{:en}REDTAG launches zany and stylish ‘Back to School’ collection{:}{:ar}رد تاغ تطرح تشكيلة أنيقة من الأزياء والإكسسوارات لموسم العودة إلى المدارس{:} as schools reopen across KSA

{:en}

With schools across the KSA having reopened, REDTAG, the region’s leading value fashion and homeware brand, has launched a ‘Back to School’ collection for KSA that aims to delight children and parents alike.

September 1st, KSA: REDTAG, the region’s homegrown value fashion and homeware brand, has launched its ‘Back to School’ collection, to go with the resumption of in-person learning in schools across the KSA. In keeping with the positivity associated with students coming back to campuses, after an extended period of online classes due to pandemic concerns, REDTAG has pulled out all stops for the selections on offer.

Heavy on leisurewear, jeans, tee shirts, sneakers, and colourful schools bags, the REDTAG ‘Back to School’ collection even features COVID appropriate masks, complete with catchy images and graphics. The collection also features selections drawn from the brand’s highly successful character-wear range of garments – a global trend that REDTAG has had great success with, by bringing the largest selection of licensed images, to the KSA fashion market.{:en}REDTAG launches zany and stylish ‘Back to School’ collection{:}{:ar}رد تاغ تطرح تشكيلة أنيقة من الأزياء والإكسسوارات لموسم العودة إلى المدارس{:}

These selections are inspired by iconic superheroes, comic and fantasy characters, which have proved to be particularly popular among kids, tweens, and teens; although character-wear is featured in the brand’s fashion offerings for adults of all ages, as well.

Commenting on the launch, Mohammed Khalid, Head of Buying – Non Apparel at REDTAG, said, “Our customers have come to expect special delights, as part of every REDTAG collection. This year we have already had a lot of success with our seasonal collections, our Eid specials, and our other offerings as well; but this ‘Back to School’ collection is particularly close to the hearts of everyone at REDTAG”.

“The pandemic related restrictions have been particularly hard on our kids, who’ve spent months away from their best friends. Keeping in touch digitally is okay, but it cannot replace the wonderful social interactions that children are able to have, during in-person learning. We wanted this collection to be a collective exuberant expression of joy and optimism; for kids, their parents, teachers, and the entire community associated with each school”, Mohammed added.

In keeping with this intention to make the reopening of schools across the KSA particularly memorable this year, the REDTAG ‘Back to School’ collection has everything that trendy and fashion conscious young ladies and gentlemen across the region need, to put their best foot forward, for a long-awaited trip, ‘Back to School’.

About REDTAG

A BMA International company, REDTAG was launched as a value apparel and homeware label in 2006. Driven by the vision of delivering high-quality and affordable fashion and lifestyle products, the brand has emerged as a leader in its niche. From its first store in Abu Dhabi, REDTAG has rapidly expanded to over 190 outlets across the Middle East and Asia – including the Kingdom of Saudi Arabia, United Arab Emirates, Qatar, Kuwait, Oman, Bahrain, and many more locations. REDTAG is built on a strong customer focus, delivering enjoyable in-store experiences and seamless online interactions that are designed to exceed expectations. The brand takes a ‘Glocal’ approach to its offerings – adapting global trends to local sensibilities. REDTAG’s highly successful ‘RT Rewards’ loyalty program is currently over 14 million members strong, and growing fast. The program encourages repeat visits through tailored offerings and special rewards, with over 90% of the company’s transactions now coming from repeat customers.

{:}{:ar}رد تاغ تطرح تشكيلة أنيقة من الأزياء والإكسسوارات لموسم العودة إلى المدارس في المملكة العربية السعودية

  • مع إعادة افتتاح المدارس في أنحاء المملكة العربية السعودية ، أطلقت رد تاغ العلامة التجارية الرائدة في مجال الأزياء والأدوات المنزلية في المنطقة مجموعة “العودة إلى المدرسة” التي تهدف إلى إسعاد الأطفال وأهاليهم

01 سبتمبر ؛ المملكة العربية السعودية: كشفت رد تاغ، العلامة الرائدة والمتخصصة بالمنتجات المنزلية والأزياء العصرية، عن إطلاق تشكيلتها من الأزياء والإكسسوارات لموسم العودة إلى المدارس، في خطوة تتماشى مع استئناف الدراسة داخل المؤسسات التعليمية في المملكة العربية السعودية، وما يرافقها من حالة إيجابية ناتجة عن عودة النشاط المدرسي بعد فترة طويلة من التعلّم عبر الإنترنت بسبب أزمة كوفيد-19.

وتضمّ تشكيلة العودة إلى المدارس خيارات واسعة من الأزياء الراقية وسراويل الجينز وقمصان تي شيرت والأحذية الرياضية، إضافةً إلى الحقائب المدرسية الملّونة وكمّامات الوجه المزينة جميعها بمجموعة رائعة من الصور والرسومات الجرافيكية. كما تتميز التشكيلة بقطع مستوحاة من مجموعة رد تاغ الشهيرة من الأزياء المزينة بصور أبطال الأفلام والرسوم المتحركة، حيث لاقت هذه التصاميم نجاحاً ملفتاً للغاية وتُعدّ من أبرز توجهات الموضة العالمية التي ساهمت رد تاغ في إطلاقها من خلال تزويد قطاع الموضة في المنطقة بأكبر عدد من الصور والرسومات المرخّصة.{:en}REDTAG launches zany and stylish ‘Back to School’ collection{:}{:ar}رد تاغ تطرح تشكيلة أنيقة من الأزياء والإكسسوارات لموسم العودة إلى المدارس{:}

وعلى الرغم من أنّ هذه القطع تستوحي جمالها من الأبطال الخارقين وأشهر الشخصيات الهزلية من عالم الخيال والمفضلة لدى الأطفال والمراهقين، فإنّ تشكيلة رد تاغ من الأزياء المزينة بالشخصيات لا تقتصر على الصغار والشباب فقط، بل تناسب الكبار من جميع الأعمار.

وتعليقاً على هذا الموضوع، قال محمد خالد، رئيس قسم المشتريات لغير الملابس لدى رد تاغ: “يترقّب عملاؤنا الحصول على تصاميم مميزة كما عوّدتهم رد تاغ في كل تشكيلاتها السابقة. وقد حققنا هذا العام نجاحاً هائلاً مع إصداراتنا الموسمية وعروضنا الخاصة لموسم العيد وغيرها من العروض الأخرى، إلّا أن تشكيلة العودة إلى المدارس هذه تحظى بمكانة خاصة لدى جميع العاملين في رد تاغ. لأن القيود المتعلقة بأزمة كوفيد-19 فرضت واقعاً صعباً للغاية على الأطفال بشكلٍ خاص، حيث قضوا أشهراً طويلةً بعيداً عن أصدقائهم. وعلى الرغم من أنّ التواصل الرقمي يبقى خياراً جيداً، إلّا أنه لا يرتقي إلى التفاعل الاجتماعي الشخصي بين الطلاب في المدرسة. وحرصنا أن تعكس هذه التشكيلة ملامح الفرح والحيوية والتفاؤل للجميع، بدءاً من الأطفال والأهالي وحتى المعلمين والوسط المدرسي بأكمله”.

واحتفالاً بإعادة افتتاح المدارس في المملكة العربية السعودية هذا العام، تسعى رد تاغ إلى تحويل هذه المناسبة إلى ذكرى لا تُنسى، لذلك حرصت على تزويد تشكيلة العودة إلى المدارس بكل ما يحتاجه الأولاد والبنات من منتجات الموضة العصرية، وذلك لمساعدتهم على تقديم أفضل ما لديهم في رحلتهم الدراسية التي طال انتظارها.

لمحة حول رد تاغ:

تُعدّ رد تاغ من العلامات التابعة لشركة بي إم إيه إنترناشونال، وقد تم إطلاقها كعلامة تجارية محلية متخصصة بالمنتجات المنزلية والأزياء الفاخرة عام 2006. حققت العلامة مكانةً رائدةً في القطاع من خلال رؤيتها القائمة على توفير منتجات الموضة ونمط حياة عالي الجودة بأسعار مدروسة، حيث تمكّنت بعد إطلاق أولى متاجرها في أبوظبي من توسيع حضورها بسرعة قياسية ليتجاوز عدد منافذها 190 متجراً في منطقة الشرق الأوسط وآسيا، بما في ذلك المملكة العربية السعودية والإمارات العربية المتحدة وقطر والكويت وسلطنة عُمان والبحرين وغيرها الكثير. ويتمحور تركيز العلامة حول تقديم خدمات مميزة للعملاء ومنحهم تجارب تسوّق ممتعة داخل المتاجر، مع توفير خدمات رقمية سلسة تتجاوز التوقعات. كما تعتمد رد تاغ في عروضها منهجيةً شاملةً تمزج بين الصيحات العالمية والقيم المحلية بكل تناغم. وقد حقّق برنامج الولاء الذي أطلقته تحت عنوان مكافآت رد تاغ نجاحات مذهلة، حيث تجاوز عدد أعضائه 14 مليون، ويواصل النموّ بسرعة كبيرة نظراً لمميزاته الفريدة، إذ يشجّع المتسوقين على تكرار التجربة والاستمتاع بالعروض الخاصة والجوائز المتنوعة. وينعكس هذا النجاح من خلال مساهمة الزيارات المتكررة للعملاء بأكثر من 90% من إجمالي عمليات الشراء.{:}