 Jobs in UAE Were Made Available on Bayt.com{:}{:ar}بيت.كوم تعلن نشر نحو 4,000 وظيفة في دولة الإمارات{:} During the Second Quarter of 2021

{:en}

 Nearly 4,000 Jobs in UAE Were Made Available on Bayt.com During the Second Quarter of 2021

Almost 250,000 job applications in UAE were submitted via Bayt.com between April and June 2021

The Middle East’s #1 job site, Bayt.com, just reported that nearly 4,000 new jobs were announced on the site between April and June 2021, with a 25% increase in comparison to the first quarter of 2021, showcasing an upward trend in online job availability in the UAE.

These numbers are just a portion of the hiring done by employers, as they exclude vacancies that were filled using the CV Search technology. The site’s database has grown to more than 42,000,000 registered job seekers, making it the largest and fastest growing job site in the MENA region.

Ola Haddad, Director of Human Resources at Bayt.com says: “We are honored to connect job seekers with employers looking to hire during these unprecedented times, and to make thousands of job opportunities available through our platform. As the situation continues to develop and change, we will continue to provide effective online hiring tools to make it easier for job seekers to find remote opportunities and for employers to hire top talent remotely.”

Furthermore, the website reported that the number of job applications submitted to career openings in the UAE has reached almost 250,000 applications between April and June 2021.{:en} Nearly 4,000 Jobs in UAE Were Made Available on Bayt.com{:}{:ar}بيت.كوم تعلن نشر نحو 4,000 وظيفة في دولة الإمارات{:}

Among the most applied for jobs in the UAE were:

  • Database Administrator

Industry: Information Technology

  • Customer Service Agent

Industry: Customer Service and Call Center

  • Data Entry Clerk

Industry: Logistics and Transportation

  • IT Engineer

Industry: Information Technology

  • Relationship Officer – Telesales

Industry: Sales

  • Accounting Assistant

Industry: Accounting and Auditing

  • IT Technical Support

Industry: Information Technology

{:}{:ar}بيت.كوم تعلن نشر نحو 4,000 وظيفة في دولة الإمارات خلال الربع الثاني من عام 2021

تم تقديم حوالي 250,000 طلب وظيفي في الإمارات عبر بيت.كوم بين شهري أبريل ويونيو 2021

أعلن بيت.كوم، أكبر موقع للوظائف في الشرق الأوسط، عن توفر حوالي4,000  وظيفة جديدة على الموقع خلال الفترة بين أبريل ويونيو 2021، مع زيادة بنسبة 25٪ مقارنة بالربع الأول من 2021، مما يشير إلى نمو في عمليات التوظيف عبر الإنترنت في دولة الإمارات.

وهذه الأرقام ليست إلا جزءًا بسيطًا من عمليات التوظيف التي قام بها أصحاب العمل، إذ أنها لا تشمل الشواغر التي تم ملؤها باستخدام تقنية البحث عن السير الذاتية. كما توسعت قاعدة بيانات الموقع لتصل إلى أكثر من 42,000,000 باحث عن عمل، ليصبح الموقع الأكبر والأسرع نموًّا في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا.

وتعليقًا على ذلك، قالت عُلا حداد، المديرة الإدارية للموارد البشرية في بيت.كوم: “نحن فخورون بتمكّننا من تسهيل التواصل بين الباحثين عن وظائف وأصحاب العمل الذين يخططون للتوظيف خلال هذه الأوقات غير المسبوقة، بالإضافة إلى توفير آلاف فرص العمل على موقعنا. ومع استمرار تطوّر سوق العمل، سنواصل في توفير أدوات توظيف فعّالة عبر الإنترنت لمساعدة الباحثين عن عمل في العثور على وظائف عن بُعد، ومساعدة الشركات على توظيف أفضل الكفاءات عن بُعد.”

وعلاوةً على ذلك، أفاد الموقع الإلكتروني أنّ عدد الطلبات التي تم تقديمها للوظائف في الإمارات بلغ حوالي 250,000 طلب خلال الفترة بين أبريل ويونيو 2021.{:en} Nearly 4,000 Jobs in UAE Were Made Available on Bayt.com{:}{:ar}بيت.كوم تعلن نشر نحو 4,000 وظيفة في دولة الإمارات{:}

ومن بين أكثر الوظائف التي تم التقدم إليها:

  • مسؤول قاعدة بيانات

القطاع: تكنولوجيا المعلومات

  • مندوب خدمة العملاء

القطاع: خدمة العملاء ومركز الاتصال

  • موظف إدخال البيانات

القطاع: الخدمات اللوجستية والنقل

  • مهندس تقني

القطاع: تكنولوجيا المعلومات

  • مسؤول علاقات العملاء – مبيعات عبر الهاتف

القطاع: المبيعات

  • مساعد محاسب

القطاع: المحاسبة والتدقيق

  • موظف الدعم الفني

قطاع العمل: تكنولوجيا المعلومات{:}