{:en}CLASSIC COASTAL SOUL FOOD NOW AT ZAFRAN INDIAN BISTRO{:}{:ar}تشكيلة من أشهى الأطباق الساحلية الكلاسيكية متوفرة الآن في مطعم زعفران{:}

{:en}

CLASSIC COASTAL SOUL FOOD NOW AT ZAFRAN INDIAN BISTRO

Dubai, United Arab Emirates

Coastal Chronicles, a food journey along the Indian coast, is an eclectic mix of sea food, spices, sweet and savory.

Serving classic favorites from India’s coastal states, Zafran Indian Bistro’s new seasonal menu, Coastal Chronicles, transports you to this diverse region and celebrates its rich culinary heritage.

Flavorful and local to the region, ingredients like peppercorn, mustard, chilies, and coconut are married with fresh seafood, succulent meats, and seasonal vegetables to create a memorable, indulgent dining experience.

Curated by Zafran’s Brand chef, Chef Sajeev Chellatu, the menu includes delectable starters such as Mahi Samudri Tikki ­- fish cakes flavoured with ginger, curry leaves and chef’s special spice mix, and Murgh Dakshin, which is deep fried marinated chicken sauteed with garlic and curry leaves.{:en}CLASSIC COASTAL SOUL FOOD NOW AT ZAFRAN INDIAN BISTRO{:}{:ar}تشكيلة من أشهى الأطباق الساحلية الكلاسيكية متوفرة الآن في مطعم زعفران{:}

The main courses include a homestyle version of classic curries such as the Lamb Vindaloo with potatoes cooked with vinegar in spicy sauce, Bengali fish curry and Goan green chicken curry, cooked in coriander and coconut paste.

A must-try for seafood lovers is the Grilled Black Pepper and Curry Leaf Prawns, marinated in lemon, garlic, and black pepper, whilst meat eaters are certain to relish the Cochin Mutton Masala, with distinct flavours that will transport you to a houseboat in the Kerala backwaters.

No Indian restaurant menu is complete without a biryani and the Chicken Ghee Roast biryani featuring on the coastal menu is a wonderful ode to this authentic Mangalorean dish.

Taking one home is the Parle G cheesecake, a delightfully decadent dessert that celebrates this iconic, OG biscuit.

{:}{:ar}تشكيلة من أشهى الأطباق الساحلية الكلاسيكية متوفرة الآن في مطعم زعفران

أعلن زعفران، المطعم الهندي المعاصر، عن طرح قائمة “كوستال كرونيكلز” للأطباق الساحلية، التي ستأخذ رواد المطعم الشهير في رحلة مذهلة على طول الساحل الهندي، يتعرفون من خلالها على تشكيلة مختارة من أشهى المأكولات البحرية، والتوابل ومزيج من النكهات الحلوة والمالحة.

يقدم المطعم عبر قائمة الطعام الموسمية الجديدة، مجموعة مفضلة من الأطباق الكلاسيكية من الولايات الهندية الساحلية، وينقلك إلى هذه المنطقة الحيوية المتنوعة، كما يحتفل بتراثها العريق في عالم الطهي.

توفر القائمة الجديدة العديد من أصناف الطعام بمكونات محلية  غنية المذاق، مثل حبوب الفلفل، والخردل، والفلفل الحار، وجوز الهند، التي تمتزج مع المأكولات البحرية الطازجة، واللحوم الطرية، والخضروات الموسمية، لتجربة لا تنسى في الاستمتاع بتناول الطعام.

أشرف على إعداد قائمة “كوستال كرونيكلز”، الشيف ساجيف شيلاتو، وتشمل القائمة مجموعة من المقبلات اللذيذة مثل “ماهي سامودري تيكي”- كعكات السمك بنكهة الزنجبيل، وأوراق الكاري ومزيج التوابل الخاص بالشيف، و”مورج داكشين”، وهو عبارة عن دجاج مقلي متبل بالثوم وأوراق الكاري.

تشمل الأطباق الرئيسية في القائمة الجديدة، أطباق على الطريقة المنزلية من الكاري الكلاسيكي مثل “لامب فيندالو” مع البطاطس المطهية مع الخل والصلصة الحارة، وكاري السمك البنغالي، والكاري الأخضر مع قطع الدجاج “جوان”، المطهي مع الكزبرة ومعجون جوز الهند.{:en}CLASSIC COASTAL SOUL FOOD NOW AT ZAFRAN INDIAN BISTRO{:}{:ar}تشكيلة من أشهى الأطباق الساحلية الكلاسيكية متوفرة الآن في مطعم زعفران{:}

يعد الروبيان المتبل بالليمون والثوم والفلفل الأسود المشوي وأوراق الكاري، طبقاً لا بد من تجربته لعشاق المأكولات البحرية، ومن المؤكد أن محبي اللحوم سيستمتعون بطبق لحم الضأن “كوشين متن ماسالا”، مع النكهات المتميزة التي ستنقلك إلى أجواء منزل عائم في الغابات النائية بولاية كيرالا.

وبدون أدنى شك، لا تكتمل أي قائمة لمطعم هندي بدون البرياني، حيث يعتبر برياني الدجاج المشوي بالسمن الموجود ضمن قائمة المأكولات الساحلية، تكملة رائعة  لطبق “مانجالوريان” الأصلي.

ولتحلية لذيذة في نهاية الوجبة، يمكنك الاستمتاع بتناول قطعة من تشيز كيك زعفران مع طبقة من بسكويت “بارلي جي” المميز.{:}