{:en}DRIVEN PROPERTIES Announces the Sale of the Most Expensive Penthouse in Dubai{:}{:ar}درفن للعقارات تُعلن عن بيع أغلى شقة بنتهاوس في دبي{:}

{:en}Dubai, United Arab Emirates, (AETOSWire): Another record just broke in the exciting world of Dubai Real Estate: The most expensive penthouse in the city  was sold for the whopping amount of AED 85 million!

The stunning 21.300 square-foot, 5-bedroom duplex apartment sits on the top floor of one of the most luxurious  residential buildings in Palm Jumeirah, One at Palm Jumeirah by Omniyat. This truly incomparable property represents the  pinnacle of affluent living in Dubai.

{:en}DRIVEN PROPERTIES Announces the Sale of the Most Expensive Penthouse in Dubai{:}{:ar}درفن للعقارات تُعلن عن بيع أغلى شقة بنتهاوس في دبي{:}

What makes it so special? Apart from the stunning panoramic view of the Marina and the Arabian Gulf, a truly  unique feature of this architectural masterpiece is the serene rooftop garden. Landscaped terraces and infinity  pools offer a unique feeling of being in your own private island in the middle of the city.

The broker behind this jaw-dropping sale is Kianoush Darban, Associate Partner at Driven Properties, who has  been handling some of the most luxurious projects Dubai has to offer.

This transaction comes after the best quarter the company had in its nearly 10-year history, showcasing once  again that Dubai is becoming the number one destination for the world’s elite.

ABOUT DRIVEN PROPERTIES

Founded in 2012, Driven Properties has consistently raised the standards for the industry, growing into one of the leading full-service real estate consultancies in the region. The company operates from five UAE offices and has two international branches in China and KSA. Driven Properties has over 200 knowledgeable consultants who can provide market expertise and unparalleled service in more than 25 languages to clients from all over the world. Apart from the well-earned reputation for highly personalized service and immaculate customer experience, Driven Properties is making its name as one of the most reliable sources for information on property market trends in Dubai.

For more information, visit www.drivenproperties.com and https://www.instagram.com/drivenproperties/?hl=en.

 

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

دبي، الإمارات العربية المتحدة، (“ايتوس واير“): سجّل قطاع العقارات في دبي مؤخراً رقماً قياسياً عالمياً جديداً، حيث شهد بيع أغلى شقة “بنتهاوس” مقابل مبلغ خيالي بلغ 85 مليون درهم إماراتي.

وتمتد الشقة المزدوجة “دوبلكس” المذهلة على مساحة 21.300 قدم مربع وتضمّ 5 غرف نوم، وتقع في الطابق العلوي لأحد أفخم المباني السكنية في نخلة جميرا، “ون بالم” من أمنيات. ويمثل هذا العقار الذي لا يضاهى بالفعل ذروة الحياة المترفة في دبي.

{:en}DRIVEN PROPERTIES Announces the Sale of the Most Expensive Penthouse in Dubai{:}{:ar}درفن للعقارات تُعلن عن بيع أغلى شقة بنتهاوس في دبي{:}

وتمتاز هذه التحفة المعمارية الفريدة، إلى جانب المنظر البانورامي المذهل للمارينا والخليج العربي، بحديقة السطح الهادئة. وتمنحكم التراسات ذات المناظر الطبيعية والمسابح اللامتناهية إحساساً فريداً بأنكم تعيشون في جزيرتكم الخاصة وسط المدينة.

وتولّى كيانوش دربان، الشريك المساعد في درفن للعقارات، دور الوسيط العقاري لهذه الصفقة المذهلة، إذ كان يدير بعضاً من أفخم المشاريع في دبي.

وتُتوِّج هذه الصفقة أفضل فصل حققته الشركة على مدى 10 أعوام منذ تأسيسها، حيث تُبرهن من جديد أن دبي غدت الوجهة الأولى للنخبة حول العالم.

لمحة درفن للعقارات

تأسست درفن للعقارات في عام 2012، وتعمل باستمرار على رفع سقف المعايير في القطاع، حيث نمت لتغدو إحدى الشركات الاستشارية متكاملة الخدمات الرائدة في مجال العقارات في المنطقة. وتُدير الشركة أعمالها انطلاقاً من خمسة مكاتب في دولة الإمارات العربية المتحدة، فضلاً عن فرعين دوليين في الصين والمملكة العربية السعودية. ويضمّ طاقم درفن للعقارات أكثر من 200 من الاستشاريين المتمرّسين الذين يقدّمون خبرة وخدمة لا مثيل لها في السوق بأكثر من 25 لغة للعملاء من جميع أنحاء العالم. وبالإضافة إلى السمعة التي اكتسبتها بجدارة على صعيد الخدمة المخصصة للغاية وتجربة العملاء الخالصة، تسعى درفن للعقارات لجعل اسمها أحد أكثر مصادر المعلومات حول توجّهات السوق العقاري موثوقيةً في دبي.

* المصدر: “ايتوس واير”

{:}