{:en}Microsoft’s ‘Future of Work Summit’ to Empower UAE Organisations Navigate the Hybrid World{:}{:ar}مايكروسوفت تستضيف “قمة مستقبل العمل”{:}

{:en}

Microsoft’s ‘Future of Work Summit’ to Empower UAE Organisations Navigate the Hybrid World

The October 12 event will explore insights, challenges and strategies in place to succeed in the new hybrid work environment

Dubai, United Arab Emirates

Microsoft will be hosting the upcoming virtual summit ‘The Future of Hybrid Work’, to empower organisations and industries in navigating the future of work.

The virtual summit, taking place on October 12, will drive thought leadership with a series of discussions around securing the hybrid workplace, seamlessly transitioning back to the office, and adapting to the digital transformation post pandemic. Microsoft and key customers and partners such as Lulu Group International, Zand, IDC, PwC, Accenture, Ernst & Young, Poly, and Adobe will use this opportunity to highlight many factors changing the future of hybrid work, pertaining to the most effected industries, such as banking and finance, government business, and retail.

To succeed in the post-pandemic era, we need to fully grasp the challenges and solutions for the new hybrid work environment,” said Sayed Hashish, General Manager, Microsoft UAE. “It is critical for business leaders to not only acknowledge the drastic changes, but to call into action new strategies they need to build and implement in order to thrive in the new normal. This summit will serve as an opportune moment for leaders to embrace an agile approach, integrate innovative technology, draw and act on insights from recent studies, and unlock news ways of working.”مايكروسوفت تستضيف “قمة مستقبل العمل”

Shifting to remote work in the last 18 months has been one of the most significant changes in the work culture. As highlighted in the 2021 Work Trend Index (WTI) by Microsoft, 70% of workers want remote-work options, while 66% of business decision-makers are in the process of redesigning physical spaces to cater to the new demands of hybrid operations. Among other survey results, this year’s WTI reveals the following key trends for leaders in their transition to hybrid work:

  • Flexible work is here to stay
  • Leaders are out of touch with employees and need a wake-up call
  • High productivity is masking an exhausted workforce
  • Gen Z is at risk and will need to be re-energized
  • Shrinking networks are endangering innovation
  • Authenticity will spur productivity and wellbeing
  • Talent is everywhere in a hybrid work world

With these trends in mind, speakers from both Microsoft and its customers and partners will help decipher the disruption, transformation, and the security needs of the new world of hybrid work.

Organizations are invited to join Microsoft and business leaders in this event to discuss the biggest question on everyone’s mind, “How will the shift to hybrid work impact workplace culture, productivity, and wellbeing?” Registrations to join the event are now live.

About Microsoft

Microsoft (Nasdaq “MSFT” @microsoft) enables digital transformation for the era of an intelligent cloud and an intelligent edge. Its mission is to empower every person and every organization on the planet to achieve more. Microsoft opened its Dubai-based headquarters in 1991, which, today, oversees operations across the region.

{:}{:ar}مايكروسوفت تستضيف “قمة مستقبل العمل”

لتمكين المنظمات في دولة الإمارات من الانتقال إلى بيئة العمل الهجينة

سيكشف حدث 12 أكتوبر الأفكار والتحديات والاستراتيجيات التي يجب اتباعها لتحقيق النجاح في بيئة العمل الهجينة الجديدة.

26 سبتمبر 2021 ؛ دبي ، الإمارات العربية المتحدة :  ستستضيف مايكروسوفت القمة الافتراضية القادمة تحت عنوان “مستقبل العمل الهجين” ، وتأتي هذه الخطوة في اطار جهود الشركة الرامية إلى تمكين المؤسسات والقطاعات من استكشاف مستقبل العمل بشكل عام.

وستتناول القمة الافتراضية التي ستعقد في تاريخ 12 من شهر أكتوبر ، سلسلة من المناقشات التي تدور حول تأمين بيئة العمل الهجينة ، وكيفية الانتقال بسلاسة إلى العمل المكتبي أو المؤسسي ، وكيفية التكيف مع التحول الرقمي بعد مرحلة الجائحة ، حيث ستسلط  مايكروسوفت إلى جانب كل من العملاء والشركاء الرئيسيين مثل “مجموعة لولو العالمية” ؛  وبنك “زاند” ؛  “”IDC  ؛  ”PwC” ؛    ”Accenture” ؛  ”Ernst & Young” ؛ ”Poly” ؛ ”Adobe” الضوء على العديد من العوامل التي تغير مستقبل بيئة العمل الهجينة ، خاصة على صعيد الصناعات والقطاعات الأكثر تأثراً ، مثل البنوك والتمويل والأعمال الحكومية والتجزئة.

وبهذا الصدد علق سيد حشيش المدير العام لدى مايكروسوفت الإمارات قائلاً “لتحقيق النجاح في حقبة ما بعد الجائحة ، نحتاج إلى فهم عميق لجميع التحديات والحلول المتعلقة بالبيئة الجديدة للعمل الهجين. وأود التنويه على أن أهمية هذا الأمر لا تتوقف عند ادراك قادة الأعمال لمدى التغييرات الجذرية التي طرأت على محيط الأعمال ، بل أن يقوموا أيضاً باتخاذ استراتيجيات جديدة من أجل تحقيق الازدهار بما يتماشى مع نمط العمل الجديد.

وأضاف سيد حشيش في حديثه قائلاً “ستعرض هذه القمة نموذج العمل المثالي الذي يستطيع من خلاله قادة الأعمال اعتماد نهج عمل  يتسم بالمرونة والفاعلية ، وذلك من خلال معرفة كيفية دمج التكنولوجيا المبتكرة ، واستخلاص الأفكار المناسبة من الدراسات الحديثة وتسخيرها من أجل المضي قدماً في تطبيق طرق جديدة ومبتكرة على صعيد بيئة العمل”.

ومن الجدير بالذكر أن تقرير مؤشر توجهات العمل لعام 2021 أظهر أن التحول الذي حدث على مستوى نظام العمل عن بُعد خلال الأشهر الثمانية عشر الماضية شكل أحد أهم التغييرات في ثقافة العمل ، حيث أكد 70٪ من العاملين بأنهم يرغبون في مواصلة خيارات العمل عن بُعد ، في حين كشف ذات التقرير أن 66٪ من صانعي القرار في مجال الأعمال بصدد إعادة تشكل وتصميم بيئة العمل المؤسسية لتلبية المتطلبات الجديدة للعمليات الهجينة.مايكروسوفت تستضيف “قمة مستقبل العمل”

علاوة على ذلك كشف تقرير مؤشر توجهات العمل لعام 2021 عن نتائج الاستطلاع الأخرى والتوجهات الرئيسية التالية على مستوى القادة في ظل انتقالهم إلى بيئة العمل الهجينة والتي جاءت كالآتي:

  • نظام العمل المرن سيبقى لفترات طويلة.
  • القادة بعيدون نوعاً ما عن الموظفين ويحتاجون إلى تنبيه لتصحيح مسار عملهم.
  • الإنتاجية العالية تخفي وراءها قوة عاملة منهكة.
  • الجيل Z معرض للخطر وسيحتاج إلى إعادة تنشيطه.
  • تقلص الشبكات يهدد الابتكار.
  • الأخلاص في العمل سيحفز الإنتاجية والرفاهية.
  • المواهب متاحة ومتوفرة في كل مكان بالعالم في ظل بيئة العمل الهجين.

وفي سياق متصل ، سيساعد المتحدثون من مايكروسوفت وعملائها وشركائها في معالجة التحديات المتعلقة بالتحول والاحتياجات الأمنية بما يتواكب مع البيئة الجديدة للعمل الهجين. كما أن المنظمات مدعوة للانضمام إلى مايكروسوفت وكذلك أبرز قادة الأعمال في هذا الحدث لمناقشة أكبر سؤال يدور في أذهان الجميع وهو : “كيف سيؤثر التحول إلى نهج العمل الهجين على ثقافة مكان العمل والإنتاجية والرفاهية؟”.

نبذة عن مايكروسوفت:

تعمل شركة مايكروسوفت (المدرجة في بورصة ناسداك تحت الرمز “MSFT” (@Microsoft على تمكين عملية التحول الرقمي في ظل عصر السحابة الذكية والحافة الذكية، وتتمثل رسالتها في تمكين كل فرد ومنظمة على وجه الأرض من تحقيق المزيد . افتتحت مايكروسوفت مقرها في دبي عام 1991، واليوم تشرف مايكروسوفت على عملياتها عبر جميع أنحاء المنطقة.{:}