{:en}Global Processing Services Continues International Expansion with Launch of MENA Headquarters{:}{:ar}جلوبال بروسيسينج سيرفيسيز تواصل التوسع الدولي مع إطلاق مقرها الرئيسي في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا{:}

{:en}DUBAI, United Arab Emirates–(BUSINESS WIRE/AETOSWire) – Global Processing Services (GPS), the Paytech Pioneer™ behind some of the world’s biggest fintech challengers, today announces that it has officially launched its Middle East and North Africa (MENA) office and appointed payments expert, Arnav Rath, as Head of Region.

{:en}Global Processing Services Continues International Expansion with Launch of MENA Headquarters{:}{:ar}جلوبال بروسيسينج سيرفيسيز تواصل التوسع الدولي مع إطلاق مقرها الرئيسي في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا{:}

Headquartered in Dubai, the team will focus on utilising its global reach and payments expertise to help financial services providers scale, both throughout the region and beyond, whilst delivering local expertise and partnership. GPS has to-date issued over 170 million cards and last year processed more than 1.3 billion transactions through its platform – a testament to its market-leading position as a global payments processing powerhouse behind over 180 next-generation fintechs, including Revolut, Curve, and Paidy.

The Paytech Pioneer™ will be looking to support established financial institutions and startups across key verticals including digital banking and remittances, Buy Now Pay Later, expense and payroll management, youth banking, financial empowerment and more, and is in active engagement with the largest banks in the region.

News of the launch comes at an exciting time for the financial services sector in the region, with the adoption of alternative payment methods gaining ground and the number of digital payment transactions growing twice as rapidly than that of Europe’s. The MENA fintech industry is also predicted to be valued at an incredible $3.45 billion by 2026.

Helping GPS to realise its vision in the region is Rath, who joins GPS from Majid Al Futtaim (MAF), one of the region’s largest conglomerates, where he headed up its prepaid cards and payments business across the Middle East. During his tenure at MAF, he also led innovative payments solutions by offering end-to-end programme management to cater to the wider fintech landscape, including the UAE, Bahrain, Egypt and others.

Rath brings 18 years of experience in the Cards as a Service (CaaS) and Payments as a Service (PaaS) spaces and will help GPS augment its offering in the region. As part of the role, Rath will leverage his in-depth local knowledge in combination with GPS’ global expertise to build partnerships with regulators, innovative banks, fintechs and ecosystem partners across key markets including the UAE, Egypt, Saudi, and more.

Rath said, “It’s incredibly exciting to be joining GPS and building on its longstanding reputation as a trusted and proven global payments processor at what is ultimately an inflection point for the MENA region’s fintech ecosystem. Through the flexibility of GPS’ platform, its robust suite of products can be configured and tailored to the needs of specific groups, including the 68% of adults in the region who remain unbanked. I am looking forward to working with financial institutions, banks, regulators fintechs and ecosystem partners as we grow GPS’ position as the key enabler in the fintech ecosystem and a reliable provider of greater and improved access to financial services.”

Joanne Dewar, Chief Executive Officer of GPS, commented: “We’re delighted to officially launch our presence in MENA, further expanding our global reach, and are excited to have Arnav lead our GPS team here as we expand our presence across the region. His unparalleled experience of payments in the GCC, having worked with some of the biggest players in the region, is key as we look to share our knowledge, experience and success around the world – forging new, strong partnerships with all regional ecosystem players in the weeks, months and years to come.”

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

دبي، دولة الإمارات العربية المتحدة – (بزنيس واير/“ايتوس واير“): أعلنت اليوم “جلوبال بروسيسينج سيرفيسيز” (“جي بيه إس”)، الشركة الرائدة في مجال تكنولوجيا المدفوعات التي تقف وراء بعض أكبر المنافسين في مجال التكنولوجيا المالية في العالم، عن إطلاق مكتبها رسمياً في الشرق الأوسط وشمال أفريقيا وعينت خبير المدفوعات، أرناف راث، رئيساً للمنطقة.

{:en}Global Processing Services Continues International Expansion with Launch of MENA Headquarters{:}{:ar}جلوبال بروسيسينج سيرفيسيز تواصل التوسع الدولي مع إطلاق مقرها الرئيسي في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا{:}

وسيركز الفريق، الذي يقع مقره الرئيسي في دبي، على الاستفادة من امتداده العالمي وخبرته في مجال المدفوعات العالمية لمساعدة مقدمي الخدمات المالية على التوسع، سواء في جميع أنحاء المنطقة أو خارجها، مع تقديم الخبرات المحلية والشراكة. وقد أصدرت “جي بيه إس” حتى الآن أكثر من 170 مليون بطاقة وعالجت العام الماضي أكثر من 1.3 مليار معاملة من خلال منصتها – وهو دليل على مكانتها الرائدة في السوق كقوة عالمية لمعالجة المدفوعات لأكثر من 180 من التكنولوجيا المالية من الجيل التالي، بما في ذلك “ريفولوت” و “كورف” و”بايدي”.

وستتطلع الشركة الرائدة في مجال تكنولوجيا المدفوعات إلى دعم المؤسسات المالية والشركات الناشئة الراسخة عبر القطاعات الرئيسية بما في ذلك الخدمات المصرفية الرقمية والتحويلات المالية، وخدمة الشراء الآن والدفع لاحقاً، وإدارة النفقات والرواتب، والخدمات المصرفية للشباب، والتمكين المالي وغيرها، وهي تشارك بنشاط مع أكبر البنوك في المنطقة.

وتأتي أخبار الإطلاق في وقت مثير لقطاع الخدمات المالية في المنطقة، مع اكتساب اعتماد طرق دفع بديلة وتزايد عدد معاملات الدفع الرقمية أسرع بمرتين من تلك الموجودة في أوروبا. من المتوقع أيضاً أن تبلغ قيمة قطاع التكنولوجيا المالية في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا 3.45 مليار دولار أمريكي بحلول عام 2026.

وساعد راث “جي بيه إس” على تحقيق رؤيتها في المنطقة، وهو الذي انضم إلى الشركة قادماً من ماجد الفطيم (“إم إيه إف”)، إحدى أكبر التكتلات في المنطقة، حيث ترأس أعمال البطاقات مسبقة الدفع والمدفوعات في جميع أنحاء الشرق الأوسط. خلال فترة عمله في “إم إيه إف”، تولى أيضاً قيادة حلول مدفوعات مبتكرة من خلال تقديم إدارة شاملة للبرامج لتلبية مشهد التكنولوجيا المالية الأوسع، بما في ذلك دولة الإمارات العربية المتحدة والبحرين ومصر وغيرها.

ويتمتع راث بـ 18 عاماً من الخبرة في مجالات البطاقات كخدمة (“سي إيه إيه إس”) والمدفوعات كخدمة (“بيه إيه إيه إس”) وسيساعد “جي بيه إس” في زيادة عروضها في المنطقة. وكجزء من هذا الدور، سيستغل راث معرفته المحلية المتعمقة إلى جانب الخبرة العالمية لشركة “جي بيه إس” لبناء شراكات مع المنظمين والبنوك المبتكرة والتكنولوجيا المالية وشركاء المنظومة في الأسواق الرئيسية بما في ذلك دولة الإمارات العربية المتحدة ومصر والمملكة العربية السعودية وغيرها.

وقال راث في هذا الصدد: “من المثير للغاية الانضمام إلى شركة ’جي بيه إس‘ والاعتماد على سمعتها طويلة الأمد كمعالج مدفوعات عالمي موثوق به ومثبت فيما يشكل في نهاية المطاف نقطة انقلاب لمنظومة التكنولوجيا المالية في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا. من خلال مرونة منصة “جي بيه إس”، يمكن تكوين مجموعة قوية من المنتجات وتكييفها وفقاً لاحتياجات مجموعات محددة، بما في ذلك 68 في المائة من البالغين في المنطقة الذين ما زالوا لا يتعاملون مع المصارف. وإنني أتطلع قدماً إلى العمل مع المؤسسات المالية والبنوك والجهات التنظيمية للتكنولوجيا المالية وشركاء المنظومة في الوقت الذي نطور فيه مكانة ’جي بيه إس‘ باعتبارها العامل الرئيسي في مجال التكنولوجيا المالية ومزود موثوق به للحصول على الخدمات المالية بشكل أكبر ومحسن”.

وعلقت جوان ديوار، الرئيسة التنفيذية لشركة “جي بيه إس” قائلة: “نحن سعداء بإطلاق حضورنا رسمياً في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، مما يزيد من توسيع نطاق انتشارنا العالمي، ونحن متحمسون لأن يقود أرناف فريق ’جي بيه إس‘ لدينا هنا ونحن نوسع وجودنا في جميع أنحاء المنطقة. وتعد خبرته التي لا مثيل لها في مجال الدفع في دول مجلس التعاون الخليجي، بعد أن عمل مع بعض أكبر الجهات الفاعلة في المنطقة، أمراً أساسياً ونحن نتطلع إلى مشاركة معرفتنا وخبرتنا ونجاحنا في جميع أنحاء العالم – لإقامة شراكات جديدة وقوية مع جميع الجهات الفاعلة الإقليمية في المنظومة في الأسابيع والأشهر والسنوات المقبلة”.

* المصدر: “ايتوس واير”

{:}