{:en}Pantheon in talks to develop 3D building in the UAE{:}{:ar}بانثيون تجري محادثات لتطوير المباني ثلاثية الأبعاد في الإمارات العربية المتحدة{:}

{:en}Dubai, United Arab Emirates,  (AETOSWire): There is a growing demand for building 3D housing units across the globe, encouraged by the benefits afforded by the technology.

Last year, the global 3D printing in construction market was valued at $7 billion, with a projected compound annual growth rate (CAGR) of 91.5 per cent through to 2028, according to latest research.

{:en}Pantheon in talks to develop 3D building in the UAE{:}{:ar}بانثيون تجري محادثات لتطوير المباني ثلاثية الأبعاد في الإمارات العربية المتحدة{:}

The growing adoption of 3D technology in designing and building a wide range of construction projects is attributed mainly to the accuracy and quality it delivers, along with the cost efficiencies it provides. In addition, 3D printing could help contribute to solving housing shortages, provide relief to those affected by calamities and disasters and even address the construction labour deficiency in some developing countries.

Kalpesh Kinariwala, Chairman, Pantheon Development believes the UAE, Dubai in particular, is well-positioned to be a leader in the global construction market using 3D technology. “The emirate has actively promoted 3D printing in construction, with a target seeking to have 25 per cent of its buildings be constructed using the technology by 2030, as part of its aspirations to be a regional and international hub for 3D printing technology,” he said.

He added: “We are in talks with three companies from the US and Europe to get their proposals for a G+10 story building. We have to make sure that the project is scalable, as without that factor, building a one stand-alone building will make it costly and commercially unviable.”

With recent legislation in place, such as requiring those who intend to engage in 3D printing to first register with the municipality, Dubai aims to improve efficiencies in construction projects, increase the competitiveness of the local industry, reduce waste, and attract leading companies in the sector to the emirate as part of a larger plan to spur economic growth and promote the adoption of advanced technologies.

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

دبي، الإمارات العربية المتحدة، (“ايتوس واير“): هناك طلب متزايد على بناء وحدات سكنية ثلاثية الأبعاد في جميع أنحاء العالم، تشجعه الفوائد التي توفرها التكنولوجيا.

في العام الماضي، بلغت قيمة الطباعة ثلاثية الأبعاد العالمية في سوق البناء 7 مليارات دولار ، مع معدل نمو سنوي مركب متوقع بنسبة 91.5 في المائة حتى عام 2028 ، وفقًا لأحدث الأبحاث.

{:en}Pantheon in talks to develop 3D building in the UAE{:}{:ar}بانثيون تجري محادثات لتطوير المباني ثلاثية الأبعاد في الإمارات العربية المتحدة{:}

يُعزى الاعتماد المتزايد للتكنولوجيا ثلاثية الأبعاد في تصميم وبناء مجموعة واسعة من مشاريع البناء بشكل أساسي إلى الدقة والجودة التي تقدمها ، إلى جانب كفاءات التكلفة التي توفرها. بالإضافة إلى ذلك ، يمكن أن تساعد الطباعة ثلاثية الأبعاد في المساهمة في حل مشكلة نقص المساكن ، وتوفير الإغاثة للمتضررين من الكوارث والكوارث وحتى معالجة نقص عمال البناء في بعض البلدان النامية.

يعتقد كالبيش كيناريوالا ، رئيس مجلس إدارة شركة بانثيون العقارية ، أن دولة الإمارات العربية المتحدة ، ودبي على وجه الخصوص ، في وضع جيد لتكون رائدة في سوق البناء العالمي باستخدام تقنية ثلاثية الأبعاد. “لقد عززت الإمارة بنشاط الطباعة ثلاثية الأبعاد في مجال البناء ، مع هدف يسعى إلى إنشاء 25 في المائة من مبانيها باستخدام التكنولوجيا بحلول عام 2030 ، كجزء من تطلعاتها إلى أن تكون مركزًا إقليميًا ودوليًا لتقنية الطباعة ثلاثية الأبعاد ،” قالت.

وأضاف: “نحن نجري محادثات مع ثلاث شركات من الولايات المتحدة وأوروبا للحصول على مقترحاتهم لبناء طابق G + 10. علينا أن نتأكد من أن المشروع قابل للتطوير ، لأنه بدون هذا العامل ، فإن بناء مبنى واحد قائم بذاته سيجعله مكلفًا وغير قابل للتطبيق من الناحية التجارية “.

مع التشريعات الحديثة المعمول بها ، مثل مطالبة أولئك الذين يعتزمون المشاركة في الطباعة ثلاثية الأبعاد بالتسجيل أولاً لدى البلدية ، تهدف دبي إلى تحسين الكفاءات في مشاريع البناء ، وزيادة القدرة التنافسية للصناعة المحلية ، وتقليل النفايات ، وجذب الشركات الرائدة في للإمارة كجزء من خطة أكبر لتحفيز النمو الاقتصادي وتعزيز اعتماد التقنيات المتقدمة.

*المصدر: “ايتوس واير”

{:}