{:en}Microsoft Unveils Windows 11 to Collaborate, Connect, and Celebrate{:}{:ar}مايكروسوفت تكشف رسمياً عن  ”Windows 11”{:}

{:en}

Microsoft Unveils Windows 11 to Collaborate, Connect, and Celebrate

Flagship OS gets comprehensive overhaul to equip businesses to better manage their hybrid IT, and to empower remote workers and distance learners to balance work with play and get the best out of both

Dubai, United Arab Emirates

Microsoft announced that Windows 11, an operating system designed for the world of hybrid work, is now available to businesses and consumers across the region.

Pre-loaded in select PCs and available through an upgrade of Windows 10, Windows 11 empowers productivity, inspires creativity, and promotes wellbeing in hybrid work environments, by allowing its users to strike a balance between productivity and play.
“Hybrid work may be the future, but it brings its own challenges,” said Mohammed Arif, Business Group Director, Modern Work and Security for Microsoft UAE. “Windows 11 has now arrived to bring an inclusive, easy, inspirational experience to everyone and help them achieve more than ever before. Tools that allow you to work from anywhere as if you were in a room with your collaborators; tools that allow you to work, rest, and play effortlessly while remaining productive – Windows 11 is the ultimate partner for the new normal.”
Windows 11 was built for the hybrid future, with experiences that work how people work. It is the operating system of the new normal, secure by design and simple for IT professionals to deploy and manage. The new OS is a powerhouse of speed, efficiency, and optimised experiences, be they through touch, digital pen, or voice input. Microsoft has included new accessibility options designed by and for people of determination, and a new design and new sounds provide a work environment of calm and ease. Snap Layouts, Snap Groups, and Desktops provide more powerful ways to multitask and optimise screen real estate.{:en}Microsoft Unveils Windows 11 to Collaborate, Connect, and Celebrate{:}{:ar}مايكروسوفت تكشف رسمياً عن  ”Windows 11”{:}
‘’Windows 11 is answering customer needs with new design & tools and a completely refreshed calming user experience,” said Henrik Ertman Baunsgaard, General Manager, Consumer Sales and Marketing, Middle East & Africa, Microsoft“A human connection with chat in Windows connecting to the people you care about. A great browser performance with personalized content and newsfeed and a best way to play games with Direct X12 Ultimate with direct storage, auto HDR and Xbox Game Pass Ultimate for cloud gaming.’’
The Start feature leverages the power of the cloud to gather all a user’s most recent content in one place, regardless of the devices on which that content was created and last viewed. With Widgets, AI-powered feeds ensure that the most important information is at a user’s fingertips. And Chat from Microsoft Teams is now integrated into the taskbar.
Microsoft believes that, in the new normal, leisure should be a vital part of daily life. Windows 11 is a gaming powerhouse, stocked with the latest technologies, such as DirectX12 Ultimate, DirectStorage, Auto HDR, and Xbox Game Pass, to make sure leisure time is as smooth an experience as focused work. Microsoft Store has been redesigned to make it even easier for people to search and discover their favourite apps and content, in a single, trusted location.
The Windows 11 unveiling happened by a light show at the Burj Khalifa in collaboration with distribution partner Sharaf DG. Nilesh Khalkho, Founder Member & CEO – Sharaf DG commented, “Sharaf DG is thrilled to exclusively partner for the launch of Windows 11 at Burj Khalifa. Windows 11 is a powerful operating system built to balance work and leisure seamlessly. Designed to be all-inclusive and optimized for the new world, it can change the way businesses and individuals collaborate.”
Sharaf DG has contributed substantial growth for Microsoft year-on-year, including the recently concluded Back To School season. With a large market share in Modern PCs which are built for an effortless upgrade to Windows 11 and a renewed focus on Gaming PCs, we have proudly aligned our customers for a smooth transition

{:}{:ar}مايكروسوفت تكشف رسمياً عن  ”Windows 11”

سيساهم نظام التشغيل الجديد في دعم المؤسسات من إدارة تكنولوجيا المعلومات الهجينة بشكل أفضل ، وتمكين كل من القوى العاملة عن بُعد والمتعلمين أيضاً عن بُعد من تحقيق أفضل توازن ممكن بين العمل والترفيه والحصول على أفضل ما في كليهما

6 أكتوبر 2021 ؛ دبي ، الإمارات العربية المتحدة: أعلنت مايكروسوفت أن نظام التشغيل ”Windows 11” المصمم لبيئة العمل الهجينة أصبح متاحاً الآن للشركات والمستهلكين في جميع أنحاء المنطقة.

وقد تم تحميل نظام Windows 11”” مُسبقًا في أجهزة كمبيوتر محددة من خلال ترقية نظام التشغيل السابق ”Windows 10” ، ليأتي النظام الجديد بميزات عديدة تعزز من الإنتاجية والابتكار والرفاهية عبر بيئات العمل الهجينة ، وذلك من خلال السماح لمستخدميه بتحقيق التوازن بين الإنتاجية والرفاهية.

وتعليقاً على هذا الحدث ، صرح محمد عارف رئيس مجموعة أعمال شؤون الأمان والعمل الحديث لدى مايكروسوفت الإمارات قائلاً “على الرغم من أن بيئة العمل الهجينة تشكل المستقبل حالياً ، إلا أنها تجلب معها في ذات الوقت تحدياتها الخاصة. ومن هذا المنطلق وصل Windows 11 الآن لتقديم تجربة شاملة وسهلة وملهمة تساعد الجميع على تحقيق انجازات أكثر من أي وقت مضى ، حيث ستتيح الأدوات التي يوفرها النظام الجديد إمكانية العمل من أي مكان بطريقة تحاكي تواجدك فعلياً داخل غرفة اجتماعات مع زملائك  ، كما تضمن هذه الأدوات لجميع المستخدمين ممارسة العمل والشعور بالراحة والترفيه مع الحفاظ التام على مستوى الإنتاجية ، كل هذه الميزات جعلت من  Windows 11 الشريك الأمثل لمواكبة متغيرات الوضع الجديد”.{:en}Microsoft Unveils Windows 11 to Collaborate, Connect, and Celebrate{:}{:ar}مايكروسوفت تكشف رسمياً عن  ”Windows 11”{:}

ويأتي نظام  ”Windows 11” الجديد في تصميم يواكب متطلبات مستقبل بيئة العمل الهجينة ، ويتماشى أيضاً مع احتياجات الوضع  الجديد ، حيث يتسم في كونه آمن وبسيط بالنسبة لمتخصصي تكنولوجيا المعلومات سواء من ناحية عملية الاعتماد أو الإدارة. كما يعد نظام التشغيل الجديد قوي من حيث السرعة والكفاءة والتجارب المحسّنة ، سواء كان ذلك من خلال ميزات دعم خاصية اللمس أو القلم الرقمي أو الإدخال الصوتي.

علاوة على ذلك ، قامت مايكروسوفت بتضمين خيارات إمكانية الوصول لأدوات جديدة تم تصميمها بواسطة أصحاب الهمم ومن أجلهم ، فضلاً عن توفير ميزات متعددة تتيح طرقًا أكثر فاعلية لانجاز مجموعة من الوظائف في آن واحد ، وذلك عن طريق القدرة على تحسين مساحة الشاشة وتنظيم التطبيقات والنوافذ بشكل أفضل من خلال تجميعها معًا باستخدام قدرات وامكانات كل من ”Snap Layouts” و ”Snap Groups” و Desktops”.

ومن جانبه أعرب هنريك إرتمان بونسجارد مدير عام مبيعات وتسويق المستهلكين لدى مايكروسوفت الشرق الأوسط وأفريقيا قائلاً “يلبي Windows 11 احتياجات العملاء من خلال اتاحة أدوات جديدة وكذلك تجربة مستخدم مبتكرة بالكامل ، فعلى سبيل المثال ستمكن ميزة الدردشة (Chat) في Windows من التواصل مع الأشخاص الذين تهتم بهم. في حين يوفر المتصفح (browser) في نظام التشغيل الجديد أداء رائع مع محتوى مخصص وخلاصة إخبارية ، بينما على صعيد الترفيه يقدم  Windows 11  أفضل طريقة لممارسة الألعاب باستخدام المعيار الجديد للرسومات Direct X12 Ultimate المدعوم بخاصية التخزين المباشر ، وتقنية وضوح العرض HDR ، إلى جانب خاصية وميزة الألعاب السحابية التي يطلق عليها اسم Xbox Game Pass Ultimate“.

وتحتوي “قائمة ابدأ” على خاصيّة تمكّنها من توظيف قوة السحابة لتجميع أحدث محتويات المستخدمين في مكان واحد  بغض النظر عن الأجهزة التي تم إنشاء هذا المحتوى عليها أو آخر مرة تم عرضها.  بينما سيقوم تطبيق  ”Widgets”المدعوم بالذكاء الاصطناعي من جعل المعلومات المهمة في متناول المستخدم بجميع الأوقات. كما تم الآن دمج الدردشة من ”Microsoft Teams” في شريط المهام.

ومن منطلق إيمان الشركة بأن  الوضع الحالي الجديد يتطلب أن يكون الترفيه جزءًا أساسياً من الحياة اليومية، صممت مايكروسوفت  ”Windows 11” ليكون مركزًا قويًا للألعاب ، ومزودًا بأحدث التقنيات ، مثل ”DirectX12 Ultimate” و ”DirectStorage” و ”Auto HDR” و ”Xbox Game Pass” ، بما يضمن تجربة سلسلة في أوقات الفراغ. فيما تم إعادة تصميم متجر مايكروسوفت    ”Microsoft Store”ليسهل على الأشخاص البحث واكتشاف التطبيقات والمحتويات التي يفضلونها في مكان واحد وموثوق.

ومن الجدير بالذكر أنه تم الكشف عن ”Windows 11” من خلال عرض مثير في برج خليفة بالتعاون مع شريك التوزيع شرف دي جي. وبهذا الصدد علق نيلش خالخو الرئيس التنفيذي والشريك المؤسس لـ شرف دي جي قائلاً “يسر شرف دي جي أن تشارك حصريًا في إطلاق Windows 11 في برج خليفة أحد أبرز المعالم على مستوى المنطقة. واليوم يأتي  Windows 11 نظام التشغيل الأحدث بتصميم يتسم في كونه شاملاً بحيث يلبي متطلبات العالم الجديد ويحقق التوازن بين العمل والترفيه بسلاسة ، ومن شأن ميزاته العديدة المتاحة للجميع تغيير طريقة تعاون الشركات والأفراد”.

وأضاف خالخو في حديثه قائلاً “ساهم شرف دي جي في تحقيق نمو كبير لمايكروسوفت على أساس سنوي ، بما في ذلك موسم العودة إلى المدارس الذي اختتم مؤخرًا. ومع وجود حصة كبيرة في السوق من أجهزة الكمبيوتر الحديثة المصممة للترقية إلى Windows 11 ، سنساهم بكل فخر في انتقال عملائنا بسلاسة إلى نظام التشغيل الجديد”{:}