{:en}LG SETS GOAL TO UTILIZE MORE THAN HALF MILLION TONNES OF RECYCLED PLASTIC{:}{:ar}إل جي تهدف لاستخدام أكثر من نصف مليون طن من البلاستيك المعاد تدويره{:}

{:en}DUBAI, UNITED ARAB EMIRATES,  (AETOSWire): LG Electronics (LG) has announced its goal to use almost 600,000 tonnes of recycled plastic by 2030 in a concerted effort to reduce greenhouse gas emissions in the value chain. The goal is a part of LG’s larger initiative to create a take-back ecosystem for electronic waste and increase the use of post-consumer recycled (PCR) materials in its consumer electronics and home appliance products.

{:en}LG SETS GOAL TO UTILIZE MORE THAN HALF MILLION TONNES OF RECYCLED PLASTIC{:}{:ar}إل جي تهدف لاستخدام أكثر من نصف مليون طن من البلاستيك المعاد تدويره{:}

In 2020, LG utilized approximately 20,000 tonnes of recycled plastic in its products which it plans to increase more than tenfold by 2025. While recycled plastic is currently used inside LG TVs, PC monitors, speakers, washing machines, refrigerators and air conditioners, LG will expand the use of recycled plastic to the exterior of its products as well. In addition to utilizing more recycled plastic, LG is reducing the use of virgin plastic throughout its operations as well. This year, 18 OLED TV models will be produced using less virgin plastic, an increase from 14 models in 2020, for a reduction of up to 10,000 tonnes of plastic.

LG is also increasing the target amount of take-back electronic waste from its 2006 figure of 4.5 million tonnes to over 8 million tonnes by 2030 with 3.07 million tonnes having been collected by the end of 2020. Also, LG is implementing initiatives to take back and recycle electronic waste in 52 countries. In South Korea, LG Chilseo Recycling Center, which opened in 2001, not only takes back electronic waste but also manufactures new components from the recycled plastic and ships the parts to LG’s home appliance plant nearby for use in new products such as refrigerators.

LG is focusing its efforts on reducing greenhouse gas emissions throughout the entire product life cycle from production and transportation to use and disposal. As a key component of its sustainable management goals, LG’s parent company entered into an agreement with the Korean Ministry of Environment and local civic groups in June to implement plastic-free management at its main R&D campus, LG Sciencepark.

For more information about LG’s ESG efforts, please visit: https://www.lgnewsroom.com/category/esg/

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

دبي، الإمارات العربية المتحدة، ( “ايتوس واير”): أعلنت إل جي إلكترونيكس عن هدفها المتمثل في استخدام ما يقرب من 600 ألف طن من البلاستيك المعاد تدويره بحلول عام 2030، راميةً إلى الحد من انبعاثات الغازات الدفيئة في عمليات سلسلة القيمة. ويعد هذا الهدف جزء من مبادرة أكبر لشركة “إل جي” تخطط لإنشاء منظومة شاملة لاستعادة النفايات الإلكترونية وزيادة استخدام المواد المعاد تدويرها بعد الاستهلاك في أجهزتها الاستهلاكية والمنزلية.

{:en}LG SETS GOAL TO UTILIZE MORE THAN HALF MILLION TONNES OF RECYCLED PLASTIC{:}{:ar}إل جي تهدف لاستخدام أكثر من نصف مليون طن من البلاستيك المعاد تدويره{:}

استخدمت “إل جي” في عام 2020 ما يقرب من 20 ألف طن من البلاستيك المعاد تدويره في صنع منتجاتها، وتخطط لزيادة هذه الكمية أكثر بعشرة أضعاف بحلول عام 2025. وبينما يتم استخدام البلاستيك المعاد تدويره حالياً في صناعة تلفزيونات “إل جي” وشاشات الحاسوب ومكبرات الصوت والغسالات والثلاجات والمكيفات، ستوسع “إل جي” استخدام البلاستيك المعاد تدويره ليشمل الجزء الخارجي من منتجاتها أيضاً. وبالإضافة إلى استخدام المزيد من البلاستيك المعاد تدويره، تعمل “إل جي” على تقليل استخدام البلاستيك الجديد خلال عملياتها أيضاً. وسيتم هذا العام إنتاج 18 طراز من تلفزيونات OLED باستخدام بلاستيك مستخدم سابقاً، مقارنةً بـ14 طراز في عام 2020، ليتم تقليل استخدام ما يصل إلى 10 آلاف طن من البلاستيك.

وتعمل “إل جي” أيضاً على زيادة الكمية المستهدفة لاستعادة النفايات الإلكترونية من رقمها البالغ 4.5 مليون طن في عام 2006 إلى أكثر من 8 ملايين طن بحلول عام 2030، مع 3.07 مليون طن تم جمعها بحلول نهاية عام 2020. وتنفذ “إل جي” أيضاً المبادرات لاستعادة وإعادة تدوير النفايات الإلكترونية في 52 دولة. على سبيل المثال، يستعيد مركز LG Chilseo لإعادة التدوير في كوريا الجنوبية، والذي افتتح عام 2001، النفايات الإلكترونية ويصنع أيضاً المكونات الجديدة من البلاستيك المعاد تدويره ويشحن الأجزاء إلى مصنع الأجهزة المنزلية التابع لشركة “إل جي” في مكان قريب لاستخدامها في المنتجات الجديدة مثل الثلاجات.

تركز “إل جي” جهودها على الحد من انبعاثات الغازات الدفيئة طوال دورة حياة المنتج، بدءاً من الإنتاج والنقل إلى الاستخدام والتخلص منه. وكخطوة أساسية في أهدافها للإدارة المستدامة، أبرمت شركة “إل جي” الأم اتفاقية مع وزارة البيئة الكورية والمجموعات المدنية المحلية في شهر يونيو لتطبيق منهج الإدارة الخالية من البلاستيك في فرعها الرئيسي LG Sciencepark للبحث والتطوير.

المصدر: “ايتوس واير”

{:}