{:en}SmartStream’s AI Solution Supports Continuous Streaming of Reconciliations{:}{:ar}حل الذكاء الاصطناعي من سمارت ستريم يدعم التدفق المستمر للتسويات{:}

{:en}LONDON–(BUSINESS WIRE/AETOSWire)— SmartStream Technologies, the financial Transaction Lifecycle Management (TLM®) solutions provider, today announces the launch of SmartStream Air Version 4, which provides the continuous streaming of reconciliations using the latest AI cloud-native technology. The new version will manage large volumes of data in a variety of non-standard formats and structures, it will check for accuracy and completeness on a continuous basis, without the need to reload unmatched items.

{:en}SmartStream’s AI Solution Supports Continuous Streaming of Reconciliations{:}{:ar}حل الذكاء الاصطناعي من سمارت ستريم يدعم التدفق المستمر للتسويات{:}

SmartStream Air Version 4 supports both real-time and continuous reconciliations. It will allow customers to use a much wider range of processing, including payment reconciliations, which is currently seeing a high level of interest. In addition, the cloud-native solution will be fully integrated with Kafka’s event streaming platform for all unified distribution of real-time messaging.

Andreas Burner, Chief Information Officer, SmartStream, states: “SmartStream Air provides true AI – it has been proven and tested in a number of Tier one banks – we are confident that this latest release is spearheading the future for reconciliations processing. The solution is completely standardised in comparison to other applications on the market today, and it can be set up and ready to use in minutes. This is a great achievement by the innovations team and the interest so far has been excellent”.

SmartStream Air Version 4 can export all data to a data lake, allowing it to be easily used for any report writing tools such as Power BI or Tableau. This means that clients can easily take the results from SmartStream Air and re-use it in conjunction with their own data lake strategy. In addition, it allows for structured and unstructured data – which can be cost-effective with greater control and flexibility.

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

لندن-(بزنيس واير/ ايتوس واير”): أعلنت اليوم شركة “سمارت ستريم تكنولوجيز”، وهي مزوّد لحلول إدارة دورة حياة المعاملات المالية (“تي إل إم”)، عن إطلاق الإصدار الرابع من “سمارت ستريم إير”، الذي يوفر التدفق المستمر للتسويات باستخدام أحدث التقنيات الناشئة في السحابة القائمة على الذكاء الاصطناعي. سيقوم الإصدار الأخير بإدارة كميات كبيرة من البيانات في مجموعة متنوعة من الصيغ والبنى غير القياسية، وسيتحقق من الدقة والاكتمال على أساس متواصل، من دون الحاجة إلى إعادة تحميل العناصر غير المتطابقة.

{:en}SmartStream’s AI Solution Supports Continuous Streaming of Reconciliations{:}{:ar}حل الذكاء الاصطناعي من سمارت ستريم يدعم التدفق المستمر للتسويات{:}

هذا ويدعم الإصدار الرابع من “سمارت ستريم إير” التسويات في الوقت الفعلي والمستمرة على حد سواء. وسيتيح للعملاء استخدام مجموعة أوسع بكثير من المعالجة، بما في ذلك تسويات المدفوعات، والتي تشهد حالياً مستويات عالية من الاهتمام. بالإضافة إلى ذلك، سيتم دمج الحل الناشئ في السحابة بشكل كامل مع منصة بث الأحداث من “كافكا” لجميع عمليات التوزيع الموحدة للتراسل في الوقت الفعلي.

وقال أندرياس بورنر، الرئيس التنفيذي لشؤون المعلومات لدى “سمارت ستريم”، في هذا السياق: “يوفر ’سمارت ستريم إير‘ ذكاءً اصطناعياً فعلياً – فقد تم إثبات فعاليته واختباره في عدد من مصارف الصف الأول – ونحن واثقون من أن هذا الإصدار الأخير يقود المستقبل لمعالجة التسويات. وإن هذا الحل موحد بشكل كامل مقارنة بالتطبيقات الأخرى الموجودة في السوق اليوم، ويمكن إعداده بحيث يصبح جاهزاً للاستخدام في غضون دقائق. هذا إنجاز عظيم لفريق الابتكارات والاهتمام به ممتاز حتى الآن “.

كما يستطيع الإصدار الرابع من “سمارت ستريم إير” تصدير جميع البيانات إلى بحيرة بيانات، مما يتيح استخدامها بسهولة لأي من أدوات كتابة التقارير على غرار “باور بي آي” أو “تابلو”.  وهذا يعني أنه بإمكان العملاء الحصول بسهولة على النتائج من “سمارت ستريم إير” وإعادة استخدامها بالاقتران مع إستراتيجية بحيرة البيانات الخاصة بهم. بالإضافة إلى ذلك، فإنه يتيح البيانات الخاضعة وغير الخاضعة للهيكلة- والتي قد تكون فعالة من حيث التكلفة مع قدر أكبر من التحكم والمرونة.

المصدر: “ايتوس واير”

{:}