{:en}Hamilton and Rhinostics Reinvent Rapid Swab-Based Sample Workflows from Collection to Processing{:}{:ar}هاميلتون وراينوستكس تحدثان تغييراً جذرياً في عمليات أخذ العينات السريعة القائمة على المسحات من مرحلة الجمع وصولاً إلى المعالجة{:}

{:en}RENO, Nev.–(BUSINESS WIRE/AETOSWire)— Hamilton Company and Rhinostics, an early-stage Harvard University spin-out company, are combining their respective strengths to improve the speed and quality of nasal and nasopharyngeal sample workflows from collection to processing while also reducing the need for active labor involvement. This sample type is widely used to detect antibodies and antigens in relation to the novel coronavirus, SARS-CoV-2 and many other pathogens.

Hamilton and Rhinostics Reinvent Rapid Swab-Based Sample Workflows from Collection to Processing

The hands-free automated workflow includes use of the RHINOstic™ nasal swab collection device and one of Hamilton’s Microlab® STAR™Microlab NIMBUS®, or Microlab Prep™ automated liquid handling workstations, along with the LabElite® DeCapper from Hamilton Storage Technologies. This combination of technologies alleviates common time-consuming bottlenecks in testing workflows, even during times of surging sample influx. By increasing sample throughput and reducing turnaround times, stakeholders are empowered and informed to make confident downstream decisions regarding patient treatment strategies.

The patent-pending RHINOstic nasal and buccal swab collection device consists of a polypropylene swab stick, integrated into an automation-friendly cap, and a transport tube labeled with a 2-dimensional (2D) barcode. At the point of collection, the swab minimizes patient discomfort when gathering sample. Samples collected via the RHINOstic may be shipped without use of viral transport media (VTM) to reduce reagent costs and risks of leaking or aerosol creation. Lack of VTM also eliminates the need to concentrate samples prior to analysis.

Up to 96 samples may be automatically accessioned and decapped at once using the LabElite DeCapper with a 12-channel head and conversion kit. The LabElite DeCapper may be used as a standalone device or integrated with Hamilton’s automated liquid handlers.

Hamilton’s automated liquid handlers consistently and automatically perform tedious and time-consuming pipetting and other tasks so that users may attend to higher value tasks. By reducing active labor time, efficiency and productivity are increased across the laboratory. Walkaway operation also reduces the user’s risk of biohazard exposure.

Each Hamilton automated liquid handler may be optimized with tools and programmed methods for the application at hand, including PCR, next generation sequencing (NGS), ELISA and more. User-friendly software guides any user through assay setup and processing, and when used with Hamilton pipette tips, patented Compressed O-Ring Expansion (CO-RE®) technology creates a tight seal between pipetting mandrel and tip to support highly accurate and consistent results.

Automated sample processing using this hands-free automated workflow from Hamilton and Rhinostics may be easily scaled at any time without increasing labor, equipment or reagent costs.

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

رينو، نيفادا – (بزنيس واير/“ايتوس واير”) – تضمّ شركة “هاميلتون كومباني” جهودها إلى “راينوستكس”، وهي شركة ناشئة في مراحلها المبكّرة منبثقة عن جامعة هارفارد وتابعة لها،  بهدف تحسين سرعة وجودة عمليات أخذ مسحات من الأنف والبلعوم الأنفي منذ مرحلة جمع العيّنات وصولاً إلى المعالجة، مع تقليل الحاجة إلى إشراك فعلي للقوى العاملة. ويُستخدم هذا النوع من العينات على نطاق واسع لاكتشاف الأجسام المضادة والمستضدات في ما يتعلق بفيروس “كورونا”  المسبّب للمتلازمة التنفسية الحادة الوخيمة-2 “سارس-كوف-2” والكثير من مسببات الأمراض الأخرى.

Hamilton and Rhinostics Reinvent Rapid Swab-Based Sample Workflows from Collection to Processing

يتضمن برنامج العمليات الآلي الذي لا يتطلب استخدام اليدين جهاز “راينوستك” (RHINOstic™) لجمع مسحات الأنف  وإحدى محطات العمل الآلية الخاصة بمعالجة السوائل المقدّمة من شركة “هاميلتون”، وهي “ميكرولاب ستار” (Microlab® STAR™) أو”ميكرولاب نيمبوس” (Microlab NIMBUS®) أو “ميكرولاب بريب” (Microlab Prep™)، إلى جانب محطة “لاب إليت دي كابير” (LabElite® DeCapper)، المقدّمة من شركة “هاميلتون ستوريج تكنولوجيز”. ومن شأن هذا الدمج بين التقنيات أن يخفّف من العراقيل الشائعة المستهلكة للوقت في سير العمل الخاص بالاختبارات، حتى في الأوقات التي يزداد فيها معدّل تدفق العيّنات. ومن خلال زيادة إنتاجية العينات وتقليل أوقات الاختبارات، سيصبح أصحاب المصلحة أكثر إطلاعاً وقدرة  على اتخاذ قرارات نهائية واثقة فيما يتعلق باستراتيجيات علاج المرضى.

ويتكوّن جهاز “راينوستك” (RHINOstic) لجمع مسحات الأنف والفم، الذي لا يزال بانتظار تسجيل براءة اختراع، من مسحة مصنوعة من مادة البولي بروبيلين، مدمجة داخل غطاء آلي، وأنبوب نقل يحمل رمزاً شريطياً ثنائي الأبعاد. عند نقطة الجمع، تساهم المسحة بالتقليل من انزعاج المريض عند جمع العينة. ويمكن شحن العينات التي يتمّ جمعها باستخدام جهاز “راينوستك” (RHINOstic) من دون استخدام وسائط النقل الفيروسي (VTM) لتقليل تكاليف المواد الكاشفة الكيميائية المستخدمة ومخاطر حدوث التسرب أو تكوين الرذاذ (الهباء الجوي). كما يساهم عدم وجود  وسائط للنقل الفيروسي بإلغاء الحاجة إلى تركيز العينات قبل التحليل.

ويمكن إدراج ما يصل إلى 96 عينة وفتح الغطاء بشكل فوري وآلي باستخدام جهاز “لاب إيليت دي كابير” المزوّد برأس محتوي 12 قناة توجيه ومجموعة تحويل. كما يمكن استخدام جهاز “لاب إيليت دي كابير” كجهاز مستقل أو مدمج ضمن أنظمة معالجة السوائل الآلية من “هاميلتون”.

وتتولى أنظمة معالجة السوائل الآلية من “هاملتون” بشكل مستمر وآلي مهام نقل العينات بواسطة الممصّات التي عادة ما تكون مملة ومستهلكة للوقت، فضلاً عن مجموعة من المهام الأخرى بما يسمح للمستخدمون من الاضطلاع بمهام أكثر أهمية. إذ تتم زيادة الكفاءة والإنتاجية في المختبر من خلال تقليل الوقت الفعلي المطلوب للعمل. كما تسمح خاصّية التشغيل عن بعد أيضًا بالحد من مخاطر تعرض المستخدم للأخطار البيولوجية.

هذا ويمكن تعزيز كل معالج آلي للسوائل من “هاميلتون” باستخدام الأدوات والطرق المبرمجة للتطبيقات الجاهزة قيد الاستخدام، بما في ذلك اختبار “بي سي آر”، وهو يعرف بفحص “تفاعل البوليميراز المتسلسل” وتقنيات تحديد تسلسل الجينوم من الجيل التالي (“إن جي إس”) والاختبارات القائمة على تقنية “إلايزا” أو المقايسة الامتصاصية المناعية للإنزيم المرتبط وغيرها. تتولى البرمجيات سهلة الاستخدام توجيه أي مستخدم في جميع مراحل إعداد الفحص والمعالجة، وعند استخدامه مع الأطراف الماصة من “هاميلتون”، تخلق تقنية “كور” (CO-RE®) لتوسيع الحلقة المضغوطة الحاصلة على براءة اختراع ختماً محكماً بين أنبوب  ورأس الممصّة لتوفير نتائج دقيقة للغاية ومتسقة .

كما تتميز عملية معالجة العينات الآلية باستخدام برنامج سير العمل الآلي بدون استخدام اليدين المُقدّم من “هاميلتون” و”راينوستكس” بأنه قابل للتوسّع بسهولة وفي أي وقت ومن دون زيادة عدد القوى العاملة أو المعدات أو المواد الكيميائية الكاشفة.

المصدر: “ايتوس واير”

{:}