{:en}Seven Predictions for the Future of Work{:}{:ar}هيرمان ميلر تكشف عن سبعة تنبؤات لمستقبل العمل{:} Herman Miller Reveals Seven Predictions for The Future of Work

{:en}

Seven Predictions for the Future of Work

Herman Miller Reveals Seven Predictions for The Future of Work

From the end of employment as we know it to office design on demand, see what the next generation of architects and designers are dreaming up for the office of the future

Seven Predictions for the Future of Work

  1. Mastering the Work/Life Balancing Act

People and the organisations they work for will develop better boundaries between work and life to encourage deeper, more meaningful engagement with both. This means learning when to disconnect from tech, an end to multitasking, using analytics to understand when they are in prime condition to work and seeking out jobs that allow them to work during peak performance hours (which may not be 9–5).

  1. Making Time for Face Time

The benefits of working at home – pyjamas, productivity – will only fulfil you for so long. Eventually, you’ll be drawn back to the in-person connections you can find in the office. Future Staters see the workplace of the future as a magnet that attracts and focuses energy in a world where a by-product of improving communications technology has a natural tendency to grow the divide between us. They’re pushing designs that promote face time (the non-iPhone variety) in spaces that accelerate authentic connection.

  1. An Amazon Approach to Staffing

Soon, the Amazon mindset of “give me what I need, the second I need it”, will apply to more than paper towels and prestige TV. This accelerating need for speed, coupled with a steep rise in the number of freelancers, could create a new way to staff companies. Organisations will be built and rebuilt project-by-project, by handpicking from a large pool of consultants. This post-employee model will let you expedite processes, get to market quicker, design better and faster and innovate productively, all by harnessing the industry’s top talent for the specific task at hand.هيرمان ميلر تكشف عن سبعة تنبؤات لمستقبل العمل

  1. A Brave New Era of Client Feedback

Future Staters dream of a smart device that could show a design team exactly how people respond to the music, furniture, lighting and general vibe of a space. Once a person’s watch captures the response and the data loads into an app, the app populates a Pinterest page, makes product suggestions and translates a good feeling – one that the client might have struggled to articulate – into tangible design inspiration. Between the watch and the app, you’ll get direct responses to the stimuli in the space and the information you need to act on it.

  1. Trending Towards Techno-Optimism

The designers dream that the impossibility of last-minute client requests – cutting half a million pounds from a budget, value engineering a 10-storey building to 8 – might soon be a thing of the past. Across our four events, we heard about robot contractors, next-level modelling software and automated on-demand furniture manufacturing. Despite some of the anxiety the designers tapped into about our personal relationships with tech, when it came to the promise of AI, big data and robotics for aiding the design process, the group was enthusiastic.

  1. Office Design on Demand

Today, you hack your office so it better meets your needs (and ask for forgiveness later). What if tomorrow you not only get to influence, but control, a uniquely designed space based on the needs of the moment? Future Staters imagine a new kind of office design technology called Sensify. It’s an app that transforms tech-enhanced white walls in your space into whatever you want them to be. Need a space that inspires you? Program a view of the mountains and project it onto the walls. Boss in town? Reprogram to display the latest customer analytics.

  1. The Decentralised Office

It’s great to work from anywhere, but anywhere doesn’t always have the best Wi-Fi or the tech you need to collaborate with partners across the globe. Future Staters see a chance to meet the needs of an increasingly distributed workforce with an increasingly distributed workplace. The global HQ will be gone. In its place, you’ll find a series of Work Pods all over the world, where you can sign in and stay as long as you like.

Herman Miller recently launched the Post-Pandemic Office Collection – OE1 Workspace Collection, the latest in a line of office products that embraces the unpredictability of the future of work by landing squarely at the crossroads of agility, functionality, and modularity. OE1 offers a wide range of items that can be used to create highly varied work settings yet are flexible enough to adapt to growth, new needs or desires, or even the unexpected—like a global pandemic. COVID-19 is certainly leaving an impression on how companies and individuals will work in the future. With vaccines rolling out globally, infection rates dropping, and local governments beginning to increase the occupancy of everything from local parks to restaurants, CEOs around the world are looking for new office solutions to fit the future of work.

About Herman Miller 

Herman Miller is a globally recognized leader in design. Since its inception in 1905, the company’s innovative, problem-solving designs and furnishings have inspired the best in people wherever they live, work, learn, heal, and play. In 2018, Herman Miller created Herman Miller Group, a purposefully selected, complementary family of brands that includes Colebrook Bosson Saunders, Design Within Reach, Geiger, HAY, Maars Living Walls, Maharam, naughtone, and Nemschoff. Guided by a shared purpose—design for the good of humankind—Herman Miller Group shapes places that matter for customers while contributing to a more equitable and sustainable future for all.

{:}{:ar}هيرمان ميلر تكشف عن سبعة تنبؤات لمستقبل العمل

من نهاية العمل الوظيفي كما عرفناه حتى الآن، وإلى تصميم المكاتب بحسب الطلب، هذا ما يحلم به الجيل القادم من المهندسين والمصممين بالنسبة إلى مكتب المستقبل.

سبعة تنبؤات لمستقبل العمل

  1. إتقان فنّ الموازنة بين العمل والحياة

سيضع الأشخاص والمنظمات التي يعملون من أجلها حدوداً أفضل بين العمل والحياة لتشجيع المشاركة الأعمق والأكثر جدوى بين الطرفين. وهذا يعني أن نتعلّم متى يجب قطع الاتصال بالتكنولوجيا، ووضع حدّ لتعدّد المهام، واستخدام التحليلات لتحديد فرق واضح بين حالة الجهوزية التامة للعمل والبحث عن وظائف تسمح لنا بالعمل خلال ساعات ذروة الأداء (والتي قد لا تكون بالضرورة من الساعة 9 وحتى الساعة 5).

  1. تخصيص وقت للتواصل البشري المباشر

فوائد العمل من المنزل – أكانت تتعلّق بالبقاء بالبيجاما أو بمستوى الإنتاجية – سترضيك لفترة محدودة وحسب. وفي النهاية، ستعود إلى العلاقات الشخصية التي لا يمكن إنشاؤها إلا في المكتب. إذ يرى الباحثون أن مكان العمل في المستقبل سيكون بمثابة المغناطيس الذي يجذب الطاقة ويركّزها في عالم يكون فيه حيث تحسين تكنولوجيا الاتصالات سيميل بشكل طبيعي لابتعادنا عنها أكثر. علماً أن عمالقة التكنولوجيا يتجهون إلى التصميمات التي تعزز التحاور الشخصي في فضاء العمل الذي يقوم على تسريع التواصل البشري الأصيل.

  1. نهج أمازون في التوظيف

قريباً، ستنطبق عقلية أمازون المتمثلة في “أعطني ما أطلبه، بمجرد أن أطلبه” على أكثر من شراء المناديل الورقية والبرامج التلفزيونية المرموقة. وهذه الحاجة المتزايدة للسرعة، إلى جانب الارتفاع الحاد في عدد العاملين المستقلّين، يمكن أن تشكّل أسلوباً جديداً للتوظيف في الشركات. حيث سيتمّ بناء المنظمات وإعادة بنائها مع كل مشروع على حدة، وذلك عن طريق الانتقاء من بين مجموعة كبيرة من الاستشاريين. سيسمح لك هذا النموذج الجديد بتسريع العمليات والوصول إلى السوق بشكل أسرع والتصميم بشكل أفضل وأسرع والابتكار بشكل إنتاجي، كل ذلك من خلال تسخير أفضل المواهب في الصناعة للمهمة المحدّدة المطروحة.هيرمان ميلر تكشف عن سبعة تنبؤات لمستقبل العمل

  1. حقبة جديدة شجاعة لردود فعل العملاء

يحلم مصمّمو Future Staters بجهاز ذكي يمكن أن يُظهر لفريق التصميم بالضبط كيف يستجيب الناس للموسيقى والأثاث والإضاءة والأجواء العامة للمساحة. فبمجرد أن تلتقط ساعة الشخص الاستجابة وتحميل البيانات في أحد التطبيقات، فيملأ التطبيق صفحة Pinterest ويقدم اقتراحات للمنتج ويبثّ شعوراً إيجابياً – قد يكون العميل قد وجد صعوبة في التعبير عنه – ويحوّله إلى إلهام ملموس للتصميم. وهكذا، بين الساعة والتطبيق، ستحصل على استجابات مباشرة للمحفّزات في الفضاء والمعلومات التي تحتاجها للتصرّف بموجبها.

  1. الاتجاه نحو التفاؤل التكنولوجي

يرى مصممو Future Staters بأن استحالة طلبات تلبية العملاء في اللحظة الأخيرة – مثل اقتطاع نصف مليون جنيه إسترليني من الميزانية، أو تحويل هندسة مبنى مكوّن من 10 طوابق إلى 8 – قد تصبح قريباً شيئاً من الماضي. فخلال فعالياتنا الأربع، سمعنا عن مقاولي الروبوتات وبرامج النمذجة من المستوى التالي وتصنيع الأثاث الآلي عند الطلب. وعلى الرغم من بعض القلق الذي استشعره المصممون بشأن علاقاتنا الشخصية مع التكنولوجيا، أظهر الجميع حماسة في ما يتعلّق بالذكاء الاصطناعي والبيانات الضخمة والروبوتات للمساعدة في عملية التصميم.

  1. تصميم المكتب بحسب الطلب

اليوم، أنت تقوم بتعديل مكتبك بحيث يلبّي احتياجاتك بشكل أفضل (وتطلب الصفح لاحقاً). ولكن، ماذا لو أتيح لك غداً أن تقوم بتعديلات لا تتيح لك التأثير وحسب، بل أيضاً التحكّم في مساحة مصمّمة بشكل فريد بناءً على احتياجاتك؟ خبراء Future Staters نوعاً جديداً من تكنولوجيا تصميم المكاتب تسمى Sensify. إنه تطبيق يحوّل الجدران البيضاء المعززة تقنياً في مكاتبك إلى ما تريده. هل تحتاج إلى مساحة تلهمك؟ قم ببرمجة منظر للجبال وعرضه على الجدران. رئيسك في العمل موجود في المدينة؟ أعد البرمجة لعرض آخر تحليلات العملاء.

  1. المكتب اللامركزي

من الرائع العمل من أي مكان، ولكن المشكلة أنك قد لا تجد في كلّ مكان شبكة Wi-Fi جيدة أو التقنية التي تحتاجها للعمل مع شركاء في جميع أنحاء العالم. ولكن خبراء Future Staters يرون فرصة لتلبية احتياجات القوى العاملة المنتشرة بشكل متزايد من خلال مكان عمل أكثر انتشاراً. فالمقرّ العالمي سيختفي، وستحلّ محلّه سلسلة من وحدات العمل في جميع أنحاء العالم، حيث يمكنك تسجيل الدخول والبقاء قدر ما تشاء.

أطلقت شركة هيرمان ميلر Herman Miller حديثاً مجموعة مكاتب ما بعد الجائحة باسم Post-Pandemic Office Collection – OE1 Workspace ، وهي الأحدث في سلسلة من المنتجات المكتبية التي تتبنى واقع عدم القدرة على التنبؤ بمستقبل العمل، وذلك من خلال الوقوف مباشرة مفترق طرق السرعة والوظائف والنمطية. تقدم منتجات OE1 مجموعة واسعة من العناصر التي يمكن استخدامها لإنشاء إعدادات عمل متنوّعة للغاية ومرنة بما يكفي للتكيّف مع النمو، والاحتياجات أو الرغبات الجديدة، أو حتى ما هو غير متوقّع – مثل جائحة عالمية كالتي نشهدها حالياً. فمما لا شك فيه أن كوفيد-19يترك عظيم الأثر في ما يتعلّق بكيفية عمل الشركات والأفراد في المستقبل. ومع انتشار اللقاحات على مستوى العالم، وانخفاض معدّلات الإصابة، وبدء الحكومات المحلية في زيادة إشغال كل شيء من الحدائق المحلية وإلى المطاعم، يبحث الرؤساء التنفيذيون في جميع أنحاء العالم عن حلول مكتبية جديدة تناسب مستقبل العمل.

حول هيرمان ميلر  Herman Miller

هيرمان ميلر Herman Millerهي اسم رائد في التصميم معترف به عالمياً. منذ إنشائها في عام 1905، ألهمت ابتكارات الشركة وحلولها التقدّمية في الأثاث والتصميم لمساعدة الناس على القيام بإنجازات رائعة في الحياة، والعمل، والاستشفاء، واللعب. عام 2018، أنشأ هيرمان ميلر Herman Miller مجموعة Herman Miller Group، وهي مجموعة متكاملة من العلامات التجارية التي تم اختيارها بعناية والتي تشمل Colebrook Bosson Saunders وDWR وGeiger وHAY وMaars Living Walls وMaharam وNaughtone وNemschoff. تسترشد مجموعة هيرمان ميلر بهدف مشترك – التصميم لصالح البشرية – وتشكّل الأماكن التي تهمّ العملاء بينما تساهم في مستقبل أكثر ملاءمة واستدامة للجميع.{:}