{:en}Swiss Group Shares Top 10 Reasons to Migrate a Business to the UAE{:}{:ar}المجموعة السويسرية تكشف عن الأسباب الرئيسية التي تحفز الشركات لنقل مقر أعمالها{:}

{:en}

Swiss Group Shares Top 10 Reasons to Migrate a Business to the UAE

Dubai, United Arab Emirates

Leading local business law expert, Michael Lane, revealed the 10 reasons why a business should migrate to the UAE at the eighth international B2B conference, InvestPro UAE Dubai 2021.

Organisers of the annual event, which aims to promote up-to-date professional information with speakers and delegates from all over the world sharing business solutions based on their knowledge and experiences, welcomed 150 delegates and 12 speakers to The Oberoi Dubai earlier in September.

Michael Lane, Managing Director, Swiss International Legal Consultants Ltd., UAE, part of Swiss Group, introduced the audience to the “new normal”, a set of regulations and international standards to keep in mind when setting up and conducting business in and from low, or no, nominal tax jurisdictions.

He moved on describing the current legal framework and laid out the concept and process of company migration, while highlighting the numerous advantages of the UAE over many other jurisdictions.المجموعة السويسرية تكشف عن الأسباب الرئيسية التي تحفز الشركات لنقل مقر أعمالها

The senior lawyer told delegates that corporate migration may be considered for a variety of reasons, “It is a useful scenario for taking advantage of a more favourable legal and business friendly environment; transferring an offshore business to onshore; while also fulfilling the new international standard of ‘Economic Substance’ requirements and gaining better proximity to clients and/or new markets.”

The Managing Director explained to delegates that company migration – or re-domiciliation – is the simple process whereby a company transfers its legal domicile from one jurisdiction to another while keeping its company history and track record.

Subject to compliance with corresponding legal requirements in both jurisdictions, the company is removed from the register in the jurisdiction of original incorporation and continues its legal existence as a company registered in the destination jurisdiction.

He said the tax-friendly UAE has an extensive network of tax treaties with more than 80 countries, with even more treaties currently being ratified. He highlighted that there are no exchange control restrictions and the possibility of unrestricted repatriation of income/profits and capital.

Mentioning the world-class infrastructure, the connectivity and the globally recognised financial hubs of DIFC and ADGM, he underlined the zero-tax regime, political stability and liberal business environment as key features when considering company migration to the UAE.

To anyone not convinced of the clear advantages of migrating your company to the UAE, I would also add the fact that we enjoy a very high quality of life, a safe and secure family environment and one of the lowest crime rates in the world,” he said.

Alongside the above points, Lane then described the key advantages of a company re-domiciliation, which include:

  • The (legal) continuation enables a company to maintain all its history and track record – while taking advantage of the benefits of the new destination’s jurisdiction and the legal and business framework.
  • The company can retain existing relationships with clients and suppliers (e.g., existing contracts) and banking relationships.
  • Taking advantage of a more favourable tax regime (including network of double tax treaties) while also fulfilling ESR requirements.
  • A company can easily migrate from an offshore to an onshore setup.

Finally, the company migration expert reminded international delegates that his company is always at hand to help bring clarity on the latest legal requirements.
InvestPro UAE Dubai 2021 dedicates its content to current topics, such as asset protection and wealth management. Every year, it delivers practical solutions for professionals in investment, real estate, citizenship and international tax structuring. Other speakers include heads of leading companies and banks from the CIS countries, Europe, the Middle East and Asia.

{:}{:ar} المجموعة السويسرية تكشف عن الأسباب الرئيسية التي تحفز الشركات لنقل مقر أعمالها إلى دولة الإمارات

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 27 سبتمبر 2021: كشف مايكل لين، المحامي السويسري الخبير في قانون الأعمال ومدير عام الشركة السويسرية الدولية للاستشارات القانونية المحدودة عن الأسباب العشرة التي تدفع الشركات في الوقت الراهن لنقل مقر أعمالها إلى دولة الإمارات العربية المتحدة، وذلك خلال فعاليات النسخة الثامنة من مؤتمر إنفست برو الإمارات- دبي 2021 الدولي.

وقد استقبل منظمو الحدث السنوي، الذي يهدف إلى الترويج لآخر وأحدث المعلومات المهنية مع المتحدثين والمندوبين من جميع أنحاء العالم الذين يشاركون حلول الأعمال بناءً على معارفهم وخبراتهم، 150 مندوبًا و12 متحدثًا في فندق ذا أوبروي دبي في وقت سابق من شهر سبتمبر الجاري.

من ناحية أخرى فقد قدم مايكل لين، العضو المنتدب للشركة السويسرية الدولية للاستشارات القانونية المحدودة في الإمارات العربية المتحدة، وهي جزء من المجموعة السويسرية (Swiss Group)، للجمهور الحاضر لمحة عن “الوضع الطبيعي الجديد”، وهو مجموعة من اللوائح والمعايير الدولية التي يجب وضعها في الاعتبار عند إنشاء وإدارة الأعمال التجارية من السلطات الضريبية الرمزية المنخفضة التكاليف أو المعدومة، ومن ثم انتقل لين إلى شرح الإطار القانوني الحالي ووضع مفهوم وعملية انتقال أعمال ومقر الشركة بالتزامن مع تسليط الضوء على المزايا المتعددة التي تمتاز بها دولة الإمارات العربية المتحدة عن العديد من البلدان الأخرى.

هذا وقد لفت المحامي الأقدم انتباه المندوبين الحاضرين على أنه يمكن النظر في نقل مقر الشركات لعدة أسباب قائلاً: “إنه سيناريو مفيد للاستفادة من بيئة قانونية ملائمة أكثر للأعمال التجارية وتحويل الأعمال الخارجية إلى الداخل مع استيفاء المعيار الدولي الجديد لمتطلبات “المادة الاقتصادية” واكتساب قرب أفضل من العملاء أو الأسواق الجديدة “.

كما أوضح المدير العام للمندوبين أن نقل مقر أعمال الشركة هو عملية بسيطة تقوم بموجبها الشركة بنقل مقر إقامتها القانوني من ولاية قضائية إلى أخرى مع الاحتفاظ بتاريخ الشركة وسجلها الحافل مع مراعاة الامتثال للمتطلبات القانونية المقابلة في كلا السلطتين القضائيتين، حيث تتم إزالة الشركة من السجل في الولاية القضائية للتأسيس الأصلي وتستمر في وجودها القانوني كشركة مسجلة في وجهة الولاية القضائية.المجموعة السويسرية تكشف عن الأسباب الرئيسية التي تحفز الشركات لنقل مقر أعمالها

وأردف لين قائلاً: “تتمتع دولة الإمارات العربية المتحدة بشبكة واسعة من المعاهدات الضريبية مع أكثر من 80 دولة، مع التصديق على المزيد من المعاهدات حاليًا، وأوضح أنه لا توجد قيود على الرقابة على الصرف وإمكانية إعادة غير مقيدة للدخل / الأرباح ورأس المال، وأشاد بالبنية التحتية ذات المستوى العالمي والاتصال والمراكز المالية المعترف بها عالميًا في مركز دبي المالي العالمي وسوق أبوظبي العالمي، كما شدد على أهمية وجود النظام الخالي من الضرائب والاستقرار السياسي وبيئة الأعمال الليبرالية باعتبارها سمات رئيسية عند التفكير في انتقال مقر أعمال الشركة إلى دولة الإمارات.

وتابع حديثه قائلاً: ” أتوجه هنا بالحديث لأي شخص ما زال لحد الآن متردداً بشأن نقل مقر أعمال شركته إلى دولة الإمارات العربية المتحدة، حيث أننا نحظى هنا بمستوى حياة رفيع المستوى وبيئة عائلية آمنة وواحدة من أدنى البلدان بمعدلات الجريمة في العالم “.

إلى جانب النقاط المذكورة أعلاه، تطرق لين إلى ذكر المزايا الرئيسية لنقل مقرات الشركات، والتي تشمل:

  • تتيح الاستمرارية القانونية للشركة الاحتفاظ بتاريخها وسجلها الحافل مع الاستفادة من مزايا الاختصاص القضائي للوجهة الجديدة والإطار القانوني والتجاري.
  • يمكن للشركة الاحتفاظ بالعلاقات القائمة مع العملاء والموردين (على سبيل المثال، العقود الحالية) والعلاقات المصرفية.
  • الاستفادة من نظام ضريبي أكثر ملاءمة (بما في ذلك شبكة معاهدات الازدواج الضريبي) مع استيفاء متطلبات لوائح الموارد الاقتصادية أيضًا.
  • يمكن للشركة أن تنقل مقر أعمالها بسهولة من شركة خارجية إلى منشأة داخلية.

وأخيرًا فقد أكد المسؤول عن نقل مقر الشركة للمندوبين الدوليين إلى أن شركته ستكون جاهزة دوماً للمساعدة في توضيح أحدث المتطلبات القانونية اللازمة لنقل مقر أعمال الشركات من بلد إلى أخرى.

ويكرس برنامج مؤتمر إنفست برو الإمارات- دبي 2021 السنوي على أهم وآخر التوجهات، مثل حماية الأصول وإدارة الثروات، حيث تقدم كل عام حلولًا عملية للمهنيين في مجال الاستثمار والعقارات والمواطنة وهيكلة الضرائب الدولية، ومن بين المتحدثين الآخرين هناك رؤساء الشركات والبنوك الرائدة من بلدان رابطة الدول المستقلة وأوروبا والشرق الأوسط وآسيا.{:}