{:en}FINE DINING AT BAROS MALDIVES: THE ICONIC LIGHTHOUSE IN THE SPOTLIGHT{:}{:ar}عشاء فاخر في باروس مالديف: مطعم ذا لايتهاوس الشهير في دائرة الضوء{:}

{:en}

FINE DINING AT BAROS MALDIVES: THE ICONIC LIGHTHOUSE IN THE SPOTLIGHT

The iconic, pinnacle-roofed Lighthouse Restaurant on the shore of the legendary Maldivian luxury island resort of Baros is visible from miles away. Its opening almost 16 years ago elevated fine dining in the Maldives to an unrivalled level, and since then, guests have been able to enjoy the pleasure of epicurean dining in this unique over-water setting.

With its eclectic selection of succulent local seafood, prime imported meat and modern classics infused with exotic flavours, presented and served in a classic yet contemporary style, the Lighthouse Restaurant has become an acclaimed culinary reference in the Maldives.

Both the restaurant itself and its skilled team have been awarded for gastronomic excellence numerous times, both nationally and internationally. Head Chef Nathif has led the evolution of the menu over the years, creating gourmet delicacies that tantalise taste buds and never cease to impress guests.

Favourites include Cognac Flambéed Lobster Bisque prepared table-side, Grilled Yellow Fin Tuna Steak with Pan Fried Duck Foie Gras, Lobster Wellington and Truffled Seared Medallions of 300-Day Grain-Fed Black Angus Beef Fillet.

For Baros guests, enjoying delectable beverages and magical moments as the sun sets at The Lighthouse Lounge, followed by an unforgettable dinner at the Restaurant is an essential part of their stay.عشاء فاخر في باروس مالديف: مطعم ذا لايتهاوس الشهير في دائرة الضوء

About Baros Maldives

Baros is a boutique, private island of 75 overwater and beachside garden villas and white sand beaches set in a turquoise lagoon, just 25 minutes by speedboat from the Maldives International Airport. Guests can relax in a tranquil, tropical setting, embark on an amazing culinary journey in Baros’ three restaurants and bars, dine on a secluded sandbank or the unique Piano Deck in the middle of the lagoon as well as take part in memorable snorkeling experiences around the flourishing house-reef.

The resort has been welcoming guests since 1973, and has spent decades honing its services and cultivating its environment, making it a legendary resort. The island has been consistently winning prestigious awards from guests and travel professionals for quality accommodation and outstanding service excellence and is a member of Small Luxury Hotels of The World.

{:}{:ar}عشاء فاخر في باروس مالديف: مطعم ذا لايتهاوس الشهير في دائرة الضوء

كما يدلّ اسمه، يمكن رؤية مطعم “ذا لايتهاوس رستورانت” (مطعم المنارة) الشهير على بعد أميال من منتجع Baros الأسطوري على جزيرة باروس الساحرة في المالديف وهو المبنى ذو السقف الأكثر ارتفاعاً فيها. ومنذ افتتاحه قبل قرابة 16 عاماً، ساهم هذا المطعم في رفع مستوى تناول الطعام الفاخر في جزر المالديف إلى مستويات غير مسبوقة، حيث يتاح لضيوفه الاستمتاع بتناول الطعام اللذيذ في هذا المكان الفريد عند الشاطئ.

وبفضل خياراته المميّزة من أطباق المأكولات المحضّرة بالأصناف البحرية المحلية الطازجة واللحوم المستوردة الممتازة والأطباق الكلاسيكية والحديثة على حدّ سواء، المفعمة بالنكهات الاستوائية والمقدّمة بأسلوب كلاسيكي ولمسة عصرية، أصبح مطعم لايتهاوس Lighthouse  مرجعاً شهيراً للطهو في جزر المالديف.

تمّ تكريم المطعم وفريقه الماهر لتميّز أطباقه مرّات عديدة على الصعيدين الوطني والدولي، وذلك بقيادة رئيس الطهاة “نظيف” الذي عمل على تصميم قائمة الطعام وتطويرها على مرّ السنين، حيث ابتكر أشهى المأكولات التي تثير براعم التذوّق وتستمرّ في إبهار الضيوف كلّ مرّة.

تشمل الأطباق المفضّلة “فلامبيه الكركند بيسك بالكونياك”  الذي يحضّر مباشرة بجانب المائدة، وشرائح لحم التونة الصفراء المشوية مع فوا غرا البطّ المقلي، وشرائح اللحم بالترافل، ولوبستر ويلينجتون وفيليه لحم عجل البقر أنغوس الذي تمّت تغذيته على مدى 300 يوم بالحبوب.

ولضيوف باروس فالاستمتاع بالمشروبات اللذيذة واللحظات السحرية مع غروب الشمس في لاونج لايتهاوس The Lighthouse Lounge  هو مجرّد مقدّمة لعشاء لا ينسى في هذا المطعم المميّز والذي يعتبر جزءاً أساسياً من إقامتهم.عشاء فاخر في باروس مالديف: مطعم ذا لايتهاوس الشهير في دائرة الضوء

حول باروس المالديف   BAROS MALDIVES

باروسBaros  هو منتجع على جزيرة خاصة به في المالديف، يقع على بعد 25 دقيقة بالقارب السريع من مطار جزر المالديف الدولي. هذا المنتجع الفاخر الحائز على جوائز عالمية، يتكوّن من 75 فيلا فخمة ذات حدائق خاصة تنتشر فوق شواطئ رملية بيضاء نقية في بحيرة بمياه فيروزية صافية. يمكن للضيوف الاسترخاء في أجواء استوائية مريحة، وأن ينطلقوا في رحلة مع أشهى المأكولات والمشروبات في مطاعم الجزيرة الثلاثة، فيخنبروا متعة العشاء على ضفاف رملية معزولة، أو على الرصيف الرائع “بيانو دك” وسط البحيرة، كما يمكنهم الانطلاق في رحلات رائعة والغطس في المياه لتأمّل الأحياد البحرية المذهلة المنتشرة حول الجزيرة.

منذ عام 1973، بنى باروس سمعة عالمية في حسن الضيافة، ما جعله اسماً مالديفياً مشهود له عالمياً في مجال الضيافة. لا تزال هذه المكانة تتجسّد اليوم من خلال مستوى الخدمة الرفيع الذي يوفّره باروس Baros لضيوفه في أجواء من الراحة الفائقة والأناقة المميّزة. علماً أن المنتج الجزيرة اسم معروف كذلك في محافل الجوائز الدولية المرموقة حيث يتمّ الاعتراف بخدماته المميزة وجودة مرافقه وهو عضو في Small Luxury Hotels of The World{:}